تعبیر خواب پرتقال: ۳۰ تعبیر دیدن پرتقال و نارنگی در خواب

اغلب خواب های ما حامل پیام هایی بسیار مهم برای ما هستند و بهتر است که آن ها را نادیده نگیریم. برخی اوقات فرشته های ما سعی می کنند که از طریق خواب با ما ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل باید بیشتر به خواب های خود توجه کنیم و مفهوم آن ها را دریابیم. در این مقاله درمورد تعبیر خواب پرتقال و نارنگی با  شما حرف می زنیم. گفته می شود که معمولا دیدن میوه در خواب تعبیری مثبت دارد اما مهم تر از همه این است که تحلیلی کامل از خواب خود به دست آورید.

تعبیر خواب پرتقال

شما باید تمام جزئیاتی که در خواب دیده اید را مورد توجه قرار بدهید تا بتوانید مفهوم دقیق و واقعی خواب را دریابید. در بیشتر موارد دیدن پرتقال در خواب تعبیری مثبت دارد و خواب پرتقال با سلامتی، عشق و ازدواج در ارتباط است. دیدن پرتقال در خواب به این مفهوم است که تمام آرزوهای شما به واقعیت بدل خواهد شد. اما برخی اوقات خواب پرتقال دارای تعبیری منفی است. در ادامه انواع مختلف خواب پرتقال و تعابیر آن ها را با هم می خوانیم.

۱. تعبیر خواب پرتقالی در دست خواب بیننده

اگر در خواب ببینید که یک یا چند پرتقال در دست دارید، این خواب نشانه ای خوب است و به این معناست که به زودی فردی بسیار مهم وارد زندگی شما می شود. درواقع این فرد برای شما به مهم ترین فرد زندگی تان تبدیل می شود.

۲. تعبیر خواب خوردن پرتقال

اگر در خواب خود را در حال خوردن پرتقال ببینید، این خواب تعبیری منفی دارد. درواقع، تعبیر آن است که زندگی شخصی چندان خوبی ندارید. شاید توقع شما از شریک عاطفی تان چیزی بیشتر از این بوده است.

با این وجود، تعبیر دیگری هم برای این خواب وجود دارد. در این صورت باید طعم پرتقالی که در خواب خورده اید را به خاطر آورید.

اگر در خواب ببینید که پرتقالی ترش می خورید، تعبیر آن خوب نیست. این خواب به این معناست که شما در آینده مشکلات و مسائل بسیار زیادی خواهید داشت. همچنین این خواب به شما می گوید که هیچ هیجانی در زندگی شما وجود ندارد و شما به دنبال چیزی جدید می گردید.

از طرف دیگر، اگر در خواب ببینید که پرتقالی شیرین و خوشمزه می خورید، تعبیر آن است که از تمام مشکلاتی که سر راهتان ظاهر می شود جلوگیری خواهید کرد.

۳. تعبیر پرتقال خریدن

اگر در خواب ببینید که از بازار پرتقال می خرید، تعبیر آن است که بزرگ ترین آرزوی شما در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

۴. تعبیر پرتقال روی میز

این خواب به شما می گوید که می توانید منتظر یک غافلگیری عالی و جذاب باشید. کسی که شما را دوست دارد، غافلگیرتان می کند و این ماجرا خوشحالی بسیار زیادی برای شما به همراه دارد.

۵. تعبیر پرتقال پوست کندن

اگر در خواب ببینید که پرتقالی را پوست می کنید، این خواب نشانه ای خوب است و تعبیر آن است که به زودی سر قرار عاشقانه ای حاضر خواهید شد. شاید با کسی دیدار کنید که به فرد خاص و باارزشی برای شما تبدیل شود.

۶. تعبیر خواب درخت پرتقال

دیدن درخت پرتقال در خواب به این معناست که به زودی خبرهای خوبی دریافت می کنید.

۷. تعبیر خواب تعداد بسیار زیادی درخت پرتقال

اگر درختان پرتقال بسیار زیادی را در خواب ببینید، نشانه ای مثبت و تعبیر آن است که ازدواجی شاد، رضایت بخش و پایدار خواهید داشت.

۸. تعبیر خواب خوردن پرتقالی که از درخت افتاده است

این خواب نشان می دهد که یک نفر سخت کار کرده است و سود حاصل از سخت کوشی او به شما رسیده است.

۹. تعبیر پرتقال خشک شده یا برش های پرتقال خشک شکری

اگر چنین خوابی را دیده اید، تعبیر آن است که چیزی در زندگی شما تا مدت های طولانی باقی می ماند. این چیز می تواند یک شغل، یک رابطه یا چیزهای دیگری در زندگی تان باشد. این خواب نشانه ای مثبت است و به شما نوید می دهد که چیزی که دوستش دارید را از دست نخواهید داد.

۱۰. تعبیر خواب پرتقال های فراوان

اگر پرتقال های فراوانی را در خواب ببینید، تعبیر آن است که شما هیچ علاقه ای به کار خود ندارید. شما نمی توانید روی کارتان تمرکز کنید و دائم در فکر تعطیلات هستید. این خواب به شما هشدار می دهد که تعطیلات به پایان آمده است و شما باید به کارتان برگردید.

در اینجا رایج ترین نمونه های خواب پرتقال و تعابیر آن ها را با هم خواندیم. علاوه بر اینها، خواب های بسیار زیاد دیگری هم وجود دارند که به میوه ها مربوط می شوند.

همانطور که پیش از این هم گفته شد، برای اینکه بتوانید خواب خود را به درستی تعبیر کنید لازم است که تمام جزئیاتی که در خواب دیده اید را به یاد بیاورید.

برای مثال، گفته می شود که اگر زنی در خواب ببیند که سعی می کند تا دستش به پرتقال بزرگی برسد اما موفق به این کار نمی شود، تعبیر آن است که این زن بسیار تنهاست و به مردان اعتمادی ندارد. برای زنی که این خواب را ببیند هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و او تنها باقی خواهد ماند.

از طرف دیگر، اگر دختری که قصد ازدواج کردن دارد خواب پرتقال ببیند، این خواب نشانه خوبی است و تعبیر آن است که این زن در ازدواج خود بسیار شاد و خوشحال خواهد بود و خوشبختی در انتظار اوست.

۱۱. معنی و تعبیر روانشناختی خواب پرتقال

پرتقال هم مانند «سیب»، «آلو» یا «انگور»‌ با عشق و لذت مرتبط است و به عنوان وسوسه‌ و اشتیاق لذت‌های دنیوی و جنسی به حساب می‌آید.

۱۲. تعبیر پرتقال‌های تازه‌ی خوشبو

دیدن پرتقال‌های تازه و خوشبو در خواب نماد خوش‌اقبالی است. این خواب بر یک سری از رویدادهای خوشایند دلالت دارد که در آینده در زندگی‌تان رخ خواهند داد.

۱۳. تعبیر خواب سرخوردن روی پوست پرتقال

اگر خواب ببینید پای‌تان روی پوست پرتقال می‌ماند و سر می‌خورد تراژدی در راه است. این خواب یعنی یکی از عزیزان‌تان را به خاطر مرگی‌ نابهنگام از دست خواهید داد، که برای شما و خانواده‌تان اندوه بسیاری به همراه می‌آورد.

رپورتاژ

۱۴. تعبیر خواب نوشیدن آب پرتقال

اگر خواب ببینید در حال نوشیدن آب پرتقال هستید، به معنی آن است که خواهید توانست به چیز مهم و عالی دست پیدا کنید و به همین خاطر همکاران‌تان شما را فردی با اعتماد به نفس می‌بینید و به شما احترام خواهند گذاشت.

۱۵. تعبیر خواب پوست پرتقال

اگر در خواب پوست پرتقال ببینید، باید برای چیزی مایوس کننده خودتان را آماده کنید. این خواب یعنی به خاطر ناتوانی در کسب مادیاتی که به شدت آرزوی‌اش را داشتید که از سر بی پولی و نداشتن منابع لازم است بسیار ناراحت می‌شوید.

۱۶. تعبیر خواب با پرتقال از کسی پذیرایی کردن

اینکه خواب ببینید از کسی با پرتقال پذیرایی می‌کنید نماد بروز اختلاف و ناسازگاری با آن شخص است. این امر باعث پریشانی در رابطه‌تان خواهد شد که به خاطر تنش به وجود آمده بین شما دو نفر است.

۱۷. تعبیر خواب یک تکه پرتقال

دیدن یک تکه پرتقال در خواب دلالت بر آن دارد که به خاطر تعلل و مردد بودن باید انتظار تنبیه و جریمه شدن را داشته باشید. واکنش کند شما ممکن است به مشکلاتی منجر شود و ممکن است مجبور شوید پس از رخ دادن اتفاقات وقت‌تان را صرف بازسازی و جبران کنید. این امر ممکن است باعث ناراحتی و استرس بشود.

۱۸. تعبیر خواب شکوفه‌های درخت پرتقال

دیدن شکوفه‌های درخت پرتقال در خواب نشانه‌ی آن است که افراد جدیدی به خانواده‌تان اضافه خواهد شد که میراث شما را ادامه خواهد داد و کار خیری که شما برای دیگران انجام می‌داده‌اید را به عهده خواهد گرفت.

۱۹. تعبیر خواب پرتقالی بزرگ بر روی درخت

اگر در خواب خود پرتقال بزرگی را بر فراز یک درخت ببینید، نماد آن است که در پیدا کردن شریک عمر خود بسیار سخت‌پسند خواهید بود و شاید همین امر باعث شده باشد که انتخاب همدم برای شما تا این اندازه طول کشیده است.

۲۰. تعبیر خواب عنکبوتی درون آب پرتقال

این خواب دو تصویر به شدت متضاد در خود دارد. نوشیدن آب پرتقال معمولا به معنی آن است که خواهید توانست به دستاورد بزرگی در زندگی برسید که می‌تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند و برای‌تان عزت و احترام به همراه بیاورد. از طرف دیگر تصویر عنکبوت، مرده یا زنده، ممکن است به معنی آن باشد که سایرین از دستاوردهای شما سوء استفاده خواهند کرد که احتمالا اگر روی اعمال آن‌ها کنترل نداشته باشید شاید موفقیت‌های‌تان را ضایع کند.

۲۱. تعبیر خواب جمع کردن پرتقال پوست کنده از درخت پرتقال

ناخودآگاه شما اساسا دارد می‌گوید بیشتر مراقب تصمیم گیری‌های‌تان باشید و هوشیارانه عمل کنید. به علاوه، ممکن است از گسترش افق دیدتان و تغییر زاویه‌ی نگرش‌تان به زندگی کمی مبتکرانه‌تر عمل کنید و همین باعث جریان خلاقه‌ی ذهن‌تان بشود.

معانی و تعابیر دیدن پرتقال در خواب بر اساس مذاهب و فرهنگ‌های مختلف

فرهنگ اروپایی (یهودی – مسیحی)

۲۲. نزدیک بودن به کامیابی و مسرت

بر اساس باور اروپاییان دیدن پرتقال در خواب به نوعی مژده دهنده‌ی رسیدن روزگار خوشی و مسرت است.

۲۳. نشانه‌ی میل و اشتیاق به سفر کردن

اگر در خواب یک عدد پرتقال ببینید تعبیرش آن است که ذهن‌تان نشان می‌دهد متمایل و علاقمند به سفر کردن است.

۲۴. نشانه‌ی عشق و کامیابی در زندگی عاشقانه

از طرفی اگر پرتقال‌های فراوانی را روی درخت ببینید نشانه‌ و دلالت بر بلوغ عشقی است و به نوعی خبر از کامیابی در این زمینه می‌دهد.

۲۵. نشانه‌ی ناپایداری شادمانی و گذرا بودن خوشی‌ها

اگر خواب چیدن پرتقال ببینید به معنی آن است که دوران شادمانی‌تان پایدار نیست و بر بستری متزلزل جریان دارد.

۲۶. نشانه‌ی نیاز به تلاش و کوشش‌های بیشتر

اگر در خواب ببینید مشغول کندن پوست پرتقال هستید نشان از آن دارد که باید برای رسیدن به موفقیت‌ها و اهداف مطلوب و ثبات و ماندگاری آن‌ها از خودتان تلاش بیشتری به خرج بدهید.

۲۷. نشان از رابطه‌ی لذت بخش عشقی و همچنین تغییرات

اگر خواب خوردن پرتقال ببینید دلالت بر آن دارد که برای رسیدن به موفقیت و بهره‌مند شدن از مواهب آن به اعمال تغییرات ادامه خواهید داد. همچنین این خواب اعلام کننده و مبشر داشتن رابطه‌ی عشقی لذت بخش است.

۲۸. نشانه‌ی هشداری برای تکیه نکردن به شانس و اقبال

اگر در خواب ببینید مشغول چیدن و کندن پرتقال از درخت هستید به معنی آن است که نباید خیلی به شانس و اقبال متکی باشید.

از منظر اسلام

۲۹. نماد و نشانه‌ی دعوا و بی‌عدالتی

در فرهنگ اسلامی اگر خواب پرتقال ببینید به آن تعبیر می‌شود که پس از بی‌عدالتی که در حق‌تان صورت می‌پذیرد کارتان به جنگ و جدل می‌کشد.

۳۰. به معنا و نشانه‌ی عشق و محبت

از منظر اسلام و تفاسیر اسلامی اگر خواب خوردن پرتقال آبدار ببینید، این خواب بشارت دهنده‌ی شعف حاصل از عشق و لذت در زندگی است.

منبع dreamingandsleeping
نوشته‌های مرتبط