بهترین فرصت خرید پروفیل آهن و میلگرد از سایت مهر استیل

از همان زمانی که فلز کشف شد، انسان‌ها در صدد تغییر این فلز و بهبود ویژگی‌های آن اقداماتی را انجام دادند. امروزه در عرصه سازه‌های فلزی پیشرفت‌های زیادی دیده شده است. بر اساس این پیشرفت‌ها اشکال و گریدهای مختلفی از آلیاژهای فولادی روانه بازار شده‌اند که شیت و پلیت فولادی از جمله آن‌ها هستند.

هر کدام از این محصولات کاربردهای خاصی هم دارند. آنچه که مهم است، این است که تفاوت شیت و پلیت فولادی در چیست. از نظر کاربرد، قیمت، ساختار و شکل ظاهری تفاوت‌هایی با هم دارند. در ادامه که با تفاوت‌های این دو آشنا می‌شوید، اگر قصد خرید هر کدام از شیت و پلیت فولادی را دارید، می‌توانید وارد وب سایت کارخانه mehrsteel.com شوید. سپس سفارشات خود را به راحتی ثبت کنید.

شیت فولادی چیست؟

شیت‌ها نوعی از ورق‌های فلزی پر کاربرد هستند که در کارخانجات و صنایع مختلفی که با سازه‌های فلزی سر و کار دارند، به وفور دیده می‌شوند. این ورق‌ها ضخامت زیادی ندارند و نازک هستند.

اغلب در سازه‌هایی که استقامت و دوام آن‌ها خیلی مهم نیست، شیت‌ها را به کار می‌گیرند. برای این که شیت‌های فلزی را تولید کنند، ابتدا از بیلت‌ها و اسلب‌ها کمک می‌گیرند. این فلزات را وارد دستگاه‌های مخصوص می‌کنند و با نورد سرد و ‌گرم صخامت آن‌ها را کاهش می‌دهند.

در صورتی که ضخامت محصول نهایی کمتر از ۶ میلی متر باشد، آن را شیت می‌نامند. شیت‌ها معمولا به صورت تن به فروش می‌رسند و تمامی خواص فولاد را در خود جای داده‌اند.

کاربرد شیت در کجا است؟

ورق‌های فولادی را در هر صنعتی می‌توانید مشاهده کنید. این ورق‌ها جزو آن دسته از مواد اولیه اصلی هستند که بدون ‌وجود آن‌ها ساخت یک وسیله خاص میسر نخواهد شد.‌ یکی از مهم‌ترین کاربردهایی که ورق‌های فولادی دارند، در صنایع خودرو سازی است.

قسمت‌های بدنه خودرو و کامیون‌ها را با کمک شیت فلزی تولید می‌کنند. افزون بر آن، این اوراق برای ساخت بال هواپیما و بدنه آن انتخابی مناسب هستند چرا که وزن آن‌ها خیلی زیاد نیست.

کاربرد دیگر شیت‌های فولادی در صنایع پزشکی است. میز پزشکی و برخی از دستگاه‌های این صنعت را به کمک شیت فلزی تولید می‌کنند. در ضمن، در سقف خانه و مبدل‌ها و ماشین‌های الکتریکی این شیت‌ها کاربرد دارند.

در گذشته هم از این ورق‌ها برای رزه‌های نظامی استفاده می‌شد اما این کاربرد امروزه چندان متداول نیست. شما عزیزان پیش از خرید ورق شیت باید با قیمت روز ورق آشنا باشید. سپس سفارشات خرید این ورق‌ها را در وب سایت‌های معتبری همچون وب سایت مهر استیل ثبت کنید.

پلیت فولادی چیست؟

پلیت‌های فولادی نیز گونه دیگری از ورق‌های فولادی هستند که ضخامت آن‌ها زیاد است. این ورق‌ها کاربردهای معمولی ندارند چرا که بیشتر در ساخت تجهیزات پیچیده صنعتی از آن‌ها استفاده می‌شود.

ضخامت بالای این ورق‌ها باعث افزایش وزن آن‌ها شده است. به دنبال افزایش ضخامت پلیت، قیمت این ورق‌ها بیشتر می‌شود چرا که مواد اولیه بیشتری برای تولید آن‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. ضخامت پلیت‌ها اغلب از ۶ میلی متر بیشتر است. بر اساس کاربرد می‌توان این ضخامت را افزایش داد.

پلیت فولادی چگونه تولید می‌شود؟

زمانی که می‌خواهند مقاطع مختلف فولادی را تولید کنند، از فلز ذوب شده استفاده می‌شود. این فلز در حالت اولیه دارای ضخامتی بالا به اندازه چهار اینچ است. پس باید در فرآیندهای ریخته گری، نورد سرد و نورد گرم قرار بگیرد تا ضخامت آن کاهش پیدا کند.

این فرآیند تا جایی پیش می‌رود که ضخامت محصول نهایی به ۶ میلی متر برسد. در این حالت پلیت آماده است. بسته به نیاز صاحبان صنایع، ضخامت آن قابل افزایش هم هست.

بهترین فرصت خرید پروفیل آهن و میلگرد از سایت مهر استیل

کاربردهای پلیت فولادی چیست؟

پلیت‌های فولادی کاملا انعطاف پذیر هستند و در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند. این سازه‌ها در برابر ساییدگی و خوردگی مقاومت زیادی دارند.  به همین دلیل می‌توان در صنایع مختلف آن‌ها را به کار بست. برخی از مهم‌ترین کاربردهایی که از گریدهای پلیت به عمل می‌آید، عبارتند از:

  • ساخت و ساز: صنایع ساخت و ساز به وجود گریدهای پلیت وابسته است. بسیاری از ساختمان‌ها و اجزای آن‌ها را به کمک گریدهای پلیت تولید می‌کنند.
  • کاربرد نظامی: در ساخت انواع ماشین آلات و تجهیزات نظامی می‌توان از پلیت‌ها استفاده کرد. این سازه‌های فلزی عمدتا باید ضد گلوله ساخته شوند. پس از ورق‌های ضخیمی برای ساخت آن‌ها استفاده خواهد شد.
  • صنایع کشتی سازی: کشتی‌ها سازه‌هایی غول پیکر هستند که باید از کاربرد‌های فلزی مقاوم، ضخیم و بزرگ برای ساخت آن‌ها استفاده کرد. این فلزها علاوه بر صنایع کشتی سازی، در صنایع ساخت انواع خودرو نیز کاربردهای گسترده‌ای دارند.
  • تولید لوازم خانگی: امروزه لوازم خانگی پیشرفته‌تر و نوین‌تر شده‌اند. به همین دلیل استحکام آن‌ها نیز با به کار گیری مناسب‌ترین فلزات افزایش پیدا کرده است. پلیت‌های فولادی عمده‌ترین ورق‌های فلزی هستند که در تولید لوازم خانگی کاربرد دارند. یخچال، لباسشویی، سایر لوازم برقی مصرفی و … می‌توان این فلزات را مشاهده کرد.
  • صنایع گاز: برای ساخت مخازن فشاری که در صنایع گاز کاربرد دارند، از این نوع از فلزات استفاده می‌شود. همچنین برای ساخت خطوط نفت و گاز یا احداث پالایشگاه‌ها می‌توان از این پلیت‌ها به طور گسترده استفاده نمود.
رپورتاژ

تفاوت‌های پلیت و شیت فولادی

شیت و پلیت فولادی از جنبه‌های مختلف با هم تفاوت دارند. تا زمانی که شما این تفاوت‌ها را نشناسید، نمی‌توانید بهترین ورق را برای کاربرد مد نظر خود انتخاب کنید. شیت‌ها نسبت به پلیت‌های فولادی از قیمت کمتری برخوردار هستند چرا که ضخامت آن‌ها کمتر است.

به طور کلی هر ورق فولادی که کمتر از ۶ میلی متر ضخامت داشته باشد، شیت هست و هر ورق فولادی که ضخامت آن بیشتر از ۶ میلی متر باشد، پلیت نامیده می‌شود. این ورق‌ها هر کدام کاربرد‌های مختلفی هم دارند.

کاربردهای ورق پلیت نسبت به کاربردهای شیت بسیار گسترده‌تر و بیشتر است. پس این ورق‌ها استقبال بیشتری نسبت به شیت‌ها دارند و در مصارف پیچیده‌تر به کار گرفته می‌شوند.

اما شیت‌ها در مصارف معمولی و سازه‌هایی که به استقامت نیازی ندارند، به کار گرفته می‌شوند. شما برای خرید هر کدام از ورق‌های فولادی چه از نوع شیت و چه از نوع پلیت می‌توانید با کارشناسان فولاد مهر سهند در ارتباط باشید.

بهترین فرصت خرید پروفیل آهن و میلگرد از سایت مهر استیل

قیمت و خرید اینترنتی شیت و پلیت از کارخانه مهر استیل

امروزه به دلیل این که خرید مجازی از هر جنبه‌ای اهمیت دارد، خرید حضوری کم شده و به دنبال آن خرید مجازی افزایش یافته است. خرید شیت و پلیت نیز از این قاعده کلی جدا نیست.

برای خرید آن‌ها می‌توانید به جای صرف هزینه‌های حمل و نقل و صرف وقت زیاد، می‌توانید این محصولات را به صورت اینترنتی خریداری کنید. شما باید به دنبال مراکز معتبر باشید.

برای این که این شیت و پلیت‌ها را بخرید، باید از قیمت روز ورق مطلع باشید. این قیمت بر اساس نوسانات ارز در جهان، قیمت روز آهن در جهان، تعداد ورق فولادی که می‌خرید و نوع آن، متفاوت است.

در کل پلیت‌ها نسبت به شیت‌ها از قیمت بیشتری برخوردار شده‌اند چرا که این سازه‌ها استحکام و مقاومت بیشتری دارند. جهت ثبت سفارشات خرید این ورق‌ها کافی است همین حالا وارد وب سایت کارخانه فولاد مهر سهند شوید. سپس با انتخاب نوع محصول، سفارشات خرید آن را به ثبت برسانید.

خرید پروفیل آهن و میلگرد

به‌طورکلی این قطعه در بخش‌های مختلف و صنایع متفاوت کاربردهای بسیاری دارد که این کاربرد بر اساس شکل میلگرد متغیر است. حال در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم:

کاربرد در ساختمان سازی

می‌توان گفت مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد این قطعه در بخش ساختمان سازی و آن‌هم به‌ منظور تقویت بتن است. بتن مقاومت فشاری بالایی دارد اما مقاومت کششی خوبی ندارد، برای برطرف کردن این مشکل به بتن میلگرد اضافه می‌کنند.

از دیگر کاربردهای آن برای افزایش مقاومت حرارتی ساختمان است که به آن میلگرد حرارتی می‌گویند. این دسته از میلگردها در کنار ویژگی افزایش مقاومت کششی، افزایش مقاومت حرارتی را نیز فراهم می‌کنند. به‌طورکلی بر اساس استانداردهای مختلف اروپایی آمریکایی و …، در ساختمان انواع مختلفی از میلگرد به کار می‌رود که شامل چهار دسته است.

  1. میلگرد ساده بدون عاج
  2. میلگرد آجدار با یک ردیف
  3. آجدار با دو ردیف در خلاف جهت
  4. آجدار پیچیده

کاربرد در صنایع

از جمله انواع کاربرد میلگرد در صنایع می‌توان به صنعت خودروسازی، سیستم استارت، صنایع ماشین‌آلات نظیر ماشین‌آلات کشاورزی و تراشکاری و…، تولید انواع پیچ و مهره، زنجیر سازی، توری سازی، فنرسازی و … اشاره داشت.

خرید میلگرد با بهترین قیمت بازار از فولاد مهر استیل

در این متن به معرفی میلگرد و کاربردهای آن پرداختیم. در صورتی ‌که شما نیز برای پروژه مورد نظر خود قصد خرید میلگرد دارید، می‌توانید از سایت مهر استیل خریدی مقرون ‌به ‌صرفه و با قیمتی مناسب نسبت ‌به بازار آزاد داشته باشید.

شما در همین صفحه از سایت مهر استیل می‌توانید انواع میلگرد موجود در این سایت را مشاهده کرده و مشخصات هر یک را بررسی کنید. بر اساس استعلام قیمت روز میلگرد و همچنین ثبت سفارش خرید از سایت مهر استیل می‌توانید با شماره‌های۰۴۱۳۶۵۶۳۳۰۵ ،۰۴۱۳۶۵۷۶۸۸۲  و۰۴۱۳۶۵۵۱۶۶۷  تماس بگیرید.

نوشته‌های مرتبط