۲۰ بهترین جاهای دیدنی جهان که قبل از مرگ باید دید

انسان‌ها یکی از شگفت‌انگیزترین مخلوقات خداوند هستند. آن‌ها از بدو پیدایش خود در دل طبیعت زندگی کرده‌اند. عشق انسان‌ها به طبیعت عشقی خاص است و انسان همواره در جستجو برای کشف طبیعت بوده است. او در این مسیر موفق به کشف جاذبه‌های فراوانی در سرتاسر دنیا شده است. مکان‌های زیادی در دنیا وجود دارد که ارزش دیدن دارند. برخی از این مکان‌ها معجزه‌ی خداوند روی زمین هستند و برخی دیگر ساخته‌ی دست انسان. هر انسانی آرزو دارد که این جاذبه‌های دیدنی را در عمرش از نزدیک ببیند. در این مقاله شما را با دیدنی‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی جهان آشنا می‌کنیم؛ مکان‌هایی که هر کس آرزوی دیدنش را دارد.

جاهای دیدنی جهان

۱.سانتورینی، یونان

5 نکته درباره جزیره سانتورینی یونان | سفر به یونان | مجله علی بابا

سانتورینی یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی دنیاست. سانتورینی جزیره‌ای است در سیکلادها. گفته می‌شود این جزیره در قرن شانزدهم ویران شده و بعد از آن در حال نوسازی است و هر روز به تعداد زیبایی‌های آن اضافه می‌شود. ماه آوریل تا سپتامبر بهترین زمان سال برای سفر کردن به این جزیره‌ی سحرانگیز است. جزیره‌های زیادی در این شهر قرار دارد. می‌توانید به هر کدام از این جزیره‌ها بروید، آفتاب بگیرید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای خودتان رقم بزنید. سانتورینی استخر طبیعی است که گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به خودش جذب می‌کند.

۲. پل معلق کاپیلانو

پل معلق کاپیلانو یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی دنیا به شمار می‌رود. این پل در شهر ونکوور در استان بریتیش کلمبیا در کشور کانادا قرار دارد. زیبایی این منطقه مورد توجه تمام بازدیدکنندگان سرتاسر دنیا قرار گرفته است. این پل 140 متر طول دارد و در ارتفاع 70 متری سطح رودخانه قرار گرفته است. بازدیدکنندگان می‌توانند همراه با بازدید از این پل از دیدن پارک زیبا و شفت‌انگیز پل معلق کاپیلانو لذت ببرند.

۳. رم

یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های گردشگری دنیا شهر باستانی رم در کشور ایتالیا است. رم مهد تمدن غرب نیز نامیده می‌شود. این شهر در سال 753 قبل از میلاد مسیح کشف شد. کولوسئوم که نمادین‌ترین تماشاخانه‌‌ی دنیاست هم در شهر رم قرار دارد. کسی نیست که بخواهد کولوسئوم را نبیند و رم را ترک کند. معبد پانتئون و میدان پیاتسا ناوونا از دیگر جاذبه‌های دیدنی شهر رم به شمار می‌روند.

۴. تاج محل

ةاج محل

یکی دیگر از شگفت‌انگیزترین و زیباترین دیدنی‌های دنیا تاج محل در شهر آگرا در هندوستان است. تاج محل معبد عشق نیز نامیده می‌شود. شاه جهان، امپراتور مغول به یاد عشقی که به همسرش ممتاز محل داشت، این معبد را در سال 1932 میلادی بنا کرد. تاج محل در ساحل جنوبی رود یامونا واقع شده است. رنگ سفید عاجی این بنا چشم بینندگان را از دور خیره می‌کند. تاج محل یکی از شاهکارهای معماری مغول‌ها است.

۵. دریاچه‌ی سیف‌الملوک

دریاچه‌ی سیف‌الملوک یکی از چشم‌نوازترین و دیدنی‌ترین دریاچه‌های شمالی پاکستان است. این دریاچه در شمال دره‌ی کاغان در نزدیکی شهر ناران واقع شده است. دریاچه‌ی سیف‌الملوک در ارتفاع 10.578 پایی بالاتر از سطح دریا قرار گرفته و آب این دریاچه به رود کنهار می‌ریزد. این دریاچه در نزدیکی قله‌ی ملکه پربت- بلندترین قله‌ی دره‌ی کاغان- قرار دارد.

۶. سیدنی

شهر سیدنی یکی دیگر از آن جاهای جذاب و دوست‌داشتنی است که هر کس دلش می‌خواهد قبل از مرگش آن‌جا را ببیند. سیدنی شلوغ‌ترین شهر نیو ساوت ولز در کشور استرالیا است. پل هاربور سیدنی معروف‌ترین جاذبه‌ی گردشگری دنیاست. هر ساله، جشن سال نو در پل هاربور برگزار می‌شود. میلیون‌ها نفر از سرتاسر دنیا روی این پل کنار هم جمع می‌شوند تا به سال نو خوش‌آمد بگویند.

۷. بارسلون

شهر بارسلون هم یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های گردشگری دنیاست که هر ساله مورد بازید بسیاری از گردشگران قرار می‌گیرد. این شهر آمیزه‌ای از تمدن مدرن و تمدن باستانی روم است. بخشی از شهرت بارسلون نیز به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک در این شهر است. بارسلون بیشتر شبیه روستایی بزرگ با خیابان‌هایی زیبا برای پیاده‌روی عابران پیاده است. دیدن بارسلون و پیاده‌روی در این شهر تجربه‌ای غیرقابل‌وصف را برایتان رقم می‌زند.

۸. استانبول

یکی دیگر از دیدنی‌ترین و زیباترین جاهای دنیا شهر استانبول در کشور ترکیه است. این شهر فصل مشترک آسیا و اروپا است. استانبول ترکیبی از فرهنگ‌های آسیایی و اروپایی را در خود جای داده است. استانبول شهری قدیمی است که سابق بر این آن را قسطنطنیه می‌نامیدند. این شهر مهد فرهنگی، اقتصادی و تاریخی ترکیه است. مسجدهای استانبول آوازه‌ای فراوان دارند.

۹. آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا با ارتفاع و وسعت عظیمی که دارد، یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین آبشارهای دنیا است. این آبشار در آفریقای جنوبی در نزدیکی مرز زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. آبشار ویکتوریا یکی از هفت عجایب برتر دنیا نامیده می‌شود.

رپورتاژ

۱۰. دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین هم یکی دیگر از هفت عجایب برتر دنیا و یکی از جاذبه‌های دیدنی دنیا به شمار می‌رود. در ساخت این دیوار از مصالح مختلفی استفاده شده است. هدف از ساخت این دیوار هم محافظت از چین دربرابر حمله‌ی اروپا بوده است. طول این دیوار تقریبا برابر است با 21196 متر. عبور کردن از کنار این دیوار و دیدن دیدنی‌های اطراف آن بیننده را سر ذوق می‌آورد.

۱۱. آنتاریکا

آنتاریکا قاره‌ی هفتم دنیا است که خالی از جمعیت و سرتاسر آن پوشیده از برف است. آنتاریکا دورافتاده‌ترین نقطه‌ی دنیا به شمار می‌رود. پایین‌ترین دمای این منطقه 129- درجه بوده است. خالی از سکنه بودن این منطقه آن را به مکانی تنها و دورافتاده تبدیل کرده است.

۱۲. باغ نی‌شی‌نومارو

باغ نی‌شی‌نومارو در ژاپن هم یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی کره‌ی زمین است. این باغ در شهر اوساکا قرار دارد و معروف‌ترین جای دنیاست که در آن می‌توانید به گل نشستن شکوفه‌های گیلاس را از نزدیک ببینید و در زیبایی غیرقابل وصف آن غرق شوید. در این باغ بیش از 600 درخت گیلاس و 95 نوع گل زردآلو وجود دارد.

۱۳. ساحل سرخ

ساحل سرخ در کشور چین یکی دیگر از نقاط دیدنی دنیا است. زیبایی و سرخی این ساحل به دلیل وجود انبوهی متراکم از گیاهانی قرمز رنگ به نام Suaeda Salsa در این منطقه است. سرخی این ساحل هوش را از سر هر بیننده‌ای می‌برد، قلب را تسخیر و نگاه را به خود خیره می‌کند.

۱۴. دریاچه‌ی هیلر( دریاچه‌ی صورتی)

دریاچه‌ی هیلر یا دریاچه‌ی صورتی در استرالیای غربی یکی دیگر از زیبایی‌ها و مهیج‌ترین نقاط دیدنی دنیا به شمار می‌رود. این دریاچه در نوع خود بسیار منحصر به فرد است. دانشمندان می‌گویند رنگ صورتی این دریاچه به دلیل جلبک‌های موجود در آن است. دریاچه‌ی هیلر دریاچه‌ی نمک هم نامیده می‌شود.

۱۵. بورا بورا

تفرجگاه چهار فصل بورا بورا هم یکی دیگر از آن جاذبه‌های باشکوه دنیا است که حداقل یک بار در عمر باید آن را ببینید. بورا بورا جزیره‌ای در پلی‌نزی فرانسه است. اخیرا این جزیره عنوان بهترین جزیره‌ی دنیا را گرفته است. بورا بورا انتخابی مناسب برای گذراندن تعطیلات به شمار می‌رود. مثل این است که کلبه‌های کوچک در جزیره‌ای زیبا شناورند.

۱۶. ساحل شیشه‌ای

ساحل شیشه ای کالیفرنیا در وب سایت گردشگری هم اقلیم به همراه تصاویر و توضیحات

یکی دیگر از جذاب‌ترین و خیره‌کننده‌ترین نقاط دیدنی دنیا که باید یک بار در عمر آن را دید ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا است. انبوهی از تکه‌های شیشه که در طول سالیان سال به عنوان آشغال در دریا انداخته می‌شدند در این ساحل جمع شده است. کسی اجازه‌ی برداشتن این خرده ‌شیشه‌ها را ندارد. جالب است بدانید برداشتن شیشه از این ساحل کاملا غیرقانونی است.

۱۷. غار کرم شب‌تاب

غار کرم شب‌تاب یکی دیگر از زیبایی‌ها و جاذبه‌های دیدنی دنیاست. زیبایی و آوازه‌ی این غار به دلیل کرم‌های شب‌تاب آن است. در دنیا تنها همین یک غار کرم شب‌تاب وجود دارد که در کشور نیوزلند واقع شده است. در مرکز این غار جایی برای استقرار بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده تا به مشاهده‌ی زیبایی‌های این غار بپردازند.

۱۸. پاموک‌کاله

پاموک‌کاله نام یکی دیگر از زیبایی‌های دنیا در کشور ترکیه است. شهرت پاموک‌کاله یا قلعه‌ی پنبه‌ای به دلیل آبگیرهای آب گرم طبیعی آن است که روی صخره‌ها می‌جوشد. در سال 1988 یونسکو این منطقه را میراث جهانی نامید. زیبایی این منطقه مسحورکننده است.

۱۹. خلیج ها لونگ

خلیج زیبای ها لونگ در ویتنام هم از دیگر جاذبه‌های طبیعی دنیا است. آب این خلیج به رنگ سبز زمردی است و سنگ‌های ستبر و بزرگی که در جای‌جای این خلیج قرار گرفته‌اند، زیبایی آن را چندین برابر کرده‌ است. بازدیدکنندگان می‌توانند سوار بر قایق شوند و در پهنه‌ی این خلیج چشم‌نواز سیاحت کنند. کوهنوردی در این منطقه نیز بسیار معروف است.

۲۰. تفرجگاه وستین ماوی

تفرجگاه وستین ماوی در ایالت هاوایی آمریکا نیز یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های دیدنی دنیا است. این تفرجگاه مکانی عالی و راحت برای گذراندن تعطیلات است. تمامی اتاق‌های این تفرجگاه چشم‌اندازی باشکوه و بی‌نظیر دارندکه چشم هر بیننده‌ای را نوازش و روحش را تسخیر می‌کند.

نوشته‌های مرتبط