ماسک موز: 17 ماسک صورت با موز که برای پوست عالی هستند

این میوه زرد و بلند که در تمام طول سال یافت می‌شود، در واقع یک ابرغذا برای پوست است زیرا سرشار از ویتامین B6 و B12 است که آن را به یک سیستم دفاعی عالی در برابر چین و چروک، خطوط و افتادگی پوست تبدیل می‌کند. موز را می‌توان برای افزایش زیبایی و همچنین تغذیه پوست به کار برد. این میوه به راحتی برای هر نوع پوستی به کار می‌رود، حتی پوست حساس نیز با این میوه دچار مشکل نمی‌شود.

موز سرشار از آنتی اکسیدان و مواد شیمیایی گیاهی است که پوست زبر و پیر را درمان می‌کند. این ماسک‌ها باعث می‌شوند که اگر خواستید موزهای خیلی رسیده را دور بیندازید، دوباره فکر کنید. در این‌جا درمورد ماسک موز با موز صحبت می‌کنیم که می‌توان از آن‌ها برای داشتن پوستی درخشان استفاده کرد. اگر پوستی درخشان می‌خواهید که توجه همه را به خود جلب کند، فهرست زیر که ماسک‌های صورت با موز هستند را مطالعه کنید.

ماسک صورت با موز

۱. ماسک صورت با موز

موز، منبع مواد مغذی متنوع و ویتامین‌هایی مانند ویتامین E، B1، B2، C و کاروتن است. برای این ماسک صورت فقط باید یک عدد موز را له کرده و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید. سپس آن را با آب سرد بشویید. پس از شستن ماسک، با چند عدد مکعب یخ، صورت خود را ماساژ دهید. این ماسک، زبری پوست را رفع کرده و آن را درخشان می‌کند.

۲. ماسک صورت موز برای روشن کردن پوست

این ماسک صورت، برای کاهش لکه‌های تیره و جوش‌های پوستی مناسب است. وجود عسل در این ماسک، به روشن شدن پوست کمک کرده و باکتری‌های عامل جوش یا آکنه را رفع می‌کند. علاوه بر این، این ماسک، پوست را مرطوب می‌کند نه چرب. آبلیمو نیز رنگ پوست را متعادل کرده و پوست تیره را روشن می‌کند.

مواد لازم:

– ۱ قاشق چایخوری عسل

– ۱ قاشق چایخوری آبلیمو

– ۱ عدد موز

طرز تهیه

یک عدد موز رسیده را با قاشق له کنید. عسل و آبلیمو را به آن اضافه کنید. قبل از گذاشتن ماسک روی صورت، صورت خود را با صابون شسته و خشک کنید. ماسک را به آرامی روی پوست بمالید. برای نفوذ عمیق‌تر آن در پوست می‌توانید یک لایه دیگر نیز بگذارید. اجازه دهید این مخلوط ۱۵ دقیقه روی پوست بماند، صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک کنید.

۳. ماسک صورت برای آکنه و جوش

آلودگی و محیط کثیف، به کسی رحم نمی‌کند. امروزه، آکنه و جوش صورت از مشکلاتی هستند که اکثر افراد تجربه می‌کنند. خلاص شدن از آن‌ها سخت نیست، فقط باید مواد زیر که در آشپزخانه شما وجود دارند را تهیه کرده و این ماسک  را درست کنید که شما را از شر این مشکل خلاص می‌کند.

مواد لازم:

– ۲/۱ قاشق چایخوری جوش شیرین

– ۲/۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه

– ۱ عدد موز

طرز تهیه

موز را له کرده و جوش شیرین و پودر زردچوبه را به آن اضافه کنید. برای تعدیل غلظت آن می‌توانید کمی آب نیز اضافه کنید. صورت خود را شسته و با حوله خشک کنید.

لایه‌ای از این ماسک را روی صورت گذاشته و پس از ۱۵ دقیقه بشویید. صورت خود را خشک کرده و با مرطوب کننده ماساژ دهید تا خشکی ناشی از ماسک را برطرف کند. زردچوبه یک ماده ضد عفونی کننده و ضد باکتری است و جوش شیرین نیز آلودگی‌های چرب را از روی صورت برمی‌دارد. بنابراین، این ماسک صورت برای شما – به ویژه در تابستان – عالی است.

نکته:

۱. سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید. جوش شیرین، صورت را لایه‌برداری می‌کند اما لایه‌برداری بیش از حد برای پوست خوب نیست

۲. پس از استفاده از ماسک برای صورت، مقداری مکعب یخ را در پارچه گذاشته و روی صورت قرار هید. این کار، منافذ را می‌بندد و از ورود غبار و آلودگی جلوگیری می‌کند.

۴. ماسک صورت برای چین و چروک

این ماسک حاوی مواد قوی مانند آب پرتقال است که ویتامین C مورد نیاز پوست که سلول‌های پوستی جدید را تولید کرده و خطوط و چین و چروک را کاهش می‌دهد را تامین می‌کند. ماست، منافذ را می‌بندد و باعث می‌شود پوست، جوان به نظر برسد.

مواد لازم:

– ۱ عدد موز

– ۱ قاشق چایخوری ماست غلیظ

– ۱ قاشق چایخوری آب پرتقال

طرز تهیه

یک عدد موز رسیده را له کنید. ماست و آب پرتقال را به آن اضافه کنید. صورت خود را با صابون شسته و یک لایه از مخلوط را روی آن بگذارید. یک دقیقه ماساژ دهید و سپس، لایه دوم را بگذارید. اجازه دهید ۱۵-۱۰ دقیقه بماند. صورت خود را با آب سرد بشویید زیرا پوست را سفت کرده و از ورود آلودگی به منافذ پوست جلوگیری می‌کند. در انتها، از مرطوب کننده استفاده کنید.

نکته: یک قاشق چایخوری روغن زیتون را به ماسک اضافه کنید تا در آخر به استفاده از مرطوب کننده نیازی نداشته باشید.

۵. ماسک صورت موز برای پاکسازی

این ماسک صورت، پوست را پاکسازی کرده و آلودگی را از روی پوست برمی‌دارد زیرا متخصصان پوست، شیر را به عنوان یک مرطوب کننده و پاک کننده طبیعی توصیه می‌کنند. شیر، پوست تحریک شده را نیز آرام می‌کند.

مواد لازم:

– ۱ عدد موز

– ۱ قاشق غذاخوری شیر

– ۱ قاشق چایخوری آبلیمو

طرز تهیه

موز را تا حدی له کنید که تکه درشتی در آن باقی نماند. یک قاشق غذاخوری شیر را به آن اضافه کنید تا به شکل خمیری نرم درآید. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت و گردن خود بگذارید. آن را با آب بشویید.

نکته: اگر پوست‌تان به آبلیمو حساس است می‌توانید آن را حذف کنید.

۶. ماسک صورت موز برای پوست چرب

این ماسک برای پوست‌های چرب عالی است و دارای خواص تسکین دهنده جو دوسر است. این ماسک، یک لایه بردار ملایم است که آلودگی‌های جمع شده در سطح پوست را از بین می‌برد. همچنین بیماری‌های پوستی مانند اگزما و جای نیش حشرات را کاهش می‌دهد و باعث درخشان شدن پوست می‌شود. لیمو که سرشار از آنتی اکسیدان است نیز پوست را روشن می‌کند.

مواد لازم:

۱ عدد موز

۱ قاشق چایخوری عسل

۱ قاشق چایخوری آبلیمو

۴/۱ فنجان جو دوسر

طرز تهیه

موز را در ظرفی له کنید. آبلیمو، عسل و جو دوسر را به آن اضافه کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. مخلوط را به شکلی کاملا یکسان روی صورت بگذارید. پس از ۱۵ دقیقه صورت خود را شسته و خشک کنید.

۷. ماسک صورت آووکادو و موز

موز، آلودگی‌های پوست را پاک می‌کند. از سوی دیگر، آووکادو یک ماده مرطوب کننده طبیعی برای ماسک صورت است. آووکادو پوست را هیدراته کرده و آن را نرم و صاف می‌کند.

مواد لازم:

– ۱ عدد موز

– ۲/۱ یک عدد آووکادو

طرز تهیه

هسته آووکادو را درآورده و آن را با موز له کنید. مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و پوست را با یک پارچه مرطوب بپوشانید. پس از آن، صورت را شسته و خشک کنید.

۸. موز و روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی لوریک اسید است که باکتری‌های عامل آکنه را می‌کشد. این روغن دارای ویتامین E و C نیز هست که تولید کلاژن را تحریک کرده و انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. کاپریلیک اسید موجود در این روغن نیز محافظت آنتی اکسیدانی را فراهم می‌کند. مولکول‌های ریز روغن نارگیل در سلول‌های پوست نفوذ کرده و آن‌ها را مرطوب می‌کند.

مواد لازم:

۱ عدد موز

– ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

طرز تهیه

یک قاشق غاخوری روغن نارگیل را آب کرده و آن را به موز له شده اضافه کنید. این ماسک را به پوست زده و بگذارید نیم ساعت بماند. سپس صورت خود را شسته و خشک کنید. مقداری زردچوبه را نیز می‌توانید اضافه کنید زیرا خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری دارد.

نکته: اگر زردچوبه روی ناخن‌های‌تان لکه ایجاد کرد، برای از بین بردن این رنگ از آبلیمو استفاده کنید.

۹. ماسک صورت موز برای پوست خشک

موز، با تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد، پوست را جوان می‌کند. این میوه، پوست زبر را نرم کرده و سلول‌های پوست را هیدراته می‌کند. عسل مانند یک ماده حافظ رطوبت طبیعی عمل کرده و رطوبت را در پوست حفظ می‌کند. خواص ضد باکتری آن، بیرون‌زدگی‌ها را کاهش داده و پوست را درمان می‌کند. جو دوسر به رفع جوش‌های سرسیاه و منافذ بسته شده کمک می‌کند.

مواد لازم:

– ۲/۱ یک عدد موز

– ۱ قاشق چایخوری عسل

– ۱ عدد زرده تخم مرغ

رپورتاژ

– ۲/۱ فنجان جو دوسر پخته شده

طرز تهیه

یک عدد موز را طوری له کنید که تکه درشتی در آن نماند. جو دوسر پخته شده، زرده تخم مرغ و عسل را به موز اضافه کنید. آن را هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید. خمیر را به صورت بزنید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید.

۱۰. ماسک صورت موز برای پوست روشن

این ماسک صورت، پوست را نرم کرده و رنگ برنزه آن را رفع می‌کند. استفاده منظم از این ماسک، رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند. زرده تخم مرغ حاوی ویتامین B1 است که استرس – یکی از دلایل اصلی بروز آکنه – را کاهش می‌دهد. ویتامین B3 موجود در آن نیز گردش خون را افزایش می‌دهد و پوست را درخشان می‌کند. زینک موجود در زرده تخم مرغ، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. مرکبات نقش مهمی در بهبود پوست ایفا می‌کنند و ماسک‌های صورت لیمو نیز برای روشن شدن رنگ پوست به کار می‌روند.

مواد لازم:

۲/۱ یک عدد موز

– ۱ قاشق چایخوری عسل

– ۱ قاشق چایخوری آبلیمو

– ۱ عدد زرده تخم مرغ

طرز تهیه

این ماسک را می‌توان با له کردن موز و اضافه کردن عسل، آبلیمو و زرده تخم مرغ به آن درست کرد. ماسک را خوب هم بزنید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت و گردن بگذارید. سپس با آب بشویید.

۱۱. ماسک صورت موز برای درخشش پوست

چوب صندل، استرس و اضطراب که تاثیر بدی بر پوست می‌گذارند را کاهش می‌دهد. چوب صندل برای درمان راش‌های پوستی، جوش‌های سرسیاه و آکنه موثر بوده و چربی اضافی پوست را می‌گیرد. متخصصان آیورودا، استفاده از عسل برای اختلالات پوستی را توصیه می‌کنند.

مواد لازم:

– ۱ عدد موز

– ۱ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل

– ۲/۱ قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه

موز را له کرده و باقی مواد را به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر نرمی درآید. برای درخشان کردن پوست، ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر پوست بگذارید.

۱۲. ماسک موز برای جلوگیری از پیری

موز، پوست را هیدراته کرده و از چرب شدن زیاد پوست جلوگیری می‌کند. این میوه، لکه‌های پیری و خال‌های کوچک را از بین برده و رنگ پوست را متعادل می‌کند. گلاب، جای زخم و زخم را درمان کرده و بافت‌های پوست را بازسازی می‌کند. این ترکیب تاثیر زیادی بر کیفیت پوست می‌گذارد. برای کسب نتیجه دلخواه، دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم:

– ۲/۱ یک عدد موز

– ۱ قاشق چایخوری گلاب

طرز تهیه

تهیه این ماسک کاملا آسان بوده و به مواد زیادی نیاز ندارد. فقط مقداری گلاب را روی موز له شده بریزید و ماسک آماده است! ماسک را حدود ۲۵-۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس با آب سرد بشویید.

۱۳. ماسک صورت موز و کره

کره سفید یک ماده طبیعی، غیر شیمیایی و ارگانیک بوده که برای سلامتی مفید است. کره برای پوست حساس و آفتاب سوخته خوب است و به رفع خطوط و چین و چروک نیز کمک می‌کند. اسیدهای آمینه موجود در موز، قدرت و انعطاف‌پذیری پوست را حفظ می‌کنند. اگر کره سفید ندارید از شیر پرچرب استفاده کنید.

مواد لازم:

۱ عدد موز

– ۲ قاشق غذاخوری کره سفید

طرز تهیه

موز و کره سفید را در ظرفی له کنید. آن‌ها را خوب مخلوط کرده و ماسک را روی صورت بگذارید. زمانی که خشک شد با آب بشویید. این ماسک، سلول‌های پوست را هیدراته می‌کند.

نکته: از شیر پرچرب، در صورت نبودن کره سفید استفاده کنید.

۱۴. ماسک صورت برای پوست خشک

در زمستان‌ها، پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد و پوسته پوسته و ترک خورده می‌شود. این ماسک از آسیب پوست جلوگیری می‌کند. گلبرگ گل رز در طب آیورودا برای سم‌زدایی و آرامش بدن به کار می‌رود. این گلبرگ‌ها، منافذ پوست را کوچک کرده و پوست را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کنند. گلبرگ‌های رز سفید، از تولید آنزیم‌های عامل پیری پوست جلوگیری می‌کنند. کره، ویتامین A را برای پوست تامین کرده و پوست را درخشان می‌کند.

مواد لازم:

– ۲ قاشق غذاخوری شیر چرب

– ۱ عدد موز رسیده

– برگ گل رز

– ۱ قاشق غذاخوری کره

طرز تهیه

مواد بالا را با هم در غذاساز بریزید تا به شکل خمیری درآید. خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت بگذارید. برای داشتن پوستی روشن، آن را با آب سرد شسته و خشک کنید.

۱۵. ماسک صورت آناناس و موز

آناناس دارای آنزیم‌های مفید برای پوست است که پوست را هیدراته کرده و انعطاف‌پذیری آن را حفظ می‌کنند. این ماسک برای افرادی که دچار چین و چروک شده‌اند خوب است. استفاده از آن، جوش‌ها، لکه‌های تیره و آکنه را رفع کرده، پوست را تقویت کرده و با چین و چروک مبارزه می‌کند.

مواد لازم:

– تکه کوچکی از آناناس

– ۲/۱ یک عدد موز

طرز تهیه

موز را له کنید تا هیچ تکه درشتی در آن نماند. آناناس را جداگانه له کرده و آب آن را بگیرید. آب آناناس را به موز اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. خمیر را روی صورت و گردن خود بگذارید و پس از مدتی با آب بشویید.

۱۶. موز و خیار

این ماسک، پوست را تمیز کرده و آلودگی‌ها و غبار را از روی آن برمی‌دارد. همچنین پوست را مرطوب و درخشان می‌کند. خیار، به دلیل داشتن سیسلیس و آنتی اکسیدان، پوست را جوان‌سازی می‌کند. این سبزیجات، سلول‌های مرده پوست را برداشته و سلول‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کند. همچنین مانند یک عامل سفید کننده طبیعی عمل کرده و برنزگی و جای زخم را از بین می‌برد. علاوه بر این، خیار برای رفع حلقه‌های تیره دور چشم و پف چشم نیز موثر است.

مواد لازم:

– ۲/۱ یک عدد موز

– ۲/۱ یک عدد خیار

– ۴ قاشق چایخوری آبلیمو

طرز تهیه

مواد را در آبمیوه‌گیری بریزید تا به غلظت خمیر درآید. آن را روی تمام قسمت‌های صورت بگذارید. پس از ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

۱۷. ماسک صورت موز و کیوی

این ماسک، پوست شما را بهبود می‌بخشد. موز دارای کامفرول و کوئرستین است که در برابر التهاب از پوست محافظت می‌کنند. کیوی، چربی زیاد پوست را کنترل کرده و رادیکال‌های آزاد را خثی می‌کند و در نتیجه فرآیند پیری را کند می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که کیوی، سریع‌تر از پمادهای موجود در بازار، بافت‌های مرده را برمی‌دارد.

مواد لازم:

– ۲/۱ یک عدد موز

– ۲/۱ یک عدد کیوی

– شیر خام

طرز تهیه

پوست بیرونی کیوی را بگیرید و آن را با موز له کنید. شیر را اضافه کرده و هم بزنید. ماسک را روی پوست گذاشته و بعد با آب گرم بشویید. این کار ممکن است پوست را خشک کند. برای حل این مسئله چند قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید.

نکاتی درمورد استفاده از ماسک صورت

– موهای خود را دم اسبی کرده و با کش مو در پشت سر ببندید

– از موزهای خیلی رسیده استفاده نکنید زیرا برخی خواص زیبایی خود را از دست می‌دهند.

– پوست موز نیز نقش مهمی در رفع آکنه و زگیل ایفا می‌کند و درخششی طبیعی نیز به پوست می‌دهد.

– ماسک موز چسبنده است و ممکن است به برخی قسمت‌های صورت بچسبد. به جای کندن آن، آب بیشتری روی آن ریخته و ماساژ دهید.

 

 

نوشته‌های مرتبط