طرز تهیه چومین مرغ یک غذای سالم و خوشمزه چینی

چومین (CHOW MEIN) از دوکلمه CHOW وMEIN تشکیل شده؛ CHOW به‌ هم‌زدن و سرخ کردن اشاره دارد و MEIN به یک کلمه با معنای کلی رشته فرنگی است. چومین را می تواند با مواد مختلفی درست کرد و در این جا ما یکی از محبوب ترین دستورپخت های آن یعنی طرز تهیه چومین مرغ را به شما آموزش می دهیم. اگر به آشپزی ملل به خصوص آشپزی چینی علاقمندید با ما همراه باشید.

چومین مرغ

  • زمان آماده‌سازی: ۵ دقیقه
  • زمان پخت: ۲۵ دقیقه
  • مناسب برای مصرف ۴ نفر
  • سطح دشواری: آسان

مواد مورد نیاز

الف. ۸۰۰ میلی‌لیتر آب مرغ
ب. ۴۶۰ گرم فیله مرغ
پ. ۳ بسته نودل متوسط
ت. ۱ الی ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
ث. ۲ سانتی‌متر از ریشه‌ی زنجبیل تازه، پوست کنده و خرد شده
ج. ۲ حبه سیر، خرد شده
چ. ۱ قاشق چای خوری پودر پنج ادویه چینی (حاوی بادیان، میخک، دارچین، فلفل، و تخم رازیانه)
ح. ۱ عدد فلفل چیلی، شسته و خرد شده
خ. ۳۰۰ گرم مخلوط رنگ‌های مختلف فلفل دلمه‌ای، خرد و سرخ شده
د. ۲۰۰ گرم نخود فرنگی  
ذ. ۱۰۰ گرم پیازچه، پاک و خرد شده
ر. ۱ قاشق غذاخوری سس سویا

رپورتاژ

طرز تهیه چومین مرغ

الف. آب مرغ را داخل یک تابه‌ی بزرگ بریزید، و تابه را روی شعله‌ی متوسط قرار دهید؛ آب مرغ را به جوش بیاورید و سپس شعله را کم کنید و اجازه دهید به آرامی حرارت ببیند. سینه مرغ را داخل آب اضافه کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بپزد تا رنگ صورتی گوشت تغییر کند.

ب. با استفاده از چنگال گوشت مرغ را از ظرف خارج کنید؛ آب مرغ را نگه دارید. اکنون با کمک دو چنگال گوشت مرغ را خرد یا تکه کنید و کنار بگذارید.

پ. نودل را داخل آب مرغ بریزید و اجازه دهید به مدت ۳ الی ۴ دقیقه بپزد تا فقط کمی نرم شود. نودل را آبکشی کنید، و ۳۰۰ میلی‌لیتر از آب مرغ را نگه دارید.

ت. مقداری روغن داخل یک تابه ی بزرگ‌ با دیواره‌ی بلند بریزید، و روی شعله‌ی متوسط حرارت دهید. سیر، زنجبیل، ادویه‌ی چینی، فلفل چیلی را داخل روغن بریزید و ۱ دقیقه تفت دهید.

ث. فلفل‌های دلمه‌ای سرخ شده، نخود فرنگی، و پیازچه را نیز اضافه کنید. تمام مواد را به مدت ۳ دقیقه‌ی دیگر تفت دهید. گوشت مرغ، نودل، سس سویا، و آب مرغ باقی‌مانده را نیز اضافه کنید. کل مواد را برای ۱ دقیقه‌ی دیگر نیز حرارت دهید؛ غذای‌تان آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید!

نوشته‌های مرتبط