غذا با پنیر پیتزا: ۶ دستور تهیه خوشمزه و لذیذ با پنیر پیتزا

پنیر، حاوی مقدار مناسبی پروتئین، ویتامین A، ریبوفلاوین، کلسیم، فسفر، روی و ویتامین B۱۲ است. فواید متنوع پنیر فقط برای سلامتی شما نیستند بلکه پنیر برای پوست و مو هم مفید است. از این رو علاوه بر خوشمزگی بسیار زیاد انواع پنیر از فواید آن نیز نمی توان صرف نظر کرد. به همین دلیل در این نوشتار چند دستور تهیه غذا با پنیر پیتزا که خیلی لذیذ و هیجان انگیز است را برایتان آماده کرده ایم. لذت ببرید.

۱. املت اسفناج و پنیر و سیب زمینی

املت اسفناج و پنیر و سیب زمینی

دستور تهیه غذا با پنیر پیتزا :

مواد مورد نیاز الف. ۱ عدد سیب زمینی کوچک (حدود ۲۵۰ گرم)، کاملا تمیز شده (با پوست) ب. ۱ برش از بیکن پ. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرا بکر ت. ۳ فنجان اسفناج تازه ث. یک‌هشتم قاشق چای خوری نمک ج. ۲ عدد تخم مرغ بزرگ چ. دوسوم فنجان پنیر چدار رنده شده (حدود ۴۰ گرم) ح. فلفل تازه‌ی آسیاب شده

املت اسفناج و پنیر الف. با استفاده از چنگال، داخل سیب زمینی سوراخ‌های زیادی ایجاد کنید؛ آن را به مدت ۴ دقیقه داخل مایکروویو (با قدرت بالا) قرار دهید. سپس اجازه دهید سیب زمینی به مدت ۵ دقیقه خنک شود؛ و در نهایت، آن را به مکعب‌های ۲ سانتی‌متری خرد کنید. ب. در این میان، بیکن را داخل یک ماهیتابه‌ی چدنی، بر روی شعله‌ی زیاد حرارت دهید تا ترد شود. بیکن را از ماهیتابه در بیاورید، ولی اجازه دهید مایعاتی که از حرارت دادن آن داخل ماهیتابه ایجاد شده‌اند، باقی بمانند. روغن و سیب زمینی‌های خرد شده را اضافه کنید؛ آن‌ها را مرتبا به هم بزنید تا سیب زمینی‌ها قهوه‌ای شوند – حدود ۵ دقیقه. اکنون اسفناج را نیز اضافه کنید؛ سپس، مواد را بار دیگر به هم بزنید تا اسفناج‌ها نرم شوند – حدود ۱ دقیقه. در نهایت، نمک را نیز اضافه کنید. پ. بین مواد داخل ماهیتابه، دو حفره ایجاد کنید و تخم مرغ‌ها را داخل آن‌ها بشکنید. شعله را کم کنید، تا تخم مرغ‌ها تا حدودی بپزند – حدود ۲ الی ۳ دقیقه. اکنون، پنیر را روی مواد بریزید؛ درب ظرف را بگذارید تا پنیر آب شود و سفیده‌ی تخم مرغ کاملا سفت شود – ۱ الی ۲ دقیقه. ت. بیکن را خرد کنید و روی مواد بریزید. در آخر، غذا را با مقدار مناسبی از فلفل تزیین کنید.

۲. رول مرغ و اسفناج و پنیر

رول مرغ و اسفناج و پنیر

دستور تهیه غذا با پنیر پیتزا :

مواد مورد نیاز الف. ۲۸۰ گرم برگ تازه‌ی اسفناج ب. نصف فنجان خامه‌ی ترش پ. نصف فنجان پنیر جک فلفلی ت. ۴ حبه سیر، خرد شده ث. ۴ عدد سینه‌ی مرغ بدون استخوان – آن‌ها را نصف کنید و سپس ساتوری کنید تا ضخامت‌شان به حدود ۱.۵ سانتی‌متر برسد ج. مقداری فلفل سیاه آسیاب شده چ. ۸ برش بیکن

دستورالعمل الف. دمای فر را به ۱۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. ب. اسفناج را داخل یک کاسه‌ی بزرگ شیشه‌ای بگذارید و به مدت ۳ دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید؛ هر یک دقیقه، آن را به هم بزنید تا تمام بخش‌های اسفناج نرم شوند. سپس، خامه ترش، پنیر، و سیر را اضافه کنید. پ. سینه‌های مرغ را روی سطح صاف و تمیز قرار دهید. مقداری از ترکیب اسفناج را به وسیله‌ی قاشق روی هر یک از آن‌ها بریزید. سینه‌های مرغ را بپیچید – به گونه‌ای که ترکیب اسفناج داخل آن‌ها قرار بگیرد؛ سپس، دور هر یک از سینه‌های مرغ را نیز با دو برش از بیکن بپوشانید. آن‌ها را به وسیله‌ی خلال دندان محکم کنید و داخل یک سینی فر بچینید. ت. مواد را به مدت ۳۵ دقیقه داخل فر بپزید، سپس دمای فر را تا ۲۶۰ درجه‌ی سانتی‌گراد افزایش دهید، یا با استفاده از گریل دستگاه فر، به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه‌ی دیگر، به مواد حرارت دهید تا بیکن‌ها قهوه‌ای شوند.

۳. پیتزا پستو

پیتزا پستو

دستور تهیه غذا با پنیر پیتزا :

مواد لازم برای پیتزا: ۱ بسته پنیر موزارلای ۵۰۰ گرمی تی.اس.تی  – ۱ بسته خمیر پیتزای ایتالیایی – ۱ عدد سینه مرغ کامل مکعبی کوچک خرد شده – ۲ عدد گوجه فرنگی بزرگ – ۱ فنجان سس پستو – ریحان تازه خرد شده به ‌میزان دلخواه –  نمک و فلفل به‌میزان دلخواه

 

رپورتاژ

شعله ی کم فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید برای پختن پیتزا خوب گرم شود. سینه‌ی مرغ را به‌صورت مکعبی با کمی روغن و نمک و فلفل در تابه‌ای با حرارت متوسط برای ۱۰ دقیقه بپزید. گوجه‌فرنگی‌ها را به صورت حلقه‌ای و حتی الامکان نازک برش بزنید. کف سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کنید. جعبه خمیر پیتزای ایتالیایی را از فریزر خارج کنید. این جعبه حاوی ۶ عدد خمیر است. به تعداد مورد نیاز خمیر از بسته بردارید و بقیه را داخل فریزر برگردانید. خمیرها را از داخل لفاف پلاستیکی شان خارج کنید و به همان صورت منجمد در سینی فر بچینید. سس پستو را با قاشق روی سطح خمیر بمالید. سعی کنید غلظت سس در لبه‌های خمیر بیشتر باشد. حدود ۱۰۰ گرم (یک پنجم بسته) پنیر رنده تی.اس.تی را روی سطح خمیرها پخش کنید تکه‌های مرغ پخته شده را روی خمیرها پخش کنید و حلقه‌های گوجه فرنگی را روی آنها بچینید. سپس بقیه پنیر رنده را روی پیتزاها بریزید. سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید، در فر را ببندید و بگذارید به‌مدت ۱۰ دقیقه پیتزاها بپزند. سپس شعله پایین فر را خاموش کنید و شعله بالایی را روشن کنید. پخت پیتزاها را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ی دیگر ادامه دهید تا پنیر روی پیتزا کاملا آب و طلایی شود. پیش از سرو کردن پیتزاها روی آن‌ها ریحان‌های تازه خرد شده بریزید.

انواع سالاد: ۵۰ نوع سالاد ساده با طرز تهیه برای هر فصل و هر ذائقه

۴.  کوفته سیب زمینی پنیری

کوفته سیب زمینی پنیری

دستور تهیه غذا با پنیر پیتزا :

مواد مورد نیاز الف. ۴۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده‌ی گوساله یا بوقلمون ب. ۱ عدد پیاز کوچک خرد شده پ. نمک و فلفل به میزان لازم ت. ۴۵۰ گرم کوفته سیب زمینی آماده ث. ۲۸۰ گرم سوپ قارچ کاملا غلیظ شده (به شکل کاملا یکدست و خامه‌ای) ج. دوسوم فنجان شیر پر چرب چ. ۱ فنجان پنیر چدار خرد شده

دستور تهیه‌ی کوفته‌ی سیب زمینی:

الف. ۲ عدد سیب زمینی بزرگ پخته شده
ب. نمک و فلفل به مقدار لازم
پ. ۲ عدد تخم مرغ
ت. یک‌چهارم فنجان آرد
ث. نصف فنجان آرد سوخاری
ج. ۳ فنجان روغن گیاهی

دستورالعمل

الف. سیب زمینی پخته را به پوره تبدیل کنید. مقداری نمک و فلفل به آن بزنید.
ب. یک زرده‌ی تخم مرغ به پوره اضافه کنید و اجازه دهید مواد به خوبی سرد شوند.
پ. سفیده‌های تخم مرغ را نیز جداگانه یا یک چنگال به خوبی بزنید.
ت. یک‌چهارم فنجان آرد را داخل یک کاسه‌ی کوچک، و یک‌دوم فنجان آرد سوخاری، نمک، و فلفل را در کاسه‌ی دیگری بریزید.
ث. پوره را به شکل توپ‌های کوچک در بیاورید؛ ابتدا آن‌ها را داخل آرد، سپس، تخم مرغ، و در نهایت، داخل آرد سوخاری قرار دهید.
ج. در آخر، توپ‌های کوچک را سرخ کنید.

دستور تهیه غذا با پنیر پیتزا :

الف. دمای فر را به ۱۷۵ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. گوشت گوساله و پیاز را داخل یک ماهیتابه‌ی بزرگ بریزید و روی شعله‌ی متوسط قرار دهید تا رنگ گوشت‌ تغییر کند. مقداری نمک و فلفل به مواد بزنید.

ب. مواد را داخل یک ظرف مخصوص فر بریزید؛ پیش از آن، کف ظرف را چرب کنید. کوفته‌ی سیب زمینی را روی مواد بریزید. سوپ قارچ را با استفاده از گوشت‌کوب برقی کاملا یکدست کنید. سوپ و شیر را با هم ترکیب کنید، و روی سیب زمینی‌ها بریزید. پنیر را نیز روی آن‌ها بریزید. ظرف را بدون پوشش، به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا مواد کاملا پخته شوند.

برخی نکات تجربی

الف. پنیرهای چدار با طعم قوی در مقایسه با پنیرهای چدار معمولی مدت زمان بیش‌تری از تولیدشان می‌گذرد. هر چه از عمر پنیر چدار می‌گذرد، عطر و طعم آن قوی‌تر می‌شود. استفاده از پنیر چدار کهنه می‌تواند به غذاها، حتی غذاهای ساده‌ای مانند ماکارونی و پنیر طعم فوق‌العاده‌ای ببخشد.
ب. برای کاهش میزان ۴۵ کالری به ازای هر ۱۱۵ گرم گوشت گوساله، به جای گوشت گوساله‌ی ۸۰ درصد از گوشت گوساله‌ی کم چرب استفاده کنید.

 

نوشته‌های مرتبط