تعبیر خواب دویدن: 20 تعبیر دیدن دویدن و گریختن در خواب

خواب‌های مربوط به دویدن ممکن است معانی مختلف بسیاری داشته باشند، و جزئیات خواب نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است، مثلا اینکه، آیا تنها می‌دویدید یا همراه با کسی، به سمت چیزی یا کسی می‌دویدید، از چیزی یا کسی می‌دویدید و فرار می‌کردید و … . در ادامه با ما همراه باشید تا درباره تعبیر خواب دویدن و گریختن و فرار کردن و خوابهایی از این دست بیشتر بدانید.

خواب دویدن به سمت کسی یا چیزی معمولا معنی خوبی دارد و ممکن است به داشتن طرز تفکر و نگرش برنده و پیروز اشاره داشته باشد، رفتن به دنبال اهداف و مواجه شدن با هر مانعی که در مسیر وجود دارد.  شما در مسیر درستی قرار دارید و از انجام هر کاری که به برآورده شدن اهداف تان کمک می‌کند استقبال می‌کنید و نمی‌ترسید. بسیاری از معبران سراسر جهان اعتقاد دارند تعبیر خواب دویدن که همواره معانی مثبتی با خود به همراه دارد دلالت بر تصمیم بر یک سفر یا رخ دادن یک مسافرت غیرمترقبه است. چیزی که شما مدتاها به دنبال آنبوده اید و به یکباره بدان دست می یابید.

همچنین برخی معبران اعتقاددارند که اگر به سمت چیزی منفی یا خطرناک می‌دویدید، چنین خوابی معنی خوبی ندارد. این خواب ممکن است به رفتار و وضعیت‌هایی وابسته‌گرایانه در زندگی‌تان اشاره داشته باشد. شاید احساس می‌کنید چیزی شما را به سمت وضعیت‌ها، چیزها یا آدم‌های خاص سوق می‌دهد، می‌دانید که نباید چنین کاری انجام دهید اما کاری از دست‌تان بر نمی‌آید و مدام به آن‌ها باز می‌گردید.

شاید این خواب نتیجه‌ی آن باشد که کسی اخیرا رابطه‌اش را با شما به هم زده است یا در حال ترک کردن‌تان است.

دویدن و فرار کردن از چیزی یا کسی در خواب به پرهیز از آن چیز یا شخص اشاره دارد که باعث احساس ناراحتی شما می‌شوند.

شاید به احساس گناه کردن در مورد چیزی نیز اشاره داشته باشد.

اگر از نوعی خطر می‌گریختید و فرار می‌کردید، شاید خواب‌تان به مواجه نشدن با ترس‌های‌تان دلالت داشته باشد.

اگر با موفقیت بتوانید از کسی فرار کنید، احتمالا این خواب به تغییر موفقیت‌آمیز چیزی که آزارتان می‌دهد اشاره دارد.

تعبیر خواب دویدن

۱. تعبیر خواب تنها دویدن

اگر خواب ببینید به تنهایی در حال دویدن هستید، چنین خوابی ممکن است نشان دهنده‌ی اشتیاق رسیدن هدفی مهم باشد. همچنین نشانه‌ی موفقیت، و فراوانی در تمام جنبه‌های زندگی است. احتمالا در مقیاس اجتماعی از رتبه و شان بالایی برخوردار می‌شوید. این خواب ممکن است نشان دهنده‌ی تمایل‌تان به سمت چیزهای خوب در زندگی باشد. این خواب نشانه‌ی احترام و حتی محبوبیت در دنیای پیرامون‌تان است. همچنین می‌تواند نشانه‌ی قرار داشتن در مسیر درست باشد و تشویق به ادامه دادن آن.

۲.  دویدن با کسی

اگر خواب ببینید در حالی که کسی کنارتان است می‌دوید، چنین خوابی نشانه‌ی خوبی است. این خواب ممکن است به آن دلالت داشته باشد که مراقب نزدیکان‌تان هستید، کسانی مثل اعضای خانواده و دوستان، و سعی می‌کنید مدت زمان خوبی را کنار آن‌ها تا آنجا که می‌توانید سپری کنید.

این خواب ممکن است به نشانه‌ای از لحظات خوشایند سپری شده در کنار آدم‌هایی که اخیرا با آن‌ها آشنا شده‌اید نیز باشد.

۳. تعبیر خواب تماشای مسابقه و رقابت دو

اگر خواب ببینید شاهد یک رقابت دو هستید، و خودتان عملا مشغول دویدن نیستید، چنین خوابی ممکن است پیش بینی کننده‌ی آن باشد که به زودی دوستان یا اقوام‌تان به شما سر خواهند زد.

۴. تعبیر خواب دویدن در یک مسابقه‌ی دو

اگر خواب ببینید خودتان فعالانه در یک مسابقه‌ی دو شرکت می‌کنید، چنین خوابی نشانه‌ی خوبی است. این خواب ممکن است به آن اشاره داشته باشد که به زودی برای سیاحت یا تجارت به سفر می‌روید.

۵.  ناتوانی در حرکت کردن وقتی قصد دویدن دارید

اینکه خواب ببینید می‌خواهید بدوید اما قادر به حرکت کردن نیستید ممکن است نشانه‌ی کمبود اطمینان یا اعتماد به نفس باشد. شاید احساس درماندگی می‌کنید یا اینکه از کسی یا چیزی فراری هستید. شاید می‌خواهید کاری انجام بدهید، اما قدرت و استقامت لازم برای به پایان رساندنش را ندارید.

همچنین ممکن است به عواطف و احساسات منفی درباره‌ی وضعیتی در زندگی‌تان اشاره داشته باشد، یا هدفی که دارید.

چنین خوابی احتمالا پیامی به شما است برای پشتکار داشتن و دست نکشیدن از اهداف‌تان. به خودتان و توانایی‌های‌تان باور داشته باشید تا بتوانید به هرچه در ذهن دارید دست پیدا کنید.

۶. تعبیر خواب دویدن تا حد خستگی شدید

اگر خواب ببینید تا حدی می‌دوید که کاملا خسته می‌شوید، چنین خوابی احتمالا نشانه‌ی بدی است. این خواب ممکن است به ولخرجی زیاد اشاره داشته باشد، که ممکن است به فاجعه‌های مالی بینجامد. شاید اخیرا بی محابا خرج کرده‌اید. اگر خیلی زود به بودجه‌تان توجه نکنید، رفتارتان ممکن است به مشکلات جدی منجر و شاید باعث ورشکستگی‌تان بشود. این خواب را هشداری برای خودتان به حساب بیاورید اگر نه ممکن است در آخر کار حتی از عهده‌ی پرداخت قبوض هم بر نیایید.

۷. تعبیر خواب ناتوانی در باز ایستادن از دویدن

اگر خواب ببینید نمی‌توانید دست از دویدن بر دارید یا حتی سرعت‌تان را کاهش دهید، چنین خوابی ممکن است هشداری باشد که چالشی در پیش رو دارید. چنین خوابی ممکن است به بعضی از کارها یا پروژه‌های اخیر اشاره داشته باشد که به تلاش و سختی کوشی فروانی نیاز دارد تا با موفقیت به سرانجام برسد.

۸. تعبیر خواب دویدن بی پایان

اگر خواب ببینید بدون آنکه نقطه‌ی پایانی در کار باشد می‌دوید، چنین خوابی ممکن است نشانه‌ی خوبی نباشد و به داشتن مشکلات سلامتی اشاره کند.

این خواب همچنین احتمالا به مشکلاتی در حل مسائلی که در حال حاضر با آن‌ها روبرو هستید اشاره می‌کند. شاید نتوانید با موفقیت پروژه یا هدفی را که اکنون روی آن کار می‌کنید به خاطر برخی مشکلات سلامتی که احتمالا تجربه خواهید کرد به پایان برسانید. این موانع ممکن است موقتا شما را از انجام وظایف و تعهدات روزمره باز دارند.

۹.  دویدن پی کسی و گرفتن او

اگر در خواب ببینید دنبال کسی می‌دوید و نهایتا او را می‌گیرید، چنین خوابی نشانه‌ی خوبی است. این خواب احتمالا به تکمیل و انجام موفقیت آمیز هدفی مهم در آینده‌ای نزدیک و شادمانی و شعف در نتیجه‌ی آن اشاره دارد.

رپورتاژ

گاهی چنین خوابی نشانه‌ی به دست آوردن چیزی است که مدت‌های مدیدی خواهان آن بوده‌اید.

۱۰. تعبیر خواب سریع از پله‌ها پایین دویدن

اگر خواب ببینید به سرعت از پله پایین می‌دوید، چنین خوابی ممکن است نشانگر شخصیت‌تان باشد. شاید به آن اشاره کند که شما آدمی سختگیر و کم حرف هستید آن هم در زمینه‌ی پیدا کردن شریک عشقی و قرار ملاقات گذاشتن با او. همچنین ممکن است نشانه‌ی مشکلاتی در ارتباط بر قرار کردن باشد. شاید برقراری ارتباط با شریک عاطفی برای تان دشوار باشد. پیام این خواب آن است که سعی کنید درباره‌ی روابط شخصی آرامش بیشتری داشته باشید و با آغوش بازتری ارتباط برقرار کنید.

۱۱. تعبیر خواب سریع از پله‌ها بالا دویدن

اگر خواب ببینید به سرعت از پله‌ها بالا می‌دوید چنین خوابی ممکن است هشداری به شما باشد که به جزئیات موجود بر سر مسیر دستیابی‌تان به موفقیت خیلی توجه نکنید. این خواب به شما یادآوری می‌کند که خودآگاه‌تر و حواس‌جمع‌تر باشید.

همچنین باید قدردان همه‌ی کسانی باشید که در مسیر موفقیت کمک‌تان کرده‌اند.

این خواب ممکن است نشانه‌ی موفقیت و محبوبیت در حلقه‌ی اجتماعی نیز باشد.

۱۲.  دویدن و بر خورد کردن به کسی

اگر در خواب ببینید هنگام دویدن به کسی می‌خورید، به طوری که شاید حتی روی زمین بیفتد، چنین خوابی ممکن است از زیان‌های مالی هنگفت در آینده‌ای نزدیک حکایت داشته باشد.

گاهی چنین خوابی به در خطر افتادن محبوبیت و شهرت‌تان به خاطر رفتاری نادرست اشاره می‌کند.

۱۳. دویدن به سمت یک سری از آدم‌ها

اگر در خواب ببینید به سمت کسانی می‌دوید، چنین خوابی معمولا نشانه‌ی خوبی است. این خواب ممکن است به جشن و سرورهایی اشاره داشته باشد که قرار است به آن‌ها دعوت شوید.

همچنین ممکن است نشانه‌ی پیشرفت کلی در زندگی و امور زندگی باشد.

۱۴. تعبیر خواب دویدن و دور شدن

اگر خواب ببینید از کسی یا چیزی می‌دوید و دور می‌شوید، چنین خوابی معمولا بد شگون است.

معنی این خواب به چیز یا شخصی که از آن فرار می‌کنید بستگی دارد.

اگر از کسی یا چیزی در خواب می‌گریختید، که در خواب برای‌تان تهدیدی به حساب می‌آمد، چنین خوابی ممکن است به اشتیاق‌تان برای فاصله گرفتن از کسانی که در زندگی آزارتان می‌دهند اشاره داشته باشد.

اگر از کسی یا چیزی می‌گریختید که برای‌تان تهدیدی به حساب نمی‌آمدند، چنین خوابی ممکن است نشانه‌ی خجالت و انزوای خودتان باشد.

۱۵. تعبیر خواب اینکه کسی می‌دود و از شما فرار می‌کند

اگر خواب ببینید کسی با دویدن از شما می‌گریزد، چنین خوابی ممکن است به دوره‌ای از تزلزل و سردرگمی اشاره داشته باشد که در حال حاضر تجربه می‌کنید که احتمالا ثبات و آرامش ذهنی‌تان را به هم خواهد زد.

۱۶.  دویدن و دور شدن از یک خطر

اگر خواب ببینید از چیزی که خطرناک است و تهدید به حساب می‌آید می‌دوید و فرار می‌کنید، چنین خوابی معمولا نشانه‌ی خوبی نیست. این خواب ممکن است به زیان‌هایی در آینده‌ی نزدیک اشاره داشته باشد.

همچنین ممکن است به درک شما درباره‌ی ضرورت تغییر نگرش‌تان نسبت به زندگی و شاید تغییر چیزی در مسیر کنونی زندگی‌تان اشاره کند.

۱۷. تعبیر خواب کسی که از خطر فرار می‌کند و می‌دود

اگر در خواب ببینید کسی که می‌شناسیدش از خطری می‌گریزد، چنین خوابی معمولا نشانه‌ی خوبی نیست. این خواب ممکن است به اندوه شما به خاطر از دست دادن غیر منتظره‌ی دوستی خوب یا یکی از اقوام نزدیک اشاره داشته باشد.

۱۸. تعبیر خواب اینکه عده‌ای از آدم‌ها در مقابل شما می‌دوند

اگر در خواب ببینید عده‌ای در مقابل شما در حال دویدن هستند، چنین خوابی ممکن است به دریافت کمک مالی در آینده‌ی نزدیک اشاره داشته باشد که به نوبه‌ی خود ممکن است باعث مشکلات و مسائلی بشود که مجبور به مواجهه با آن‌ها خواهید شد.

۱۹. تعبیر خواب سریع دویدن

اگر خواب ببینید تا منتهای توان در حال سریع دویدن هستید، چنین خوابی نشانه‌ی خوبی است، و به شادمانی و لذتی که انتظار مواجهه با آن را دارید اشاره می‌کند.

۲۰. تعبیر خواب دویدن مسافتی طولانی

اگر خواب ببینید مسافتی طولانی را می‌دوید، این خواب می‌تواند نشانه‌ی خوبی به حساب آورده شود. چنین خوابی احتمالا به طول عمر و سلامتی اشاره دارد. همچنین ممکن است از غلبه بر موانعی حکایت داشته باشد که مدت زمانی شما را می‌آزرده است.

منبع mydreamsymbolism
نوشته‌های مرتبط