چگونه بک لینک‌ها را سریع ایندکس کنیم؟

تقریبا اکثر افراد از اهمیت بک لینک در بهبود سئو و رتبه‌بندی سایت خبر دارند؛ اما ایجاد بک لینک تنها نیمی از ماجراست. بخش حیاتی دیگر،‌ ایندکس شدن سریع این بک لینک‌ها توسط موتورهای جستجو است. با این وجود چگونه می‌توان مطمئن شد که این لینک‌های ارزشمند به سرعت توسط موتورهای جستجو شناسایی و ایندکس می‌شوند؟ در ادامه کاربردی‌ترین روش‌های تسریع فرایند ایندکس شدن بک لینک‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانید از تمام مزایای آن بهره‌مند شوید.

استفاده از گوگل سرچ کنسول

اولین روش برای ایندکس سریع بک لینک، استفاده از ابزار بازرسی URL گوگل سرچ کنسول «Search Console URL Inspection tool» است. فراموش نکنید که روش ارسال دستی URL برای گوگل باید توسط مالک سایتی که بک لینک شما در آن قرار دارد انجام شود. مراحل انجام این فرایند:

  • وارد گوگل سرچ کنسول شوید و در نوار کناری به ابزار بازرسی URL بروید.
  • URL صفحه‌ای که بک لینک در آن قرار دارد را کپی و پیست کنید و Enter را بزنید تا بررسی شود.
  • روی دکمه Request Indexing کلیک کنید تا گوگل صفحه را دوباره کراول کند.

به این ترتیب، وقتی گوگل با بک لینک در آن صفحه روبه‌رو می‌شود،‌ آن را نیز یندکس می‌کند. اگر ارتباط خوبی با مدیران سایت داشته باشید و شراکت و همکاری‌های‌تان با آن‌ها را توسعه دهید می‌توانید اعتماد آن‌ها را جلب کرده و این فرایند را آسان‌تر پیش ببرید. اگر از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات رپورتاژ آگهی مانند تریبون برای نشر و توزیع محتواهای خود استفاده می‌کنید، می‌توانید درخواست ایندکس رپورتاژ خود را از طریق ثبت تیکت یا تماس با پشتیبانی برای رسانه ارسال کنید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

به اشتراک گذاشتن مقاله‌های دارای بک لینک در شبکه‌های اجتماعی یکی از ساده‌ترین و موثرترین روش‌ها برای ایندکس سریع آن‌هاست. مخصوصا اگر از توییتر استفاده می‌کنید. پس از همکاری گوگل و توییتر در سال ۲۰۱۵، این موتور جستجو توییت‌ها را در لحظه ایندکس می‌کند. اما به خاطر داشته باشید که گوگل هر توییتی را ایندکس نمی‌کند. روزانه میلیون‌ها توییت ایجاد می‌شود؛ بنابراین باید چند کار دیگر را انجام دهید تا شانس ایندکس شدن لینک توییت خود را افزایش دهید. برای مثال:

  • افزایش تعداد ریتوییت‌ها
  • افزایش لایک
  • افزایش ریپلای‌های هر توییت

علاوه بر این، گوگل محتوای شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند Linkedin، Pinterest، reddit و Quara را نیز ایندکس می‌کند. در نتیجه شما می‌توانید URL بک لینک خود را در این پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارید تا فرایند ایندکس بک لینک‌تان را سرعت بخشید.

استفاده از وب ۲.۰

وب ۲.۰، سایت‌ها و برنامه‌هایی هستند که از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) برای ارائه نتایج استفاده می‌کنند. اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب ۲.۰ مانند بلاگ‌ها، فیسبوک، توییتر و یوتیوب به کاربران امکان برقراری ارتباط، تولید محتوا و به اشتراک گذاشتن آن‌ها را می‌دهند. کاربران می‌توانند محتواهای خود را ویرایش کنند و از نظرات و بازخوردهای دیگران استفاده کنند.

رپورتاژ

با توجه به این نکات، روش دیگر برای ایندکس شدن سریع بک لینک‌ها، ایجاد بک لینک‌های وب ۲.۰ است. شما می‌توانید با ایجاد محتواهای مرتبط با سایت خود و درج بک لینک در آن، از این سایت‌ها برای ایندکس کردن بک‌لینک‌ها استفاده کنید. هر چه تعداد سایت‌های بیشتری در اینترنت به یک صفحه خاص لینک داده شوند، آن URL سریع‌تر برای اهداف سئو پیدا، کراول و ایندکس می‌شود.

استفاده از ابزار پینگ

اگر فکر می‌کنید ارسال دستی URLها از طریق سرچ کنسول گوگل، آنچنان سرعت ایندکس بک لینک را افزایش نمی‌دهد، استفاده ابزارهای پینگ می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. شما با استفاده از ابزارهای پینگ مانند می‌توانید موتورهای جستجو را در مورد به‌روزرسانی صفحات یک سایت مطلع کنید. با پینگ کردن URL صفحه‌ای که دارای بک لینک است، ربات‌های موتورهای جستجو برای بررسی به‌روزرسانی‌ها، صفحه را دوباره کراول می‌کنند. در نتیجه جستجوی بک لینک‌تان و ایندکس شدن آن برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌شود.

استفاده از فیدهای RSS

فیدهای RSS (Real Simple Syndication) به کاربران و موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد تا از محتوای به‌روز شما باخبر شوند. جان مولر می‌گوید: «فید RSS واقعا چیزی است که ما آن را بیشتر به‌عنوان یک کمک فنی برای کراول و ایندکس بهتر محتوا می‌بینیم.».

از آنجایی که فیدهای RSS در تجمیع کننده‌ها و دایرکتوری‌ها به‌خوبی کراول می‌شوند، دریافت بک لینک‌های شما در آن‌ها، فرایند کراول و ایندکس سریع‌تر را تکمیل می‌کند.

ارسال آدرس بک لینک‌ها در سایت خود

یک روش ساده وجود دارد که هر کسی می‌تواند برای ایندکس کردن سریع‌تر بک لینک‌ها در گوگل استفاده کند؛

از یکی از مطالب موجود در سایت خودتان به صفحه‌ای که بک‌لینک شما در آن قرار گرفته است، لینک دهید. سپس با استفاده از روش اول، درخواست ایندکس آن صفحه از سایت خودتان را برای گوگل ارسال کنید. گوگل با دنبال کردن لینک‌های درون صفحه شما به صفحه‌ای که بک‌لینک شما در آن درج شده است می‌رسد و آدرس مورد نظر شما در سایتی دیگر را ایندکس می‌کند.

پس از ایندکس شدن بک لینک، می‌توانید لینک آن صفحه را از سایت خود حذف کنید. تمام هدف این استراتژی این است که گوگل را مجبور کند تا صفحه وب حاوی بک لینک شما را کراول کند.

سخن پایانی

همان‌طور که متوجه شدید روش‌های زیادی برای ایندکس سریع‌تر بک لینک‌ها در گوگل وجود دارد، در نتیجه می‌توانید فرایند کراول لینک‌های به دست آمده خود را سرعت بخشید و مقدار PageRank برای سئو را به سایت هدف منتقل کنید. هنگامی که روشی را پیدا کردید که برای سایت شما بهترین عملکرد را دارد، بهتر است به آن پایبند باشید. امیدواریم که این راهنمای ایندکس کردن بک لینک‌ها برای شما کاربردی باشد.

No featured products found

نوشته‌های مرتبط