طرز تهیه 2 نوع سالاد ماکارونی

امروز با 2 طرز تهیه سالاد ماکارونی از سایت پارسی دی در خدمت شما خواننده گرامی هستیم. یکی از سالادهای مجلسی و بسیار پرطرفدار ایرانی سالاد ماکارونی که علاوه بر اینکه به عنوان سالاد استفاده می شود در بعضی مجالس به عنوان پیش غذا هم سرو می شود. البته این سالاد را می توانید به عنوان یک غذای کامل هم مصرف کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی مجلسی ابتدا  سیب زمینی ها و هویج ها را می شوریم سپس در یک قابلمه قرار می دهیم و تا روی آن ها آب میریزیم و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا به حدی پخته شوند که زمان مخلوط کردن با دیگر مواد سالاد له نشوند. بهتر است هویج و سیب زمینی کمی دندون گیر باشند و به طور کامل له نشوند. پس از آبپز شدن هویج ها و سیب زمینی ها را روی تخته میگذاریم و به شکل مربع های کوچک یا اصطلاحا نگینی خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله دوم

ماکارانی فرمی ها را در قابلمه ای می ریزیم و روی آن ها آب به مقداری می ریزیم که اگر هم بزنیم ماکارانی ها در آب شناور باشند و کم تر از نصف قاشق روغن مایع (برای اینکه ماکارانی ها به یکدیگر نچسبند) و کمی نمک نیز می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا حدودا ۱۰ دقیقه ( دقیق زمان پخت هر ماکارانی روی جلد آن نوشته شده برای اطمینان روی بسته بندی را مطالعه کنید ) بعد که پخته شد در آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن کاملا خارج شود.

مرحله سوم

می توانیم در هنگامی که ماکارانی در حال پخت است ژامبون و خیار شورها را روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های مربع شکل یکدست خرد کنیم و زمانی که ماکارانی فرمی ها آبکش کردیم با هم به کاسه مواد اضافه می کنیم.نخود فرنگی کنسروی و یا پخته شده از قبل را همراه با شوید خشک به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم

داخل یک کاسه کوچک تمام مواد سس را بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود سپس در انتها روی مواد سالاد ماکارانی ریخته و مواد را خوب زیر و رو کنید تا یکدست شود و سس به خورد سالاد برود.

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ

مرحله اول

ابتدا سینه مرغ را به همراه یک پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و فلفل سیاه و برگ بو داخل قابلمه ریخته و روی آن آبجوش بریزید و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود. برگ بو باعث گرفتن بوهی زهم مرغ می شود. در ادامه سینه مرغ را از آب مرغ جدا کنید و بعد از خنک شده ریش ریش کنید.

مرحله دوم

فلفل دلمه را شسته و نگینی ریز خرد کنید. ذرت را بخارپز کنید و یا از کنسرو ذرت استفاده کنید. قارچ ها را اسلایس کنید و داخل یک تابه بدون افزودن روغن با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. پیازچه را نیز بشورید و مکعبی خرد کنید. هویج را پخته و به صورت مکعبی خرد کنید. خیار شور نیز بشورید خرد کنید.

مرحله سوم

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری آب و نمک و روغن ریخته و بگذارید تا بجوش بیاید. سپس ماکارونی فرمی دلخواه را اضافه کنید و صبر کنید تا نرم شود. سپس آبکش کنید و آب سرد روی آن بگیرید و داخل کاسه سرو یا یک کاسه بزرگ ریخته و مواد خرد شده را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

مواد را خوب هم بزنید و مرغ ریش ریش تا خوب پخش شود. داخل یک کاسه همه مواد سس را بریزید و با قاشق هم بزنید تا یکدست شود. سس تهیه شده را روی سالاد ریخته و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم برود.

منبع: پارسی دی

نوشته‌های مرتبط