کیف پول ارز دیجیتال: 8 نکته درباره بهترین والت های ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال یا رمز ارز باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟  حتما می دانید اگر در رمز ارزها سرمایه‌گذاری می‌کنید، به مکانی برای ذخیره‌ی پول و راهی برای ارسال یا دریافت رمز ارزهای‌تان نیاز دارید. این مکان یا کیف پول دیجیتالی باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا امنیت خاطرتان را فراهم کند؟ در این نوشتار درباره

یک کیف پول رمزنگاری شده راه‌حل مناسب برای این مسئله است. کیف پول رمز ارز دارای اشکال مختلفی است از جمله، اینترنتی، موبایلی، کامپیوتری، کاغذی، و سخت افزاری. مهم نیست چه نوع کیف پولی را انتخاب می‌کنید، همه‌ی آن‌ها کارکرد مشابه‌ای را ارائه می‌دهند. با وجود این، بسته به این‌که قصد و هدف شما برای استفاده از رمز ارزها چیست، برخی از کیف پول‌ها می‌توانند خدمات بهتری را برای شما ایجاد کنند.

۱. بهترین کیف های پول ارز دیجیتال

  • سخت‌افزاری: لجر نانو اس
  • سخت‌افزاری:‌ ترزور وان
  • سخت‌افزاری:‌ کیپ‌کی
  • سخت‌افزاری: ترزور مدل تی
  • نرم‌افزاری: کوین‌بیس
  • نرم‌افزاری: جمینی
  • نرم‌افزاری: بلاک‌فای

۲. مقایسه‌ی کیف‌ پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

هر دو نوع کیف پول، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، اطلاعاتی را که برای دسترسی‌تان به دارایی‌های رمزنگاری شده‌تان در بلاک چین لازم است، در اختیارتان می‌گذارند: کلیدهای عمومی و خصوصی.

کیف‌های پول سخت‌افزاری محصولات فیزیکی هستند (معمولا به شکل یک درایو یو‌اس‌بی). لجر نانو ایکس، ترزور، و کیپ‌کی از جمله‌های نام‌های محبوب در صنعت کیف پول سخت‌افزاری هستند.

کیف‌های پول سخت‌افزاری به عنوان امن‌ترین نوع کیف پول رمز ارز شناخته می‌شوند. اگر سرمایه‌ی دیجیتالی بزرگی دارید و مرتبا قصد معامله با این سرمایه را ندارید، این کیف‌های پول‌ بهترین گزینه‌ برای‌تان هستند.

کیف‌های پول نرم‌افزاری اپلیکیشن‌‌هایی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را در کامپیوتر یا موبایل‌تان دانلود کنید. کیف‌های پول نرم‌افزاری از روش رمزگذاری برای محافظت از دارایی‌های رمزنگاری شده‌تان استفاده می‌کنند. هم‌چنین، کیف‌های پول نرم‌افزاری به عنوان هات والت یا کیف پول داغ، و کیف‌های پول سخت‌افزاری به عنوان کلد والت یعنی کیف پول سرد شناخته می‌شوند.

پلتفرم‌های آنلاین نیز به عنوان گزینه‌ی دیگری برای ذخیره‌سازی رمز ارزها به شمار می‌روند. این ابزارها نیاز به دانلود شدن ندارند و از طریق مرورگرهای اینترنتی می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

۳. انواع کیف پول ارز دیجیتالی یا رمز ارزها

الف. کیف‌های پول نرم‌افزاری یا هات والت: این نوع از کیف‌های پول از کلیدهایی (نوعی رمزنگاری، چیزی شبیه یک پسورد یا کلمه‌ی عبور) استفاده می‌کند که بر دستگاهی که به اینترنت دسترسی دارد، ساخته یا ذخیره می‌شوند. هات والت‌ها یا کیف‌های پول گرم کاربرد بالایی دارند، ولی معمولا امنیت‌شان از کلد والت یا کیف‌های پول سخت‌افزاری کم‌تر است.

ب. کیف‌های پول سخت‌افزاری یا کلد والت: کیف‌های پول سرد از کلیدهایی استفاده می‌کند که بر روی دستگاهی ساخته می‌شوند که هرگز به اینترنت دسترس نداشته‌اند. کلد والت‌ها با عنوان کیف‌های پول سخت‌افزاری نیز شناخته می‌شوند؛ کیف‌هایی که به صورت دستگاه‌های فیزیکی وجود دارند.

پ. کیف‌های پول میزبانی شده یا هاستد والت: این نوع از کیف‌ پول روی سرور دیگری فعالیت می‌کند که شما کنترلی بر آن ندارید. کیف‌های پول میزبانی شده مقصد جذابی برای هکرها هستند؛ زیرا این نوع از کیف پول تمام دارایی‌های کیف‌های پول را در سرور نگهداری می‌کنند. کیف‌های پول میزبانی شده سطوح محافظتی مختلفی را ارائه می‌دهند، و برخی از آن‌ها حتی توسط اشخاص ثالث تضمین می‌شوند؛ از این رو، آگاهی از خدماتی که این قبیل کیف‌های پول به شما ارائه می‌دهند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ت. کیف‌های پول غیرمتمرکز: کیف پول غیرمتمرکز به این معنی است که فقط شما کلیدها در کیف پول رمز ارزتان نگهداری می‌کنید. با وجود این، کیف پول غیرمتمرکز گمنامیِ کامل شما را تضمین نمی‌کند. به زبان ساده، با استفاده از این نوع کیف پول دیگر مجبور نیستید برای ارسال، دریافت، یا ذخیره‌ی رمز ارزهای‌تان بر یک شخص ثالث اتکا کنید؛ به این ترتیب، کیف‌های پول غیرمتمرکز خطرات امنیتی مربوط به کیف‌های پول میزبانی شده را ندارند.

۴. ویژگی‌هایی که باید در یک کیف پول رمز ارز به دنبال‌اش بگردید

مهم‌ترین مسئله‌ای که هنگام انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال باید مد نظر قرار دهید این است که هدف شما از استفاده از رمز ارزهای‌تان چیست. اگر تصمیم دارید این رمز ارزها را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بخرید و برای طولانی مدت از آن‌ها نگهداری کنید، احتمالا کیف پول سخت‌افزاری بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بهترین استراتژی برای مدیریت ریسک این است که میزان دارایی‌هایی را که از طریق پلتفرم‌هایی با امنیت پایین، نظیر صرافی‌ها، قابل دسترسی هستند، محدود کنید و بیش‌تر دارایی‌‌های دیجیتال‌تان را در کیف‌‌‌های پول امن‌تری نگهداری کنید که معمولا آفلاین هستند. حتی برای محدود کردن میزان ریسک ممکن است مجبور باشید چندین کیف پول را انتخاب کنید.

امنیت

احراز هویت دو عاملی: این روش که با نام 2FA نیز شناخته می‌شود، روش متفاوتی برای تایید هویت شما هنگام ورود به کیف پول ارز دیجیتال‌تان است. اگر شخصی پسورد شما را داشته باشد یا بخواهد پسوردتان را با روش‌های مختلفی بشکافد یا به اصطلاح کرک کند، باید از دومین سطح احراز هویت نیز عبور کند که معمولا به صورت یک رمز یا کدی است که به تلفن شما ارسال می‌شود و باید پیش از دسترسی به کیف پول‌تان، باید آن کد را در محل مربوطه وارد کند.

پشتیبانی چند امضایی: در برخی موارد، یک کیف پول ارز دیجیتالی دارای چندین مالک است؛ برای مثال، چند شریک کسب و کاری. پشتیبانی چند امضایی به این معنی است که تنظیمات کیف پول را به گونه‌ای انجام بدهید که هر یک از شرکا پیش از دسترسی به کیف پول باید تمام کلیدها را وارد کند. این ویژگی از خرج کردن دارایی‌ها به صورت غیرمجاز توسط یکی از شرکا یا انتقال دارایی‌ها به کیف پول دیگر پیشگیری می‌کند.

کارایی کیف پول

مبادله به صورت کیف پول ارز دیجیتال: شمار زیادی از صاحبان رمز ارزها از کوین‌بیس یا سایر صرافی‌ها به دو شکل استفاده می‌کنند؛ هم برای مبادله و هم به عنوان کیف پول رمز ارز. کوین‌بیس گزینه‌ی محبوب بسیاری از کاربران است، زیرا توکن‌های مختلفی دارد، و امکان پرداخت، خرید، فروش و حتی تجارت را از طریق پلتفرم GDAX فراهم می‌کند.

کیف‌های پول موبایلی: کیف‌های رمز ارز موبایل، علی‌رغم راحتی در استفاده از آن‌ها، دارای مجموعه‌ای منحصر به فرد از آسیب‌پذیری‌های امنیتی بالقوه هستند. نخست این‌که گوشی‌های همراه معمولا شکسته یا گم می‌شوند. اگر کلید کیف پول فقط در گوشی همراه ذخیره شده باشد، شکستن یا گم شدن آن احتمالا باعث می‌شود برای همیشه دسترسی‌تان را به کیف پول خود از دست بدهید. با وجود این، برخی از کیف‌های پول موبایلی نظیر کوین‌بیس و آرجنت راه‌هایی را برای بازیابی کیف پول‌تان در صورت وقوع چنین حوادثی ارائه می‌کنند.

ویژگی پشتیبانی از چند نوع رمز ارز به جای فقط یک نوع: بسیاری از صاحبان رمز ارزها دارای بیش از چند نوع رمز ارز هستند. نگهداری از چندین کیف پول برای هر یک از رمز ارزهای‌تان می‌تواند گیج‌کننده و سخت باشد. امروزه، کیف‌های پول دیجیتالی می‌توانند از چندین نوع رمز ارز پشتیبانی کنند.

۵. مقایسه‌ی کیف پول سخت‌افزاری با ذخیره‌سازی توسط صرافی

اگر تصمیم نداشته باشید از یک کیف پول ارز دیجیتالی برای نگهداری از رمز ارزهای‌تان استفاده کنید، باید به کارگزاری رمزنگاری‌تان برای نگهداری از کلیدهای خصوصی اعتماد کنید. با این‌که نگهداری رمز ارزهای‌تان در یک صرافی توصیه نمی‌شود، صرافی‌هایی نظیر کوین‌بیس و جمینی در برابر نقض‌های امنیتی نسبتا ایمن هستند. با وجود این، صرافی‌های بزرگی نظیر بایننس و بیتفینکس نیز در گذشته در برابر این مشکلات آسیب‌پذیر بوده‌اند.

در ادامه، به چند مزیت و عیب یک کیف پول سخت‌افزاری که پیش از تصمیم‌گیری برای انتخاب آن باید مد نظر قرار دهید، اشاره می‌کنیم:

مزایای استفاده از کیف‌های پول سخت‌افزاری

  • هک شدن آن در شرایط آفلاین غیرممکن است.
  • با استفاده از آن، کنترل کاملی در رمز ارزهای‌تان دارید.
  • نسبت به سایر راه‌های مبادله‌ی رمز ارزها ناشناس‌تر است.

معایب استفاده از کیف‌های پول سخت‌افزاری

  • دریافت رمز ارزهای‌تان از کیف پول سخت‌افزاری برای انجام مبادله مقداری زمان‌بر است؛ بنابراین، به سادگی نمی‌توان با آن تجارت کرد.
  • استفاده از کیف‌های پول سخت‌افزاری هزینه‌بر است؛ ‌در حالی که استفاده از کیف‌های پول نرم‌افزاری رایگان است.
  • خطر گم شدن کیف پول فیزیکی وجود دارد.

۶. بهترین کیف‌های پول رمز ارز سخت‌افزاری

در این بخش به برترین کیف‌های پول ارز دیجیتال سخت‌افزاری به انتخاب پایگاه بنزیگا اشاره می‌کنیم:

 لجر نانو اس

شرکت لجر از زمان شروع به کار خود از ۲۰۱۴ تاکنون گام‌های بلندی را برداشته است. این کیف پول برای تمام افرادی که با جدیت می‌خواهند از رمز ارزهای خود نگهداری کنند، بسیار مناسب است. نحوه‌ی استفاده از این دستگاه با یک صفحه نمایش LED برای اعتبارسنجی پرداخت و یک پین برای تایید پرداخت، بسیار آسان و امن است.

لجر نانو اس برای افزایش سطح امنیت خود از ویژگی احراز هویت دو عاملی نیز بهره‌ می‌برد. این دستگاه دارای سیستم عامل مخصوص به خود، BOLOS، است که از ویندوزهای ۷ به بالا، سیستم مک ۱۰.۸ به بالا، و لینوکس پشتیبانی می‌کند. این سخت‌افزار از مجموعه‌ای از بهترین رمز ارزها پشتیبانی می‌کند و به سادگی با درگاه یو‌اس‌بی نیز سازگار است.

تنها نقطه‌ی ضعف این دستگاه این است که کامپیوتر شما باید به اینترنت متصل باشد و برای آن‌که تمام اپلیکیشن‌های مربوط به آن به خوبی کار کنند، فقط باید از گوگل کروم استفاده کنید. به گفته‌ی وبسایت لجر، این شرکت بیش از یک میلیون دستگاه در سرتاسر جهان فروخته است.

رپورتاژ

ترزور وان

ترزور وان، متعلق به شرکت ساتوشی لب، توسط گروهی از هواداران ارزهای دیجیتال و یک گروه حرفه‌ای متخصص در زمینه‌ی امنیت سایبری در جمهوری چک طراحی و ساخته شد. واژه‌ی ترزور در زبان چک به معنی “‌گنبد، سقف، و امنیت‌”‌ است.

گروه ترزور به خاطر تولید نخستین کیف پول سخت‌افزاری برای رمز ارزها که از رمزنگاری مدرن بهره می‌برد، به شهرت رسید. این دستگاه دارای یک صفحه نمایش ‌LED است که باعث می‌شود کاربر به راحتی بتواند از آن استفاده کنید؛ هم‌چنین، برای دسترسی به محتویات این کیف پول باید یک پین وارد کنید. در طراحی این دستگاه حتی از تمهیدات امنیتی بالاتری نیز استفاده شده است؛ در هنگام تایید خرید باید از یک سیستم احراز هویت دو عاملی عبور کنید.

این قطعه‌ی سخت‌افزاری منحصر به فرد با ویندوز، مک، و لینوکس سازگار است و نگهداری و تجارت بیش از ۵۰۰ آلتکوین را برای‌تان ممکن می‌سازد. این کیف پول نیز مانند بسیاری دیگر از کیف‌های پول سخت‌افزاری نیازمند اتصال کامپیوترتان به اینترنت و استفاده از درگاه یو‌اس‌‌بی است.

کیپ‌کی

یکی دیگر از رقبای سرسخت در صنعت کیف پول سخت‌افزاری کیپ‌کی است. این کیف پول که توسط یکی از زیرمجموعه‌های صرافی شفت‌شیفت تولید شده است، تفاوت‌های برجسته‌ی خود را به رخ سایر رقبا می‌کشد. به ادعای تولیدکنندگان کیپ‌کی که در ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد، تمهیدات امنیتی این کیف پول سخت‌افزاری بسیار قوی‌تر از ترزور و لجر است.

هنوز فردی به اندازه‌ی کافی جرات به خرج نداده است که چنین ادعایی را تایید کند؛ با وجود این، کیپ‌کی یک ویژگی دیگر نیز دارد: سیستم عامل ندارد. نداشتن سیستم عامل اساس باعث می‌شود این دستگاه از حمله‌ی بدافزارها مصون بماند.

اگر دستگاهی فاقد سیستم عامل باشد، آلوده کردن آن با دستورالعمل‌هایی پیچیده تقریبا غیر ممکن است.

با این‌که امنیت بالا یکی از مزایای عالی استفاده از کیپ‌کی است، نقطه ضعف عمده‌ی این دستگاه این است که فقط از ۳۵ رمز ارز پشتیبانی می‌کند. اما هم‌چنان با امکان اتصال از طریق درگاه یو‌اس‌بی، این دستگاه نیز به آسانی برای کاربرد قابل استفاده است.

ترزور، مدل تی

اگر حاضر هستید برای افزایش سطح امنیت دارایی‌های دیجیتالی‌تان پول بیش‌تری خرج کنید، مدل تی ترزور را نیز مد نظر قرار دهید. این نسخه‌ی دوم نوآورانه‌ی کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتالی که توسط شرکت ساتوشی ‌لب مجددا طراحی شده است، کاربری ساده‌تر و امنیت بالاتری دارد.

بزرگ‌ترین تفاوت میان این نسخه از ترزور با نسخه‌ی قبلی کاربری آسان با بهره‌مندی از یک صفحه نمایش لمسی است. تنها نقطه ضعف این دستگاه نیز این است که همین صفحه نمایش لمسی تنها راه ارتباطی با این دستگاه است. مدل تی ترزور مانند نسخه‌ی قبلی از بیش از ۵۰۰ رمز ارز متفاوت پشتیبانی می‌کند، و هم‌زمان لایه‌های امنیتی بیش‌تری را نیز در اختیار کاربرد قرار می‌دهد. حتی برای اتصال این دستگاه به یو‌اس‌بی کامپیوترتان باید یک پین وارد کنید.

شما فقط یک بار فرصت دارید پین را صحیح وارد کنید، به هر تعداد که پین را به اشتباه وارد کنید، این تعداد به توان ۲ می‌رسد و به همان اندازه، دستگاه‌تان قفل می‌شود. مدل تی ترزور، علاوه بر سیستم امنیتی معمول خود، دارای یک رمز بازیابی ۱۲ کلمه‌‌ای است که در صورت فراموش کردن پسوردتان می‌توانید یک نسخه‌ی بک‌‌آپ از رمز ارزهای‌تان داشته باشید.

به طور کلی، به نظر می‌‌رسد مدل تی ساتوشی ‌لب علی‌رغم قیمت بالای‌اش، طرفداران زیادی داشته باشد.

۷. بهترین کیف‌های پول نرم‌افزاری ارز دیجیتال

وجود یک کیف پول فیزیکی ضروری است، ولی نخست برای تجارت یا سرمایه‌گذاری در رمز ارزها به یک پلتفرم نیاز دارید.

کوین‌بیس

کوین‌بیس می‌خواهد هر فرد در هر جایی از جهان قادر باشد به آسانی و با امنیت بالا به بیت کوین دسترسی پیدا کند. کوین‌بیس رمز ارزها را به عنوان واحدهای پولی انسان‌ها در آینده و هم‌چنین، به عنوان کاتالیزوری برای ایجاد یک سیستم مالی آزاد در سرتاسر جهان می‌نگرد.

امروزه‌، بیش از ۳۵ میلیون نفر در بیش از ۱۰۰ کشور برای خرید، فروش، ذخیره‌ی دارایی، استفاده، و کسب رمز ارزها به کوین‌بیس اعتماد می‌کنند. به علاوه، کوین‌بیس کیف پول نرم‌افزاری مخصوص به خودش را دارد؛ به همین خاطر نیز از سطح امنیتی بالایی برخوردار است.

با وجود این، آن‌چه بیش‌تر کاربران کوین‌بیس نمی‌دانند این است که آن‌ها می‌توانند از کوین‌بیس پرو (GDAX سابق) به رایگان استفاده کنند. این گزینه‌ی خوبی برای کاربران متوسط و حرفه‌ای به شمار می‌رود؛ در ادامه، به مزایا و معایب کوین‌بیس برو اشاره می‌کنیم.

مزایای کوین‌بیس پرو
  • هزینه‌های معامله کسری از مبلغی است که بابت کوین‌بیس پرداخت می‌کنید.
  • از رابط کاربری و شاخص‌های معاملاتی مناسبی برخوردار است.
  • دارای قابلیت تنظیم بازار و سفارش‌های محدود است.
معایب کوین‌بیس پرو
  • رابط کاربری آن برای برخی از کاربران گیج‌کننده است.
  • سایر رقبا کارمزدهای رقابتی و مناسب‌تری پیشنهاد می‌دهند.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم کوین‌بیس پرو امنیت بسیار خوب آن است. کوین‌بیس پرو ۹۸ درصد از دارایی‌های سپرده شده به این پلتفرم را در فضای ذخیره‌سازی سرد (سخت‌افزاری) نگهداری می‌کند؛ بنابراین، سرقت دارایی‌ها از طریق حملات آنلاین توسط هکرها غیر ممکن است.

جمینی

با استفاده‌ی آسان از ابزارهای جمینی، همیشه در صدر ترندهای بازار بمانید، سبد سهام رمز ارزهای‌تان را بسازید، و استراتژی‌های معاملاتی خود را اجرا کنید. اپلیکیشن جمینی یکی از ابزارهای پیشرو صنعت در تبادل رمز ارزها، چه برای کاربران گوشی‌های همراه و چه برای کاربران کامپیوتر، به شمار می‌رود.

با استفاده از این اپلیکیشن، در هر زمان و در هر مکان، می‌توانید قیمت‌های دارایی‌ها و قیمت‌های واقعی بازار را پیگیری کنید. این اپلیکیشن به شما امکان می‌دهد به آسانی هشدار قیمت را به گونه‌ای تنظیم کنید که به محض ایجاد تغییرات قیمت برای هر یک از دارایی‌های‌تان، بتوانید عکس‌العملی سریع و مناسب از خودتان نشان دهید. اگر می‌خواهید به طور مستمر میزان رمز ارزهای‌تان را افزایش دهید، و هم‌زمان، میانگین قیمت خریدتان را محاسبه کنید، می‌توانید خریدهای مکرر بیت کوین و سایر رمز ارزها را به صورت زمان‌بندی شده برنامه‌ریزی کنید.

سازندگان جمینی ادعا می‌کنند سطح امنیت سایبری و راه‌حل‌های‌شان برای توقیف دارایی‌های دیجیتال بسیار برتر از رقبا است. به صورت رایگان می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کنید و فقط ظرف ۳ دقیقه نخستین خریدتان را ثبت کنید.

بلاک‌فای

با حساب سپرده‌ی بلاک‌فای، درصد بازده‌ی سالانه‌ی رمز ارزهای‌تان را تا ۸.۶ درصد بالا ببرید. حساب سپرده‌ی بلاک‌فای به شما امکان می‌دهد از رمز ارزهای سپرده‌گذاری شده‌تان در بلاک‌فای سود دریافت کنید. ظرف کم‌تر از ۲ دقیقه حساب کاربری‌تان را ایجاد کنید، و در همان روز، از رمز ارزهای انتخابی‌تان سود دریافت کنید. سودها به صورت روزانه به کاربران تعلق می‌گیرند و به صورت ماهانه به آن‌ها پرداخت می‌شوند.

برای آن‌که واجد شرایط دریافت سود از حساب سپرده‌ی بلاک‌فای باشید، لازم نیست حداقل مانده سپرده داشته باشید. برداشت‌ها معمولا در همان روز اعمال می‌شوند، ولی بلاک‌فای فرایند برداشت از حساب مشتریان را ممکن است تا ۷ روز حفظ کند. این دستورالعمل‌ها با رشد حساب سپرده و بازخوردهایی که از طرف مشتریان جمع‌آوری می‌شوند، تغییر و اصلاح خواهند یافت.

هیچ هزینه‌ی پنهان، هیچ حداقل مانده، و هیچ دلیلی برای صبر کردن وجود ندارد!

۸. انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کیف پول رمز ارز برای خود

نمی‌توان گفت کدام یک از کیف‌های پول ارز دیجیتال از بقیه بهتر است. در عوض، بهترین کیف پول رمز ارز برای شما به هدف‌تان از خرید و نگهداری رمز ارز بستگی دارد. اگر به دنبال امن‌ترین راه برای نگهداری از رمز ارزهای‌تان هستید، بدون شک کیف پول سخت‌افزاری برای شما مناسب‌تر است.

اگر به دنبال راهی امن برای تعامل با صنعت مالی غیرمتمرکز در حال رشد هستید، شاید آرجنت بهترین گزینه برای نگهداری از توکن‌های اتریوم باشد. آرجنت سطح امنیت این صنعت را با کیف پولی که واقعا قابلیت دریافت سود از رمز ارزهای‌تان را دارد، ارتقا داده است.

برای مبتدیانی که به دنبال راهی آسان و امن برای خرید انواع مختلف از رمز ارزها هستند، جمینی و کوین‌بیس بهترین گزینه به شمار می‌رود. اگر به دنبال بهبود تجربه‌ی کاربری‌تان و کاهش کارمزدها هستید، بهتر است کوین‌بیس پرو را مد نظر قرار دهید.

جمینی را امتحان کنید

جمینی محصولاتی را برای‌تان تولید کرده است که در خرید، فروش، و نگهداری از بیت کوین و سایر رمز ارزها به شما کمک می‌کنند. شما می‌توانید به سرعت بیت کوین و سایر رمز ارزها را خریداری کنید و به تمام ابزارهای لازم برای درک بازار رمز ارزها و شروع سرمایه‌گذاری‌تان دسترسی پیدا کنید – همگی از طریق یک رابط کاربری شفاف و جذاب. پلتفرم رمز ارز جمینی گزینه‌های مدیریت حساب فوق‌العاده خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید در یک چشم بر هم زدن حساب‌تان را مدیریت کنید، و تغییرات مانده‌ی حساب‌ ۲۴ ساعته‌ و تغییرات درصدی حساب‌تان را مشاهده کنید.

منبع benzinga
نوشته‌های مرتبط