ماساژ سر هندی: 12 فایده روانی ماساژ سر هندی برای داشتن یک ذهن آرام

بسیاری از ما می‌دانیم که ماساژ سر هندی دارای برخی مزایای روانشناختی است. چرا که این درمان می‌تواند خلق و خوی فرد را بهتر کند و اوضاع سلامتی‌اش را بهبود بدهد. به همین دلیل این ماساژ به عنوان یکی از درمان‌های رایج در بسیاری از کشورها در نظر گرفته می‌شود. ماساژ سر هندی نه تنها گردش خون مطلوب را مدیریت می‌کند، بلکه تاثیر بسیار مثبتی روی خلق و خوی و احساسات فرد دارد. از این رو، ماساژ سر هندی یک راه خوب برای به دست آوردن احساس مثبت و ذهنی آرام است.

ماساژ سر هندی ممکن است در بسیاری از نقاط جهان انجام شود. بنابراین، جایی برای نگرانی نیست چون در هر جایی می‌توانید این نوع ماساژ را دریافت کنید. علاوه بر این، بسیاری از درمانگران حرفه‌ای وجود دارند که آموزش دیده‌اند و شیوه‌ی انجام این نوع ماساژ را به خوبی یاد گرفته‌اند. از این رو پیشنهاد می‌شود قبل از انجام ماساژ، تخصص درمانگر و گواهی‌نامه‌ی او را چک کنید. با این حال، اگر دوست دارید چیزهایی در مورد شیوه‌ی انجام ماساژ سر هندی بدانید، پاراگراف بعدی توضیحاتی برای‌تان دارد.

چگونه ماساژ سر هندی انجام بدهیم

انجام این ماساژ ممکن است ساده به نظر برسد. با این حال، هر کسی قادر به انجام ماساژ سر هندی نیست. بنابراین، مطمئن شوید که روش درست انجام این نوع ماساژ را بدانید. علاوه بر این، بهتر است این ماساژ توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شود. با این حال، اگر علاقه دارید که در خانه آن را انجام بدهید، مراحل زیر را به آرامی انجام دهید:

– برخی آماده‌سازی‌ها را انجام بدهید و کارتان را با ماساژ شانه شروع کنید.

– به آرامی ماساژ را به ناحیه‌ی گردن برسانید.

– در مرحله‌ی بعد ماساژ سر را به آرامی انجام بدهید و فشار دست‌تان را کمی بیش‌تر کنید.

– در آخر، ماساژ را با اعمال فشار روی قسمت سر به پایان می‌رسانید.

مزایای ماساژ سر هندی

انجام این درمان به طور مکرر می‌تواند یک اختلال روانی را مدیریت کند. در این نوشتار با مزایای این ماساژ به طور مفصل‌تر آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید!

1. خلق و خوی را بهبود می‌دهد

مردم بر این باورند که این ماساژ راه مناسبی برای بهبود خلق و خوی است. در واقع ماساژ سر هندی روش مناسبی برای آرام کردن ذهن و بدن پس از گذراندن چند روز سخت است. این ماساژ به اندازه‌ی برخی دمنوش‌های گیاهی برای آرامش ذهن و تن فایده دارد.

2. ذهن را آرام می‌کند

انجام این ماساژ همچنین راهی برای داشتن ذهنی آرام است. به همین دلیل بسیاری از افراد که تفکر منفی و چندین روز سخت را تجربه کرده‌اند، ترجیح می‌دهند این ماساژ را انجام دهند. علاوه بر این، ماساژ سر هندی می‌تواند به مردم کمک کند که مثبت فکر کنند و از حالت نگرانی و اضطراب بیرون بیایند.

3. سرگیجه را درمان می‌کند

انجام یک ماساژ سر درست و حسابی، به طور طبیعی به کاهش سرگیجه کمک خواهد کرد. در واقع این نوع ماساژ یک درمان خوب است زمانی که علائم سرماخوردگی یا تب را که ممکن است منجر به سرگیجه شدید شوند، تجربه می‌کنید. بنابراین در زمان تجربه‌ی این نشانه‌ها، ماساژ سر هندی را امتحان کنید.

4. کمک‌تان می‌کند که احساس بهتری داشته باشید

با گرفتن یک ماساژ مناسب، احساس بهتری به طور کلی خواهید داشت. بنابراین، این ماساژ پس از سپری کردن چند روز سخت و پاره‌ای مشکلات در طول روز، برای داشتن احساسی بهتر بسیار کمک‌کننده است. ماساژ سر هندی خلق و خوی را بهبود می‌دهد و از بسیاری جهات ذهن‌تان را مثبت نگه می‌دارد. از این رو، جای تعجبی نیست که افراد زیادی این درمان ساده را پس از یک روز بد انتخاب می‌کنند.

5. استرس را دور از شما نگه می‌دارد

وقتی که ذهن‌تان آرام شد و احساس خوبی داشتید، خود به خود استرس‌تان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. این ماساژ یک راه درمانی خوب برای ریلکس کردن و لذت بردن از زمان است بدون این‌که در مورد چیزی نگران باشید. بنابراین ماساژ سر هندی ممکن است درمان خوبی برای کسانی باشد که روز کاری خسته‌کننده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند و نیاز به آرامش دارند.

رپورتاژ

6. اوضاع خواب‌تان را بهبود می‌دهد

هنگامی ‌که ذهن مثبت و ‌بدن آرامی دارید، طبیعی است که میزان اضطراب‌تان نیز تا حد زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. این نوع ماساژ یک درمان خوب برای بهبود اوضاع خواب است. بنابراین در صورتی که اخیرا مشکلی در خواب‌تان دارید،‌ می‌توانید این روش درمانی را امتحان کنید.

7. سلامت سیستم گوارش را ارتقاء می‌دهد

سیستم گوارش بدن نیز گاهی اوقات با شیوه‌ی تفکر ما ارتباط دارد. در واقع انجام این ماساژ، عضلات را آرام می‌کند و سبب بهبود عملکرد سیستم گوارشی می‌شود. علاوه بر این، فرایند هضم را بهبود می‌دهد و به جلوگیری از مشکلات گوارشی از جمله سوزش سر دل یا یبوست کمک می‌کند.

8. ماساژ سر هندی هورمون‌ها را تحریک می‌کند

تفکر مثبت و ذهن آرام به تحریک آزاد شدن هورمون‌های خوب در بدن کمک می‌کند. در واقع این مورد هم یکی دیگر از مزایای روانشناختی ماساژ سر هندی است که در اثر آن سیستم بدن به طور کلی بهینه می‌شود.

9. از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند

آرام کردن ذهن در واقع راهی برای پایین آوردن فشار خون است. از این رو، انجام ماساژ می‌تواند روش خوبی برای جلوگیری از فشار خون بالا باشد. این نوع ماساژ فشار خون را در حالت متعادل حفظ می‌کند و سبب می‌شود که سرگیجه‌ی ناشی از فشار خون بالا را نیز تجربه نکنید.

10. کمک‌تان می‌کند که احساسات‌تان را مدیریت کنید

این درمان همچنین راه هوشمندانه‌ای برای مدیریت احساسات است. به خصوص برای آن دسته از آد‌م‌هایی که روز سختی داشته‌اند یا با مشکلات متعددی رو به رو هستند. از طریق انجام ماساژ سر هندی، ذهنیت مثبت‌تان دوباره باز خواهد گشت و احساسات منفی جای‌شان را به احساسات مثبت خواهند داد.

11. سلامت کلی بدن را بهبود می‌دهد

مزیت این ماساژ فقط به اوضاع خلق و خوی و ذهن محدود نمی‌شود، بلکه در نهایت سلامت کلی بدن را نیز بهبود خواهد داد. انجام این ماساژ به طور مرتب، درمانی برای حفظ سلامتی و تندرستی در طول زمان است.

12. نگرشی مثبت به شما خواهد داد

از طریق یک تفکر خوب و ذهنی آرام و مثبت، نگرش‌تان نیز مثبت خواهد شد. بنابراین، خوب است که این درمان را برای داشتن رابطه‌ای خوب و رفتاری مناسب با سایر آدم‌ها گاهی امتحان کنید.

عوارض جانبی ماساژ سر هندی

حتی این درمان هم که قادر است به مدیریت اوضاع روحی کمک کند، دارای برخی عوارض جانبی است که باید در نظر گرفت. بنابراین، قبل از انجام آن، بهتر است عوارض احتمالی آن را بررسی کنید.

– ماساژ را نزد یک فرد غیر حرفه‌ای انجام ندهید، زیرا ممکن است منجر به نتیجه‌ای متفاوت و حتی بروز آسیب شود.

– افرادی که علائم فشار خون بالا را دارند نیز هنگام ماساژ باید مراقب باشند، زیرا ممکن است باعث بروز پارگی رگ در این ناحیه شود.

– زنان باردار باید از انجام این ماساژ اجتناب کند چون ممکن است سبب سقط یا اثرات منفی روی جنین شود.

مزایای روانشناختی ماساژ سر هندی به طور عمده برای کمک به داشتن ذهنی آرام و تفکری مثبت است. این ماساژ به بهبود خلق و خوی و احساسات کمک خواهد کرد. و داشتن احساس بهتر، اوضاع سلامتی را نیز بهبود خواهد داد. از این رو، این ماساژ را به عنوان روشی مناسب برای داشتن تفکر بهتر و ذهن آرام‌تر گاهی امتحان کنید.

 

نوشته‌های مرتبط