رفع تیرگی کشاله ران و واژن: 23 درمان خانگی برای سفید کردن واژن و خط بیکینی

تیرگی خط بیکینی می‌تواند باعث خجالت شما شود. این مسئله رفع تیرگی کشاله ران و واژن نباید باعث نگرانی شما شود زیرا درمان‌های طبیعی متعددی وجود دارند که می‌توانند برای سفید کردن واژن و خط بیکینی به شما کمک کنند. دلایل شایع تیرگی واژن شامل ژنتیک، تعریق زیاد، تجمع پوست‌های مرده در اطراف خط بیکینی، قرار گرفتن زیاد در معرض اشعه ماوراء بنفش، اصلاح مداوم واژن، پوشیدن لباس‌های زیر با الیاف مصنوعی و اصطکاک ران‌ها هستند.

در این‌جا نکاتی را برای رفع تیرگی واژن برای شما آورده‌ایم.

  • – به جای اصلاح با تیغ یا کرم‌های موبر، از موم استفاده کنید. موم از تحریک پوست و تغییر رنگ آن جلوگیری می‌کند.
  • – زمانی که با بیکینی به ساحل می‌روید، استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. این کار از تغییر رنگ خط بیکینی جلوگیری می‌کند.
  • – با  یک بار در هفته لایه‌برداری، سلول‌های مرده جمع شده اطراف بیکینی را از بین ببرید.
  • – غذاهای سالم و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و اسید چرب امگا۳ بخورید. این کار به حفظ رنگ طبیعی پوست کمک می‌کند.
  • – روزانه آب کافی بنوشید  و بدن خود را هیدراته نگه دارید.
  • – لباس‌های زیر پنبه‌ای و راحت بپوشید که هوا در آن جریان داشته باشد.

رفع تیرگی کشاله ران و واژن

۱. شیر

شیر از گذشته‌های دور، یکی از بهترین درمان‌ها برای تیرگی پوست است. شیر سرشار از اسید لاکتیک است که به کاهش تغییر رنگ پوست کمک می‌کند. یک پارچه پنبه‌ای را در شیر قرار داده و بین ران‌های خود را با آن بمالید. ناحیه تیره بیکینی را ۱۵ دقیقه با این پارچه بمالید سپس با آب گرم بشویید. این کار را تا زمان کسب نتیجه دلخواه به طور منظم انجام دهید.

۲. هویج

هویج حاوی ماده بتاکاروتن است که به حفظ رنگ پوست کمک می‌کند. علاوه بر این، در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش از پوست محافظت می‌کند. با این‌که می‌توانید هویج را به صورت خام بخورید تا رنگ پوست‌تان روشن شود، اگر آن را به شکل خمیر درآورید، تاثیر بهتری خواهد گذاشت.

برای این درمان، یک عدد هویج تازه را له کرده و چند قطره روغن چوب صندل به آن اضافه کنید. پس از آن، قبل از خواب، ناحیه تیره را با آن ماساژ دهید. صبح بعد، آن قسمت را با آب ولرم پاک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین می‌توانید از روغن دانه هویج استفاده کنید که هیچ ماده معدنی و عطری ندارد.

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: ۱۴ روش خانگی سریع و موثر برای سفید واژن

۳. ژل آلوئه‌ورا

ژل آلوئه‌ورا دارای خواص روشن کننده پوست است. این ژل، تولید سلول‌های جدید را افزایش داده و پوست را مرطوب می‌کند. باید ژل آلوئه‌ورا را از برگ‌های آن درآورده و پس از حمام کردن، روی ناحیه تیره کشاله ران و واژن بگذارید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای کسب نتیجه سریع، یک بار در روز این کار را انجام دهید. آلوئه‌ورا برای درمان تغییر رنگ پوست نیز مفید است.

۴. چوب صندل

چوب صندل در برابر اشعه فرابنفش از پوست محافظت کرده و لکه‌های تیره را رفع می‌کند. این ماده، رنگ پوست را بهبود بخشیده و رنگیزه‌دار شدن پوست را نیز درمان می‌کند. فقط یک قاشق غذاخوری لیمو را با ۳ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل مخلوط کنید تا خمیری شود. همچنین می‌توانید در صورت غلیظ بودن کمی گلاب به آن اضافه کنید. آن را روی ناحیه تیره قرار داده و بگذارید یک شب بماند. صبح بعد ناحیه را با آب ولرم تمیز کنید. زمانی که این کار را یک بار در روز انجام دهید، رنگ ناحیه کشاله ران و  واژن شبیه به رنگ دیگر قسمت‌های بدن می‌شود.

۵. زردچوبه و پرتقال

زمانی که زردچوبه و پرتقال را ترکیب می‌کنید، مخلوطی عالی برای روشن کردن پوست به دست می‌آید. و چون پرتقال حاوی ویتامین C است، باعث درخشان شدن پوست می‌شود. مقداری زردچوبه را با دو قاشق آب پرتقال و یک لیوان آب ترکیب کنید. محلول را روی قسمت‌های تیره بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

۶. جوش شیرین

جوش شیرین، سلول‌های مرده پوست را رفع کرده و از تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کند. برای رفع تغییر رنگ پوست، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با سه قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. آن را روی نواحی تیره بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.  این کار را دو بار در هفته انجام دهید. اگر پوست‌تان حساس است از این درمان استفاده نکنید.

۷. پاپایا

پاپایا حاوی آنزیم پاپائین است که به رفع تیرگی ناحیه بیکینی کمک می‌کند. پاپایا، شکسته شدن سلول‌های مرده پوست را نیز تسریع می‌‌کند. یک عدد پاپایای رسیده را تهیه کرده، پالپ آن را درآورده و به مدت ۵ دقیقه روی ناحیه مورد نظر بمالید. همچنین می‌توانید پاپایا و روغن ویتامین E را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای نتیجه سریع، آن را به طور منظم به کار ببرید.

۸. بادام

رپورتاژ

بادام سرشار از ویتامین E بوده و خاصیت مرطوب کنندگی دارد. علاوه بر این، بادام دارای خاصیت لایه‌برداری نیز هست که می‌تواند به رفع تیرگی کشاله ران و واژن نیز کمک کند.

اول، بادام‌ها را چند ساعت در آب بخیسانید. سپس آن‌ها را آسیاب کرده و کمی شیر به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. این خمیر را روی قسمت‌های تیره قرار داده و بگذارید یک شب بماند. وقتی هر روز این کار را می‌کنید، تغییر رنگ پوست خود را می‌بینید. برای این کار می‌توانید از روغن بادام نیز استفاده کنید.

۹. آرد نخود

آرد نخود هم مانند یک ماده لایه‌بردار و هم یک ماده روشن کننده پوست عمل می‌کند. برای این درمان، خمیری درست کرده و آن را بر ناحیه واژن بمالید. اجازه دهید خشک شود. آن را با آب گرم شسته و پس از آن مرطوب کننده بزنید. این کار را تا چند هفته به صورت یک بار در روز انجام دهید تا پوست ناحیه کشاله ران و واژن روشن شود.

۱۰. آسپرین

آسپرین خواص زیادی برای زیبایی دارد. آسپرین حاوی سالیسیلیک اسید است که سلول‌های مرده پوست را برمی‌دارد. برای روشن کردن خط بیکینی، دو عدد قرص آسپرین را له کرده و آن را با یک قاشق چایخوری آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. آن را روی قسمت تیره بگذارید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این درمان را فورا بعد از اصلاح کردن به کار نبرید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود.

۱۱. سیب زمینی

سال‌هاست که سیب زمینی به عنوان درمانی برای مشکلات پوستی به کار می‌رود. سیب زمینی به رفع ملانین زیاد از پوست کمک می‌کند. اگر خط بیکینی شما تیره است، یک عدد سیب زمینی را نصف کرده، آب آن را بگیرید و روی پوست خود بمالید. همچنین می‌توانید پالپ سیب زمینی را درآورده و بر نواحی تیره بگذارید. اجازه دهید چند دقیقه بماند سپس با آب معمولی بشویید. برخلاف درمان‌های دیگر، سیب زمینی در دو هفته اول، تاثیر خود را نشان می‌دهد.

۱۲. هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید می‌تواند پوست، به ویژه قسمت‌های داخلی ران‌ها را روشن کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک توپ پنبه‌ای را در هیدروژن پراکسید گذاشته و آن را بر قسمت‌های تیره بگذارید. چون خیلی قوی است، باید آن را با آب رقیق کنید. پس از شستن، از روغن نارگیل استفاده کنید. این درمان را فورا بعد از اصلاح کردن به کار نبرید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شود.

۱۳. عسل خالص

عسل توانایی جوانسازی پوست را تقویت می‌کند. همچنین، در برابر اشعه فرابنفش از پوست محافظت کرده و مانند یک عامل مرطوب کننده عمل می‌کند. عسل خالص را روی نواحی تیره قرار داده و بگذارید چند دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. این درمان ساده، نه تنها پوست را روشن‌تر می‌کند بلکه سلول‌های مرده پوست را نیز برمی‌دارد. همچنین، می‌توانید با ترکیب یک قاشق چایخوری عسل با یک قاشق چایخوری آبلیمو، یک ماسک روشن کننده درست کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

۱۴. ماست

ماست خاصیت روشن کنندگی پوست دارد که به تغییر رنگ پوست کمک می‌کند. ماست در برابر عفونت‌های پوستی نیز از شما محافظت می‌کند. برای روشن کردن پوست تیره،، مقداری ماست تازه را روی آن قسمت‌ها مالیده و اجاه دهید ۲۰ دقیقه بماند. همچنین می‌توانید ماست را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. تا کسب نتیجه دلخواه، این کار را انجام دهید.

۱۵. برگ نعنا

برگ نعنا علاوه بر بوی خوش، خاصیت خنک کنندگی نیز دارد. برای رفع تیرگی کشاله ران و واژن و خط بیکینی ، یک مشت برگ نعنا را له کنید تا به شکل خمیر درآید. مقداری عسل را به آن اضافه کرده و آن ناحیه را با این مخلوط با حرکات دورانی ماساژ دهید. آن را پس از ۳۰ دقیقه بشویید. با این کار، پوست‌تان روشن و درخشان می‌شود.

۱۶. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک ماده سفید کننده طبیعی است که در آشپزخانه یافت می‌شود. گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن است که به رفع تیرگی کشاله ران و واژن در زمان کوتاه کمک می‌کند. برای استفاده از این درمان، یک عدد گوجه فرنگی را نصف کرده و آن را بر ناحیه تیره پوست بمالید. آب گوجه فرنگی را بگیرید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب معمولی بشویید. بعد از یک ماه استفاده مداوم، تغییرات را می‌بینید.

۱۷. آب خیار

خیار یک عامل سفید کننده طبیعی است که تولید ملانین را کنترل می‌کند. خیار، پوست را نیز هیدراته می‌کند. برای روشن کردن ناحیه واژن، آب خیار را گرفته و بر آن قسمت مورد نظر بگذارید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید. برای کسب نتیجه بهتر، این کار را ۳۰ روز و به صورت ۳ بار در هفته تکرار کنید.

۱۸. آبلیمو

آبلیمو به دلیل ماهیت اسیدی که دارد یک عامل روشن کننده پوست محسوب می‌شود. آبلیمو سرشار از ویتامین C است که آن را به یک عامل جوانسازی پوست نیز تبدیل می‌کند. برای این درمان، یک عدد لیمو را نصف کرده و قسمت آبدار آن را روی ناحیه تیره بیکینی بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را بشویید. همچنین می‌توانید مقداری آبلیمو را با عسل و ماست مخلوط کنید. این مخلوط را روی ناحیه تیره واژن بگذارید. اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند سپس با آب بشویید.

 

نوشته‌های مرتبط