3 دستور تهیه غذای جدید و ساده و فوق‌العاده خوشمزه

اگر از غذاهای تکراری خسته شده اید و به دنبال چند دستور تهیه غذای جدید و ساده و فوق‌العاده خوشمزه هستید اینجا جای خوبی برای شماست! این شما و این غذاهای جدید و هیجان برانگیز!

دستور تهیه غذای جدید و ساده

۱. خوراک کاری نخود

این خوراکی کاری خوش طعم و رنگ گزینه‌ی بسیار خوبی است که حال و هوای‌مان را پس از سپری کردن یک روز کاری سخت به خوبی عوض کند. در فصلی که نخود فرنگی تازه موجود باشد، ترجیح می‌دهم به جای نخود فرنگی منجمد یا کنسروی از محصول تازه استفاده کنم. بث فلمینگ، داونرز گرو، ایلینوی

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه
زمان پخت: ۳۵ دقیقه
برای مصرف ۶ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۱ قاشق غذاخوری روغن کانولا
ب. ۱ عدد پیاز متوسط، خرد شده
پ. ۲ حبه سیر، خرد شده
ت. ۱ قاشق غذاخوری پودر کاری
ث. دو قوطی کنسرو گوجه فرنگی (هر کدام ۴۰۰ گرم)، به همراه آب
ج. دو قوطی کنسرو نخود (هر کدام ۴۲۵ گرم)، آب کشیده و شسته شده
چ. ۲ فنجان سیب زمینی شیرین خرد شده به صورت مکعبی
ح. ۱ فنجان شیر نارگیل سبک
خ. ۲ قاشق چای خوری شکر
د. یک‌چهارم قاشق چای خوری پوست فلفل قرمز خرد شده
ذ. ۱ فنجان گندم پخته نشده
ر. یک و نیم فنجان نخود فرنگی منجمد (حدود ۱۷۰ گرم)
ز. یک‌چهارم قاشق چای خوری نمک
ژ. جعفری تازه‌ی خرد شده
س. ماست ساده، اختیاری

طرز تهیه خوراک کاری نخود هندی در ۳۰ دقیقه

دستورالعمل

الف. یک ماهیتابه‌ی بزرگ را روی شعله‌ی متوسط بگذارید، و پیاز و سیر را به همراه پودر کاری به مدت ۳ الی ۴ دقیقه در آن تفت دهید تا نرم شوند. اکنون گوجه فرنگی، نخود، سیب زمینی شیرین، شیر نارگیل، شکل، و پوست فلفل را نیز اضافه کنید و مواد را به هم بزنید؛ اجازه دهید مواد به جوش بیایند. شعله را کم کنید؛ درب ظرف را بردارید و اجازه دهید مواد به مدت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه به آرامی بپزند تا وقتی تا حدودی غلیظ شوند و سیب زمینی‌ها کاملا نرم شوند. هر از گاهی مواد را به هم بزنید.

ب. در این میان، گندم و نخود فرنگی را بپزید و کمی نمک به آن اضافه کنید.

پ. برای مصرف، گندم‌ها را به طور مساوی در ۶ کاسه بریزید. و روی آن‌ها ترکیب نخود، نخود فرنگی، و جعفری را اضافه کنید؛ در صورت تمایل، می‌توانید مقداری ماست نیز به غذا بیفزایید.

چند نکته‌ی تجربی

الف. باقی‌مانده‌ی شیر نارگیل را می‌توانید در فریزر نگهداری کنید؛ یا این‌که آن را به بلغور جو دو سر یا دمنوش‌های گیاهی، یا حتی (قبل از ریختن تخم مرغ داخل روغن برای درست کردن نیمرو) به تخم مرغ اضافه کنید تا بافت نرم و پف کرده‌ای پیدا کند.
ب. به جای گندم ساده می‌توانید از کوسکوس نیز استفاده کنید – برای آگاهی از طرز تهیه‌ی کوسکوس می‌توانید طرز تهیه ۷ غذای کبابی سریع و آسان که عاشقش می‌شوید را مطالعه بفرمایید.

ارزش غذایی

یک وعده‌ی مصرف از این غذا حاوی ۳۹۰ کالری، ۸ گرم چربی (۲ گرم چربی اشباع شده)، ۰ میلی‌گرم کلسترول، ۵۶۱ میلی‌گرم سدیم، ۶۸ گرم کربوهیدرات (۱۴ گرم قند، ۱۳ گرم فیبر)، و ۱۳ گرم پروتئین است.

۲. کالزونه پپرونی

طرز تهیه کالزونه پپرونی با پنیر پارمسان و ادویه ایتالیایی

دستور تهیه‌ی این کالزونه به همراه پنیر پارمسان و ادویه‌ی به کار رفته در آن، می‌تواند علاقه‌تان را به غذاهای ایتالیایی دو چندان کند.

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

رپورتاژ

زمان آماده‌سازی و پخت: مجموعا ۳۰ دقیقه
برای مصرف ۴ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۱ فنجان پپرونی خرد شده
ب. نصف فنجان سس پاستا را گوشت
پ. یک‌چهارم فنجان پنیر موزارلای کم چرب خرد شده
ت. ۹۰۰ گرم خمیر نان منجمد، یخ‌زدایی شده
ث. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیر پر چرب
ج. ۱ قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده
چ. نصف قاشق چای خوری ادویه ایتالیایی (اختیاری)

دستورالعمل

الف. فر را به دمای ۱۷۵ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. پپرونی، سس پاستا، و پنیر موزارلا را داخل یک کاسه‌ی کوچک با هم ترکیب کنید.

ب. سطح صاف و تمیزی را انتخاب کنید؛ روی آن را کمی آرد بپاشید. خمیر نان را روی این سطح پخش کنید و به چهار قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را به یک دایره‌ به قطر ۱۵ سانتی‌متر تبدیل کنید. به اندازه‌ی یک‌سوم فنجان ترکیب پپرونی را روی هر خمیر قرار دهید. خمیر را تا بزنید؛ یک طرف خمیر را روی طرف دیگر آن بگذارید، و با نوک انگشتان دو لبه‌ی خمیر را روی هم فشار دهید تا کاملا بسته شود. سپس هر چهار خمیر را روی سینی فر بگذارید.

پ. روی خمیرها را با استفاده از قلم‌مو به شیر آغشته کنید؛ مقداری پنیر پارمسان روی آن‌ها بپاشید، و در صورت تمایل، کمی هم ادویه‌ی ایتالیایی به آن بزنید. سپس، سینی را به مدت ۲۰ الی ۲۵ داخل فر قرار دهید تا سطح نان‌ها قهوه‌ای طلایی شود.

ارزش غذایی

هر یک عدد کالزونه پپرونی حاوی ۵۴۰ کالری، ۲۳ گرم چربی (۸ گرم چربی اشباع شده)، ۳۶ میلی‌گرم کلسترول، ۱۵۷۳ میلی‌گرم سدیم، ۵۹ گرم کربوهیدرات (۷ گرم قند، ۵ گرم فیبر)، و ۲۱ گرم پروتئین است.

۳. خوراکی ماکارونی تند

خوراکی ماکارونی تند

من این خوراک محبوب خانواده را همیشه به صورت یک بسته‌ی آماده به پخت در آشپزخانه‌ی خود نگه می‌دارم. به این صورت که ماکارونی خشک و سایر ادویه را در ظرف‌های جداگانه و به اندازه‌ی مصرف وعده‌های مختلف خانواده در کابینت ذخیره می‌کنم، و هر وقت هوس کردیم از این غذای دلپذیر بخوریم، آن را به سرعت تهیه می‌کنم.

زمان مورد نیاز و مقدار تهیه

زمان آماده‌سازی و پخت:

مجموعا ۳۰ دقیقه
برای مصرف ۴ نفر

مواد مورد نیاز

الف. ۴۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده‌ی گوساله
ب. دو قوطی کنسرو گوجه فرنگی (هر کدام حدود ۴۰۰ گرم)
پ. یک‌چهارم فنجان پیاز خرد شده
ت. ۱ قاشق چای خوری نمک
ث. ۱ قاشق چای خوری پودر چیلی
ج. یک‌چهارم الی نصف قاشق چای خوری فلفل
چ. یک‌چهارم قاشق چای خوری شکر
ح. ۱ فنجان ماکارونی زانویی پخته نشده

دستورالعمل

الف. گوشت چرخ‌کرده را داخل یک ماهیتابه‌ی بزرگ روی شعله‌ی متوسط بپزید تا رنگ آن تغییر کند؛ روغن اضافه را از آن بگیرید. سپس، گوجه فرنگی، ادویه، و شکر را اضافه کنید؛ اجازه دهید مواد به جوش بیایند. شعله را کم کنید و بگذارید پنج دقیقه‌ای به همین حالت حرارت ببینند.

ب. اکنون، ماکارونی را نیز اضافه کنید و به هم بزنید؛ درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید ماکارونی به مدت ۱۵ دقیقه بپزد. درب ظرف را بردارید؛ در نهایت، اجازه دهید ماکارونی آن‌قدر حرارت ببیند تا نرم شود و سایر مواد نیز به غلظت دلخواه‌تان برسند.

ارزش غذایی

هر وعده‌ی مصرف از این غذا حاوی ۲۸۹ کالری، ۱۱ گرم چربی (۵ گرم چربی اشباع شده)، ۵۶ میلی‌گرم کلسترول، ۸۵۸ میلی‌گرم سدیم، ۲۵ گرم کربوهیدرات (۸ گرم قند، ۲ گرم فیبر)، و ۲۴ گرم پروتئین است.

نوشته‌های مرتبط