قهوه یا چای؟ 7 راز که نوشیدنی مورد علاقه‌تان درباره شما فاش می کند

قهوه یا چای ؟ این سوال تقریبا شبیه این جمله‌ی معروف است، “‌بودن یا نبودن، مسئله این است‌”‌ – زیرا این دو نوشیدنی قرن‌ها است که در سرتاسر جهان به عنوان محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا شناخته می‌شوند. ولی به غیر از طعم این دو نوشیدنی داغ، آیا مسائل دیگری نیز در پشت پرده وجود دارند که در انتخاب آن‌ها توسط آدم‌های مختلف تاثیرگذار باشند؟

ما در سایت بازده قصد داریم پرده از این مسئله برداریم (و البته، مطالب سرگرم‌کننده‌ و جذابی به شما ارائه دهیم)! به همین خاطر نیز پس از بررسی نظرسنجی‌ها و مطالعات مختلف درباره‌ی این مسئله، یافته‌های‌مان را در این مقاله برای‌تان بازگو می‌کنیم.

۱. برونگراها چای را ترجیح می‌دهند

بر اساس نتایج نظرسنجی‌های موسسه‌ی پژوهشی وان‌پل در ایالات متحده، آدم‌های برونگرا و میانه‌رو (افرادی که در میانه‌ی طیف برونگرایی – درونگرایی قرار دارند) معمولا عاشق چای هستند، در حالی‌که آدم‌های درونگرا احتمالا به نوشیدن قهوه علاقه‌ دارند. و همین جا است که آدم‌های متعلق به گروه دوم باید مراقب باشند: مطالعه‌ای که توسط اندرو پی. اسمیت در دانشگاه کاردیف به عمل آمد نشان داد، کافئین به بهبود عملکرد شغلی آدم‌های برونگرا کمک می‌کند، و آدم‌های درونگرا با خودداری از مصرف کافئین می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

۲. طرفداران قهوه آدم‌هایی ریسک‌پذیر هستند

نتایج یک مطالعه نشان داده‌اند، مصرف قهوه با ‌”‌گرایش‌های هیجان‌طلبی، تکانشگری، و ریسک‌پذیری در ارتباط‌‌”‌ است؛ به این معنی که طرفداران این نوشیدنی محبوب احتمالا بیش از دیگران از فعالیت‌هایی نظیر ورزش‌های سخت و خطرناک لذت می‌برند و معمولا به دنبال تجربه‌های جدید هستند.

۳. طرفداران چای بهتر می‌خوابند

نتایج یک نظرسنجی نشان دادند، آدم‌هایی که چای را ترجیح می‌دهند، دارای الگوی خواب معمولی هستند. در حالی که طرفداران قهوه ممکن است در این جنبه از زندگی با مشکلاتی مواجه شوند: آن‌ها فکر می‌کنند ‌”‌همیشه خواب سبکی‌” دارند.

رپورتاژ

۴. طرفداران چای عاشق شیرینی هستند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، شرکت‌کنندگانی که نوشیدن چای را ترجیح می‌دادند، تمایل بیش‌تری به افزودن شکر به نوشیدنی‌شان داشتند؛ در حالی که طرفداران قهوه از طعم تلخ نوشیدنی‌شان لذت می‌برند.

۵. طرفداران قهوه عاشق سگ هستند

هنگامی که از شرکت‌کنندگان یک نظرسنجی پرسیده شد که آیا علاقه‌مند به نگهداری از سگ هستید یا گربه، طرفداران قهوه سگ را انتخاب کردند؛ در حالی‌ که بیش‌تر طرفداران چای نگهداری از گربه را ترجیح دادند.

۶. طرفداران چای معمولا خلاق‌تر هستند

بر اساس نتایج یک مطالعه، چای باعث می‌شود خلاق‌تر باشیم و رسیدن به ایده‌های جدید را برای‌مان آسان‌تر می‌کند. هم‌زمان، مطالعه‌ی دیگری نشان داد، قهوه علی‌رغم آن‌که تاثیر مثبتی بر خلاقیت ندارد، مهارت‌های حل مسئله را در آدم‌ها تقویت می‌کند.

۷. طرفداران قهوه استرس بیش‌تری دارند، ولی کم‌تر افسرده می‌شوند

نتایج یک مطالعه نشان دادند، هر چه تکالیف دانشجویان در یک ترم بیش‌تر باشد، میزان مصرف قهوه‌ی آن‌ها نیز بیش‌تر است. با توجه به این‌که کافئین یک ماده‌ی محرک است، این مسئله تصادفی نیست. با وجود این، نوشیدن قهوه دارای جنبه‌ی مثبتی نیز هست: بر اساس یافته‌های یک مطالعه، سطوح افسردگی در میان طرفداران قهوه ۳۲ درصد پایین‌تر از آدم‌هایی است که به خوردن این نوشیدنی علاقه ندارند.

نوشته‌های مرتبط