10 بهترین خواص آب هندوانه برای پوست، مو، و سلامتی

همان‌طور که می‌دانید هندوانه یک میوه شگفت‌انگیز متعلق به مناطق استوایی است. این میوه منبعی عالی برای کربوهیدارت، ویتامین‌های A و C، پتاسیم، و فاقد چربی و کالری است. هندوانه بهترین میوه برای مقابله با گرمای سوزان تابستان محسوب می‌شود. در ادامه با خواص آب هندوانه برای سلامتی آشنا شوید.

۹۵ درصد هندوانه از آب تشکیل شده‌است برای همین مزه‌ای خنثی دارد. اما با این حال کمی طعم شیرین هم دارد. هندوانه بیش‌تر از آب و الکترولیت تشکیل شده و سرشار از فیبر نیز هست که باعث می‌شود یک میوه‌ی رژیمی عالی باشد.

با این‌که هندوانه در محیط‌های استوایی در تمام فصول قابل پرورش است اما بیش‌تر در تابستان موجود است. هم‌چنین می‌توان به آسانی آب هندوانه‌ی تازه را در خانه تهیه کرد. این به همراه خواص آب هندوانه ، باعث می‌شود یک نوشیدنی بسیار لذت‌بخش باشد!

خواص آب هندوانه

۱. سلامت قلب را حفظ می‌کند

هندوانه منبعی عالی برای لیکوپن است. لیکوپن یک آنتی‌اکسیدان است که رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و به این طریق مانع از آسیب رسیدن به بافت‌ها و اندام‌های بدن می‌شود.

۲. برای کاهش وزن عالی است

از آن‌جا که هندوانه بیش‌تر از آب و مواد معدنی و مقدار ناچیزی چربی تشکیل شده‌است، برای رژیم لاغری بسیار مناسب است. هم‌چنین سرشار از الکترولیت نیز هست که اثبات می‌کند یک بسته‌ی نیروبخش کامل است.

۳. استرس را از بین می‌برد

هندوانه سرشار از ویتامین B6‌ است که بدن آن را برای رفع خستگی مفرط، استرس، اضطراب و … مصرف می‌کند.  

۴. عامل ضد پیری است

یکی از بهترین فواید آب هندوانه پیشگیری از علائم پیری است. وجود لیکوپن در آن برای پوست نیز مفید است چون آنتی‌اکسیدان‌ها رادیکال‌های آزاد را در بدن کاهش می‌دهند و فرایند پیری را به‌طور چشمگیر به تعویق می‌اندازند.

۵. فورا انرژی می‌دهد

هندوانه منبعی عالی برای انرژی فوری است چون حاوی الکترولیت (سدیم و پتاسیم)، مواد معدنی و کربوهیدات‌هایی است که آب و انرژی بدن را تامین می‌کند.

رپورتاژ

۶. سرشار از فیبر است

هندوانه میوه‌ای سرشار از فیبر است و به حجم غذا اضافه می‌کند، از این رو برای گوارش بسیار مفید است و محتوای آب آن مسئول دفع سموم از بدن است.

۷. مشکلات پوستی را رفع می‌کند

آب هندوانه برای پوست بسیار خوب است و چربی اضافی پوست را از بین می‌برد و به این طریق بسیاری از مشکلات پوستی را از قبیل آکنه و جوش، رفع می‌کند.

۸. مرطوب‌کننده‌ی طبیعی است

اثبات‌شده است آب هندوانه یک مرطوب‌کننده و تونر طبیعی برای صورت است و درخشش و رطوبت پوست را حفظ می‌کند.

۹. بیماری اُستئوآرتریت آرتروز را درمان می‌کند

این باور وجود دارد که نوشیدن یک لیوان آب هندوانه به‌طور روزانه بیماری‌هایی مانند اُستئوآرتریت آرتروز، آرتریت روماتوئید، آسم و سرطان روده را از شما دور می‌کند.

۱۰. فشار خون را کنترل می‌کند

از آن‌جا که آب هندوانه مقدار قابل توجهی الکترولیت دارد، فشار خون را بررسی، و آن را به‌طور موثر در سطح نرمال نگه می‌دارد.

بسیار خوب، اکنون که می‌دانید آب هندوانه چه خواصی دارد، بیاید به ارزش غذایی آن نگاهی بکنیم.

ارزش غذایی آب هندوانه

ارزش غذایی یک فنجان آب هندوانه (حدود ۱۵۰ گرم) به شرح زیر است:

 

جدول ارزش غذایی آب هندوانه
چربی‌ها – ۴ درصد
پروتئین – ۷ درصد
ارزش غذایی ۱ فنجان (۱۵۰ گرم)
انرژی ۷۱ کالری
پروتئین ۱.۴۵ گرم
کربوهیدرات ۱۷.۹۷ گرم
چربی ۳۶/۰ گرم
چربی اشباع ۰۳۸/۰ گرم
چربی تک غیر اشباع ۰۸۸/ گرم
چربی چند غیر اشباع ۱۱۹/۰ گرم
کلسترول ۰
فیبر ۱ گرم
الکترولیت (سدیم و پتاسیم) ۲ میلی‌گرم (سدیم) ۲۶۷ میلی‌گرم (پتاسیم)

 

پس منتظر چه هستید، فورا آب هندوانه بنوشید تا از بهترین طعم و بیش‌ترین فواید آن بهره‌مند شوید.

 

نوشته‌های مرتبط