25 خطرناکترین مکان های جهان که بهتر است از آن‌ها دوری کنید

خطرناک ترین مکانی که تا به حال رفته‌اید کجا بوده است؟ شاید یک جنگل بارانی گرمسیری پر از حیوانات وحشی؟ در واقع، مکان‌های زیادی در سیاره‌ی ما وجود دارد که حضور در آن‌ها، به دلایل متعدد، فوق‌العاده خطرناک است. این مکان‌ها از مناطق طوفان‌خیز مرگبار و کشورهای جنگ زده گرفته تا مکان‌هایی با نرخ جرائم فوق‌العاده بالا و نواحی با سطوح کشنده‌ای از مواد رادیواکتیو را در بر می‌گیرند. سعی کنید از این ۲۵ خطرناک ترین مکان های جهان دوری کنید.

خطرناکترین مکان های جهان

۲۵. ساحل، شمال آفریقا

ساحل، منطقه‌ای است که با صحرای بزرگ آفریقا هم مرز است. بهره‌برداری بی رویه‌ی انسان‌ها از آب محدود این ناحیه باعث بیابان‌زایی گسترده شده و به شدت خطر خشکسالی و قحطی را افزایش داده است. در طول فقط ۱۲ سال، بین ۱۹۷۲ و ۱۹۸۴، بیش از ۱۰۰.۰۰۰ نفر در این ناحیه به دلیل خشکسالی جان خود را از دست دادند.

۲۴. جزیره‌ی مارها، برزیل

از خطرناک ترین مکان های جهان جزیره‌ی مارها است که نام رسمی آن جزیره‌ی بزرگ رایت (Ilha de Queimada Grande) است، در جوار ساحل سائو پائولوی برزیل واقع شده است. این جزیره که به خاطر داشتن مارهای بیش از اندازه بدنام است، تنها مکانی در کره‌ی زمین است که افعی سرنیزه‌ای زرین خوفناک در آن زندگی می‌کند. زهر این مار نیز آن قدر قدرتمند است که گوشت انسان را متلاشی و ذوب می‌کند. تعجبی ندارد که دولت برزیل از ورود بازدیدکنندگان به این منطقه جلوگیری می‌کند.

۲۳. بیابان دناکل، شمال شرق اتیوپی

بیابان دناکل، که در شمال شرقی اتیوپی، جنوب اریتره، و شمال غربی جیبوتی واقع شده است، به عنوان یکی از خشن‌ترین و خطرناک ترین مکان های جهان شناخته می‌شود. این ناحیه به خاطر آتشفشان‌ها و چشمه‌های جوشانی که گازهای سمی و گرمای شدید بیرون می‌دهند معروف است و گرمای طول روز آن ۵۰ درجه‌ی سانتیگراد است. به علاوه، درگیری‌های شایع در اریتره باعث می‌شود خطر ربوده شدن در این مکان افزایش پیدا کند.

۲۲. اویمیاکن، روسیه

روستای اویمیاکن روسیه، که در قلب سیبری و هزاران کیلومتری شرق مسکو واقع شده است، پایین‌ترین دمای ثبت شده را در میان مکان‌های مسکونی دائمی دارد: ۷۱.۲ – درجه‌ی سانتیگراد. این روستا، که یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های دنیا است، خانه‌ی حدودا ۵۰۰ نفر است. تلفن‌های موبایل معمولا در این هوای یخبندان کار نمی‌کنند، و هیچ محصولی در اینجا رشد نمی‌کند.

مطلب مرتبط: ۲۵ خطرناک ترین مارهای دنیا را بشناسید

۲۱. سوریه

به خاطر درگیری‌های خشونت‌بار مداوم، در سالیان گذشته سوریه همواره در بین مرگبارترین کشورهای جهان جای گرفته است. ساکنین این کشور جنگ زده شاهد بمباران مناطق مسکونی، محرومیت غذا و درمان، محاصره‌های طولانی، و حتی طبق گزارش‌ها حملات سلاح‌های شیمیایی بوده‌اند.

۲۰. آلاگواس، برزیل

چنین معروف است که بعضی از کلان‌شهرهای برزیل مانند ریودوژانیرو و سائو پائولو نرخ جرائم بسیار بالایی دارند. اما، در واقع این ایالت ساحلی کوچک و کمتر شناخته شده‌ی آلاگواس است که بالاترین نرخ قتل و کشتار را در کشور دارد… احتمالا حتی در جهان. هر ساله، بیش از ۲.۰۰۰ نفر در این ایالت که فقط چیزی حدود ۳ میلیون نفر جمعیت دارد کشته می‌شوند.

مطلب مرتبط: ۲۵ خطرناک ترین حیوان جهان که نمی دانستید

۱۹. مونروویا، لیبریا

مونروویا، پایتخت کشور لیبریا در غرب آفریقا، خانه‌ی یکی از بدترین بیغوله‌ها و محله‌های فقیرنشین آفریقا، وست پوینت، است. این محله‌ی فقیرنشین با جمعیت ۷۵.۰۰۰ نفر، درگیر وبا، بیماری‌های همه‌گیر، مصرف مواد مخدر، جنایت، روسپیگری نوجوانان، و کمبود تجهیزات بهداشتی است. این شهر همچنین بسیار آلوده است و با مشکلات زیست‌محیطی جدی مانند سیل دست و پنجه نرم می‌کند.

۱۸. کوه سینابونگ، اندونزی

کوه سینابونگ، یک آتشفشان چینه‌ای فعال واقع در جزیره‌ی سوماترای اندونزی است. فوران‌ها در این منطقه بسیار زیاد اتفاق می‌افتند، که اغلب باعث بی‌خانمان شدن و از دست رفتن زندگی هزاران نفر می‌شوند. بسیاری از شهرها و روستاهای اطراف چندین بار، که اخیرترین آن‌ها در ۲۰۱۰، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، و ۲۰۱۶ بوده است، به طور کامل با مواد مذاب و خاکستر پوشیده شده است. متاسفانه، ده دوازده نفر اخیرا در این فوران‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

۱۷. ساحل اسکلت، نامیبیا

ساحل اسکلت، که در کرانه‌ی ساحل اقیانوس اطلس در نامیبیا واقع شده است، به خاطر داشتن یکی از سکونت‌ناپذیرترین و مرگبارترین و خطرناک ترین مکان های جهان معروف است. این قطعه‌ زمین دورافتاده نام خود را از اسکلت‌های نهنگ‌ها و شیرهای دریایی که در تمام این ناحیه پخش شده‌اند می‌گیرد؛ بسیاری از مردم (بیشتر ملوان‌های کشتی شکسته) نیز در این مکان به خاطر شرایط زیست محیطی خشن جان خود را از دست داده‌اند.

۱۶. کره‌ی شمالی

کره‌ی شمالی، که یک دیکتاتوری مطلقه به شمار می‌آید، شدیدا به داشتن یکی از بدترین حقوق بشرهای ثبت شده در جهان متهم است. هم بومیان این کشور و هم بازدیدکنندگان احتمال دارد به خاطر چیزهایی که برای مردم کشورهای دموتراتیک عادی محسوب می‌شوند، بازداشت شوند. به خاطر روابط رو به وخامت کره‌ی شمالی و آمریکا، این کشور آسیایی به طور اخص برای گردشگران آمریکایی خطرناک است چون ممکن است بازداشت شوند.

لینک مرتبط: ۲۰ عجیب ترین مکان دنیا که واقعا شگفت‌زده‌تان می‌کند

۱۵. گواتمالا

گواتمالا به خاطر نرخ جرائم بالا بسیار معروف است، اما این تنها دلیل نیست که این کشور آمریکای مرکزی را در فهرست ما جای می‌دهد. موقعیت و توپوگرافی (مکان‌نگاری) آن گواتمالا را مستعد حداقل سه نوع بلای طبیعی ویرانگر می‌سازد: زلزله، طوفان، و گِلرودها. به عنوان مثال، در ۱۹۷۶ یک زلزله‌ی ۷.۵ ریشتری جان ۲۳.۰۰۰ نفر را در این مکان گرفت.

۱۴. دریاچه‌ی ناترون، تانزانیا

رپورتاژ

دریاچه‌ی ناترون، که در دامنه‌ی کوه گرگوری ریفت تانزانیا واقع است، بی‌شک یکی از مرگبارترین بسترهای آبی جهان و خطرناک ترین مکان های جهان است. دمای این آب که از نمک اشباع شده است، می‌تواند تا ۶۰ درجه‌ی سانتیگراد برسد، و pH آن بین ۹ تا ۱۰.۵ است – آنقدر خورنده که می‌تواند اجساد و لاشه‌ها را تکلیس (آهکی) کند، جوهر روی مواد چاپی را محو کند، و پوست و چشم‌های حیوانات یا انسان‌هایی را که به آن عادت ندارند بسوزاند.

۱۳. صنعا، یمن

صنعا، پایتخت یمن، به خاطر چیزهای بسیاری معروف است، مانند این که یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های شهری جهان بوده است. یا به خاطر این که یکی از مرتفع‌ترین پایتخت‌های جهان با ارتفاع ۲.۳۰۰ متر از سطح دریا است. متاسفانه، صنعا همچنین یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های کره‌ی زمین نیز هست چون درگیر بمباران، قتل و کشتار، و اقدامات گاه و بیگاه تروریستی است.

مطلب مرتبط: مرموزترین مکان دنیا: ۱۵راز منطقه ۵۱ که برق از سرتان می‌پراند

۱۲. ناپل، ایتالیا

ناپل، یکی از بزرگترین شهرهای ایتالیا، به خاطر معماری حیرت‌انگیز و آشپزی خوشمزه معروف است؛ متاسفانه، این شهر به عنوان یکی از بزرگترین تله‌های مرگ جهان نیز شناخته می‌شود. دلیل آن ساده است – کل شهر روی یک ابرآتشفشان عظیم به نام کمپی فلگری واقع شده است. دانشمندان دریافته‌اند که هر فوران این آتشفشان می‌تواند میلیون‌ها انسان را در این منطقه نابود کند.

۱۱. مایلوسو، قرقیزستان

مایلوسو، که خانه‌ی حدودا ۲۳.۰۰۰ نفر است، یک شهر معدن اورانیم در جنوب قرقیزستان است. به عنوان مکانی که برای برنامه‌های هسته‌ای شوروی سابق ۱۰.۰۰۰ تن اورانیوم از آن استخراج شد، این شهر یکی از رادیوکتیوی ترین مکان‌های جهان است. رانش‌های زمین، زلزله‌ها، و سیل در این منطقه رایج هستند، که فقط خطر آلودگی رادیواکتیوی را در آنجا افزایش می‌دهند.

۱۰. مانائوس، برزیل

مانائوس، خانه‌ی ۲ میلیون انسان، به اندازه‌ی سایر کلان شهرهای برزیل نرخ جرم بالایی ندارد، اما دلیل دیگری وجود دارد که این شهر را در فهرست ما جای داده است. مانائوس، که درست در میانه‌ی جنگل بارانی آمازون واقع شده است، در ساحل رودخانه‌ی آمازون قرار گرفته است، که خانه‌ی تعدادی از گونه‌های موجودات خطرناک است. شنا کردن یا پارو زدن در این رودخانه یعنی این که با ماهی‌های پیرانیا، مارهای آناکوندرا، مارماهی‌های الکتریکی، و سایر جانوران کشنده در آب آن سهیم شده‌اید!

۹. مثلث برمودا، آتلانتیک شمالی

مثلث برمودا، یکی از خوفناک‌ترین نواحی جهان، گستره‌ی نسبتا مبهمی از اقیانوس اطلس به شکل مثل است که بین پورتوریکو، فلوریدا، و برمودا واقع شده است. برای چندین دهه، در این ناحیه کشتی‌ها و هواپیماها و … زیادی مفقود می‌شدند که آن را به هرچیزی نسبت می‌دادند از نیروی مغناطیس گرفته تا بیگانگان و موجودات ناشناخته. در حالی که اکثر این موارد به طرز معقول و منطقی شرح داده شده‌اند،‌ اما بعضی از آن‌ها همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند.

۸. دالول، اتیوپی

دالول، شهر ارواح واقع در شمال اتیوپی، از دورافتاده‌‌ترین، پست‌ترین، و داغ‌ترین مکان‌های زمین است. با دمای سالانه‌ی متوسط ۳۴.۶ درجه‌ی سانتی‌گراد، این شهر زمانی داغ‌ترین مکان مسکونی جهان بود. آب زیرزمینی آن فوق‌العاده شور و اسیدی است؛ همچنین چشمه‌های آب داغی در آن وجود دارد که گازهای سمی تولید می‌کنند.

۷. جزیره‌ی سنتینل شمالی، هند

جزیره‌ی سنتینل شمالی یکی از جزایر آندامان است که به لحاظ سیاسی متعلق به کشور هند است. این جزیره به خاطر سواحل بی‌نظیر تماشایی و طبیعت حیرت‌انگیزش معروف است … اما بومیان آن نسبت به خارجی‌ها فوق‌العاده خصمانه و خشن برخورد می‌کنند. آن‌ها هر تماسی را با سایر آدم‌ها رد می‌کنند و شایع است که حتی چندین و چند مزاحم را کشته‌اند.

۶. دریاچه‌ی نیوس، کامرون

دریاچه‌ی نیوس در شمال غربی کامرون و در ناحیه‌ی یک آتشفشان فعال واقع شده است جایی که دی‌اکسید کربن از زیر زمین آن به بیرون نشت می‌کند. در طی «فوران آب‌های شیرین» [واژگونی دریاچه‌ها] دی‌اکسید کربن طی انفجارهایی از ته دریاچه بیرون می‌آید و یک ابر مرگبار تشکیل می‌دهد. چون این گاز از هوا سنگین‌تر است، فرو می‌نشیند، اکسیژن را پس می‌راند و هر گونه جانداری را در آن ناحیه خفه می‌کند. دو فوران در دهه‌ی ۱۹۸۰ بیش از ۱.۷۰۰ نفر انسان و ۳.۵۰۰ راس دام را در آن منطقه از بین برد.

مطلب مرتبط: ۱۵ عکس ترسناک با ماجراهای ترسناک تر

۵. هائیتی

هائیتی، سومین کشور بزرگ حوزه‌ی کارائیب (بعد از کوبا و جمهوری دومینیکن)، یکی از طوفان خیزترین کشورهای جهان و خطرناک ترین مکان های جهان است. نه تنها در مسیر یک بزرگراه طوفانی قرار دارد، بلکه این کشور فقر زده تاب و توان و انعطاف پذیری کافی را هم ندارد. اقامتگاه‌ها و منازل در دشت‌های سیلابی ساخته می‌شوند، سیستم‌های دفاعی طبیعی مانند جنگل‌ها نیز تخریب شده‌اند، و اقتصاد بودجه کافی برای تامین مالی سیستم‌های دفاعی یا هشداری برای مقابله با سیل را ندارد. نتیجتا، طوفان‌ها معمولا در این کشور کشنده و مرگبار هستند.

۴. بورکینا فاسو

بورکینا فاسو کشوری کوچک و محصور در خشکی در غرب آفریقا است. آنچه این مکان را در جایگاه چهارم خطرناک ترین مکان های جهان قرار می دهد تهدید بالای حملات تروریستی و آدم‌ربایی است. بسیاری از حملات در هتل‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و سایر جاهایی که مردم در آن‌ها گرد هم جمع می‌شوند صورت می‌گیرند. بعضی از حملات حتی توسط گروه‌های تروریستی کشورهای همسایه مانند مالی و نیجر انجام می‌شوند.

۳. دره‌ی مرگ، کالیفرنیا

دره‌ی مرگ، واقع در نزدیک مرز کالیفرنیا و نوادا در گریت بیسین، این نام ترسناک را به یک دلیل به خود اختصاص داده است. این ناحیه در تابستان فوق‌العاده داغ و گرم است (دمای هوا به ۵۶.۷ درجه‌ی سانتیگراد می‌رسد). در کمال تعجب، در طول ماه‌های زمستان نیز اگر بازدیدکنندگان مجهز به وسایل و لباس‌های گرم نباشند می‌تواند به طرز خطرناکی سرد باشد. به علاوه، طوفان‌ها در کوه‌های اطراف می‌توانند در کف این دره سیلاب‌هایی به راه بیندازند.

۲. فوکوشیما، ژاپن

در مارس ۲۰۱۱، استان فوکوشیما در جزیره‌ی هونشو ژاپن به مکان یکی از بدترین فاجعه‌های هسته‌ای تاریخ بشر تبدیل شد. یک نیروگاه اتمی در این منطقه منفجر شد، و به دنبال آن یک زلزله و سونامی ویرانگر اتفاق افتاد. حتی امروز، یعنی شش سال بعد از این سانحه، سطوح بسیار بالایی از رادیواکتیو در این ناحیه ثبت می‌شود که آن را به یکی از خطرناک ترین مکان های جهان تبدیل می‌کند.

۱. جزیره فریزر، استرالیا

به رغم داشتن سواحل زیبای متعدد با ماسه‌ّهای سفید و آب‌های زلال و شفاف، جزیره‌ی فریزر در راس فهرست خطرناک ترین مکان های جهان است. سواحل متروکه آن خانه عنکبوت‌های مرگبار و کشنده و سگ‌های وحشی و درنده‌ی دینگو است، و دریای آن را کوسه‌ها و عروس‌های دریایی زهرآگین به تسخیر خود درآورده‌اند.

نوشته‌های مرتبط