راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی؛ انواع نورپردازی با پروژکتور ال ای دی

روشنایی فضاهای وسیع و صنعتی همواره جزو چالش های نورپردازان و مهندسین بوده است. ادوات روشنایی بکار رفته در این فضاها باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد تا نه تنها مشکلی در تأمین روشنایی به وجود نیاید بلکه نور فراهم شده با کیفیت و یکدست و یکپارچه باشد.
پروژکتورها از دیرباز جزو انتخاب‌های اصلی نورپردازان برای تأمین روشنایی چنین فضاهایی بوده‌اند و اکنون با توجه به رشد تکنولوژی و همچنین انقلابی که به واسطه تکنولوژی ال ای دی به وجود آمده است، پروژکتورهای ال ای دی کار را برای مهندسین راحت کرده و ضمن تأمین یک نور با کیفیت و یکدست، از طول عمر بالایی برخوردار بوده و هزینه‌های نگهداری و تعمیر پایینی دارند.

اما بگذارید بیش از این به مقدمه نپردازیم و مقایسه‌ای اجمالی از ویژگی‌ها  و برتری‌های پروژکتورهای ال ای دی نسبت به پروژکتورهای قدیمی داشته باشیم.

  • قطعا اولین برتری را باید به مصرف بسیار کمتر پروژکتورهای ال ای دی نسبت داد. پروژکتورهای ال ای دی تا 80 درصد برق کمتری نسبت به پروژکتورهای قدیمی مصرف می‌کنند که این با توجه به حجم استفاده و نور تولیدی موضوع بسیار حیاتی‌ای است.
  • پروژکتورهای ال ای دی را می‌توانید با توجه به کاربری و نیازتان در سه دمای رنگ نور مهتابی، آفتابی و طبیعی تهیه کنید.
  • با توجه به مصرف کمتر انرژی و تولید حرارت کمتر، پروژکتورهای ال ای دی از طول عمر بسیار بیشتری نسبت به پروژکتورهای قدیمی برخوردار هستند.
  • نور تولید شده در پروژکتورهای ال ای دی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

به طور کلی از پروژکتورهای ال ای دی می‌توان در سه نوع نورپردازی استفاده کرد:

  1. نورپردازی عمومی و سراسری (Ambient) به وسیله پروژکتور ال ای دی:
    نکتولوژی طراحی پروژکتورهای ال ای دی به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که این پروژکتورها اصلی‌ترین وظیفه خود، یعنی تءمین روشنایی عمومی یک مکان و ایجاد یک نور یکدست و یکپارچه را به خوبی انجام می‌دهند. همچین رفلکتورهای پروژکتورهای ال ای دی به گونه‌‌ای طراحی شده است که بتوان فضای بیشتری را با استفاده از تعداد کمتر چراغ نسبت به انواع دیگر چراغ روشن کرد.
  2. نورپردازی امنیتی با کمک پروژکتور ال ای دی:
    یکی از کاربردهای مهم پروژکتورهای ال ای دی نورپردازی امنیتی است. نور با کیفیت این پروژکتورها به دوربین‌های مداربسته کمک می‌کنند تا تصاویر بهتر و باکیفیت‌تری را ضبط کنند. همچنین روشنایی یکی از فاکتورهای مهم در کاهش جرائم شهری می‌باشد که با استفاده از پروژکتورهای ال ای دی به خوبی این نکته‌ی مهم منظور می‌شود.
  3.  نورپردازی تزئینی و دکوراتیو با استفاده از پروژکتور ال ای دی:
    به دلیل قابلیت بالای سفارشی‌سازی و برنامه‌ریزی پروژکتورهای ال ای دی، بسیاری از فضاها و اماکن تاریخی و فرهنگی از پروژکتورهای ال ای دی برای نورپردازی تزئینی و دکوراتیو فضای خود استفاده می‌کنند. پروژکتورهای ال ای دی را می‌توان در رنگ نور دلخواه و زاویه تابش مطابق نورپردازی مورد نظر سفارش داد.
رپورتاژ

 پروژکتور ال ای دی با چه دمای رنگ نوری بخریم؟

اگر به دنبال انتخاب پروژکتورهای LED برای نورپردازی فضای سبز یا باغ را دارید بهتر است از پروژکتور ال ای دی با دمای نور آفتابی استفاده کنید، رنگ آفتابی فضا را دوستانه، دلپذیرتر و گرم‌تر جلوه می‌دهد. در نورپردازی‌های امنیتی دمای نور مهتابی انتخاب مناسب است. نور به رنگ مهتابی مسافت بیشتری را می‌تواند طی کند و به دلیل خیره‌کنندگی گزینه مناسبی برای استفاده در مصارف ایمنی و امنیتی است.

اگر هم به دنبال تأمین یک روشنایی رومزه هستید که به افراد یک تجریه دلنشین و حس خوب بدهد هستید، رنگ نور طبیعی انتخاب درست برای شماست.  پروژکتور با دمای رنگ طبیعی با رنگی معتدل و دلنشین، جلوه بصری بسیار خاص و زیبایی در فضا ایجاد می­کند و نور آن به نور روز نزدیک تر است. از جمله اقداماتی که می‌تواند به نورپردازی شما بسیار کمک کند، نصب یک سنسور فتوسل (سنسور حساس به نور) است که به صورت خودکار شدت نور خروجی پروژکتور ال ای دی را با توجه به میزان نور محیط تنظیم کند اینگونه در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنید و همزمان طول عمرا پروژکتور را نیز بالا می‌برید.

منبع: اکووات

 

برچسب ها : پروژکتور ال ای دی,پروژکتور LED,پروژکتور سی او بی,پروژکتور اس ام دی,پروژکتور SMD,پروژکتور COB

نوشته‌های مرتبط