طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر بسیار خوشمزه خانگی با ماهیتابه

اگر شما هم عاشق آشپزی در خانه هستید و به امتحان کردن دستورغذاهای جدید و خوشمزه و طعم های جهانی و متفاوت علاقمنددید برای شما دستورالعمل‌های ساده و بسیار خوشمزه‌ای جمع‌آوری کرده‌ایم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تمام اعضای خانواده‌ یا دوستان و عزیزان تان را دور میز شام یا ناهار، کنار هم جمع کنید. ولی بهترین ویژگی این دستورالعمل‌ها چیست؟ این است که همه‌ی آن‌ها را می‌توانید با موادی که معمولا در همه‌ی آشپزخانه‌ها پیدا می‌شود، به آسانی درست کنید.اگر به دنبال ایده‌های آشپزی و دستورالعمل‌های بیش‌تری هستید، حتما به بخش آشپزی سایت بازده سر بزنید. در این نوشتار هم با ما همراه باشید تا طرز تهیه پیتزا پپرونی بدون فر بسیار خوشمزه خانگی با ماهیتابه را بخوانید.

پیتزا پپرونی بدون فر

سال‌ها برای رسیدن به دستورالعمل پخت نان و سس مخصوص پیتزا تلاش کرده‌ام، و نتیجه‌ی تلاش‌های‌ام را در این دستور آشپزی در اختیارتان قرار می‌دهم. این پیتزای فوق‌العاده خوشمزه و ترد را معمولا برای خانواده‌ام درست می‌کنم، و همسر و پسران‌ام واقعا به این غذا علاقه دارند. – سوزان لیندا، آلفورد، فلوردیا

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

  • زمان آماده‌سازی: ۳۰ دقیقه
  • زمان پخت: ۱۰ دقیقه
  • ۲ عدد پیتزا (برای ۴ نفر)

مواد مورد نیاز

برای نان پیتزا
  • الف. ۲ و سه‌چهارم الی ۳ فنجان آرد
  • ب. ۱ بسته (۷ گرم) خمیر مایه‌ی خشک
  • پ. یک‌چهارم قاشق چای خوری نمک
  • ت. ۱ فنجان آب گرم (۵۰ الی ۵۵ درجه‌ی سانتی‌گراد)
  • ث. ۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا
برای سس
رپورتاژ
برای روی پیتزا
  • ز. حدود ۸۵ گرم پپرونی برش خورده
  • ژ. ۵ فنجان پنیر موزارلای نیمه‌ چرب خرد شده
  • س. یک‌چهارم فنجان پنیر پارمسان رنده شده
  • ش. یک‌چهارم فنجان پنیر رومانوی رنده شده

طرز تهیه پیتزا پپرونی

الف. ۲ فنجان آرد را به همراه خمیر مایه و نمک در یک کاسه‌ی بزرگ مخلوط کنید. آب و روغن را به آن‌ها اضافه کنید، و آن‌قدر به هم بزنید تا خمیر صاف و یکدست شود. باقی‌مانده‌ی آرد را نیز اضافه کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.

ب. خمیر را روی یک سطح صاف بگذارید؛ پیش از آن، روی سطح صاف کمی آرد بپاشید. سپس، خمیر را به مدت ۵ الی ۷ دقیقه ورز دهید تا یکدست و انعطاف پذیر شود. آن را در یک ظرف در بسته قرار دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. در این میان، گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، روغن، و سایر ادویه‌ی مربوط به سس را در یک کاسه‌ی کوچک با یکدیگر ترکیب کنید.

پ. خمیر را نصف کنید، و هر دو قسمت را با استفاده از وردنه به خمیر صافی و مسطحی به ابعاد ۳۸ در ۲۵، و قطر ۲ سانتی‌متر تبدیل کنید. سطح ماهیتابه‌ها را با اسپری روغن چرب کنید. با استفاده از چنگال، روی سطح خمیر سوراخ‌های زیادی ایجاد کنید. در نهایت، هر دو را به مدت ۱۲ الی ۱۶ دقیقه با حرارت تخمینی ۲۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد داخل ماهیتابه بپزید.

ت. سطح نان‌ها را به سس آغشته کنید؛ و سپس پپرونی و پنیرها را نیز روی پیتزا بریزید. درب ماهیتابه را بگذارید و ۸ الی ۱۰ دقیقه به آن حرارت دهید تا پنیرها آب شوند. در نهایت، پیتزا را به یک ظرف منتقل کنید و آن را برش بزنید.

خمیر پیتزا را طبق دستور بپزید و سایر مواد را روی آن قرار دهید؛ ولی چنان‌چه مقداری از خمیر اضافه ماند، آن را داخل یک ظرف کاملا در بسته یا داخل یک پاکت پلاستیکی قرار دهید و داخل فریزر بگذارید. برای استفاده‌ی مجدد، آن را از فریزر خارج کنید، و طبق دستور بپزید؛ ولی پیش از آن، زمانی را به یخ‌زدایی اختصاص دهید.

ارزش غذایی

یک وعده‌ی مصرف از این غذا حاوی ۵۱۷ کالری، ۲۶ گرم چربی (۱۲ گرم چربی اشباع شده)، ۶۰ میلی‌گرم کلسترول، ۱۲۳۳ میلی‌گرم سدیم، ۴۴ گرم کربوهیدرات (۵ گرم قند، ۳ گرم فیبر)، و ۲۸ گرم پروتئین است

نوشته‌های مرتبط