بهترین برندهای شیرآلات در ایران

چند سالی است که توصیه‌های زیادی در خصوص خرید محصولات ایرانی می‌شنویم. این توصیه‌ها با هدف ارتقای سطح تولید، اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی جامعه صورت می‌گیرد اما بدون شک هر خریداری به دنبال تهیه کالای باکیفیت و ماندگار است. خوشبختانه بسیاری از صنایع داخلی از جمله شیرآلات به این مقوله توجه نموده‌اند.

در حوزه شیرآلات، عرضه محصولاتی که از نظر کیفیت با بهترین نمونه‌های خارجی برابری کرده و در عین حال نسبت به آنها قیمت مناسب‌تری دارند، فقط یک شعار نیست؛ چرا که در سال‌های اخیر، بهترین برندهای شیرآلات ایرانی، نه تنها رضایت خاطر مشتریان داخلی را فراهم نموده‌اند، بلکه در زمینه صادرات کالاهای خود به خارج از مرزهای ایران نیز موفق بوده‌اند؛ از این رو عده قابل توجهی از مردم در انتخاب شیر ایرانی، تردید به خود راه نمی‌دهند اما این پرسش برای آنها مطرح می‌شود که بهترین برندهای شیرآلات در ایران کدام‌اند؟ در ادامه مبحث خرید شیرآلات ایرانی و مارک‌های برتر آن را بیشتر باز می‌کنیم.

مزایای خرید شیرآلات ایرانی

قبل از هر چیز باید به این سوال پاسخ داد که اصلاً هدف ما از خرید شیرآلات ایرانی چیست یا به عبارت دیگر آیا شیرآلات ایرانی در زمره شیرآلات با کیفیت قرار می‌گیرند یا خیر؟ در ادامه، مهم‌ترین معیارهای انتخاب شیرآلات را بیان کرده و آنها را در محصولات ایرانی، بررسی می‌کنیم.

بهترین برندهای شیرآلات در ایران

کیفیت بدنه

در جواب باید گفت که شیرآلات مرغوب و بادوام، دارای پوسته باکیفیت بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت و سایر عوامل مشابه دارند. برندهای برتر ایرانی تولیدکننده شیرآلات، از آلیاژ برنج برای تولید پوسته داخلی شیر استفاده می‌کنند. این آلیاژ، در مواجهه با آب، واکنش نمی‌دهد و طعم آب را عوض نمی‌کند؛ علاوه بر این پوسته خارجی یا پوشش آبکاری شیرآلات نیز مطابق استانداردهای روز دنیا صورت گرفته و ممکن است از جنس نیکل کروم، پی وی دی یا رنگی باشد؛ این پوشش‌ها از بالاترین کیفیت برخوردار بوده و در شیرآلات با چنین آبکاری‌هایی، زنگ زدن یا تغییر رنگ بدنه اتفاق نخواهد افتاد.

کیفیت قطعات داخلی شیر

کارتریج و پرلاتور از اصلی‌ترین قطعات داخلی شیرآلات به شمار می‌روند. بی تردید کیفیت این قطعات، کیفیت عملکرد شیر را در پی دارد.

بسیاری از برندهای مشهور ایرانی از بهترین قطعات خارجی برای ساخت شیرآلات استفاده می‌کنند؛ از این رو به جرات می‌توان گفت که از نظر کاربرد و طول عمر، هیچ تفاوتی با همتایان خارجی خود ندارند. در عین حال از آنجا که پروسه ساخت و مونتاژ قطعات با استفاده از پوسته ایرانی و در داخل کشور صورت می‌گیرد، محصول نهایی، به مراتب قیمت ارزان‌تری خواهد داشت.

زیبایی و تنوع مدل شیرآلات

امروزه شکل ظاهری شیرآلات برای مشتریان از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ از طرفی سبک خانه‌های امروزی به گونه‌ای است که برخی شیرها، کاملاً در معرض دید قرار دارند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر، شاهد پیشرفت روز افزون برندهای معتبر ایرانی در زمینه طراحی شیرآلات شیک کلاسیک و مدرن در رنگ‌های گوناگون بوده‌ایم؛ به نحوی که برای هر سلیقه و سبک دکوراسیونی، می‌توان شیرآلات مناسب را پیدا کرد.

خدمات پس از فروش

تضمین کیفیت، گارانتی تعویض و ارائه خدمات پس از فروش مناسب، مهم‌ترین مزیت خرید شیر ایرانی است؛ چرا که تولیدکننده محصول داخلی به راحتی در دسترس است؛ علاوه بر این تعویض قطعات شیرآلات داخلی به مراتب راحت‌تر از شیرهای خارجی است.

معرفی بهترین برندهای شیرآلات ایرانی

بهترین برندهای شیرآلات در ایران

رپورتاژ

در حال حاضر شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید شیرآلات، فعالیت می‌کنند؛ به نحوی که نام بردن از همه آنان، مبحثی طولانی می‌طلبد. در ادامه برخی از بهترین و مشهورترین برندهای ایرانی را به اختصار معرفی می‌کنیم.

شیرآلات کی دبلیو سی

هر چند که کی دبلیو سی، اصالتاً یک مارک معروف سوئیسی است اما امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران، شاهد تولید شیرآلات کی دبلیو سی می‌باشیم. شیرآلات کی دبلیو سی ایران، تحت لیسانس همان شرکت سوئیسی، ساخته می‌شوند و به همین دلیل است که از نظر کیفیت عملکرد، تنوع طرح، رنگ و کاربرد، گزینه عالی به نظر می‌رسند.

شرکت کی دبلیو سی را در حال حاضر باید بهترین برند شیرآلات اهرمی در ایران دانست. این برند با محصولات جذاب و متفاوت خود، سهم عظیمی از بازار را از آن خود کرده است. همچنین در مورد شیرآلات KWC از این موضوع نیز نباید به راحتی گذر کرد که در میان دیگر برندهای داخلی، بیشترین تنوع را در شیرآلات توکار دارد. نکته آخر در مورد برند KWC، قابلیت خرید شیرآلات به صورت تک و ست می‌باشد. برخی از مصرف‌کنندگان علاقه مند به استفاده از شیرآلات ست هستند و برند کی دبلیو سی به بهترین شکل به این علاقه پاسخ داده است.

شیرآلات قهرمان

هر کس که آشنایی بسیار اندکی با صنعت شیرآلات داشته باشد، برند قهرمان را می‌شناسد. این شرکت، بیش از 40 سال، سابقه درخشان دارد و در حال حاضر محصولات آن به تعداد زیادی از کشورهای خارجی صادر می‌‌گردند.

شیرآلات راسان

راسان از سال 1376، فعالیت خود را آغاز کرد و طی مدت کوتاهی به شهرت رسید. از نظر پرفروش بودن، می‌توان راسان را در جایگاه سوم (پس از کی دبلیو سی و قهرمان) قرار داد. این برند، انواع شیرآلات کلاسیک و اهرمی را با تنوع قابل توجه طرح و رنگ عرضه می‌کند.

شیرآلات شودر

شودر یکی دیگر از قدیمی‌ترین و بهترین برندهای شیرآلات در ایران به شمار می‌رود که سابقه آن به بیش از 30 سال می‌رسد. این برند علاوه بر توجه به کیفیت اجزای داخلی و استحکام پوسته خارجی، به خلاقانه بودن طرح شیرآلات خود نیز توجه نموده و آنها را در رنگ‌های گوناگون از جمله کروم نقره‌ای براق، کروم مات، طلایی، سفید، شیری و مشکی ارائه می‌دهد.

شیرآلات کاویان

کاویان، برند ایرانی مشهوری است که از حدود 25 سال پیش، فعالیت جدی خود را آغاز کرده و تولید انواع شیرآلات کلاسیک، اهرمی، لمسی و چشمی را در دستور کار خود قرار داده است. علاوه بر این، برند کاویان اهمیت خاصی برای شیرآلات با طراحی‌های زیبا قائل است و انواع شیرهای مخصوص سرویس بهداشتی، حمام و ظرفشویی را به صورت تک و ست و با طرح‌های جذاب عرضه می‌کند.

شیرآلات کسری

کسری، یکی دیگر از برندهای محبوب ایرانی است که طی فعالیت 20 ساله خود توانسته است، انواع شیرآلات را در مدل‌های متنوع به بازار عرضه کند. هم‌اکنون، محصولات کسری به چند کشور از جمله عراق، افغانستان، روسیه و برخی کشورهای آفریقایی صادر می‌شود.

شیرآلات کلار

برند کلار، یکی از بهترین مارک‌های تولید کننده شیرآلات توکار و مدرن است. این گروه از شیرآلات، فضای بسیار کمی را اشغال کرده و برای ساختمان‌های کوچک امروزی، مناسب به نظر می‌رسند. کلار به کیفیت و دوام شیرآلات، بسیار اهمیت می‌دهد و تلاش کرده است تا آبکاری شیرآلات را طبق استانداردهای روز دنیا انجام دهد.

کلام پایانی

در این مقاله قصد داشتیم ضمن معرفی چند برند برتر ایرانی در زمینه شیرآلات، به بررسی ویژگی هایی که برندهای داخلی را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای خرید شیرآلات نموده است، بپردازیم. امیدواریم این مقاله، اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار داده باشد.

نوشته‌های مرتبط