کار در دبی: ۲۴ ایده عالی کسب و کار کوچک در شهر دبی

آیا به دنبال ایده‌های کسب و کاری کوچک در امارات/دبی هستید؟ در این نوشتار ۲۴ فرصت کسب و کار در دبی امارات متحده‌ی عربی را که می‌توانید در ۲۰۲۱ آغاز کنید به شما معرفی می‌کنیم.

امارات متحده‌ی عربی

امارات متحده‌ی عربی مانند اروپا و ایالات متحده آمریکا از چند ایالت کوچک تشکیل شده است که روی هم رفته کشور امارات را تشکیل می‌دهند. ۸ شهر اصلی در امارات از نظر جمعیت وجود دارد که عبارتند از:

۱. دبی

۲. ابوظبی

۳. شارجه

۴. العین

۵. عجمان

۶. راس الخیمه

۷. فجیره

۸. ام‌القیوین

در این مقاله، اساسا درباره‌ی ایده‌های کسب و کاری کوچک و فرصت‌های کسب و کار در دبی بحث می‌کنیم. هدف اصلی تمرکز بر دبی در امارات است چون بزرگترین شهر امارات متحده از نظر جمعیت به شمار می‌آید.

خارجی‌هایی از سرتاسر جهان به دبی می‌آیند تا برای خودشان شغلی دست و پا کنند، کسب و کار خودشان را راه بیندازند یا برای اهداف گردشگری می‌آیند. این‌ها گرایش‌هایی هستند که فرصت‌های کسب و کار و سرمایه‌گذاری زیادی را برای بومی‌ها و همچنین برای خارجی‌ها جهت شروع کسب و کار فراهم می‌آورند.

اکثر آدم‌ها ترجیح می‌دهند به دنبال مشاغل پر درآمد در دبی/امارات باشد به خاطر این حقیقت که این کشور مخزن بهره‌برداری نشده‌ای برای آن است که به عنوان یک کارآفرین کار و کاسبی خودتان را در آن راه بیندازید.

امارات متحده‌ی عربی برای شروع کسب و کار در دبی مکان بسیار بی‌نظیری است، چون نیمی از جمعیت کشور را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند و تنوع و گوناگونی فرهنگ در جای جای آن به چشم می‌خورد.

در کنار منابع فراوان امارات متحده، در این کشور اوج شکوفایی کسب و کار نیز وجود دارد. در نتیجه، ایده‌ی کسب و کاری خوبی در امارات هست و باید آن‌ها را دنبال کنید. بعضی از بهترین ایده‌های کسب و کار کوچک در امارات برای ۲۰۲۰ عبارتند از:

۱. کسب و کار مربوط به قنادی

یکی از حقایق حیرت انگیز درباره‌ی جمعیت امارات متحده‌ی عربی آن است که آدم‌ها دوست دارند موقعیت‌های مختلف را جشن بگیرند. این موقعیت می‌تواند هر رویدادی باشد، جشن تولد، جشن موفقیت یا دستاورد، یا جشن مذهبی و …

کیک و سایر شیرینی‌ها اقلامی هستند که قطعا در هر جشن یا مهمانی به وفور سرو می‌شوند. در نتیجه اگر آشپزی‌تان خوب است و دوست دارید و علاقمند هستید قنادی بزنید پس این می‌تواند ایده‌ی کسب و کاری بسیار جالبی در شهر دبی باشد.

همچنین می‌توانید پیش از راه انداختن خود قنادی خدمات دیلیوری و تحویل فوری را راه اندازی کنید. حتی اگر خانمی خانه دار هستید، این کسب و کار می‌تواند پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای‌تان ایجاد کند. در واقع این یک ایده کسب و کار خانگی عالی در امارات است که می‌توانید با سرمایه‌ی کمی آن را شروع کنید.

۲. کسب و کار عکاسی

همان طور که پیش‌تر ذکر شد، مردم امارات متحده همیشه برای جشن  گرفتن مناسبت‌های مختلف آمادگی دارند، در نتیجه در این رویدادها به عکاس هم نیاز دارند. این برای شما فرصت خوبی است اگر که از مهارت‌های عکسای برخوردار هستید و سررشته دارید.

عکاسی حرفه‌ی سرگرم کننده و جالبی است و از آن قطعا لذت خواهید برد. می‌توانید خدمات خودتان را در رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها تبلیغ کنید. این می‌تواند یکی از بهترین کسب و کارها در دبی برای تازه‌کارها باشد.

۳. معاملات مسافرتی لوکس

دبی و سایر قسمت‌های امارات متحده بزرگترین مقاصد گردشگران از سرتاسر جهان هستند. این یک حقیقت که بخش مسافرت و گردشگری در این کشور بسیار رونق گرفته است. و فرصت خوبی برای کار در دبی محسوب می شود.

با وجود این، پیشنهادهای جالب‌تر، تخفیف بر روی تورهای لوکس و سایر بسته‌های جذاب همیشه مورد استقبال و قدردانی واقع می‌شوند. بنابراین اگر می‌توانید چنین بازدیدهای توریستی را مدیریت کنید، پس با موفقیت چشمگیری مواجه خواهید شد.

۴. ولوگر/ ولوگ‌نویسی (ویدیو + وبلاگ)

این یک کسب و کار بدون نیاز به سرمایه گذاری در امارات متحده است. می‌توانید از کسانی مانند  PewDiePie الهام بگیرید که توانسته‌اند میزان قابل توجهی پول به جیب بزنند آن هم فقط به خاطر آنکه یک آیکون مقابل دوربین عکسای بوده‌اند.

برای این کار باید ویدیوهای جالبی درست کنید که امکان وایرال شدنشان بسیار زیاد باشد. بعد خواهید توانست از طریق تبلیغات درآمدزایی کنید.

اکثر ولوگرها با کمک ویدیوهای بررسی محصولاتی که جمعیت کثیری از مردم ترجیح می‌دهند بخرند پول در می‌آورند.

۵. گلفروشی آنلاین

در امارات متحده، مردم دوست دارند در موقعیت‌های مختلف گل خریداری کنند. آن‌ها فقط برای ولنتاین گل احتیاج ندارند بلکه ترجیح می‌دهند در روزهای خاص زیاد دیگری مثل جشن تولدها و جشن سالگردهای مختلف گل بخرند.

رپورتاژ

شروع خدمات تحویل گل نیز ایده‌ی عالی برای کار در دبی به حساب می‌آید اما آدم‌های بسیار زیادی هستند که بیرون رفتن و گشتن دنبال گلفروشی برای‌شان کار سختی است. لازم نیست فقط به خدمات تحویل گل محدود شوید. بعدا می‌توانید سایر چیزها مثل کارت‌های تبریک، شکلات و …. را نیز به کاسبی‌تان اضافه کنید.

۶. معلم خصوصی شدن

این هم یکی دیگر از کسب و کارهای بدون نیاز به سرمایه گذاری در امارات است. اگر در موضوعی تخصص دارید که فکر می‌کنید می‌توانید با توانایی و کارآمدی آن را آموزش بدهید پس بهتر است این کار را شروع کنید.

در امارات، سیستم آموزش و پرورش کاملا گسترده و پیشرفته است. می‌توانید خدمات خودتان را با نرخ‌هایی نسبتا ارزانتر ارائه کنید.

این کار به شما اجازه خواهد داد دانش‌آموزان بیشتری جذب کنید. می‌توانید از تدریس در منزل شروع کنید؛ بعدا امکان آن را خواهید داشت که آکادمی خودتان را داشته باشید و کسب و کارتان را رونق بدهید. تدریس آنلاین نیز ایده‌ی بسیار خوبی برای کار در دبی به شمار می‌رود.

۷. کسب و کار دلالی و واسطه گری

در امارات، بازاریابی کسب و کار به کسب و کار بسیار پیشرفت داشته است. این به پیش بینی موفقیت در کسب و کار دلالی منجر شده است. تعدادی از کسب و کارهای جدید هستند که تقریبا هر روزه در این کشور به وجود می‌آیند. این کسب و کارها به خدمات مختلفی نیاز دارند. کسب‌ و کارهای موجود نیز به مشتری بیشتر  نیاز دارند. بعضی از آن‌ها ممکن است به فروختن خدمات‌شان به طرف دیگر و … نیاز داشته باشند. تمام این‌ها انگیزه‌ای عالی برای اشخاص مربوطه به حساب می‌آیند تا به یک واسطه کسب و کار یا کارگزار واگذاری و انتقال تبدیل شوند.

۸. آرایشگاه

این یکی دیگر از ایده‌های بی نظیر موجود در فهرست کسب و کارهای کوچک مناسب در دبی است. یک چشمه‌ی آب گرم یا سالن زیبایی نیاز مند آن است که سرمایه گذاری خوبی بکنید.

با وجود این، افتتاح سالن زیبایی کار خیلی دشواری نیست؛ به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز ندارد. به علاوه، یکی از نیازها و تقاضاهای همه‌ی آدم‌ها است که هیچ وقت تمامی ندارد و متوقف نمی‌شود. بنابراین هیچ احتمال شکستی در این کار در امارات متحده وجود ندارد.

۹. کسب و کار تعمیر وسایل

این هم یکی از کسب و کارهای پر سود در امارات است. همچنین تقاضای پایان ناپذیری از سوی مردم برای آن وجود دارد. آن‌ها هیچ وقت برای آنکه وسایل‌شان را تعمیر و مشکل شان را برطرف کنید خست و ناخن خشکی نخواهند کرد و قطعا برای پول خرج کردن بابت آن تردید نمی‌کنند.

۱۰. کسب و کار جواهر سازی

ممکن است شنیده باشید که دبی به عنوان شهر طلا در سرتاسر جهان شناخته می‌شود. بنابراین جای بسیار خوبی برای شروع کسب و کار جواهر سازی است.

بلکه واقعا برای این کار نیاز به سرمایه گذاری خوبی دارید اما بعد از سرمایه گذاری احتمال موفقیت‌تان بسیار زیاد خواهد بود. اگر می‌توانید از عهده‌ی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ بر بیایید پس قطعا باید این کسب و کار را شروع کنید.

بر اساس گزارش فوربس، بعضی از نویدبخش ترین استارت آپ‌ها در امارات شامل خدمات اتوموبیل، خرید GPS محور، خدمات مسافرتی شخصی سازی شده و …. می‌شود. همچنین می‌توانید چنین کسب و کارهایی را آغاز و در آن ها پیشرفت کنید تا اینکه روزی آن‌ها نیز در چنین فهرستی جای بگیرند.

بعضی از سایر ایده‌های کسب و کاری کوچک در امارات متحده به ویژه کسب و کار در دبی که در سال ۲۰۲۰ می‌توان شروع کرد و به موفقیت رسید عبارتند از:

۱۱. کسب و کار مدیریت املاک

۱۲. کسب و کار مراقبت روزانه از کودکان

۱۳. کسب و کار مربوط به کامپیوتر

۱۴. کسب و کار راه اندازی شرکت مشاوره

۱۵. کسب و کار مربوط به سرگرمی

۱۶. کسب و کار خدمات خوراکی و تحویل خدمات

۱۷. کسب و کار نفت و گاز

۱۸. کسب و کار بازیافت

۱۹. کسب و کار خرده فروشی از طریق ماشین‌های خودکار فروش

۲۰. راه اندازی آژانس کاریابی

۲۱. مرغداری و پرورش ماهی

۲۲. کسب و کار هنر و صنایع دستی

۲۳. کسب و کار کتابداری

۲۴. کسب و کار خدماتی

ایده کسب و کار: ۱۱۴ ایده کسب و کار زودبازده با سرمایه گذاری کم

نوشته‌های مرتبط