12 بهترین مراکز خرید تفلیس گرجستان که حتما باید به آنها سر بزنید

با وجود این‌که تنها چندین مرکز خرید در سطح استاندارد بین‌المللی در تفلیس وجود دارد، اما شهر دارای یک صحنه‌ی خرید پر از جنب و جوش است. بازارهای مجلل، فروشگاه‌های طراحی مد محلی، صنایع دستی، همراه با برندهای لوکس یا قیمت مناسب!‌ بله تفلیس همه‌ی این‌ها را دارد. در این نوشتار با بهترین مراکز خرید تفلیس گرجستان آشنا خواهیم شد.

۱.  تفلیس مال

مرکز خرید تفلیس مال اولین مرکز خرید مناسبی بود که در این شهر افتتاح شد. این مرکز، واقع در خروجی غربی شهر واقع شده‌است. این مرکز خرید چهار طبقه است و بیش از ۱۳۰ برند جهانی، رستوران، یک هایپرمارک، کتاب‌فروشی، دفاتر بانک، داروخانه، کافه و سینما دارد.

۲. مرکز خرید ایست پوینت

یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ تفلیس ایست پوینت است که در خروجی شرقی این شهر واقع شد‌ه‌است. ایست پوینت مفهومی متفاوت از یک مرکز خرید سنتی دارد. این مرکز خرید طوری طراحی شده‌است که مانند یک شهر کوچک همراه با مغازه‌های واقع شده در کنار “خیابان” به نظر برسد. با این حال، این خیابان بزرگ فقط مخصوص خرید نیست؛ ایست پوینت برای آرامش و اوقات فراغت هم امکاناتی دارد. این مرکز خرید با بیش از ۱۵۰ برند بین‌المللی، مرکز بولینگ، کافه‌ها، فروشگاه‌های سخت‌افزار و سینما آی‌مکس یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید برای افراد محلی است.

۳. گالریا تفلیس

گالریا تفلیس جدیدترین مرکز اضافه شده به مراکز خرید این شهر است. این مرکز خرید که در مرکز شهر، در نزدیکی میدان آزادی واقع‌شده، دارای ۶ طبقه و انواع مختلفی از برندهای بین‌المللی، کافه‌ها، رستوران‌ها و اماکن تفریحی، و همچنین سایر خدمات مانند دفاتر بانک، سالن زیبایی و خشک‌شویی است.

۴. بازار دست‌فروش‌ها

وقتی آب و هوا در تفلیس گرم می‌شود، افراد خلاقی که وسایل دست‌ساز درست می‌کنند، یکشنبه‌ی هر هفته به دِدا انا پارک می‌آیند و در یک بازار دست‌فروشی شرکت می‌کنند. در این بازار می‌توانید از یک روز آفتابی لذت ببرید، در عین حال قدم بزنید و آیتم‌های ارائه‌شده، لباس‌های دست دوم، جواهرات دست‌ساز، کیف، صابون دست‌ساز و غیره را ببینید و لذت ببرید. همچنین اگر گرسنه باشید، فروشندگان دوره‌گرد غذا میان‌وعده‌ها و غذاهای خوشمزه، ساندویچ، و نوشیدنی‌های بدون الکل را ارائه می‌دهند.

۵. فابریکا تفلیس

فابریکا تفلیس یک محل چند منظوره است که یک مسافرخانه، فروشندگان دوره‌گرد مواد غذایی، فضای کار مشترک و چند فروشگاه دارد. در این مکان شما می‌توانید از برندهای لباس محلی خرید کنید، سوغاتی‌های سرامیکی دست‌ساز را تهیه کنید یا دیگر سوغاتی‌های عالی و حتی کتاب بخرید. مبلمان، لباس و سوغات در بخش دیگری از این مرکز خرید ارائه می‌شود. و اگر شما در طول سفر خود به دنبال کمی ماجراجویی هم هستید، می‌توانید در Margo Skate Shop اسکیت  بخرید!

۶. خیابان پکینی

رپورتاژ

خیابان پکینی یکی دیگر از مراکز خرید با انواع مختلفی از قروشگاه‌های برندهای بین‌المللی و محلی در کنار خیابان است. این منطقه به برخی از فروشگاه‌های جواهرات محلی و بین‌المللی، کافه‌ها، بستنی فروشی و فروشگاه کفش، و غیره نیز مجهز است.

۷. متریل

مرکز خرید متریل لاین اصلی خانه‌ی مد متریا است که قدیمی‌ترین تولیدکننده و خرده فروش پوشاک در گرجستان محسوب می‌شود و در سال ۱۹۴۹ تأسیس شده‌است. متریل طراحان جوان گرجستانی را شامل می‌شود که مجموعه‌های فصلی خود را برای این برند تولید می‌کنند. امروز، این خانه‌ی مد، آثار سه طراح گرجی را ارائه می‌دهد: الکساندر آخالکاتسیشویلی، لیکا چیتایا، و لادو بوکوچاوا.

۸. تفلیس سنترال

تفلیس سنترال در ایستگاه راه آهن واقع شده‌است. اگر قبل از ترک گرجستان، هنوز هم زمانی برای گردش در این شهر دارید، این مرکز خرید عالی است. با وجود این‌که مغازه‌ها مانند سایر مراکز خرید در سراسر شهر متنوع نیستند، باز هم می‌توانید برخی از بهترین برندهای بین‌المللی، کافه‌ها و فروشگاه‌های الکترونیکی را پیدا کنید.

۹. داتس

داتس یک فروشگاه مفهومی و یک برند مدرن گرجستانی زیرمجموعه‌ی متریل تفلیس است. این فروشگاه مجموعه‌های نوآورانه‌ی طراحان جوان گرجستان را ارائه می‌دهد. در این‌جا می‌توانید لباس، کیف، لوازم جانبی، و کفش و بسیاری از کالاهای دیگر را خریداری کنید.

۱۰. مرکز خرید مرانی

مرکز خرید مرانی که در خیابان روستاولی واقع در مرکز شهر، قرار گرفته‌است، در مقایسه با دیگر مراکز خرید نسبتا کوچک است. هرچند این مرکز چهار طبقه است، اما تنوع مغازه‌ها خیلی عالی نیست. با این حال، هنوز هم یک مکان عالی برای چرخ زدن و خرید است آن هم زمانی که مشغول گشت‌زنی در خیابان‌های مرکزی تفلیس هستید.

۱۱. درای بریج

بر خلاف بازار دست‌فروش‌ها که در بالا ذکر شد، بازار درای بریج در تمام طول سال باز است و گاهی اوقات می‌توانید اقلام فوق‌العاده‌ای را در این مکان پیدا کنید. عتیقه‌جات، پوستر یا مدال‌های شوروی سابق، طلا و جواهر، چینی، وسایل دست دوم، دوربین‌های قدیمی عکاسی و کاست‌های VHS فقط برخی از اقلامی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در این مکان پیدا کنند. حتی اگر طرفدار خرید اقلام قدیمی نیستید، پیاده‌روی در این بازار ارزش‌اش را دارد. شما هرگز نمی‌دانید که چه چیزهایی در این‌جا کشف خواهید کرد!

۱۲. ساموسلی پیرولی

در این بازار می‌توانید لباس‌های سنتی گرجی را که به سبک‌های مدرن و روز بازطراحی شده‌اند، خریداری کنید. اکثر لباس‌ها گران هستند، اما در این مکان تی‌شرت‌ها و لوازم جانبی قیمت مناسب را نیز می‌توانید پیدا کنید.

نوشته‌های مرتبط