۲۵ گران ترین چیز دنیا

اگر همین فردا برنده‌ی بلیط بخت‌آزمایی شوید ….. چگونه پول آن را خرج می‌کنید؟ خودروهای گران‌قیمت و فانتزی می‌خرید؟ به جاهای عجیب و غریب، و مسخره سفر می‌کنید؟ الماس‌های یک میلیون دلاری به گوشی همراه‌تان می‌چسبانید؟ ولی، وقتی در حال خواندن این مطلب هستید، به خاطر داشته باشید هر روز حدود 16000 کودک از گرسنگی در جهان می‌میرند؛ یعنی در هر 5 ثانیه، 1 بچه. و با این حال، برخی از اقلام فهرست 25 گران ترین چیز دنیا آن‌چنان مسخره هستند که در طول مطالعه‌ی این مطلب، ممکن است احساسی از غم‌ و اندوه عمیق برای بشریت، هر خواننده‌ای را فرا بگیرد.

۲۵. صفحه و مهره‌های شطرنج: چارلز هولندر

قیمت: ۶۰۰،۰۰۰ دلار

تنها هفت نمونه از این مجموعه‌ی صفحه و مهره‌های شطرنج لوکس در دنیا وجود دارند، که از ۳۲۰ قیراط الماس سیاه و سفید درست شده است. با این‌که برخی وب‌گاه‌ها شایعه کرده‌اند مجموعه‌ای به نام جواهر رویال با قیمت 9/8 میلیون دلار گران‌ترین مجموعه‌ی شطرنج دنیا است، ولی حقیقتا تاکنون چنین چیزی ساخته نشده است و بیش‌تر تنها به یک ایده شبیه است تا واقعیت.

۲۴. همبرگر: Le Burger Extravagant  (همبرگر عجیب)

قیمت: ۲۹۵ دلار

این همبرگر فوق‌العاده خوشمزه و البته گران‌قیمت در رستوران سرندیپیتی۳ واقع در شهر نیویورک به فروش رسید، و اجزای آن با خلال دندانی از جنس طلا و الماس کاری شده به هم وصل شده‌اند.

۲۳. خودرو: فراری ۲۵۰ جی‌تی‌او مدل ۱۹۶۲

قیمت: ۳۵ میلیون دلار

چندی پیش،‌ این فراری 250 جی‌تی‌او مدل 1962به عنوان گران‌قیمت‌ترین خودروی جهان به مجموعه‌داری شخصی در بریتانیا فروخته شد.

۲۲. دوربین: دوربین داگرئوتایپ ساخت شرکت سوس فرر

قیمت: ۷۷۵،۰۰۰ دلار

این دوربین داگرئوتایپ که تاریخ ساخت آن به ۱۸۳۹ بر می‌گردد، در ۲۰۰۷ در یک حراجی به فروش رسید؛ به نظر می‌رسد این دوربین قدیمی‌ترین دوربینِ تجاریِ تولید‌ شده در جهان باشد.

۲۱. شهر: توکیو

قیمت: هر متر مربع ۱۲۰۰ دلار (املاک تجاری)

با این‌که پیش از این، لندن و پاریس به عنوان گران‌قیمت‌ترین شهرهای دنیا شناخته می‌شدند، ولی امروزه سه گران‌ترین شهر دنیا همگی در کشور ژاپن قرار دارند.

۲۰. اتاق هتل: سوئیت رویال پنت‌هاوس، هتل پرزیدنت ویلسون در ژنو

قیمت: هر شب ۶۵،۰۰۰ دلار (در 2012)

این سوئیت مجلل که در 2012 با این قیمت گزاف به اجاره می‌رفت دارای ۱۰ اتاق و ۷ حمام است، و این قیمت که تا به امروز سیر صعودی نیز داشته است، نسبت به امکاناتی که به مشتریان ارائه می‌دهد، آن‌چنان تعجب‌آور نیست.

۱۹. تلویزیون: پرستیژ اچ‌دی سوپریم، مدل رز

قیمت: ۲/۳ میلیون دلار

این تلویزیون که بدنه‌ی آن با پوست تمساح دست‌دوز پوشیده شده است، با تعدادی بسیار زیاد – و البته نفرت‌انگیز – الماس تزیین شده است؛ و احتمالا به گونه‌ای طراحی شده است که در حالت خاموش یا روشن حسی به اصطلاح، خوشایند به صاحب آن انتقال دهد.

۱۸. پیانو: هاینتزمن کریستال

قیمت: ۳/۲۲ میلیون دلار

این پیانوی ۲/۷ متری که در پکن ساخته شده است حدود چهار سال پیش در یک حراجی به بالاترین پیشنهاد فروخته شد.

۱۷. سیگار: گورخا اژدهای سیاه

قیمت: هر عدد ۱۱۵۰ دلار

این سیگار هندوراسی که در ۲۰۰۶ عرضه شد، در جعبه‌ای از جنس استخوان شتر درب خانه‌تان فرستاده می‌شود. البته متاسفانه، خبر بد برای طرفداران سیگار این است که تنها ۵ عدد از این جعبه‌ها ساخته شده‌اند.

۱۶. موتورسیکلت: داج توماهوک سوپربایک V10

قیمت: ۷۰۰،۰۰۰ دلار

این غول چهار چرخ ۶۸۰ کیلویی از سرعت صفر تا ۶۰ را در ۲/۵ ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعت‌اش نیز به حدود ۴۸۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

۱۵. ساعت مچی: هاوت جوالریه (جواهرات ظریف و زیبا) ساخت شرکت شوپارد

قیمت: ۲۵ میلیون دلار

گران‌قیمت‌ترین ساعت دنیا در ۲۰۱۲ که بیش‌تر شبیه توده‌ای زرق و برق دار است تا وسیله‌ای برای نشان دادن زمان، که با الماس تزیین شده است ممکن است دل برخی از آدم‌ها را ببرد …. و البته هم‌چنین پول‌شان را.

۱۴. شامپاین: هایدسیک مونوپل ۱۹۰۷

قیمت: ۲۵،۰۰۰ دلار

در اواخر دهه‌ی ۱۹۹۰ گروه تحقیقاتی که در عمق دریا به پژوهش مشغول بودند، به بقایای کشتی غرق‌شده‌ای برخورد کردند که حاوی ۲۰۰۰ بطری از این شامپاین فرانسوی بود که بیش از یک قرن از ساخت آن‌ها می‌گذرد.

۱۳. بلندگو: سیستم نهایی انتقال صدا (۲۰۱۲)

رپورتاژ

قیمت: ۲ میلیون دلار

این بلندگو که بیش از ۵ تن وزن دارد از جنس آلومینیوم هواپیما ساخته شده است و حدود ۱۲ متر طول دارد؛ این بلندگو تا ۲۰۱۲ گران‌ترین بلندگو جهان بود.

۱۲. تابلوی نقاشی: شماره‌ی ۵، ۱۹۴۸

قیمت: ۱۴۰ میلیون دلار

با این‌که نقاشی جکسون پولاک اعتقادات انتقادی وی را به روشنی به تصویر می‌کشد، ولی اگر کسی بتواند رنگ را روی بوم نقاشی بپاشد و آن را با قیمت میلیون دلاری بفروشد،‌ بعید است اهمیت چندانی به نظرات و اعتقادات دیگران بدهد.

۱۱. خانه: آنتیلیا، بمبئی

قیمت: ۱ میلیارد دلار

نام این خانه که در جنوب شهر بمبئی قرار دارد و بیش از ۶۰۰ خدمه در آن کار می‌کنند بر اساس جزیره‌ی افسانه‌ای آتلانتیس انتخاب شده است.

۱۰. عکس: رِاین دوم

قیمت: ۴ میلیون دلار

با این‌که آندرس گورسکی برای عکاسی از چشم‌اندازهای رنگارنگ بسیار مشهور است، این عکس که از رودخانه‌ی راین در آلمان گرفته شده است، فقط سبز و خاکستری است.

۹. مجسمه: L’Homme qui marche (مرد در حال قدم زدن)

قیمت: ۱۰۴/۳ میلیون دلار

مجسمه‌ی مرد در حال قدم زدن به عنوان گران‌قیمت‌ترین اثر هنری که تاکنون در حراجی به فروش رفته است، از دارنده‌ی سابق این عنوان، یعنی نقاشی پسری با پیپ اثر پابلو پیکاسو پیشی گرفت.

۸. حلقه: الماس آبی چوپارد

قیمت: ۱۶/۲۶ میلیون دلار

روشی بهتر از به دست کردن این حلقه‌ی ۱۶ میلیون دلاری نمی‌تواند دزدهای بزرگ و باتجربه را متقاعد کند شما را بدزدند.

۷. قایق تفریحی: هیستوری سوپریم

قیمت: ۴/۸ میلیارد دلار

این مورد واقعا ناراحت‌کننده است، این طور نیست؟ این قایق که از بیش از ۱۰۰،۰۰۰ کیلوگرم طلا ساخته شده است و در تزیینات آن از هر چیز گران‌بها، از استخوان تی‌رکس گرفته تا شهاب سنگ‌های مینیاتوری استفاده شده است، تنها مانند جعبه‌ جواهری تاسف‌آور است که صاحب‌اش که شاید یک شخص گمنام مالزیایی یا شاید هم رابرت کوک باشد، آن را فقط برای خودنمایی ساخته است.

۶. پر: از پرنده‌ای منقرض شده به نام هوئیا

قیمت: ۸۰۰۰ دلار

فقط یک عدد پر ناقابل از پرنده‌ای منقرض شده به نام هوئیا با قیمت نزدیک به ۱۰،۰۰۰ دلار در حراجی در نیوزلند به فروش گذاشته شد.

۵. شلوار جین: اسپین جین اثر دیمین هرست

قیمت: ۲۷،۰۰۰ دلار

این شلوار رنگارنگی که تنها ۸ نمونه از آن در دنیا وجود دارد و توسط دیمین هرست طراحی شده، باعث شده است عاشقان مد و لباس حاضر شوند برای پوشیدن آن سرمایه‌ی زندگی‌شان را بدهند!

۴. گوشی همراه: آیفون تری‌جی‌اس، سوپریم رز اثر استوارت هیوز (۲۰۱۲)

قیمت: ۲/۹۷ میلیون دلار

اکنون آیفون هفت روانه‌ی بازار شده است، و شاید نمونه‌های قدیمی‌تر آن کم‌تر خریدار داشته باشد؛ ولی در ۲۰۱۲ این گوشی گران‌قیمت و پر زرق و برق چشم بازار را کور کرده بود.

۳. نام دامنه: Insure.com

قیمت: ۱۶ میلیون دلار

وقتی شرکت بازاریابی کالیفرنیایی به نام کوئینزاستریت توانست در 2009  نام دامنه‌ی  Insure.comرا با این قیمت بخرد، نام خود را به عنوان مالک گران‌قیمت‌ترین نام دامنه‌ در دنیا در کتاب ‌رکودهای گینس ثبت کرد.

۲. نقاشی: Head of a Muse اثر رافائل

قیمت: ۴۷/۹ میلیون دلار

با این‌که تخمین زده می‌شد این اثر از رافائل تنها با قیمت ۲۰ میلیون دلار به فروش برسد، ولی در 2009 در حراجی کریستیز لندن با بیش از دو برابر این قیمت به فروش رسید.

۱. محل پارک: منهتن

قیمت: ۱ میلیون دلار

این محل پارک که در یک آپارتمان لوکس هشت طبقه در ۶۶ شرقی خیابان یازدهم در جنوب منهتن واقع است، ۶ برابر یک خانه‌ی معمولی در ایالات متحده ارزش دارد.

منبع list25
نوشته‌های مرتبط