نور مورد نیاز گل قاشقی

نگهداری از گل و گیاه سال هاست که طرفدار زیادی به خود اختصاص داده است و افراد زیادی بنا به علاقه خود به گل و گیاه به پرورش انواع گلدان ها می پردازند. در گذشته بیشتر خانه ها به صورت ویلایی بود و نور طبیعی این گیاهان به طور طبیعی و به بهترین شکل ممکن توسط خورشید تعیین می شد. اما امروزه که خانه ها به صورت آپارتمانی می باشد نگهداری از گل ها باید با علم به میزان نور مورد نیاز آن ها باشد. اگر در خانه خود از گل قاشقی نگه داری می کنید باید در مورد نور مورد نیاز گل قاشقی اطلاعات مورد نیاز را داشته باشید.

اگر از این گل نگهداری می کنید اما هنوز در مورد نوز مورد نیاز آن اطلاعات لازم را در دست ندارید کم کم متوجه می شوید که گیاه شما به اندازه ای که باید رشد نمی کند یا برگ های آن روز به روز ضعیف تر می شود یا … و همه این موارد به این علت است که نور مناسب برای این گیاه به خوبی تامین نمی شود. در این مطلب ما قصد داریم تا تمامی اطلاعات مورد نظر شما در مورد نور مورد نیاز گل قاشقی را در اختیارتان قرار دهیم و در آخر به شما در تهیه نور مناسب برای این گیاه کمک کنیم. با ما در این مطلب همراه باشید.

اگر محل نگهداری از گیاه شما نور کافی ندارد میتوانین از نور مصنوعی گیاه استفاده کنین. برای مشاهده محصولات و قیمت های نور مصنوعی برای گیاه کلیک کنید

نور مناسب برای گل قاشقی چیست ؟

گیاهان قاشقی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها بسته به نوعی که هستند ممکن است به نور کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشند اما در هر صورت از نظر میزان نور به یکدیگر نزدیک می باشند.

نور مورد نیاز برای گل قاشقی نباید مستقیم باشد. نور مستقیم خورشید می تواند این گیاه را بسوزاند و برای آن ضرر دارد.

فراموش نکنید گیاهانی که برگ های ضخیم دارند در برابر نور مستقیم خورشید خوب طاقت می آورند و گیاه های گلدانی یا آپارتمانی مانند گل قاشقی به هیچ عنوان نباشد در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. به همین علت است که این گیاهان آپارتمانی محسوب می شوند.

اما نباید فراموش کنید با اینکه این گیاهان به نور مستقیم خورشید نیاز ندارند اما همچنان گل قاشقی گل نور دوست می باشد و به نور زیادی نیاز دارد. در حقیقت بهترین جا در هر خانه ای برای قرار گیری گل قاشقی کنار پنجره شرقی خانه می باشد که در طول روز بتواند نور زیادی را به طور مستقیم دریافت کنید. فراموش نکنید نور مورد نیاز گل قاشقی ابلق بیشتر از سایر انواع گل های قاشقی می باشد.

اگر می خواهید این گیاه را در بالکن خود پرورش دهید و نگران نور مستقیم هستید خوب است بدانید که این گیاه می تواند نور خورشید را به طور مستقیم تحمل کند. البته منظور نور افتاب در پاییز و بهار و زمستان می باشد. در غیر این صورت با توجه به شرایط آب و هوایی ایران نور تابستان می تواند گیاه شما را به طور کامل بسوزاند و آن را از بین ببرد.

همچنین همانطور که گفتیم گل های قاشقی نور دوست می باشند و به نور متوسط تا زیادی نیاز دارند و در صورتی که این نور برای آن ها تامین نشود پژمرده شده و از بین می روند.

فراموش نکنید پیش از خریداری و اقدام به نگهداری از گیاهان شرایط نگهداری از آن ها را فراهم کنید. بدون شک منظور از شرایط مناسب خاک و نور می باشد و اطلاعات لازمی که بدانید چه مقدار نور باید به این گیاهان برسد ، در روز چقدر باید با آب تغذیه شوند و چه خاکی برای پرورش این گیاهان نیاز می باشد. در غیر این صورت مانند یک موجود زنده که در شرایط حیاتی غیر مناسب از بین می رود، این گیاه نیز از بین می رود.

ضمن تامین نور مناسب برای گل قاشقی فراموش نکنید که این گیاه به سرما نیز حساس می باشد و در دمای پایین یخ زده می شود. حداقل تحمل دمایی گل قاشقی  درجه سانتی گراد ، بیشترین حد تحمل آن

تا اینجا در مورد نور مورد نیاز گل قاشقی اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان گذاشتیم. اما ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که در صورتی که نور مناسب برای این گیاهان تامین نشود چه مشکلاتی به وجود می آید ؟ در ادامه به پاسخ این سوال می پردازیم.

رپورتاژ

چرا باید نور مورد نیاز گل قاشقی تامین شود ؟

فتوسنتز مهم ترین فرایندی است که در هر گیاهی اتفاق می افتد و در گیاهان میوه دار این کار باعث گلدهی نیز می شود. هرچند که گل قاشقی میوه نمی دهد اما برای رشد و تکثیر باید میزان مشخصی نور آفتاب دریافت کند. در حقیقت هر گلی بسته به نوع خود باید طیف مشخص شده ای از نور را دریافت کند و اگر میزان بیشتری از آن دریافت کند می سوزد و در صورتی که نور کمتری دریافت کند به مرور پژمرده می شود.

گل قاشقی نیز اگر نور مناسب خود را دریافت نکند به مرور سبزی برگ های خود را از دست می دهد و ضعیف می شود. در نتیجه ای کاهش سبزی گلبرگ و ضعیف شدن ساقه ها پژمردگی و شکستن گیاه نیز اتفاق می افتد و به مرور گل به طور کامل از بین می رود. البته سرعت از بین رفتن گل در این حالت به قدری زیاد می باشد که متوجه نخواهید شد که رشد این گیاه به طور کامل قطع شده است. به همین علت است که تاکید داریم حتما نور مورد نیاز گل قاشقی را تامین نمایید.

اگر در محیط خانه خود نورگیری مناسبی ندارید و نمی توانید گل مورد نیاز این گیاهان را تامین کنید با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید چرا که قصد داریم راهکار مناسب جهت تامین نور مناسب گل قاشقی و هر گل دیگری که در منزل دارید را معرفی کنیم.

چگونه نورد مورد نیاز گل قاشقی را تامین کنیم ؟

شاید تا کنون فکر کرده اید که همیشه بهترین راه برای تامین نور مورد نیاز گیاهان خورشید بوده است و جز خورشید هیچ چیزی نمی تواند نور مورد نیاز برای رشد گیاهان را فراهم کند. هرچند که خورشید یک منبع نور رایگان و گسترده برای همه گیاهان می باشد اما نمی توان به طور قطعی گفت که این نور بهترین منبع برای پرورش گیاهان نیز می باشد چرا که :

نور خورشید همه جا و به یک اندازه نمی باشد. در ضمن شما نمی توانید نور خورشید را بر اساس نیاز گیاهان خود تنظیم کنید بلکه می تواند گیاهان را بر اساس نوری که در دسترس دارید تنظیم کنید تا دچار آسیب و از بین رفتگی نشوند.

تصور نکنید که اگر از نور مورد نیاز گل قاشقی یا هر گیاه دیگری برخوردار نمی باشید دیگر نمی توانید این گل را پرورش دهید. این امر امکان پذیر است تنها کافیست از یک لامپ رشد گیاه استفاده کنید.

لامپ رشد گیاه چیست ؟

لامپ رشد گیاه یک جایگزین مصنوعی برای نور خورشید می باشد که طیف نوری مورد نیاز گیاهان را برای رشد و تکثیر فراهم می کند. در حقیقت این محصول نوعی نور مصنوعی برای گیاه می باشد.همین موضوع باعث می شود که این لامپ برای کسانی که از نور مورد نیاز گل قاشقی برخوردار نمی باشند به بهترین شکل ممکن بتوانند این گل را در محیط خانه یا گلخانه خود پرورش داده و به بهترین شکل برنامه رشد آن را تنظیم کنید.

خوب است بدانید که این محصول به خوبی قابلیت خرید در طیف های مختلف نوری دارد که متناسب با هر گیاهی قابل تنظیم است و شما می توانید دقیقا بر اساس نیاز هر گلی که از آن برخوردار می باشید این محصول را خریداری کرده و دقیقا طیف مورد نظر خود را طی برنامه زمانی مناسب به آن برسانید.

همچنین یکی از مزایا این محصول این است که می توانید در ساعاتی از روز آن را قطع کرده و مجددا به گل ها بتابانید. از این نظر تایم بندی رشد این گیاهان در دست خود شما خواهد بود حتی بهتر از نور خورشید می توانید در رشد موثر این گیاهان نقش داشته باشد.

یکی از بهترین انواع لامپ های رشد گیاه پروژکتور و پنل رشد گیاه می باشد که از نظر ساختاری از لامپ رشد گیاه کامل تر می باشد و برای رشد و پرورش گل و گیاه در سیستم های پیشرفته و حرفه ای یک انتخاب ایده آل محسوب می شود. شما می توانید این محصول را به خوبی در انواع فروشگاه تجهیزات رشد و پرورش گل و گباه پیدا کنید و از آن در سیستم مورد نظر خود استفاده نمایید.

 

برچسب ها : گیاه,نور مصنوعی,گل قاشقی,گیاه قاشقی,نگهداری گل قاشقی,گیاه قاشقی یا پیرومیا

نوشته‌های مرتبط