با میلگرد کلاف و کاربرد آن آشنا شوید؟

میلگرد کلاف همان‌طور که از نامش پیداست کلاف‌های پیچیده‌ای هستند که در سازه‌های ساختمانی و صنعتی کاربرد فرآوانی دارند و در اندازه‌های مختلف در بازار موجود هستند. این محصول همانند سایر محصولات فولادی دارای مزیت‌ها، کاربردها، انواع، قیمت و ویژگی‌های خاص است.

میلگرد کلاف چیست؟

از کلاف میلگرد که به عنوان فولاد تقویت‌کننده نیز شناخته می‌شود برای تقویت بتن استفاده می‌شود. آن‌ها این کار را با افزایش مقاومت کششی بتن مانند بتن مسلح انجام می‌دهند. فولادهای کربنی رایج‌ترین نوع کلاف میلگرد هستند، اما انواع دیگری مانند فولاد ضد زنگ و میلگردهای کامپوزیت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نظر فیزیکی، بتن و فولاد دارای انبساط حرارتی مشابهی هستند و بنابراین هنگامی که در یک ماده قوی در همه شرایط آب و هوایی ترکیب شوند، به خوبی عمل می‌کنند.

کلاف میلگرد از فولاد گالوانیزه قوی‌تر است. آن‌ها از ایجاد ترک در بتن جلوگیری می‌کنند. کویل میلگرد یا همان میلگرد کلاف بسیار ماندگار، مقرون به صرفه و پاسخ‌گو است. کویل میلگرد در افزایش عملکرد فعالیت‌های  تجاری شامل فرودگاه‌ها، کشاورزی، حصارکشی، زیرساخت‌ها و دال‌های بتنی مفید است.

انواع میلگردهای کلاف

میلگرد کلاف معمولا در صنعت به دو صورت آج‌دار و کلاف ساده مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود هستند.

میلگرد کویل ساده:

این نوع میلگرد در 4 دسته و از سایز 5.5 تا 16 میلی‌متر موجود است. سایزهای 5.5 تا 8 در بازار به عنوان سیم شناخته می‌شوند. قابل ذکر است که این محصول تا سایز 12 در کارخانه تولید می‌شود و سایزهای بالاتر به صورت سفارشی است.

میلگرد کویل آج‌دار:

این نوع میلگرد به دو دسته A2 و A3 تقسیم می‌شود. قیمت این نوع میلگرد در بازار بر اساس دسته‌بندی و سایز آن تعیین می‌شود. معمولا قیمت میلگرد آج‌دار بیشتر از نوع ساده آن است. البته این بستگی به اندازه میلگردها دارد.

کاربردهای میلگرد کلاف

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، میلگرد کلاف دارای دو نوع است که در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ازجمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین کاربردهای این میلگرد نیز به شرح زیر است:

  • ساختمان
  • خرپا و تیرآهن
  • سیم بکسل
  • سیم خاردار
  • زنجیر فلزی
  • میخ، پیچ و پرچ
  • صنایع الکترودسازی و جوشکاری
  • توری نرده، نرده و گابیون
  • صنعت فنرسازی
  • سیم خوش تراش
  • سایر فولادهای فرعی و تبدیلی

کاربردهای میلگرد کلاف متناسب با اندازه و نوع آن متفاوت است و هر کدام در صنعتی خاص استفاده می‎شود.

مطالعه مقاله میلگرد کلاف چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ از وبلاگ آهن اسپات به شما پیشنهاد می‌شود.  در این مقاله از وبسایت Ahanspot با میلگرد کلاف آشنا شوید.

میلگرد کلاف

رپورتاژ

مزایای میلگرد کلاف

میلگرد کلاف مانند سایر محصولات فولادی دارای مزیت‌هایی است که کاربر را راغب به استفاده از این محصول می‌کند. مزایای میلگرد در کلاف‌ها به شرح زیر است:

  • صاف کردن و خم شدن بیشتر
  • افزایش بهره‌وری
  • بهبود عملکرد
  • هدر رفت کمتر
  • مدیریت موجودی کارآمد
  • هزینه‌های نیروی کار کمتر
  • کاربرد سریع‌تر

کارخانه‌های میلگرد کلاف در ایران

در ایران کارخانه‌هایی وجود دارد که به تولید میلگرد می‌پردازند، این کارخانه‌ها عبارتند از:

  • شرکت ذوب آهن اصفهان
  • مجتمع فولاد نطنز
  • کاشان
  • یزد

لازم به ذکر است مفتول‌ها به صورت کلی در رده محصولات نیمه تمام قرار دارد. این محصول در صنعت برای ساخت مفتول استفاده می‌شود و از نورد بیلت و شمش در کارخانه نورد تولید می‌شود. مفتول تولید شده به واسطه شمش و بیلت بعد از کش سرد به سیم تبدیل می‌گردند.

در روش نورد گرم ابتدا شمش‌های فولادی را در کوره‌های حرارتی نورد ریخته و پس از رسیدن به دمای مطلوب برای عملیات نورد به خطوط تولید منتقل می‌کنند. در صنعت به میلگردهای کلاف، جاده مفتولی نیز گفته می‌شود و به عنوان ماده اولیه برای کلیه مفتول‌های خاص صنعتی، گالوانیزه و تقویت‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بعد از انجام عملیات تولید، میلگردها به واسطه دستگاه مورد نظر به عنوان کلاف تقسیم‌بندی می‌گردند. فولادی که برای تولید میلگردهای سیمی استفاده می‌شود به واسطه تمامی فرآیندهای فولادسازی مثل کوره‌های باز، کوره‌های قوس الکتریکی و همچنین مبدل‌ها تولید می‌گردند. این محصول از شمش بیلت به روش نورد گرم تولید می‌شود و به عنوان یک محصول نیمه‌تمام در صنعت شناخته می‌شود و پس از طی مراحل کشش سرد به انواع مفتول تبدیل می‌شود.

بعد از تولید شدن، سیم‌ها در مراحل نهایی تولید به صورت کلاف در می‌آید. به صورت کلی قطر داخلی این کلاف‌ها 85 میلی‌متر و همچنین وزن آن‌ها نیز چیزی حدود به 22000 کیلوگرم است. اندازه و وزن این کلاف‌ها با توجه به ظرفیت کارخانه نورد تولیدی می‌گردد و با جوش کلاف‌ها وزن‌های بیشتری از آن به وجود می‌آید.

میلگرد کلاف

خرید میلگرد کلاف از آهن اسپات

میلگرد تقویتی کلاف یا میلگرد کلاف میلگردی است که قادر خواهد بود مزایای بسیاری را از جمله کاهش هزینه‌های کارگری، کاهش تلفات فرآوری و میزان استفاده از فولاد، مدیریت بهتر موجودی و استفاده کارآمد از فضای ذخیره‌سازی و …. را به همراه داشته باشد.

کویل میلگرد در تمامی گریدها و مشخصات در سایت آهن اسپات به آدرس ahanspot.com موجود است. ویژگی‌های خرید خود را مانند قطر، نورد گرم، نورد سرد، موج‌دار و موارد دیگر انتخاب کنید. هنگام خرید میلگرد کلاف انتخاب خود را بر اساس قیمت، کیفیت و نظرات مشتریان قبلی محدود کنید.

همچنین باید خاطر نشان کرد که میلگردهای کلاف کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف دارند. به همین دلیل میزان تقاضا برای خرید این نوع میلگردها بسیار زیاد است. به خصوص خرید کلاف سایز ۵.۵ و ۶.۵ که به میلگرد حرارتی نیز معروف هستند، در بازار آمار بالایی را به صورت روزانه به خود اختصاص می‌دهد.
این میزان از تقاضا بر روی قیمت کلاف میلگرد تأثیر گذار است. مقاله میلگرد حرارتی چیست را همین الان در Ahanspot بخوانید.

در آهن اسپات می‌توانید تمام پیشنهادات کویل میلگرد را مرور کنید و نیازهای خود را با قیمت‌های مناسب مطابقت دهید. شما می‌توانید اطلاعات کامل محصولات را قبل از خرید مطالعه و بررسی کنید. در آهن اسپات معاملات خوب، پرداخت آسان و مطمئن، تحویل سریع و خرید با اعتماد را تجربه کنید.

خرید و فروش بدون واسطه انواع آهن‌آلات و محصولات فولادی ساختمانی و صنعتی از مهم‌ترین وظایف آهن اسپات به شمار می‌رود. با بررسی و تحلیل‌های روزانه، هفتگی و ماهانه بازار آهن و فولاد در آهن اسپات، با کمترین ریسک ممکن خرید خود را انجام دهید.

 

نوشته‌های مرتبط