طرز تهیه ۱۰ غذا با گوشت چرخ کرده که بسیار خوشمزه و جدید هستند

گوشت چرخ کرده اغلب یکی از اولین گوشت‌هایی است که پختن آن را یاد می‌گیریم– چه برای درست کردن کوفته، برگر، یا هر غذای گوشتی دیگری، گوشت چرخ کرده یک ماده‌ی اولیه‌ واقعا همه‌کاره به حساب می‌آید. در ادامه با چند پیشنهاد آشپزی و طرز تهیه ۱۰ غذا با گوشت چرخ کرده که بسیار خوشمزه و جدید هستند با ما همراه باشید.

۱. پیکادیلو یا پیکادیُو

پیکادیلو

این دستور پخت پیکادیو ساده تعادل کاملی از شیرینی و تندی دارد. یک نوع تندی خوشایند که از افزودن سالسای گوجه فرنگی برای طعم‌دهی عالی به آن، به دست می‌آید. برای بهره بردن از یک وعده‌ی میان هفته‌ی مکزیکی‌گونه سالم آن را در تاکو یا با برنج میل نمایید.

مواد لازم:

– ۵۰۰ گرم گوشت قرمز چرخ کرده

– ۱ عدد پیاز خرد شده

– ۱ عدد هویج کاملا ریز شده

– ۲ حبه سیر خرد شده

– ۱ عدد سیب زمینی خوب ریز شده

– ۱ عدد برگ بو

– ۱ قاشق چایخوری زیره‌ی آسیاب شده

– ۱ قاشق چایخوری گشنیز آسیاب شده

– ۱ قاشق چایخوری پاپریکای دودی

– ۲ قاشق چایخوری رب گوجه فرنگی

– ۱۰۰ گرم کشمش

– ۳۰۰ میلی لیتر آب مرغ

– ۳۰۰ گرم سالسای گوجه فرنگی

– ۱ قاشق چایخوری عسل آب لیمو برای طعم دهی

– ۱ مشت گشنیز ریز شده

– نمک برای طعم دهی

– روغن زیتون

طرز تهیه:

۱. برای شروع، مقداری روغن زیتون را در یک تابه‌ی بزرگ گرم و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. تا زمانی که حسابی قهوه‌ای می‌شود آن را بپزید

۲. گوشت چرخ کرده را از تابه درون یک کاسه بریزید و پیازها، سیر، هویج و سیب زمینی را در همان تابه‌ای که برای قهوه ای کردن گوشت استفاده کرید آب بزنید و خیس کنید. برگ بو و ادویه را اضافه نمایید.

۳. وقتی پیازها به رنگ شفاف درآمدند، گوشت چرخ کرده را به تابه برگردانید و رب گوجه فرنگی، کشمش، آب مرغ و سالسای گوجه فرنگی را اضافه نمایید. حرارت را کم کنید و بگذارید ۳۰ دقیقه بجوشد.

۴. به عنوان چاشنی از عسل، آب لیمو و نمک استفاده کنید. گشنیز را درون آن قاطی کنید و با برنج میل نمایید.

۲. پای چوپان گوشت و پیاز

پای چوپان گوشت و پیاز

مواد لازم:

– ۸۰۰ گرم گوشت قرمز لخم چرخ کرده

– ۳ عدد هویج

– یک دوم تره فرنگی

– ۱ دسته آویشن تازه

– ۲ عدد پیاز پوست کنده و نازک خرد شده

– ۳ شرپ روغن سبزیجات

– ۲ بادیان ختایی

– ۵ دانه فلفل سیاه

– ۵۰۰ میلی لیتر آب گوشت

چاشنی سیب زمینی کوبیده :

– ۴ عدد سیب زمینی پوست کنده و خرد شده

– ۱۰۰ میلی لیتر شیر خامه گرفته شده

– ۵۰ گرم کره

– ۲ نوک انگشت نمک دریا

– ۲ نوک انگشت فلفل سیاه

طرز تهیه:

۱. برای آماده کردن سبزیجات، ۲ عدد هویج را پوست بکنید و تا حدودی خرد کنید و باقی آن‌ها را حسابی ریز کنید. این ها در مقاطع مختلفی از آشپزی استفاده خواهند شد.

۲. تره فرنگی را بشویید و خرد کنید و حبه‌های سیر را بکوبید. برگ‌ها را از دسته‌ی آویشن جدا کنید و یک دسته‌ی دیگر از آن را دست نخورده باقی بگذارید.

۳. تابه را روی حرارت متوسط بگذارید و روغن سبزیجات درون آن بپاشید. وقتی روغن داغ شد، پیازها را به تابه اضافه کنید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه کاراملی شود، و هر چند دقیقه یکبار هم بزنید

۴. در همین اثنا، تابه‌ی جداگانه ای را روی حرارت بالا قرار دهید و کمی روغن سبزیجات به آن بپاشید. تکه‌های هویج را اضافه کنید. روی آن به عنوان چاشنی نمک و بعد باددیان ختایی اضافه کنید.

۵. به مدت ۲ دقیقه بپزید، بعد حرارت را کم کنید و به پختن برای حدود ۱۰ دقیقه ادامه دهید تا هویج ها شروع کنند به نرم شدن، بعد آن را بردارید و کنار بگذارید

۶. برای سیب زمینی کوبیده، سیب زمینی‌ها را داخل یک قابلمه که آب نمک سرد دارد بریزید، روی آن را بپوشانید و بگذارید به جوش بیاید. وقتی جوشید، به مدت حدودا ۲۰ دقیقه و تا نرم شدن به پختن ادامه دهید.

۷. در قابلمه‌ای جداگانه، شیر و کره را به جوش بیاورید.

۸. سیب زمینی‌ها را در یک صافی خشک کنید، بعد صافی را به مدت ۲ سه دقیقه روی قابلمه بگذارید  – تا اینکه سیب زمینی‌ها در بخار خودشان پخته شوند.

۹. با گوشت کوب سیب زمینی‌ها را بکوبید بعد در شیر داغ و کره بغلتانید و خوب بزنید. روی آن چاشنی نمک و فلفل بپاشید.

۱۰. با قاشق سیب زمینی کوبیده شده را درون یک کیسه بکنید و در دمای اتاق تا مدتی که لازم است کنار بگذارید.

۱۱. درجه فر را روی ۱۲۰ بگذارید

۱۲. یک شرپ روغن سبزیجات را در یک قابلمه‌ی بزرگ سنگین بپاشید و روی حرارت متوسط بگذارید تا حسابی داغ شود.

۱۳. به آرامی به گوشت چرخ کرده چاشنی نمک و فلفل بزنید. آن را درون تابه بریزید و تا زمانی که تمام قسمت‌هایش به آرامی رنگی می‌شود بپزید. این کار ۵-۱۰ دقیقه زمان خواهد برد، چون گوشت ابتدا از خودش آب ول می‌کند و بعد قهوه‌ای می‌شود.

۱۴. سپس هویج‌های خرد شده، تره فرنگی، فلفل سیاه، سیر و آویشن را اضافه کنید. به مدت ۵ دقیقه بپزید و به آب گوشت اضافه کنید بگذارید ۱۵-۲۰ دقیقه بجوشد. قطعه‌های هویج و پیاز کارملی را اضافه کنید. از روی حرارت بردارید.

۱۵. مخلوط را در چهار ظرف آهنی جداگانه یا ظرف سفالی تقسیم کنید. مخلوط را به نحو تزئينی که دوست دارید با قاشق روی آن بریزید.

۱۶. ظرف ها را درون فر بگذارید و به مدت ۱۲ دقیقه بپزید تا مخلوط به رنگ طلایی در بیاید. بلافاصله سرو نمایید.

۳. لازانیای گوشت و قارچ

لازانیای گوشت و قارچ

مواد لازم:

لازانیا:

– ۱ بسته پاستای لازانیا

– ۵۰ گرم پارمسان

– روغن

سس راگو:

– ۲ عدد پیاز حسابی ریز شده

– ۷۰ گرم گوشت چرخ کرده

– ۶ ورقه‌ی نازک گوشت (بیکن)

– ۳ عدد گوجه فرنگی کوچک ریز شده

– ۱ عدد برگ بو

– ۲۵۰ میلی لیتر نوشیدنی قرمز!

بشامل قارچ:

– ۷۰ گرم کره

– ۵۰ گرم آرد ساده

– ۵۰۰ میلی لیتر شیر

– 1۰۰ گرم قارچ دکمه‌ای خرد شده

– 2۰۰ گرم قارچ شاه صدف خرد شده

– ۱۰۰ گرم girolles خرد شده

– ۱ مشت قارچ تیره‌سر

– ۶ برگ مریم گلی

طرز تهیه:

۱. در یک قابلمه‌ی بزرگ، گوشت چرخ کرده و ورقه‌های گوشت (بیکن) را تا زمانی که گوشت چرخ کرده قهوه‌ای می‌شود بپزید. آن را از روی اجاق بردارید و کنار بگذارید.

۲. ۲ قاشق غذاخوری روغن را درون تابه گرم کنید و پیازها را تا زمانی که نرم می‌شوند بپزید اما نگذارید رنگ بگیرند. گوشت را دوباره اضافه کنید، سپس نوشیدنی قرمز روی آن بپاشید و به مدت ۱۰ دوازده دقیقه‌ی دیگر بپزید، گاهگاهی هم بزنید. گوجه‌ها را اضافه کنید، برگ بو و همین طور نمک و فلفل را بیفزایید.

۳. درپوشی روی تابه بگذارید و اجازه دهید مواد بپزد ، گاهگاهی آن را هم بزنید، حدودا یک ساعت. بعد از این، درپوش را بردارید و اجازه دهید نیم ساعت دیگر هم بپزد تا زمانی که راگو غلیظ شود.

۴. آب جوش را روی قارچ تیره سر خشک شده بریزید و اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه خیس بخورد. ۲ قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه گرم کنید و girolles را بپزید، قارچ‌های دیگر را تا نرم می‌شوند در بسته درون ظرف نگه دارید. مریم گلی را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر بپزید سپس آن را کنار بگذارید.

۵. قارچ تیره‌سر را آبکشی کنید، آب آن را نگه دارید. آب را به سس آرگو اضافه کنید، تیره‌سر را ریز و آن را به سایر قارچ‌ها اضافه کنید.

۶. برای درست کردن بشامل، کره را آب و به آن آرد اضافه کنید. بپزید، تمام مدت هم بزنید، تا مخلوط آرد به رنگ طلایی در بیاید.

۷. در قابلمه‌ای جدا، شیر را تا حد جوشیدن گرم کنید. هر بار کمی از آن را درون مخلوط آرد و کره اضافه کنید، تا زمانی که با هر اضافه کردن نرم می‌شود بزنید. این کار را تا زمانی که کل شیر اضافه می‌شود ادامه دهید، بعد سس را بجوشانید و به مدت حدودا پنج شش دقیقه بپزید تا سس غلیظ شود. روی آن نمک و فلفل بپاشید، بعد قارچ‌ها را اضافه کنید و آن را کنار بگذارید.

۸. فر را روی ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید.

۹. برای درست کردن لازانیا، یک لایه آرگو اضافه کنید، بعد یک لایه ورقه‌ی پاستا. روی آن یک لایه‌ی بسیار نازک بشامل قارچ بمالید، بعد یک لایه‌ی دیگر ورقه‌ی پاستا، سپس یک لایه آرگو.

۱۰. یک لایه‌ی نازک دیگر بشامل اضافه کنید، بعد ورقه‌های پاستا، بعد همین مراحل را تا انتها ادامه دهید. در لایه‌ی آخر ورقه‌های پاستا، باقی بشامل را اضافه کنید تا اینکه یک لایه‌ی ضخیم و خوب به دست بیاید. پنیر پارمزان را روی آن رنده کنید و به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه بپزید تا طلایی و حباب دار بشود.

۱۱. با سالاد دارای سرکه‌ی تند سرو نمایید.

آشپزی با گوشت چرخ کرده: ۴. میتلف

میتلف

مواد لازم:

– ۵۰۰ گرم گوشت قرمز چرخ کرده

– ۵۰۰ گرم گوشت … چرخ کرده

– ۱ قاشق غذاخوری روغن سبزیجات

– ۱ عدد پیاز بزرگ

– ۱ عدد هویچ

– ۱ عدد ساقه‌ی کرفس

– ۵ حبه سیر

– ۱ قاشق غذاخوری برگ آویشن به خوبی ریز شده

– ۴ عدد تخم مرغ

– ۱ قاشق غذاخوری خردل دیژون

– ۲ قاشق غذاخوری کچاپ گوجه فرنگی

– ۲ قاشق غذاخوری سس ووسترشر

سس تاباسکو:

– یک دوم قاشق چایخوری جوز هندی رنده شده

– یک دوم قاشق چایخوری فلفل قرمز

– یک چهارم قاشق چایخوری پودر فلفل فرنگی

– ۴ عدد گوجه‌ی خشک شده در آفتاب، در روغن

– ۱۲۵ گرم پودر سوخاری تازه

– ۱۰ ورقه‌ی بیکن استیکی دودی

– ۴ برگ کلم ساووی

– نمک جهت طعم دهی و همین طور فلفل سیاه تازه آسیاب شده

طرز تهیه:

۱. فر را روی ۲۰۰ درجه‌ی سانتیگراد بگذارید

۲. روغن را در یک تابه‌ی بزرگ گرم و پیاز، هویج، کرفس و سیر را اضافه کنید. به آرامی حدود ۱۰ دقیقه بپزید تا نرم شود. آویشن را اضافه کنید و به مدت چند دقیقه‌ی دیگر ادامه دهید. داخل یک کاسه‌ی گود بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود.

۳. در یک مخلوط کن بزرگ تخم مرغ ها، خردل دژیون، کچاپ گوجه فرنگی، سس ووسترشر، تاباسکو و ادویه‌ها را قاطی کنید. گوجه خشک‌ را حسابی خرد کنید درون کاسه بریزید. روی آن نمک و فلفل بپاشید. گوشت چرخ کرده‌ی قرمز و گوشت چرخ کرده‌ی …. و پودر سوخاری را اضافه کنید سپس سبزیجات را خنک کنید. از دست‌های‌تان برای آمیخته کردن همه‌ی آن استفاده کنید.

۴. یک سینی شیرینی پزی ۱ کیلوگرمی را کمی روغن گوجه‌فرنگی خشک شده بزنید و بعد از بیکن برای چیدن لایه‌ی پایه‌ای کف و دیواره‌های سینی استفاده کنید. سینی را تقریبا تا لب از مخلوط گوشت جادویی‌تان پر کنید، حسابی به پایین فشار دهید، و هر یک از بیکن‌هایی که آویزان شده اند را با فشار داخل سینی کنید. روی سینی را با یک کاغذ پوستی بپوشانید و جهت اطمینان با نخ ببندید.

۵. سینی کیک پزی را در یک سینی فر گود بگذارید و تا نصفه سینی را از آب جوش پر کنید. به دقت آن را درون فر بگذارید و یک ساعت و ربع بپزید.

۶. سینی کیک پزی را از توی سینی فر بردارید و فعلا سینی آب جوش را کنار بگذارید. به دقت کاغذ پوستی را بردارید و هر مایعی را که درون سینی کیک پزی می‌بینید خشک کنید. کباب پز را روی دمای بالا بگذارید. محتویات خوراک‌تان را به درون یک سینی کیک پزی روغن کاری شده منتقل کنید و به مدت ۸-۱۰ دقیقه زیر کباب پز قرار دهید یا تا زمانی که بیکن به خوبی قهوه‌ای شود.

۷. در همین اثنا برگ‌های کلم ساووی را بیاورید و ساقه‌ی سفت میانی آن را ببرید و جدا کنید. برگ‌ها را درون سینی آب داغ قرار بدهید و بگذارید به مدت چند دقیقه نرم شود. روی یک کاغذ پوستی آن را صاف کنید وبعد یک وعده غذای دوست داشتنی خواهید داشت. میتلف را روی برگ‌ها بگذارید.

۵. مینی بیف و حمص برگر

مواد لازم:

– ۵۰۰ گرم گوشت قرمز لخم چرخ کرده

– ۱ پیاز متوسط پوست کنده و خرد شده

– ۲ حبه سیر له شده

– یک چهارم از یک دسته جعفری برگ تخت ریز شده

– یک چهارم از یک دسته ترخون ریز شده

– ۱ عدد تخم مرغ کمی زده شده

– ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

– ۲ قاشق غذاخوری سس سویا

– ۲ قاشق غذاخوری کچاپ گوجه فرنگی

– یک دوم قاشق چایخوری نمک

– ۵۰ گرم پودر سوخاری قهوه‌ای تازه

– یک دوم قاشق چایخوری فلفل سیاه

– ۱ قاشق غذاخوری روغن سبزیجات، برای سرخ کردن

پیاز کاراملی:

– ۳ پیاز متوسط، پوست کنده و خرد شده

– ۲۵ گرم کره‌ی بدون نمک

– یک چهارم از یک دسته آویشن، که برگهای آن چیده شده است

– یک دوم قاشق چایخوری نمک

طرز تهیه:

۱. برای درست کردن برگرها، گوشت، پیاز، سیر و ترخون را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.

رپورتاژ

۲. مواد خیس را به کاسه همراه با آرد سوخاری اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. روی آن نمک و فلفل بپاشید.

۳. آن را به شکل ۶ بخش برابر در بیاورید و تا موقع لزوم در یخچال نگه دارید.

۴. برای پیاز کاراملی، کره را در یک تابه‌ی با اندازه‌ی متوسط آب کنید. پیاز، آویشن، و نمک را اضافه کنید و حدودا ۲۰-۲۵ دقیقه بپزید تا طلایی و غلیظ شود.

۵. در تابعه‌ای جدا، ۱ قاشق غذاخوری روغن سبزیجات را گرم کنید و وقتی داغ شد، هر دو طرف برگرها را برشته کنید. حرارت را کاهش دهید و تا زمان پخت کامل به این کار ادامه دهید. یا اینکه می‌توانید روی باربیکیو نیز کار آشپزی را انجام دهید.

۶. آن را از روی حرارت بردارید و یک تکه پنیر روی هر برگر بگذارید تا تدریجا آب شود.

۷. نان سیاباتا را به ۶ مربع کوچک ببرید تا به عنوان نان همبرگر استفاده کنید. تکه‌های سیاباتا را با روغن چرب و کباب یا کمی تست کنید. روی نصف آن حمص بمالید، بعد بگذارید پتی‌های گوشت روی لایه‌ی دیگری قرار بگیرد.

۸. پیازهای کاراملی را اضافه و ساندویچ برگر را جمع و جور کنید. بلافاصله سرو نمایید.

آشپزی با گوشت چرخ کرده: ۶. کیبه (کُبه)

مواد لازم:

– ۵۰ گرم بلغور عربی

– ۱ قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان

– ۴۵۰ گرم گوشت چرخ کرده

– ۲ نوک انگشت نمک

– ۲ مشت جعفری حسابی خرد شده

– ۱ قاشق چایخوری نعناع تازه، حسابی خرد شده

– ۲ مشت گشنیز تازه‌ی حسابی خرد شده

– ۱ قاشق چایخوری زیره‌ی آسیاب شده

– ۱ نوک انگشت دانه‌ی زیره

– ۱ عدد لیمو، گوشت و آب آن

– ۱ حبه سیر

– ۱ عدد تخم مرغ

طرز تهیه:

۱. بلغور عربی را در یک تابه‌ی یا کاسه‌ی متوسط بریزد و طبق دستورالعمل روی پاکت بپزید.

۲. در همین حین روغن آفتابگردان و نصف گوشت قرمز چرخ کرده را درون ماهیتابه بریزد و روی شعله‌ی متوسط قرار دهید و به مدت ۵-۱۰ دقیقه بپزید، یا تا زمانی که کاملا پخته می‌شود. آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

۳. یک روغن داغ کن را تا ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.

۴. در کاسه‌ای بزرگ بلغور، گوشت خام، زیره، ادویه، نمک، آب لیمو و گوشت آن را خوب مخلوط کنید. گوشت پخته، تخم مرغ و سیر خام را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

۵. مخلوط گوشت را به قسمت‌های ۳۰ گرمی تقسیم کنید و هر یک را شبیه به سوسیس در بیاورید، و تا حدودی نوک آن‌ها را تیز کنید – این یک شکل سنتی یک کیبه است. کیبه را به مدت ۳-۴ دقیقه سرخ کنید و بگذارید روی کاغذ پوستی یا صافی آب آن برود.

۶. یک سیخ چوبی کوچک را از مرکز کیبه رد کنید و میل نمایید.

۷. اسپاگتی و گوشت قلقلی با لقمه‌های سیر

مواد لازم:

گوشت قلقلی:

– ۴۰۰ گرم گوشت قرمز چرخ کرده

– ۲۵۰ گرم گوشت …. چرخ کرده

– ۱ عدد پیاز

– ۱ عدد فلفل قرمز بدون هسته

– ۱ نوک انگشت پونه‌ی کوهی خشک شده

– ۴۰ گرم پارمسان رنده شده

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– کمی نمک

– کمی فلفل

سوس گوجه:

– ۸۰۰ گرم گوجه‌ی خرد شده‌ی کنسروی

– ۱ عدد پیازچه ریز شده

– ۱ عدد کدو سبز

– ۳ حبه سیر له شده

– ۱ قطره سرکه‌ی … قرمز

– ۵ گرم پارمسان

– کمی نمک

– کمی فلفل

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

لقمه‌های مینی سیر:

– یک دوم نان خمیر ترش یا هر نان تازه‌ی دیگری

– ۲۰ گرم کره‌ی بدون نمک

– ۱۵ میلی لیتر روغن زیتون

– ۲ حبه سیر، له شده

– ۱ قاشق غذاخوری جعفری تازه، حسابی ریز شده

– ۴۰ گرم پارمسان

– کمی فلفل

اسپاگتی:

– ۵۰۰ گرم اسپاگتی

– ۱ قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان

طرز تهیه:

۱. برای گوشت قلقلی‌ها، پیاز و فلفل قرمز را با هم مخلوط کنید

۲. گوشت … چرخ کرده و گوشت قرمز چرخ کرده را در یک کاسه بریزید و با باقی مواد لازم و همین طور یک قاشق روغن زیتون ترکیب کنید و خوب هم بزنید.

۳. آن مخلوط را به شکل گلوله‌های تقریبا ۴۰ گرمی در بیاورید. روی یک ورق آلومینیومی در سینی سرپوشیده درون یخچال تا زمانی که نیاز است قرار دهید.

۴. برای سس، روغن زیتون درون تابه‌ای که روی حرارت کم-تا متوسط قرار دارد بریزید. به آرامی پیازچه، کدو سبز و سیر را مرطوب کنید.

۵. سرکه … قرمز، گوجه‌های خرد شده و کمی شکر اضافه کنید.

۶. به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه بپزید، یا تا زمانی که سس غلیظ بشود. پارمسان را اضافه کنید و به آن چاشنی نمک و فلفل بزنید. کنار بگذارید.

۷. اسپاگتی را در آب کم نمک جوشان به مدت ۸-۹ دقیقه یا تا زمان نرم شدن بپزید و گاهگاهی هم بزنید. آبکشی کنید و در مقدار کمی روغن آفتابگردان بغلتانید تا از به هم چسبیدن آن جلوگیری کنید.

۸. فر را روی ۲۰۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید.

۹. کره، روغن زیتون، سیر، جعفری، و فلفل سیاه را با هم در یک کاسه مخلوط کنید.

۱۰. نان خمیر ترش را به تکه‌های کوچک لقمه مانند تقسیم کنید.

۱۱. برای آغشتن تمام لقمه‌های نان در مخلوط سیر و کره از دستان‌تان استفاده کنید.

۱۲. لقمه ها را روی یک سینی فر بگذارید و در فر به مدت ۸ دقیقه بپزید، یا تا زمانی که نان‌ها به رنگ قهوه‌ای طلایی در می‌آید و کره حباب می‌کند. وقتی پخت روی آن پارمسان بپاشید.

۱۳. گوشت قلقلی‌ها را در کمی روغن زیتون سرخ کنید تا قهوه‌ای روشن شوند. آن را درون فری که دمایش روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم شده است بگذارید و به مدت ۸ دقیقه بپزید.

۱۴. دوباره سس گوجه را در یک تابه گرم کنید و درون اسپاگتی بریزید.

۱۵. با قاشق اسپاگتی را درون کاسه‌ها خالی کنید و گوشت قلقلی و لقمه‌های سیر را به آن اضافه کنید. و بلافاصله صرف نمایید.

۸. لازانیای گوشت گاو لخم بدون گلوتن

مواد لازم:

– ۵۰۰ گرم گوشت گاو چرخ کرده‌ی لخم

– ۲ عدد پیاز قرمز، پوست کنده و حسابی ریز شده

– ۲ حبه سیر، پوست کنده و له شده

– ۳۰۰ میلی لیتر سس ووسترشر

– ۳ عدد سیب زمینی شیرین، پوست کنده و نازک خرد شده به قطعه‌های ۲-۳ میلی میتری

– ۵۰۰ میلی لیتر ماست طبیعی کم چرب

– ۱۰۰ گرم چدار رسیده رنده‌ شده

– ۱۰۰ میلی لیتر روغن کلزا

– کمی نمک و فلفل سفید آسیاب شده

طرز تهیه:

۱. یک تابه‌ی بزرگ سنگین را روی حرارت متوسط بگذارید و روغن کلزا را به آن اضافه کنید. وقتی داغ شد، پیازها و سیر ریز شده را اضافه کنید و بدون آنکه رنگ بگیرد به مدت ۳-۴ دقیقه بپزید.

۲. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تا زمانی که همه‌جای آن نسبتا رنگ می‌گیرد سرخ کنید، حتما گوشت را موقع پخته شدن با چنگال هم بزنید و تکه تکه کنید تا به رنگی یکدست برسد.

۳. به مدت ۵ دقیقه‌ی دیگر به پختن ادامه دهید، گاهی هم بزنید، بعد خمیر گوجه (پاساتا) را اضافه و حسابی ترکیب نمایید. آن را بجوشانید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد.

۴. به گوشت چرخ کرده مقدار مناسبی سس ووسترشر اضافه کنید، بعد برگ‌های ریحان را بیفزایید. خوب هم بزنید، نمک و فلفل بپاشید، سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

۵. فر را روی ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید.

۶. برای تهیه‌ی لازانیا، کمی گوشت قرمز را درون یک ظرف آشپزی عایق با قاشق بریزید. آن را به صورت لایه‌ای یکدست پخش کنید تا ته ظرف را بپوشاند، بعد قطعات سیب زمینی شیرین را روی آن ها قرار دهید تا کل گوشت را بپوشاند.

۷. این فرایند را تکرار کنید تا آنکه دو لایه گوشت و دو لایه سیب زمینی شیرین تشکیل شود. یک لایه‌ی دیگر گوشت اضافه کنید، بعد ماست را روی آن بمالید و پخش کنید. پنیر رنده شده اضافه کنید، بعد در فر به مدت ۲۵-۳۰ دقیقه بپزید تا پنیر کمی قهوه‌ای شود . سپس سرو نمایید.

۹. کیبه نایی – تارتار فیله گوشت گاو

مواد لازم:

کیبه نایی:

– ۳۰۰ گرم گوشت قرمز چرخ کرده

– ۱۰۰ گرم بلغور

– ۹۰ گرم پیاز سفید حسابی ریز شده

– ۱ فلفل سبز، دانه جدا کرده، و کاملا ریز شده

– یک مشت برگ ریحان، حسابی ریز شده

– یک مشت جعفری تخت‌برگ حسابی ریز شده

– یک مشت برگ نعناع حسابی ریز شده

– یک دوم قاشق چایخوری فلفل فرنگی

– یک دوم قاشق چایخوری نمک دریا

– مقداری فلفل سیاه، تازه آسیاب شده

– یک چهارم قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز

– قطعه‌های کوچک یخ

چاشنی:

– ۱۰۰ گرم سبزی برگی سالادی

– ۱ مشت برگ نعناع

– ۴ قاشق چایخوری ماست یونانی

– ترشی فلفل سبز

– ۱ عدد خیار نازک بریده شده

– روغن زیتون فرا بکر

– کمی آب لیمو

طرز تهیه:

۱. بلغور را به مدت ۵ دقیقه در آب سردی که برای پوشاندنش کافی باشد بخیسانید. این کار بلغور را نرم خواهد کرد، اما در عین حال باعث تردی‌اش هم خواهد شد. بلغور را درون صافی آبکشی نمایید و داخل یک توری بپیچید و فشار دهید تا به حد ممکن آب آن گرفته شود. آن را درون کاسه‌ی مخلوط کن بریزید و کنار بگذارید.

۲. پیازها، فلفل قرمز و ادویه‌ی تازه را ترکیب کنید تا خمیری نرم به دست بیاید. خمیر را را همراه با نمک، فلفل و پودر فلفل قرمز به بلغور اضافه و مخلوط نمایید.

۳. گوشت چرخ کرده و تکه‌های یخ را به مخلوط بلغور اضافه نمایید. خوب با دست هم بزنید – تا یخ آب شود، این کار همه چیز را به شکل خمیری نرم و چسبناک با هم مخلوط خواهد کرد.

۴. در نهایت، گوشت را به ۴ بخش یکسان تقسیم کنید و به شکل گلوله‌های گرد در بیاورید. به آرامی فشار دهید تا کمی تخت شوند و به شکل بیضی در بیایند سپس پتی‌ها را را درون بشقاب قرار دهید.

۵. برای تزئینات بیشتر، از پشت قاشق سوپ خوری استفاده کنید تا کمی به شکل سطح گوشت انحنا بدهید و بعد روغن زیتون فرا بکر را روی آن بپاشید.

۶. برای سرو کردن، کمی آب لیمو روی آن بپاشید و با برگ‌های نعناع، سبزی سالادی، ترشی فلفل سبز، تکه‌های خیار، کمی ماست یونانی و نان ترد تزئین نمایید.

۱۰. گوشت چرخ کرده روی نان تست

مواد لازم:

– کمی روغن زیتون فرا بکر

– ۱ عدد پیاز پوست کنده و نازک خرد شده

– ۱ عدد تره فرنگی، پاک و از طول به دونیم شده، سپس از عرض خرد شده

– ۱ عدد ساقه‌ی کرفس، از عرض خرد شده

– ۱ عدد هویج، پوست کنده، از طول دونیم و از عرض خرد شده

– ۴ حبه سیر، پوست کنده

– ۱ کیلوگرم گوشت قرمز چرخ کرده

– ۲ عدد گوجه‌ آلویی کنسروی

– یک مشت بلغور جو دو سر

– ۲۵ میلی لیتر سس ووسترشر

– یک دوم بطری نوشیدنی (….) قرمز

– ۴ تکه نان سفید، با کیفیت، یک روزه و با ضخامت ۱-۲ سانتی متر

– مخلوط چکنده‌ی گوشت، برای سرخ کردن گوشت مرغ، در صورت نیاز

– نمک دریا

– فلفل سیاه تازه آسیاب شده

– سس خردل جهت سرو کردن

طرز تهیه:

۱. روغن زیتون را درون یک تابه‌ی بزرگ سنگین بپاشید و پیاز، تره فرنگی، کرفس، هویج و حبه‌های سیر را تا نرم شدن خیس کنید.

۲. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید، در حین پختن با قاشق پخش و جمع کنید، سپس گوجه‌ها را بیفزایید. حین افزودن بلغور جو دوسر به هم زدن ادامه بدهید سپس سس ووسترشر و نوشیدنی قرمز را اضافه کنید. کمی نمک و فلفل بریزید و دوباره هم بزنید و به آرامی بگذارید یک و نیم تا دو ساعت بجوشد.

۳. حین پختن گوشت چرخ کرده باید قوامی شل و کشسان داشته باشد به نحوی که شره کند. اگر خیلی سفت به نظر می‌رسد، کمی آب مرغ می‌تواند آن را به حالت شره کنندگی‌اش بازگرداند.

۴. وقتی گوشت چرخ کرده تقریبا آماده شد، نان را سرخ کنید. هر ۳۰ ثانیه یکبار نان را بچرخانید تا قهوه‌ای روشن شود سپس آن‌ها را داخل بشقاب قرار دهید.

۵. با قاشق گوشت چرخ کرده‌ی داغ را روی نان تست بگذارید، و یک قاشق سس خردل روی آن بمالید . نوش جان!

خواص گوشت قرمز: 19 فایده ثابت شده‌ گوشت قرمز برای مغز، پوست، و چشم

منبع greatbritishchefs
نوشته‌های مرتبط