طرز تهیه خوراک بادمجان و پارمسان با کلم کالی لذیذ و خوشمزه

بادمجان یکی از سبزیجات محبوب در سراسر جهان است و با ترکیب پنیر پارمسان و کلم کالی معجزه ای در علم آشپزی رخ می دهد! اگر باورتان نمی شود خودتان این غذای خوشمزه را امتحان کنید و با طرز تهیه خوراک بادمجان و پارمسان با کلم کالی همراه ما باشید.

خوراک بادمجان و پارمسان با کلم کالی

زمان آماده‌سازی: ۱۵ دقیقه
زمان پخت: ۶۰ دقیقه
مناسب برای مصرف ۴ نفر
سطح دشواری: آسان

مواد مورد نیاز

الف. ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
ب. ۲ حبه سیر خرد شده
پ. نمک
ت. ۸۰۰ گرم گوجه فرنگی پخته شده، پوره شده با دست
ث. حدود ۶ فنجان کلم کالی، پاک و خرد شده
ج. ۱ فنجان برگ تازه‌ی ریحان خرد شده
چ. ۱ فنجان آرد بادام
ح. نصف فنجان آرد سوخاری گندم کامل
خ. ۲ عدد سفیده‌ی تخم مرغ بزرگ
د. ۲ عدد بادمجان متوسط، برش خورده به صورت دایره‌ای
ذ. فلفل سیاه تازه‌ی آسیاب شده
ر. ۱ فنجان پنیر پارمسان خرد شده
ز. ۲ قاشق غذاخوری برگ تازه‌ی جعفری، خرد شده

رپورتاژ

طرز تهیه خوراک بادمجان و پارمسان

الف. دو توری فر را یکی در وسط و دیگری در بخش بالای فر قرار دهید؛ دمای فر را به ۲۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. سطح دو سینی فر لبه‌دار را با کاغذی روغنی بپوشانید.

ب. یک تابه‌ی بزرگ را روی شعله‌ی متوسط بگذارید؛ روغن، سیر، و نصف قاشق چای خوری نمک داخل تابه بریزید و مواد را هم بزنید تا تکه‌های سیر طلایی رنگ شوند – برای این کار حدود ۴ الی ۶ دقیقه کافی است. گوجه فرنگی را به سیر اضافه کنید؛ حدود یک و نیم فنجان از آبی را که گوجه فرنگی را با آن پخته‌اید نیز به مواد اضافه کنید. اکنون کلم کالی و ریحان را نیز بیفزایید؛ اجازه دهید مواد به جوش بیایند، سپس شعله را کم کنید و بگذارید به آرامی بپزند تا به تدریج غلظت مواد زیاد شود و بافت سس به خود بگیرد – برای این کار حدود ۲۵ دقیقه کافی است.

پ. در این بین، آرد بادام و آرد سوخاری را داخل یک کاسه‌ی متوسط با هم ترکیب کنید تا به خوبی یکدست شوند. داخل یک کاسه‌ی متوسط دیگر، سفیده‌ی تخم مرغ و ۳ قاشق غذاخوری آب را آن‌قدر بزنید تا به شکل کف در بیاید.

ت. برش‌های بادمجان را روی یک سطح تمیز و صاف بچینید، و روی آن‌ها به اندازه‌ی نصف قاشق چای خوری نمک و مقداری فلفل بپاشید. برش‌های بادمجان را داخل سفیده‌ی تخم مرغ بیندازید، و سپس داخل ترکیب آرد بادام و سوخاری بیندازید تا کاملا به آن‌ها آغشته شوند. برش‌های بادمجان را داخل سینی‌های فر بچینید. سپس آن‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا بادمجان‌ها ترد شوند و سطح آن‌ها به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیاید. اگر سطح بادمجان‌ها در هر کدام از سینی‌ها شروع به قهوه‌ای شدن کرد، سینی‌ها را جا به جا کنید.

ث. فر را در حالت گریل قرار دهید (یعنی آن را جوری تنظیم کنید که حرارت فقط از سمت بالا باشد). یک ظرف با دیواره‌ی بلند (که قابل استفاده از فر باشد) را انتخاب کنید و سطح آن را مقداری سس (بخش ب) بمالید. نیمی از برش‌های بادمجان را به گونه‌ای کف ظرف بچینید که آن‌چنان روی هم قرار نگیرند. نیمی دیگر از سس را روی بادمجان‌ها بمالید، سپس یک‌چهارم موزارلا را روی آن بریزید. یک لایه‌ی دیگر از سس، بادمجان، پنیر موزارلا و این دفعه، پنیر پارمسان را به ترتیب بالا داخل ظرف بچینید. ظرف را به مدت ۱ دقیقه در طبقه‌ی بالای فر قرار دهید تا پنیرها آب شوند و به رنگ قهوه‌ای در بیایند. این غذا را گرم نوش جان کنید (قبل از این‌که پنیرها سرد شوند). پیش از مصرف، مقداری جعفری روی غذا بریزید.

نوشته‌های مرتبط