مضرات شیر بادام: ۱۰ جدی ترین عوارض مصرف شیر بادام

شیر بادام یک نوع محبوب از شیرهای گیاهی است. شیر بادام بسیار سالم است چرا که مزایای سلامتی شیر و بادام را با هم دارد. شیر بادام طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد! شیر بادام سرشار از پروتئین، ویتامین، کلسیم و دیگر مواد معدنی ضروری است. کلسترول کمی دارد و اگر با شیر پرچرب تهیه نشود، می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. با وجود تمام مزایایی که در مورد شیر بادام ذکر شد، عوارض و مضرات شیر بادام برای سلامتی بسیار شدید است، به‌ویژه اگر به آجیل آلرژی داشته باشید. سایت بازده قصد دارد در این نوشتار به مضرات شیر بادام بپردازد،‌با ما همراه باشید.

۱. آلرژی به آجیل

بادام یکی از آلرژی‌زاترین آجیل‌ها است. مصرف شیر بادام توسط شخصی که به آجیل آلرژی دارد می‌تواند به تورم در ناحیه صورت، تهوع یا اسهال منجر شود.

۲. تأثیر بر غده تیروئید

بادام یکی از خوراکی‌های گواتروژن است، گواتروژن به خوراکی‌هایی گفته می‌شود که حاوی مواد تأثیر گذار بر غده تیروئید هستند. بادام می‌تواند بر جذب ید توسط غده تیروئید تأثیر بگذارد و در نتیجه به بزرگ شدن این غده بیانجامد. دیدگاه دیگری نیز وجود دارد مبنی بر این‌که مصرف شیر بادام می‌تواند قدرت ایمنی بدن را افزایش دهد. بااین‌حال، به دلیل این عارضه جانبی شیر بادام، ممکن است بخواهید در مصرف آن تجدید نظر کنید.

۳. بالا بردن سطح قند خون

شیر بادام حاوی قند است که مصرف زیاد آن می‌تواند به اثرات مخربی بر سلامتی فرد منجر شود.

۴. مشکلات برای کودکان

بسیاری از افراد بر این باور هستند که شیر بادام برای رشد سلامت کودکان مفید است و به این دلیل به کودکان شیر بادام می‌دهند. با این حال، نتایج تحقیقات حاکی از آن است که اگرچه ممکن است مصرف شیر بادام در ابتدا تأثیری بر سلامت کودک نداشته باشد، ولی بعدها ممکن است به مشکلاتی بیانجامد.

۵. آلرژی به شیر

افرادی که به لاکتوز شیر آلرژی دارند در صورت مصرف بیش از اندازه‌ی شیر بادام ممکن است گرفتار عوارض جانبی آن شوند. این دسته از افراد ممکن است با مصرف شیر بادام واکنش‌های آلرژیک نشان دهند و به همین دلیل بهتر است کلا از آن صرف‌نظر کنید.

رپورتاژ

۶. واکنش‌های پوستی

مصرف شیر بادام می‌تواند به واکنش‌های پوستی مانند خارش، اگزما، و کهیر منجر شود. این واکنش‌های پوستی غالبا بین ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت پس از مصرف شیر طعم‌دار رخ می‌دهد.

۷. مشکلات شکمی

احتمالا افرادی که به شیر بادام حساسیت دارند با درد و انقباض معده مواجه می‌شوند و به همین دلیل هضم شیر برای آن‌ها مشکل می‌شود.

۸. مشکلات تنفسی

یکی دیگر از مضرات شیر بادام مشکلات تنفسی است، مانند خس خس سینه و مشکل در نفس کشیدن. این مشکل بیشتر در افراد مبتلا به آسم یا مبتلا به دیگر مشکلات تنفسی دیده می‌شود.

۹. مشکلات گوارشی

افرادی که قادر به هضم شیر بادام نیستند ممکن است علائم آلرژی مانند اسهال و استفراغ را از خود نشان دهند.

۱۰. نشانه‌های شبه سرماخوردگی

افرادی که به شیر بادام آلرژی دارند ممکن است نشانه‌هایی مانند آبریزش بینی، و خس خس سینه به همراه مشکلات تنفسی از خود نشان دهند. این نشانه‌ها بیشتر در افرادی دیده می‌شود که به آجیل و مغزها آلرژی دارند، ولی ممکن است به‌خاطر دیگر حساسیت‌ها نیز باشد. بنابراین، اگر فردی به این حساسیت دچار است، بهتر است در مصرف شیر بادام با احتیاط برخورد کند.

یک نوشیدنی خوشمزه و سالم مانند شیر بادام، در ظاهر، سالم و بی‌خطر به نظر می‌رسد. ولی، موارد مطرح شده در بالا در مورد مضرات شیر بادام چیز دیگری می‌گویند! از این رو بهتر است شیر بادام را با احتیاط مصرف کنید و بدون مشورت با پزشک، آن را در برنامه غذایی هر روزتان قرار ندهید.

منبع stylecraze
نوشته‌های مرتبط