کاهش وزن با هیپنوتیزم: ۸ روش ساده برای لاغری با خود هیپنوتیزم

خود هیپنوتیزم یکی از جدیدترین روش‌های به کار گرفته شده برای کاهش وزن است چرا که به شخص انگیزه می‌دهد بر روی هدفش تمرکز کند. این رویکردی روانشناختی برای کاستن چندین کیلوگرم از وزن است که به نوبه‌ی خود دلایل پنهان پرخوری ما را آشکار می‌سازد. سوای آن، هیپنوتیزم کمک می‌کند به ناخودآگاه ذهن خود دست پیدا کنیم و آن را به مرحله‌ای ببریم که پیشنهادات داده شده را می‌پذیرد. در ادامه این نوشتار مراحل کاهش وزن با هیپنوتیزم را مطالعه می کنید.

از طریق خود هپنوتیزم، فرد می‌تواند عادات خود را در سطح نیمه خودآگاه تغییر دهد. این رویکرد پیوسته به آن فرد یادآوری می‌کند که دست به انتخاب خوراکی‌های سالم بزند. این رویکرد درک شما و احساسات‌تان را نسبت به آنچه می‌خواهید به دست بیاورید تغییر می‌دهد.

با وجود این، تعدادی از پزشکان این شیوه را به رسمیت نمی‌شناسند و آن را نامناسب و وابسته به ذهن می‌دانند. اما بعضی‌ها درک می‌کنند که هیپنوتیزم می‌تواند به شخص کمک کند وزن خود را در سطح سالم و مناسب نگه دارد.

برای کاهش وزن مراحل خود هیپنوتیزم زیر را در منزل انجام دهید:

۱. یک مکان آرام پیدا کنید

۳۰ دقیقه از برنامه‌ی روزانه‌ی شلوغ و پر مشغله‌ی خود را به یافتن مکانی در منزل‌تان اختصاص بدهید که بتوانید در آن، بدون آنکه عوامل خارجی حواستان را پرت کنند، به تمرکز بپردازید.

۲. لباس راحت بپوشید

فرد باید در حین انجام خود هیپنوتیزم احساس راحتی بکند. بنابراین، چیز راحتی به تن کنید که در هنگام انجام این فرایند حواس‌تان را پرت نکند.

۳. حالتی راحت انتخاب کنید

یا روی یک صندلی دسته‌دار راحت بنشینید یا روی یک سطح صاف دراز بکشید.

مطالب مرتبط: ۵۵ راه علمی برای کاهش وزن دائمی

۴. وزن ایده‌ آل‌ تان را تصویر سازی و روی آن تمرکز کنید

رپورتاژ

به عنوان قانون جذب، آنچه در لحظه احساس می‌کنید همان چیزی خواهد بود که قرار است آن را جذب کنید یا به دست بیاورید. چشمانتان را ببندید و خودتان را از تمام احساس‌های منفی رها کنید. هدف‌ و زمانی را که باید طی آن وزن کم کنید مقرر سازید. تصویر جدیدی از خود بسازید که در آن اندامی ترکه‌ای و جذاب دارید.

خودتان را بعد از کاهش وزن مطلوب و مورد نظر، در ذهن مجسم کنید. سعی کنید تعریف و تمجیدهای اطرافیان را در مورد کاهش وزن‌تان احساس کنید.

۵. به زمان کنونی باز گردید

کم کم، به لحظه‌ی کنونی در زمان حال برگردید. این کار را هر روز انجام دهید و ناخوداگاه ذهن‌تان را درباره‌ی آرزوها و خواسته‌های‌تان تمرین بدهید.

۶. رژیم غذایی سالمی داشته باشید

ساز و کار هیپنوتیزم به شما کمک می‌کند رژیم غذایی سالمی را انتخاب کنید. شما باید غذا بخورید و در عین حال احساس کنید که فردی با اندام ترکه‌ای هستید. هیپنوتیزم درمانی به اراده‌ی فرد در قبال رسیدن به هدفش بستگی دارد. وقتی شخص رژیم تمرینی خود را دوست داشته باشد و با علاقه آن را انجام بدهد نتایج مثبت و موثری حاصل خواهد شد.

مطالب مرتبط: ۲۵ خوراکی سرشار از ید که باید در رژیم غذایی تان بگنجانید

۷. مثبت اندیش و معتمد به نفس بمانید

مثبت اندیش باشید و از نگرانی درباره‌ی وزن‌تان دست بردارید. شما باید از تمام شک ها و واهمه‌ها بگذرید و به تک تک واژه‌هایی که بیان یا فکر می‌کنید باور داشته باشید. درباره‌ی خودتان احساس خوبی داشته باشید.

۸. تسلیم نشوید

مسلم است که در هر کاری بار اول همه چیز تماما به خوبی و خوشی پیش نخواهد رفت. پس لطفا امیدتان را از دست ندهید. اگر یک روز تمرین کنید و انتظار داشته باشید فورا نتیجه بگیرید، مسلما این اتفاق نخواهد افتاد. اگر بار اول قادر نبودید تغییر مهمی احساس کنید، به خودتان استراحت بدهید و بعد از یکی دو روز دوباره این تمرین را تکرار کنید.

فقدان انگیزه: ۱۱ توصیه برای مقابله با بی انگیزه بودن

منبع homeremedyhacks
نوشته‌های مرتبط