تنظیم پی اچ بدن برای فرار از سرطان: محیط بدن تان را قلیایی کنید

تنظیم پی اچ بدن بسیار مهم است. اسیدی یا قلیایی بودن بدن شما بر اساس پی‌اچ تعیین می‌شود که عددی بین ۰ و ۱۴ است. مقادیر طرف اسیدی را کم کنید در حالی‌که مقادیر طرف قلیایی را افزایش می‌دهید. فرآیندهای گوناگونی در بدن‌تان وجود دارد فقط در بازه‌ی خاصی از پی‌اچ می‌توانند رخ دهند، بنابراین مهم است که محیط درون بدن‌تان را در آن بازه حفظ کنید. در غیر این صورت، ممکن است میزبان بیماری‌هایی نظیر سرطان و بسیاری بیماری‌های جدی دیگر شوید.

کارشناسان می‌گویند یک محیط اسیدی برای طیف وسیعی از مشکلات سلامتی مطلوب است. از سوی دیگر یک سطح پی‌اچ قلیایی کمک می‌کند سلامت‌تان را بهبود دهید. خبر خوب آن است که به دست آوردن و حفظ یک محیط قلیایی در بدن‌تان چندان دشوار نیست. اهمیت دادن به آن‌چه می‌خورید می‌تواند سطح پی‌اچ مطلوب‌تری برایتان به ارمغان آورد.

تنظیم پی اچ بدن به شیوه‌های متفاوت

قطعا بدن‌تان می‌داند که محیط اسیدی برایتان خوب نیست. به همین خاطر است که سهم خود را برای کسب اطمینان از دفع مناسب مقادیر اضافه‌ی اسید بدن‌تان انجام می‌دهد.

ریه‌هایتان به خلاص شدن از دست اسید ناخواسته از بدن‌تان کمک می‌کنند. به همین دلیل است که هنگام ورزش یا هر فعالیت فیزیکی سختی تمایل دارید سریع‌تر نفس بکشید. با تنفس سریع‌تر، بدن امکان می‌یابد با حذف اسید لاکتیک اضافه، که مشخصا اسیدی است، سطح بهینه‌ی پی‌اچ را حفظ کند.

کلیه‌ها هم به دفع اسید بیش از حد بدن کمک می‌کنند. این اندام‌های لوبیا شکل خون‌تان را تسویه کرده و مطمئن می‌شوند هر چیزی که قرار نیست در جریان خون وجود داشته باشد، از جمله اسید اضافه، به وسیله‌ی ادرار از بدن خارج شود.

در نهایت، خون‌تان هم اسید بیش از حد را خنثی‌سازی می‌کند تا محیط درونی‌تان را در بازه‌ی یک پی‌اچ بهینه حفظ کند. خون شما حاوی بافرهایی است که هروقت مقادیر اضافه‌ای اسید باید خنثی شوند وارد عمل می‌شوند.

رپورتاژ

آن‌چه می‌خورید سطح پی‌اچ شما را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد

خوراکی‌ها می‌تواند اسیدی یا قلیایی باشد. به طور طبیعی مصرف خوراکی‌های اسیدی می‌تواند سبب شود سطح پی‌اچ شما کاهش یابد، که منجر به ایجاد محیط اسیدی در بدن‌تان می‌شود. از سوی دیگر گنجاندن مقدار زیادی خوراکی قلیایی در رژیم روزانه‌تان می‌تواند به اطمینان از قلیایی بودن سطح پی‌اچ بدن‌تان کمک کند.

در این دوره و زمانه، به دلیل دسترسی به انواع خوراکی‌های اسیدی به راحتی می‌توان سطح پی‌اچ اسیدی داشت. اگر می‌خواهید با برخی از آن‌ها آشنا شوید کافی است به لیست فست‌فود فروشی موردعلاقه‌تان بزنید. محصولات غذایی با پایه‌ی حیوانی مانند گوشت و لبنیات، همه اسیدی هستند. غذاهای سرخ‌شده در روغن حیوانی و دارای شکر تسویه‌شده نیز همینطور هستند.

بیش‌تر میوه‌ها و سبزیجاتی که در دسترس دارید ذاتا قلیایی هستند. دقیقا به همین خاطر است که گنجاندن آن‌ها در رژیم‌تان می‌تواند به حفظ محیط قلیایی درون بدن‌تان کمک کند.

حقیقت آن است که باید هردوی خوراکی‌های قلیایی و خوراکی‌های اسیدی را مصرف کنید تا بتوانید سطح پی‌اچ درونی‌تان را در بازه‌ی ایده‌ال حفظ کنید. با این حال، انتخاب خوراکی‌هایی که قلیایی هستند برای جلوگیری از ایجاد سطح پی‌اچ اسیدی ضروری است که برای سلامت تان مضر است زیرا به سرطان، دیابت، چاقی، بیماری‌های خودایمنی و دیگر بیماری‌ها اجازه‌ی پیشرفت می‌دهد.

نکاتی درباره‌ی قلیایی کردن محیط درون بدن‌تان

می‌توانید یک نوار پی‌اچ ارزان قیمت بخرید و ادرارتان را روی آن آزمایش کنید. با پیروی از دستورالعمل‌های استفاده و بررسی نمودار رنگی، که هر دو روی بسته‌بندی نوشته شده است، می‌توانید تعیین کنید سطح پی‌اچ بدن‌تان اسیدی است یا قلیایی. اگر نتایج نشان دهد محیط بدن‌تان اسیدی است نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

  • صبح‌ها یک لیوان آب گرم همراه با آب نصف یک لیموی ارگانیک و نصف قاشق چایخوری جوش‌شیرین بنوشید.
  • آب میوه و سبزیجات بنوشید.
  • مقادیر زیادی میوه و سبزیجات تازه به رژیم روزانه‌تان بیفزایید.
  • از خوراکی‌های سرخ‌شده، فرآوری شده، چرب و شیرین دوری کنید.
  • از آب‌های قلیایی استفاده کنید که امروزه در فروشگاه‌های مواد غذایی سالم پیدا می‌شوند.
  • از مواد شوینده و محصولات مراقبتی که حاوی ترکیبات سمی و مصنوعی هستند پرهیز کنید.
نوشته‌های مرتبط