۲۳ درمان موثر کوچک کردن سینه بدون جراحی با روش های خانگی و طبیعی

بسیاری از مردم اغلب در مورد سینه‌های بزرگ خود احساس خوبی ندارند و همیشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش سایز و کوچک کردن سینه خود هستند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید با ما همراه باشید تا ۲۳ درمان موثر کوچک کردن سینه بدون جراحی با روش های خانگی و طبیعی را بدانید.

پستان بیش از حد بزرگ یکی از دلایلی است که سبب می‌شود بسیاری از مردم اعتماد به نفس خود را در هنگام ارتباط با دیگران از دست می‌دهند. چگونه می‌توان اندازه سینه را کاهش داد و آن‌ها را سفت‌تر کرد؟ این مقاله پاسخ این سوال را خواهد داد.

اندازه‌ی سینه مطابق با قد به شرح زیر تعیین می‌شود

– با قد  ۱۵۰ سانتی‌متر، اندازه‌ی سینه ۷۶ تا ۸۰ سانتی‌متر.

– با قد  ۱۵۵ سانتی‌متر، اندازه‌ی سینه ۷۸ تا ۸۳ سانتی‌متر.

– با قد  ۱۶۰ سانتی‌متر، اندازه‌ی سینه ۸۳ تا ۸۶ سانتیمتر.

با قد  ۱۷۰ سانتی‌متر، اندازه‌ی سینه ۹۱ تا ۹۳ سانتی‌متر.

علاوه بر این، اندازه‌ی سینه باید با اندازه‌ی شکم و باسن شما نیز متناسب باشد. این استاندارد توسط فرمول زیر تعریف می‌شود:

– اندازه‌ی ی باسن – اندازه‌ی سینه = حدود ۰-۲ سانتی‌متر

– (اندازه‌ی باسن + اندازه‌ی سینه): اندازه‌ی شکم = ۲.۸

به لطف تعاریف فوق می‌توانید به طور کامل به این سوال که “آیا سینه‌های من بیش از حد بزرگ است؟” پاسخ دهید.

۲۳ درمان موثر کوچک کردن سینه بدون جراحی با روش های خانگی و طبیعی و گیاهی

۱. ماساژ

برای کوچک کردن سینه می‌توانید آن را ماساژ دهید تا بافت چربی بیش از حد در این ناحیه کم شود.

– پس از دوش گرفتن، خودتان را خشک کنید.
– سپس از انگشت وسط و انگشت حلقه استفاده کنید و کمی کرم بردارید.
– دست‌ها را به هم بمالید تا کرم را گرم کنید و به این ترتیب راحت‌تر سبب نفوذ کرم به داخل پوست شوید.
– از دست راست برای استعمال کرم روی سینه‌ی چپ استفاده کنید، و از لمس کردن نوک پستان پرهیز کنید.
– در حرکات دایره‌ای از داخل به خارج سینه‌ها ماساژ بدهید.
– هنگامی که دست‌تان از زیر سینه عبور می‌کند، دست کم حدود ۱۵ بار آن را بالا بکشید.
– همین کار را روی سینه‌ی راست نیز انجام بدهید.

به خاطر داشته باشید که باید سینه‌ها را یک به یک ماساژ دهید، زیرا به این این ترتیب می‌توانید تعداد دفعات ماساژ را به یاد داشته باشید. هر دو سینه را به یک اندازه و یک شکل ماساژ بدهید تا سینه‌ّهایی یک شکل داشته باشید. اما، اگر سایز سینه‌های‌تان برابر نیست، سینه‌ی بزرگ‌تر را بیش‌تر ماساژ بدهید.

۲. زنجبیل برای کوچک کردن سینه

چگونه می‌توان با استفاده از زنجبیل اندازه‌ی سینه را کاهش داد؟ زنجبیل می‌تواند میزان متابولیسم را افزایش دهد، به این ترتیب بافت‌های چربی بیش‌تری در بدن شما می‌سوزد. از آن‌جایی که سینه‌ها از بافت چربی تشکیل شده‌اند، اندازه‌ی سینه‌تان به صورت خودکار کاهش می‌یابد.

برای این منظور شما می‌توانید چای زنجبیل بنوشید.

– زنجبیل را رنده کنید تا تبدیل به خمیر شود.
– ۱ قاشق چایخوری خمیر زنجبیل را به یک فنجان آب اضافه کنید.
– آن را حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید و بعد صاف کنید.
– سپس، ۱/۲ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید و ترکیب حاصل را به آرامی بنوشید.
– این چای را روزی ۲ تا ۳ بار مصرف کنید

کوچک کردن سینه ۳: تخم کتان

تخم کتان غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ است و بنابراین می‌تواند سطح استروژن را در بدن کاهش دهد. سطح استروژن بالا یکی از علل اصلی بزرگ بودن سینه است. به همین دلیل، استفاده از تخم کتان یک راه موثر برای کاهش اندازه‌ی سینه است. این دانه‌های کوچک و قدرتمند همچنین می‌توانند سموم مضر بدن شما را از بین ببرند.

– ۱ قاشق چایخوری تخم کتان را با یک لیوان آب مخلوط کنید.
– این مخلوط را هر روز صبح میل کنید.
– همچنین می‌توانید، ۱-۲ قاشق چایخوری روغن تخم کتان را به طور روزانه مصرف کنید تا اندازه‌ی سینه‌تان کوچک‌تر شود.

۴. چای سبز برای کوچک کردن سینه

چای سبز آنتی‌اکسیدان‌های بسیار زیادی دارد که می‌توانند حجم پستان را کاهش دهند. “کاتچین” موجود در چای سبز برای تسریع روند کاهش وزن از طریق سوزاندن کالری مفید است. کاهش چربی بدن باعث کاهش سایز پستان می‌شود. حتی یک مطالعه نشان داد که مصرف منظم چای سبز خطر بالقوه‌ی سرطان پستان را نیز کاهش می‌دهد.

– ۱ قاشق چایخوری برگ چای سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید.
– اجازه بدهيد در حدود ۵ دقيقه دم بکشد و سپس آن را صاف کنید.
– ۱/۲ قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید.
– این چای را ۳ تا ۴ بار در روز بخورید.
– این روند را به مدت چند ماه ادامه دهید.

۵. سفید‌ه تخم‌مرغ

شما می‌توانید از سفیده‌ی تخم‌مرغ استفاده کنید تا سینه‌ها را سفت کنید و در عین حال چربی سینه را کاهش بدهید. در نتیجه، سینه‌های شما کوچک‌تر خواهند شد.

– سفیده‌ی یک تخم‌مرغ را به آرامی هم بزنید تا یک بافت کرم مانند ایجاد شود.
– سپس، آن را زیر سینه بمالید
– ۳۰ دقیقه صبر کنید
– در عین حال، عصاره‌ی پیاز را با یک لیوان آب مخلوط کنید
– از ترکیب حاصل برای شستن سفیده‌ی تخم‌مرغ زیر سینه استفاده کنید
– این روش درمانی را به مدت چند ماه ادامه بدهید تا سینه‌های کوچک‌تری پیدا کنید

۶. زردچوبه و چریش برای کوچک کردن سینه

یکی از موثرترین روش‌ها برای کوچک کردن سینه استفاده از ترکیب زردچوبه و چریش است. این روش درمانی اغلب برای کاهش التهاب سینه که در طول دوره‌ی شیردهی رخ می‌دهد، استفاده می‌شود. هر دوی این مواد دارای املاح ضد التهابی، خواص کاهش‌دهنده‌ی تورم و اندازه‌ی پستان هستند.

– مقداری برگ چریش بردارید و آن‌ها را به ۴ فنجان آب جوش اضافه کنید
– اجازه دهيد به مدت حدود ۱۰ دقيقه دم بکشد و بعد آن را صاف کنید
– در مرحله‌ی بعد، ۲ قاشق چایخوری پودر زردچوبه و ۱ قاشق چایخوری عسل به چای اضافه کنید
– به مدت چند ماه هر روز این ترکیب را بنوشید

کوچک کردن سینه ۷: گوارنا

گوارنا معمولا در تهیه‌ی قرص‌های کاهش سایز سینه استفاده می‌شود. این گیاه دارویی می‌تواند به صورت خام برای کوچک کردن سینه استفاده شود. در آمریکای جنوبی، زنان پس از شیردهی، برای نرمال شدن سایز سینه‌های‌شان از این گیاه استفاده می‌کردند تاثیری که این گیاه دارد به دلیل ترکیبات کافئین و تانن موجود در آن است که به افزایش میزان متابولیسم بدن کمک می‌کنند و سبب کاهش بافت‌های چربی موجود در سینه می‌شوند. در نتیجه، اندازه‌ی سینه کاهش می‌یابد.

۸. روغن ماهی برای کوچک کردن سینه

در روغن ماهی، مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ وجود دارد که برای کوچک کردن سینه مفید هستند. این اسیدهای چرب می‌توانند سطوح استروژن را  که یکی از دلایل بزرگ بودن سینه‌ها است، کاهش دهند. روغن ماهی همچنین می‌تواند به کاهش وزن بدن کمک کند.

بهتر است ماهی آب‌های سرد مانند ماهی سالمون، ماهی تن و ماهی خال‌مخالی به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید، زیرا آن‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. علاوه بر این، می‌توانید مکمل‌های روغن ماهی را مصرف کنید تا سریع‌تر به نتیجه برسید. ۲-۳ کپسول به طور روزانه و به مدت چند ماه توصیه می‌شود. روغن ماهی در ترکیب با ورزش‌های هوازی یا کاردیو در کاهش کل چربی بدن مؤثر است.

۹. به میزان بیش‌تری فیبر بخورید

این مورد هم یکی از نکات موثر برای کوچک کردن سینه است. اگر اندازه‌ی سینه‌های‌تان به این دلیل که چاق هستید، بیش از حد بزرگ است، این نکته برای شما مناسب است. اگر هیچ مشکلی جدی در رابطه‌ با سلامتی‌تان وجود نداشته باشد، بهترین راه حل این است که وزن کم کنید. اگر بدن‌تان لاغر است، نباید به کاهش وزن فکر کنید. از سوی دیگر، اگر اضافه وزن دارید، از دست دادن وزن نه تنها سایز سینه‌های شما را کاهش می‌دهد بلکه باعث بهبود سلامت و تندرستی کلی بدن‌تان می‌شود.

واقعیت این است که خوردن فیبر بیش‌تر به شما کمک می‌کند بدن متعادلی داشته باشید.

فیبر ماده‌ای است که در برخی از مواد غذایی وجود دارد. بدن انسان نمی‌تواند فیبر را هضم کند، و به همین دلیل از روده‌های شما سریعا عبور می‌کند. فیبرهایی که هر روز مصرف می‌کنید، فیبر غذایی است. فیبر غذایی باعث می‌شود حجم غذایی که می‌خورید، افزایش بیابد. و به این ترتیب سبب می‌شود که سریع‌تر احساس سیری کنید. فیبر باعث می‌شود که غذا را بیش‌تر بجوید و به مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید، بنابراین اشتهای شما محدود می‌شود. علاوه بر این، فیبر حاوی انرژی بسیار کمی است و تجمع لایه‌ی چربی زیر پوست را به شدت کاهش می‌دهد.

طبق یک مطالعه که در دانشکده‌ی پزشکی ماساچوست صورت پذیرفت، اگر یک فرد معمولی ​​روزانه ۱۴ گرم فیبر مصرف کند، می‌تواند در ۴ ماه ۲ کیلوگرم از دست بدهد. با توجه به این‌که وزن بدن کنترل می‌شود، می‌توانید اندازه‌ی سینه‌­ها را نیز کاهش دهید. شما می‌توانید فیبر را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید و مواد غذایی مانند ذرت، لوبیا قرمز، نخود، سویا، آووکادو و غیره را مصرف کنید. علاوه بر این، مقدار زیادی مایعات بنوشید زیرا فیبر آب موجود در روده را جذب می‌کند. وقتی فیبر بیش‌تری مصرف می‌کنید، باید آب بیش‌تری هم بخورید. اگر این کار را نکنید، احتمال بدتر شدن یبوست وجود دارد.

توجه داشته باشید که اگر نفخ یا گاز بیش از حد داشتید، باید مقدار فیبر مصرفی خود را به مدت چند روز کاهش دهید.

۱۰. کالری‌های مصرفی‌تان را کم کنید

در میان فهرست روش‌های کوچک کردن سینه کم کردن کالری‌ها یکی از موثرترین موارد است. برای از دست دادن وزن، شما نیاز به “کم کردن کالری” دارید. کالری انرژی بدن است و وقتی کالری کم‌تری مصرف می‌کنید، بدن شما مجبور است چربی بسوزاند. نیازهای انرژی بدن، بسته به وزن، سن، جنسیت، سلامتی و بیماری، ویژگی‌های کاری و غیره، از فردی به فرد متفاوت است. به طور کلی، یک فرد معمولی به حدود ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلوکالری در روز نیاز دارد.

هنگامی که مقدار کالری دریافتی شما برابر با مقدار کالری مصرف شده‌ی شما است، تعادل کالری را به دست خواهید آورد. هنگامی که مقدار کالری دریافتی شما بیش‌تر از میزان کالری مصرف‌شده‌تان است، کالری اضافی دریافت می‌کنید که ممکن است به اضافه وزن یا چاقی ناشی از تجمع چربی منجر شود.

می‌توانید کم کردن کالری را با تنظیم سطح فعالیت بر اساس رژیم غذایی و بالعکس، یا تنظیم کردن آن‌ها به صورت تدریجی (این بهترین گزینه برای سلامتی است) انجام دهید. شما باید میزان مصرف برخی غذاهای پرکالری مانند قند، غلات کامل، گوشت، غذاهای فرآوری‌شده و فست‌فودها را محدود کنید. علاوه بر این، بسیاری از غذاهای کم‌کالری وجود دارند که باید به طور روزانه آن‌ها را بخورید مانند سبزیجات برگ سبز، میوه‌ها، فلفل شیرین، هویج و بلوبری.

* توجه: شما باید به طور موقت کالری را کاهش دهید. هنگامی که به وزن هدف‌تان رسیدید، باید کالری مصرفی خود را با سطح فعالیتی که دارید، تنظیم کنید.

۱۱. مصرف نمک، چربی و شکر را کاهش دهید

این مورد یکی دیگر از نکات در مورد کاهش سریع سایز سینه است که باید حتما امتحان کنید. بهترین راه برای کاهش سایز سینه این است که مقدار نمک، چربی و قند موجود در رژیم غذایی خود را محدود کنید. نمک باعث می‌شود که بدن آب بیش‌تری را در خود نگه دارد. قند حاوی کالری بی‌اثر است که باعث می‌شود احساس گرسنگی کنید. در مورد چربی هم که قطعا همه‌ی ما در مورد اثرات مضر آن مطلع هستیم. مصرف بیش از حد آن‌ها باعث می‌شود بدون کنترل وزن‌تان اضافه شود. در نتیجه، سینه‌های شما بزرگ‌تر شده، و باعث ناراحتی زیادی برای شما می‌شود.

غذاهایی مانند غذاهای آماده، سوسیس، گوشت دودی، پیتزا و چیپس سیب‌زمینی حاوی مقدار زیادی نمک هستند.

مصرف نمک را به کم‌تر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم در روز محدود کنید. با این حال، مصرف نمک را به طور کامل حذف نکنید، زیرا نمک برای عملکرد مناسب بدن لازم است، به ویژه هنگامی که ورزش را شروع کنید.

شکر به میزان فراوانی در شیرینی‌ها، کیک، قهوه، نوشیدنی‌های گازدار و آبمیوه یافت می‌شود. حتی خوردن بیش از حد میوه باعث ورود قند بیش از حد به بدن می‌شود. به گفته‌ی انجمن قلب آمریکا (AHA)، مردان باید ۳۷.۵ گرم قند مصرف کنند و زنان باید ۲۵ گرم قند در روز بخورند. این میزان برای سلامت شما بهترین است.

چربی‌های ناسالم چربی‌های ترانس و چربی‌های اشباع هستند. این چربی‌ها در گوشت قرمز، کره، سس مایونز و غذاهای سرخ شده به میزان فراوانی یافت می‌شوند. چربی‌های سالم مانند چربی‌های غیر اشباع در غذاهایی مانند ماهی و آجیل یافت می‌شوند. کارشناسان توصیه می‌کنند که روزانه بیش از ۳۰ درصد کالری‌های‌تان را از چربی دریافت نکنید.

۱۲. غذاهای غنی از مواد مغذی بخورید

این مورد یکی از نکات کم‌تر شناخته‌شده برای کوچک کردن سینه است. خوردن غذاهای مغذی به شما کمک می‌کند تا حتی زمانی که کم‌تر غذا می‌خورید احساس سیری کنید. به این ترتیب وزن و اندازه‌ی سینه‌تان ایده‌آل خواهد شد. با این حال، داشتن یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات کافی نیست، به عنوان مثال، ارزش غذایی کرفس متفاوت از ارزش غذایی بروکلی است. شما باید بیش‌تر در مورد محتوای تغذیه‌ای مواد غذایی که هر روز می‌خورید، مطلع شوید.

در این‌جا چند پیشنهاد برای انتخاب مواد غذایی بهتر می‌بینید.

* غلات مغذی عبارتند از جوی دوسر، جو و برنج قهوه‌ای. اگر نان می‌خورید، باید نانی را مصرف کنید که از غلات کامل تهیه شده، نه نان چند غله. غلات صبحانه که از غله‌ی کامل تهیه‌ شده‌اند برای سلامتی بهتر هستند. نان تهیه شده از انواع مختلف غلات در مقایسه با نان سفید، دارای ارزش غذایی برتری نیست.

* سبزیجات و میوه‌های غنی از مواد مغذی عبارتند از لیمو، کرنبری، موز، کلم کالی، اسفناج، کلم بروکلی، مارچوبه و کلم بروکسل.

* بهترین منبع پروتئین مرغ، ماهی، تخم‌مرغ، آجیل و لوبیا است. این غذاها دارای چربی کم‌تری هستند که برای سلامتی مناسب نیست و پروتئین لازم برای تأمین انرژی جهت ورزش روزانه را نیز به بدن‌تان می‌رسانند.

* محصولات لبنی از جمله ماست کم‌چرب (می‌توانید کمی میوه به آن اضافه کنید)، پنیر تازه و شیر بدون چربی.

رپورتاژ

نه تنها باید غذاهای سالم بخورید بلکه باید به میزان مناسبی غذا بخورید. بهتر این است که رژیم غذایی متعادلی داشته باشید. بدن به مقدار زیادی کربوهیدرات حاصل از غلات، ویتامین‌ها و فیبر حاصل از سبزیجات، مقدار مشخصی از پروتئین و همچنین میوه‌های کم قند و محصولات لبنی نیاز دارد. شما باید توصیه‌های رسمی را در مورد چگونگی متعادل کردن رژیم غذایی‌تان بخوانید، و در عین حال از خوردن فست‌فودها و فقط یک گروه از مواد غذایی پرهیز کنید. بدن به همه‌ی گروه‌های غذایی نیاز دارد تا سالم بماند.

۱۳. وعده‌های غذایی کوچک بخورید

مورد بعدی در فهرست روش‌های کوچک کردن سینه خوردن وعده‌های غذایی کوچک است. اکثر ما در هر وعده غذایی بیش از حد غذا می‌خوریم. خوردن بیش از حد موجب می‌شود معده‌تان بزرگ شود و بیش‌تر احساس گرسنگی کنید، حتی اگر بدن شما نیاز به غذای بیش‌تری نداشته باشد. این امر به طور غیر قابل اجتنابی، باعث افزایش وزن و افزایش اندازه‌ی پستان می‌شود. بنابراین، یک توصیه برای شما این است که غذای‌تان را در وعده‌های کوچک بخورید. انجام این کار بسیار ساده است. ابتدا یک مقدار کوچک بخورید. اگر بعد از ۱۵ دقیقه هنوز احساس گرسنگی می‌کنید، می‌توانید مقداری دیگری که نصف وعده‌ی اول است، بخورید.

دانستن این‌که چگونه با بدن “ارتباط” برقرار کنید، بسیار مهم است. شما باید بدانید که چگونه احساسات‌تان را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید که آیا گرسنه هستید یا نه. خوردن بیش از حد باعث می‌شود که تعیین دقیق حالات بدن‌تان دشوار باشد. علاوه بر این، در این زمان، همچنین باید غذا خوردن را در رستوران محدود کنید. اکثر رستوران‌ها غذای زیادی را برای یک نفر سرو می‌کنند.

۱۴. به طور منظم غذا بخورید

زمانی که پای روش‌های کاهش سریع اندازه‌ی سینه به میان می‌آید، این مورد به نظر عجیب و غریب می‌رسد، اما واقعا تاثیرگذار است. ممکن است فکر کنید که این پیشنهاد مسخره است اما آیا می‌دانید که خوردن مرتب به شما كمك می‌کند تا کم‌تر احساس گرسنگی كنید؟ خوردن غذا به طور منظم همچنین متابولیسم بدن را بهبود می‌دهد، زیرا بدن انسان به این شیوه برای خوردن آماده شده‌است.

خوردن وعده‌های غذایی به طور مرتب در طول روز به پایین نگه داشتن میزان کالری مصرفی‌تان کمک می‌کند. به عنوان مثال، یک کاسه‌ی کوچک از جوی دوسر را صبح بخورید، یک موز در ساعت ۱۰ صبح، ساندویچ مرغ برای ناهار، یک کاسه پنیر تازه و یک تکه نان برای عصرانه و سالاد برای شام. این رویه واقعا برای سلامتی شما مفید است. همچنین کمک‌تان می‌کند تا سایز سینه را در طول زمان کاهش دهید.

۱۵. هر روز قهوه بخورید

این یکی از نکان کم‌تر ‌شناخته شده برای کوچک کردن سینه است. قهوه نه تنها جذب چربی بدن را محدود می‌کند بلکه نقش مهمی در جلوگیری از تشکیل چربی در پستان دارد. از آن‌جایی که کافئین در جذب چربی تداخل ایجاد می‌کند، چربی موجود در پستان به تدریج ناپدید می‌شود و باعث می‌شود که سینه‌های شما سفت‌تر شود. بنابراین اگر می‌خواهید سایز سینه را کاهش دهید، هر روز قهوه بخورید. با این حال، در انجام این کار زیاده‌روی نکنید زیرا ممکن است سینه‌های شما را زیادی کوچک شود.

۱۶. ورزش کنید

باید بدانید که برخی از رژیم‌های غذایی و تمرینات ورزشی ممکن است این وعده را به شما بدهند که با انجام آن‌ها چربی قسمت خاصی از بدن را کاهش خواهید داد، اما این فقط یک دروغ یا عدم درک صحیح است. شما نمی‌توانید از طریق ورزش چربی بخشی از بدن را از بین ببرید. در عوض، چربی تمام قسمت‌های بدن را کاهش می‌دهید، حتی اگر بخواهید فقط چربی شکم را از دست بدهید یا اندازه‌ی سینه را کاهش دهید. بنابراین، اگر می‌خواهید سایز سینه را کم کنید، باید تمریناتی را برای تمام بدن انجام دهید. به همین دلیل است که ورزش و رژیم غذایی اندازه‌ی سینه را کاهش می‌دهند، زیرا بدن شما به مقدار زیاد چربی می‌سوزاند.

بسیاری از افراد هنگام ورزش کردن احساس خستگی می‌کنند، زیرا تمرینات دشواری مانند اسکوات، پلانک و بورپی را انتخاب می‌کنند. به نتیجع رسیدن با این تمرینات زمانی زیادی طول می‌کشد. فقط باید این تمرینات را در حدود ۵ دقیقه در روز انجام دهید. به این ترتیب شما به طور منظم ورزش می‌کنید و همچنان نتایج قابل‌توجهی به دست خواهید آورد. این یکی از بهترین نکات برای کاهش سریع سایز سینه در نظر گرفته می‌شود.

۱۷. تمرین‌های ویژه‌ای را انجام بدهید

ورزش روزانه نه تنها به شما کمک می‌کند که سلامت‌تان اوضاع خوبی داشته باشد، بلکه همچنین کمک‌تان می‌کند تا عضلات خود را تقویت کرده و چربی‌های اضافی را از بین ببرید. با این حال، برای رسیدن به نتایج مورد نظر، باید به درستی تمرین کنید. علاوه بر انجام تمرینات برای کل بدن، شما باید تمریناتی را که روی سطح سینه تمرکز دارند انجام بدهید تا اندازه‌ی آن‌ها کاهش بیابد. برخی از تمرینات خاصی که باید انجام دهید عبارتند از:

ورزش ۱: تمرین با وزنه

برای انجام تمرین با وزنه، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید.

– روی یک نیمکت شیب‌دار طوری دراز بکشید که بالا تنه‌تان کمی بالا باشد
– وزنه‌ها را در دست بگیرید و سپس آن‌ها را صاف بالا ببرید به طوری که دست‌ها کمی شل و قائم بر زمین باشند
– دو آرنج را تا کنید و پایین بیاورید تا عضلات قفسه‌ی سینه کش بیایند
– چند ثانیه صبر کنید، نفس بکشید و به آرامی به موقعیت اصلی بازگردید

هنگامی که به طور منظم این تمرین را انجام بدهید، سینه‌های‌تان به مرور سفت و کوچک خواهند شد.

ورزش ۲: شنای سوئدی

برای انجام این تمرین، لطفا مراحل ساده‌ی زیر را دنبال کنید.

– دو دست را باز از هم روی نیمکت قرار دهید
– دست‌ها و پاها را طوری متعادل کنید که بدن به یک خط راست بدل شود
– آرنج خود را خم کنید و بدن خود را در حدود ۱۵-۲۰ سانتی‌متر از نیمکت پایین بیاورید
– ۳۰ ثانیه در این وضعیت بمانید، سپس بدن را به موقعیت اصلی خود برگردانید
– شما می‌توانید این تمرین را ۵ تا ۱۰ بار در روز انجام دهید.

۱۸. بیش‌تر پیاده‌روی کنید

یکی دیگر از نکات مفید در فهرست روش‌های کوچک کردن سینه پیاده‌روی است. شما مجبور نیستید ۱۰ ساعت در هفته ورزش کنید تا وزن خود را از دست بدهید و اندازه‌ی سینه را کاهش دهید. در عوض، می‌توانید مقدار کالری را که بدن مصرف می‌کند، با افزایش فعالیت به طور کلی افزایش دهید. پیاده‌روی ساده‌ترین و شگفت‌انگیزترین راه برای انجام این کار است. پیاده‌روی به مدت دست کم ۳۰ دقیقه در روز (شما می‌توانید ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید، استراحت کنید و سپس به مدت ۱۵ دقیقه‌ی دیگر پیاده‌روی کنید) می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای این‌که بیش‌تر قدم بردارید، باید استفاده از آسانسور یا پله برقی را متوقف کنید و از طریق پله‌ها عبور و مرور کنید.

۱۹. از طریق انجام فعالیت‌های روزانه کالری بسوزانید

در فهرست روش‌های کاهش سریع سایز سینه، این مورد از آن مواردی است که حتما باید امتحان کنید. با انجام فعالیت‌های روزمره می‌توانید به راحتی کالری‌های اضافی را بسوزانید. هنگام کار، به جای نشستن روی صندلی، می‌توانید بر روی توپ مخصوص تمرینات ورزشی بنشینید. شما همچنین می‌توانید برخی از تمرینات را در فعالیت‌های روزانه‌تان بگنجانید، از جمله انجام تمرین اسکوات آن هم زمانی که مثلا در انتظار گرم شدن غذا در مایکروویو هستید یا قبل از خواب! هر تمرین کوچکی کمی فایده دارد.

کوچک کردن سینه ۲۰: انگیزه‌تان را حفظ کنید

حفظ انگیزه برای انجام تمرینات ورزشی موثر ضروری است زیرا شما نیاز به تمرین منظم و بلند مدت دارید. رژیم غذایی و ورزش به مدت ۳۰ روز برای مدتی کوتاه موثر است، اما چربی (و سینه‌های بزرگ) به سرعت برمی‌گردد. بنابراین، با انجام تمریناتی که دوست دارید، باید انگیزه‌تان را حفظ کنید، به طریقی که دست کم بتوانید تمرینات را به شیوه‌ای منطقی در سبک زندگی‌تان وارد کنید. برای افزایش کارآیی، هنگام تمرین موسیقی گوش بدهید یا با دوستان‌تان تمرینات را انجام بدهید. این نکات انگیزه و استقامت بیش‌تری را در رابطه با برنامه‌ی تمرینی‌تان به شما می‌دهد.

۲۱. سینه‌بند مناسبی را انتخاب کنید

این مورد یکی از نکات کم‌تر ‌شناخته‌شده برای کاهش سریع سایز سینه است. انتخاب سینه‌بند نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در اندازه‌ و شکل سینه‌ها دارد. در هنگام انتخاب سینه‌بند موارد زیر باید مورد توجه قرار گیرد:

* یک سینه‌بند اسپورت بپوشید

سینه‌بند ورزشی با کیفیت بالا با حداکثر توان پشتیبانی، ساده‌ترین راه برای حمایت از سینه‌ها و کاهش اندازه‌ی آن‌ها است. برای گرفتن بهترین نتیجه، باید سینه‌بند را از مارک‌های معتبر خریداری کنید.

* سینه‌بندی را بپوشید که می‌تواند سینه‌های شما را جمع کند

نوعی سینه‌بند وجود دارد که باعث می‌شود افراد دیگر حس کنند که سینه‌های شما خیلی بزرگ نیستند. این نوع سینه‌بند، مینی‌مایزر نامیده می‌شود. سینه‌بندهای با کیفیت خوب را از برندهای معتبر انتخاب کنید. توجه داشته باشید که سینه‌بند کوچک‌کننده تنها برای سینه‌های اندازه‌ی C-DD در دسترس است.

* سایز سینه‌بند را مناسب با اندازه‌ی سینه‌تان انتخاب کنید

برآوردها نشان می‌دهند که تا ۸۰٪ از زنان سایز اشتباه سینه‌بند را خریداری می‌کنند. انتخاب سینه‌بند سایز مناسب نیز اثر مشابهی با سینه‌بند کوچک‌کننده برای‌تان دارد.

۲۲. چند کیلوگرم از وزن‌تان را کم کنید

به منظور کاهش سایز سینه، باید وزن‌تان را از طریق یک رژیم مناسب کاهش دهید. این کار هم اندازه‌ی سینه را کاهش می‌دهد و هم باعث می‌شود که احساس راحتی بیش‌تری داشته باشید.

۲۳. یوگا برای کوچک کردن سینه

یوگا یکی دیگر از روش‌های توصیه‌شده برای کاهش اندازه‌ی سینه است که در عین حال کمک‌تان می‌کند بدنی متناسب نیز داشته باشید. یوگا یک هماهنگی کامل است از تنفس، موقعیت‌های بدن و کشش فیزیکی که به شما کمک می‌کند بدن و همین‌طور سینه را تقویت کنید. تمرینات فیزیکی یوگا به بهبود متابولیسم و ​​همچنین ضربان قلب کمک می‌کنند و کلسترول اضافی را در بدن انسان می‌سوزانند. این ورزش به نوبه‌ی خود، باعث کاهش میزان چربی ناحیه‌ی پستان نیز می‌شود.

برخی از آساناها در یوگا می‌توانند به شما کمک کنند که چربی سینه را کاهش داده و آن‌ها را سفت‌تر کنید. این متد به عنوان یکی از بی‌خطرترین راه‌ها برای کاهش اندازه‌ی سینه محسوب می‌شود. همچنین یوگا ذهن شما را به طور طبیعی آرام می‌کند.

برخی از آساناهای توصیه‌شده‌ی یوگا برای کاهش سایز سینه عبارتند از

* حرکت اسنپینگ بک

این حرکت شبیه به حرکات رزمی است که باعث می‌شود که لنف به همراه بافت‌های پستان تحریک شوند.

مراحل انجام

– بنشینید و با قرار دادن یک بالش سفت بین باسن و ساق پاها، فشار روی زانوها را کاهش بدهید
– انگشت شست خود بین چهار انگشت قرار دهید تا دست‌تان مشت شود
– با کشیدن آرنج به عقب، دست خود را به موازات سطح قفسه‌ی سینه برسانید
– بازو را به طور کامل به سمت جلو کش بدهید و یک نفس عمیق بکشید
– انگشتان را باز کنید، انگار میخواهید چیزی را بگیرید
– دوباره دست‌ها را قفل کنید و در حالی که نفس‌تان را بیرون می‌دهید، دست خود را دوباره به سمت بدن بکشید
– این کار را روی بازوی دیگر نیز انجام بدهید
– این تمرین را به مدت ۲-۳ دقیقه انجام دهید

* حرکت سلام بر خورشید

این حرکت به علت تاثیری که روی شکل‌گیری بدن، از جمله سینه‌ها دارد، شناخته‌شده ‌است. حرکت سلام بر خورشید شبیه به اکثر آساناها است که لازم است تمرین‌کننده یک موقعیت چرخشی رو به عقب ایجاد کند. این تمرین را به مدت ۱۰ دقیقه در روز برای کمک به باز کردن عضلات قفسه‌ی سینه، ایجاد فشار روی آن‌ها و سفت کردن سینه‌ها انجام دهید.

* حرکت ایستادن روی سر (سیرشاسانا)

سیرشاسانا به این ترتیب است که تمرین‌کننده باید روی سرش قرار بگیرد. این حرکت می‌تواند اندازه‌ی سینه را کاهش دهد و به سفت شدن و شکل‌دهی آن‌ها کمک کند. خیلی ساده روی سرتان به حالت برعکس قرار بگیرید. هنگام انجام این کار، خون در اثر گرانش به سوی سر و قلب جریان می‌یابد. این پوزیشن یک حالت بسیار پیشرفته محسوب می‌شود و باید آن را با کمک یک مربی آموزش یوگا انجام دهید. این تمرین را همراه با آساناهای دیگر یوگا انجام بدهید تا سایز سینه را کاهش دهید.

* حرکت تاداسانا

این حرکت همچنین درخت نخل نامیده می‌شود. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

– در حالی که پاها جفت و بازوها در طرفین بدن‌تان قرار دارند،‌ صاف بایستید
– انگشتان دست را به هم بچسبانید، سپس دست‌ها را بالای سرتان ببرید، به این صورت که آرنج باید صاف باشد
– دست‌ها باید به گوش‌ها بچسبند
– نفس بکشید و بر روی انگشتان پا خودتان را کش دهید و بالا بکشید
– پس از کشیدن بدن به سمت بالا، کمی به همین حالت بمانید
– به موقعیت اولیه برگردید
– چندین دور این روند را تکرار کنید

* حرکت پرس رو به دیوار

این یکی از ساده‌ترین تمرینات یوگا برای کوچک کردن سینه است. برای انجام این حرکت، باید با استفاده از دست‌ها رو به دیوار فشار وارد کنید.

مراحل انجام این تمرین

– صاف و رو به دیوار بایستید
– با استفاده از دست‌ها به دیوار فشار وارد کنید
– برای تقویت ماهیچه‌های پستان این تمرین را به طور منظم انجام دهید تا سریع اندازه‌ی سینه کاهش بیابد

* ماندوکاسانا

ماندوکاسانا که حرکت قورباغه نیز نامیده می‌شود، برای شکل دادن سینه‌ها مفید است. این آسانا قفسه‌ی سینه و شانه‌های را باز می‌کند.

– در حالی که پاشنه‌ها به هم چسبیده‌اند بایستید، آرام پایین بروید تا حالت اسکوات را به بدن‌تان بدهید
– در حالی که کف دست‌ها را روی زمین گذاشته‌اید، پاشنه‌ها را بلند کنید
– ستون فقرات خود را تا جایی که ممکن است، کش بدهید
– در حالی که نفس‌تان را تو می‌دهید، یک حالت خمیدگی را ایجاد کنید به این ترتیب که سر نزدیک زانو  است و انگشتان دست زمین را لمس می‌کنند.
– وقتی بلند می‌شوید نفس‌تان را بیرون بدهید
– برای کاهش سایز سینه‌ها، این روال را ۲-۳ بار در روز تکرار کنید

این حرکات یوگا را به طور منظم همراه با یک رژیم غذایی مناسب انجام بدهید تا بهترین نتایج ممکن را به دست بیاورید.

جراحی کوچک کردن سینه را هم به عنوان آخرین روش در نظر بگیرید

اگر جوان هستید، نباید عمل جراحی را در نظر بگیرید. شاید الان با این موضوع مشکل داشته باشید، اما بعدها بدن و سینه‌های‌تان را بیش‌تر دوست خواهید داشت. عمل جراحی تنها در صورتی توصیه می‌شود که قفسه‌ی سینه درد زیادی را به وجود می‌آورد و باعث ایجاد مشکلاتی در ناحیه‌ی پشت و گردن می‌شود.

به این ترتیب با نکاتی برای کاهش دادن سایز سینه آشنا شدید. ایمنی و کارآیی آن‌ها توسط بسیاری از افراد اثبات شده‌است. بعضی از آن‌ها را انتخاب کنید و هر از گاهی یکی را انجام دهید تا ببینید که چه‌قدر روی شما تاثیر دارد. اگر در این رابطه ایده یا تجربه‌ای دارید، لطفا آن را در بخش نظارت با ما در میان بگذارید.

منبع trueremedies
نوشته‌های مرتبط