آموزش پرایس اکشن از مقدماتی + فیلم آموزش پرایس اکشن

اگر از افرادی باشید که در بورس فعالیت کرده باشید و یا به فعالیت در این رشته علاقه‌مند باشید، بعید است که چیزی در مورد تحلیل تکنیکال نشنیده باشید. تحلیل تکنیکال روشی است که به متخصصان بورس کمک می‌کند بتوانند تحلیل‌های بهتری از رشد و یا ریزش سهام داشته باشند و بر اساس تحلیل‌هایی که انجام می‌دهند، بتوانند بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری در یک سهام خاص بگیرند. پرایس اکشن یکی از زیرشاخه‌های تحلیل تکنیکال است که به‌خاطر تحلیل‌های درست، بسیار موردتوجه قرار گرفته است و افراد زیادی به دیدن آموزش پرایس اکشن علاقه‌مند شده‌اند تا بتوانند با این روش تحلیل، تصمیمات بهتری را در مورد بازار سهام بگیرند.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد آموزش پرایس اکشن صحبت کنیم و بگوییم که اصلاً پرایس اکشن چیست و چطور می‌توانید از آن برای تحلیل سهام استفاده کنید تا بتوانید نتایج بهتر و درست‌تر و قابل‌استنادتری از تحلیل دریافت کنید و سرمایه‌گذاری‌های سودآوری را انجام دهید. همچنین به شما برترین استراتژی‌های موجود در این روش را معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند بتوانید با اصول کلی پرایس اکشن آشنا شوید و بدانید که روش کار این روش تحلیلی چگونه است.

اگر به دنبال آموزش پرایس اکشن هستید و می‌خواهید بدانید که اصلاً پرایس اکشن چیست و چطور کمک می‌کند که ما بتوانیم تحلیل‌های درست‌تری را از بازار غیرقابل‌پیش‌بینی بورس داشته باشید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم اطلاعات بیشتر و جامع‌تری را در این زمینه به دست بیاورید و در بازار بورس حرفه‌ای‌تر فعالیت کنید. همچنین برای دسترسی به آموزش های تحلیل تکنیکال بورس، کافیست روی لینک زیر کلیک کنید تا به مجموعه آموزشی بورس و تحلیل تکنیکال فرادرس دسترسی داشته باشید.

پرایس اکشن چیست؟

قبل از رفتن به سراغ آموزش پرایس اکشن، باید بدانید که اصلاً این روش چیست و چه کاری را برای شما انجام می‌دهد تا بتوانید به‌خوبی با آن آشنا شوید و بدانید که قرار نیست با پرایس اکشن، کارهای جادویی و خاصی انجام دهید و تنها از برخی الگوها پیروی می‌کنید.

پرایس اکشن یک روش تحلیل تکنیکال سهام است که با استفاده از الگوها، به پیش‌بینی  روند آینده یک سهام می‌پردازد. الگوها همان شاخص‌های عملکرد یک سهام هستند که به شما نشان می‌دهند سهام موردنظر چقدر رشد و ریزش داشته است و بر اساس الگوهایی که در پرایس اکشن وجود دارند، شما می‌توانید تشخیص دهید که در حال حاضر مثلاً سهام موردنظر درحال‌رشد است یا احتمال ریزش آن وجود دارد.

بر اساس تحلیل‌هایی که از روش پرایس اکشن به دست می‌آید، افراد می‌توانند تصمیم بگیرند که بهترین زمان خرید یک سهام و بهترین زمان فروش یک سهام چه زمانی است و براین‌اساس می‌توانند معاملات سودآوری را داشته باشند.

مثلاً فرض کنید شما با الگوهای پرایس اکشن تشخیص می‌دهید که یک سهام درحال‌رشد است و احتمالاً رشد بیشتر آن نیز وجود دارد، در این حالت می‌توانید به‌راحتی به خرید سهام موردنظر بپردازید و سپس با بالارفتن آن سهام سود خواهید کرد.

یا ممکن است تشخیص دهید سهامی که خریده‌اید در حال ریزش است و احتمال ریزش آن بسیار زیاد است. در این حالت نیز می‌توانید زمان مناسب برای فروش را تشخیص دهید و سهام موردنظر را بفروشید تا با ریزش آن ضرر نکنید و بتوانید با سودی مناسب سهام خودتان را به فروش برسانید.

همان‌طور که گفتیم پرایس اکشن یک روش تحلیل تکنیکال است اما جالب است بدانید که این روش خود دارای استراتژی‌های مختلفی است که با یادگیری کامل آموزش پرایس اکشن، می‌توانید تحلیل‌های درست‌تر و بهتری را انجام دهید و نتیجه قابل استنادی را از تحلیل خودتان به دست بیاورید.

اکثر استراتژی‌هایی که در پرایس اکشن وجود دارند، روی قیمت یک سهام متمرکز هستند و براین‌اساس می‌توانند کمک کنند که شما تشخیص دهید نقاط ریزش یا رشد قیمتی یک سهام چه زمانی است و تشخیص مناسب‌تری را از سهام موردنظر داشته باشید.

آموزش پرایس اکشن از مقدماتی + فیلم آموزش پرایس اکشن

آموزش پرایس اکشن چه کمکی به شما می‌کند؟

ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که یادگیری پرایس اکشن، به شما چه کمکی می‌کند؟ باید بگوییم که اگر در بازار بورس ایران یا فارکس فعالیت می‌کنید، یادگیری پرایس اکشن یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. در ادامه برخی از مهم‌ترین دلایل این موضوع را باهم بررسی خواهیم کرد:

  1. کمک به تحلیل درست: بازار بورس معمولاً غیرقابل‌پیش‌بینی است و نمی‌توانید به‌سادگی تشخیص دهید که روند یک سهام روبه‌رشد است یا رو به سقوط؛ پرایس اکشن کمک می‌کند که بتوانید تحلیل درست‌تری را از این بازار داشته باشید تا سرمایه‌گذاری‌های ریسکی کمتری انجام دهید و در عوض سود خودتان را در این بازار تضمین کنید.
  2. کسب درآمد بیشتر: برخی از افراد از ترید کردن درآمد کسب می‌کنند، به این صورت که مثلاً یک سهام را خریداری می‌کنند و وقتی به حداکثر رشد خود رسید، آن را به فروش می‌رسانند تا بعد از ریزش دچار ضرر نشوند و از این طریق می‌توانند در کوتاه‌مدت سودهای خیلی خوبی را کسب کنند. آموزش پرایس اکشن کمک می‌کند که بتوانید از این روش در کوتاه‌مدت سودهای بسیار خوبی کسب کنید و درآمدهای بالایی را به دست بیاورید.
  3. جلوگیری از ضرر: در بازار بورس گاهی اوقات ممکن است حالتی پیش بیاید که به‌هیچ‌وجه نتوانید سود خاصی کسب کنید، اما همین که بتوانید سهام موردنظر را بفروشید و اصل سرمایه خودتان را به دست بیاورید، برد محسوب می‌شود. پرایس اکشن می‌تواند به شما کمک کند که یک نقطه امن در نظر بگیرید و اگر شاخص سهام به آن نقطه رسید، فروش را انجام دهید تا ضرر نکنید.
  4. مناسب بازارهای مالی جهانی: کسانی که به فعالیت در فارکس یا همان بازار بورس جهانی مشغول هستند، خوب می‌دانند که تحلیل تکنیکال در سودآوری فارکس بسیار اهمیت دارد و به همین خاطر باید بدانند که دقیقاً چه سهم‌هایی را بخرند و بفروشند تا بتوانند سود بسیار بیشتری کسب کنند. پرایس اکشن یکی از برترین روش‌های تحلیلی در فارکس است که می‌تواند این بازار را به‌خوبی تحلیل کند و کمک کند که نتایج قابل استنادی را از تحلیل‌های خودتان به دست بیاورید.

این موارد از مهم‌ترین مزیت‌های آموزش پرایس اکشن هستند. بنابراین با استفاده از پرایس اکشن شما می‌توانید تحلیل‌های درست و قابل استنادی را داشته باشید و هم از ریسک دوری کنید و هم بتوانید از ضرر دادن و ازدست‌دادن اصل سرمایه خودتان جلوگیری کنید.

آموزش پرایس اکشن از مقدماتی + فیلم آموزش پرایس اکشن

برترین استراتژی‌های پرایس اکشن چه هستند؟

در ادامه آموزش پرایس اکشن، می‌خواهیم برخی از برترین استراتژی‌های پرایس اکشن را به شما معرفی کنیم که خیلی از متخصصان بورس، با استفاده از این استراتژی‌ها به تحلیل الگوها می‌پردازند و می‌توانند تشخیص دهند که سهام موردنظرشان در چه وضعیتی است تا بتوانند تصمیم مناسبی را در خصوص آن بگیرند.

رپورتاژ

1- ترند تریدینگ:

افرادی که تازه‌وارد بازار می‌شوند، معمولاً نمی‌توانند خوب تشخیص دهند که بازار در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد و کدام سهام می‌تواند برایشان سود مناسبی را ایجاد کند. به همین خاطر استراتژی ترند تریدینگ پرایس اکشن به وجود آمده تا به چنین افرادی کمک کند. این استراتژی به این صورت است که شما می‌توانید از تجربیات و خریدهای افراد باسابقه و کاربلد استفاده کنید و خودتان نیز سهامی که این افراد خریده‌اند را خریداری کنید تا بتوانید سود خوبی را کسب کنید. البته این استراتژی نیاز به‌دقت بالایی دارد و چون شما در این روش از افراد دیگر تقلید می‌کنید، احتمال اشتباه زیاد خواهد بود.

2- استراتژی پین بار:

پین بار یکی دیگر از استراتژی‌های موجود در پرایس اکشن است که در آن، روش تحلیل به این صورت است که روی شاخص یک الگوی شمع تشکیل می‌شود و بر اساس سایه شمع، تحلیل گران می‌توانند تشخیص دهند که وضعیت آینده سهام موردنظر چگونه خواهد بود. مثلاً اگر سایه شمع بلند باشد، گفته می‌شود که احتمالاً قیمت‌های بالا دارای طرف‌دار هستند و به همین خاطر می‌توان پیش‌بینی کرد که سهام موردنظر درحال‌رشد است و رشد بیشتری را نیز تجربه خواهد کرد.

3- استراتژی دنبال‌کردن شروع روندها:

معمولاً وقتی در بازار بورس روندی شروع می‌شود، افرادی که در حال کارکردن در این بازار هستند می‌توانند به‌راحتی روندها را تشخیص دهند و تصمیم‌گیری مناسبی را بر اساس این روندها داشته باشند. این استراتژی پرایس اکشن بسیار ساده است و همان‌طور که از نامش پیداست، می‌گوید شما می‌توانید در شروع روندهای جدیدی که برای یک سهام وجود دارد، تصمیمات مناسب را بگیرید و اقدام درست را انجام دهید.

مثلاً فرض کنید شما از روی الگوهای یک سهام تشخیص می‌دهید که سهام موردنظر درحال‌رشد است و در شروع این رشد می‌توانید به خرید سهام بپردازید تا بتوانید از این سهام به سود برسید. در ادامه منتظر می‌مانید تا سهام موردنظر نهایت رشد خود را داشته باشد و در ادامه زمانی که حس کردید سهام در حال سقوط است و رشد آن به نقطه انتهایی خود رسیده است، می‌توانید به‌راحتی سهام موردنظر را بفروشید تا سود خوبی را از آن کسب کنید.

این استراتژی همان‌طور که گفتیم بسیار ساده است اما مشکلی که دارد این است که اگر سهام موردنظر رشد شدیدی را تجربه کند و این رشد در زمان کمی اتفاق بیفتد، ممکن است متوجه آن نشوید و به‌این‌ترتیب ضرر کنید. البته استفاده از این استراتژی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت می‌تواند مناسب باشد؛ چون درهرصورت شما عجله‌ای برای فروش سهام خودتان نخواهید داشت.

آموزش پرایس اکشن از مقدماتی + فیلم آموزش پرایس اکشن

4- استراتژی بالا و پایین قیمت:

آخرین استراتژی که در آموزش پرایس اکشن به شما معرفی می‌کنیم، استراتژی بالا و پایین قیمت است که یکی از پرکاربردترین استراتژی‌ها در این روش تحلیل تکنیکال است. این استراتژی نیز مانند استراتژی‌های دیگری که معرفی کردیم بسیار ساده است و روش تحلیل پیچیده‌ای ندارد.

در این استراتژی شما باید میزان قیمت را در معاملات بررسی کنید و بر اساس آن تصمیم‌گیری خودتان را انجام دهید. تحلیل در این روش به این صورت است که اگر معاملات یک سهام در قیمت بالا انجام شوند، احتمال اینکه سهام موردنظر رشد داشته باشد بسیار زیاد است و به همین ترتیب برعکس نیز ممکن است.

یعنی اگر معاملات یک سهام در قیمت پایین انجام شود، احتمالاً سهام موردنظر ریزش خواهد داشت و قیمت آن پایین‌تر خواهد آمد. به‌صورت کلی قانون عرضه و تقاضا در این استراتژی وجود دارد و زمانی که افراد قیمت بالای یک سهام را قبول نداشته باشند و آن را نخرند، سهام موردنظر ریزش خواهد کرد.

آموزش پرایس اکشن از مقدماتی + فیلم آموزش پرایس اکشن

آموزش استراتژی‌های حرفه‌ای پرایس اکشن

همان‌طور که در این مقاله گفتیم، پرایس اکشن یک روش تحلیلی بسیار حرفه‌ای و کارآمد است که به شما کمک می‌کند بتوانید راحت‌تر تحلیل‌های بورسی خودتان را انجام دهید و سهم‌هایی که می‌خواهید را بهتر شناسایی کنید تا دچار ضرر شما نشوند. استراتژی‌هایی که در این مقاله معرفی کردیم، چند استراتژی بسیار ساده پرایس اکشن هستند که می‌توانید از آنها استفاده کنید، اما گاهی اوقات بازار موردنظر به‌قدری غیرقابل‌پیش‌بینی است که شما نیاز به تحلیل‌های حرفه‌ای‌تر و پیچیده‌تری خواهید داشت و نیاز دارید با اطمینان بیشتری تحلیل خودتان را انجام دهید.

در این حالت استراتژی‌های حرفه‌ای‌تر پرایس اکشن می‌توانند به شما کمک کنند که نتایج بهتری را کسب کنید. فرادرس یکی از برترین پلتفرم‌های آموزشی ایران است که با کمک متخصصان بورس، اقدام به آماده‌سازی آموزش‌های حرفه‌ای در زمینه بورس و پرایس اکشن کرده است و شما می‌توانید با دیدن این آموزش‌ها، به یک تحلیلگر حرفه‌ای تبدیل شوید و معاملات خودتان را سودآور کنید. آموزش پرایس اکشن فرادرس، به شما کمک می‌کند که با استراتژی‌های حرفه‌ای این روش تحلیل آشنا شوید و بتوانید در سرمایه‌گذاری‌های خودتان حرفه‌ای‌تر عمل کنید. اگر می‌خواهید به این آموزش‌ها دسترسی داشته باشید، همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید و این آموزش‌ها را در فرادرس مشاهده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد آموزش پرایس اکشن صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً پرایس اکشن چیست و چه کمکی به شما می‌کند و در ادامه نیز باهم بررسی کردیم که یادگیری این روش تحلیل تکنیکال، برای چه افرادی مناسب است و می‌تواند کمک‌کننده باشد. در بخش بعدی نیز باهم بررسی کردیم که برترین استراتژی‌های پرایس اکشن چه هستند و در مورد هرکدام از این استراتژی‌ها توضیح دادیم تا بتوانید اطلاعات بیشتری را در مورد این روش تحلیل کسب کنید. در بخش آخر نیز به شما گفتیم که چطور می‌توانید آموزش پرایس اکشن را شروع کنید تا بتوانید تحلیل‌های حرفه‌ای و کارشناسانه‌ای از بازار سهام داشته باشید و معاملاتی سودآور را انجام دهید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با آموزش پرایس اکشن بیشتر آشنا شوید و این روش تحلیلی را کاملاً بشناسید و اطلاعات مناسبی در مورد آن کسب کنید.

نوشته‌های مرتبط