برای اخذ اقامت کانادا، سرمایه گذاری بهتر است یا کارآفرینی؟

کشور کانادا بیش از 30 سال است که برنامه‌های مهاجرت تجاری را برای افراد مختلف واجد شرایط ارائه می‌کند. این برنامه‌های تجاری مختص کسانی است که در زمینه راه‌اندازی و یا مدیریت کسب و کار فعالیت داشته‌اند. این افراد کشور کانادا را به‌عنوان محلی عالی برای سرمایه‌گذاری یا ایجاد کسب و کار جدید خود معرفی می‌کنند.

کانادا به دلیل کیفیت زندگی بالا، برخورداری از پاسپورت معتبر، فرصت‌های تجاری منحصر به فرد و اقتصاد پویا، مقصدی عالی برای کسانی است که قصد دارند در یک کشور دوم کسب و کار خود را داشته باشند. اکثر کسانی که به این کشور مهاجرت کرده‌اند، کارآفرین یا سرمایه‌گذار هستند. اما کدام یک از این دو روش برای اخذ اقامت کانادا بهتر است؟ در ادامه به بررسی تفاوت میان این دو روش مهاجرتی می‌پردازیم.

مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا

سرمایه‌گذار کسی است که با هدف بازدهی و سود بیشتر، دارایی شخصی خود را صرف کسب و کارهای کوچک و بزرگ، معاملات خارجی، املاک و … می‌کند. کشور کانادا، از سال 1980 تاکنون توانسته یکی از موفق‌ترین برنامه‌های سرمایه‌گذاری را برای مهاجران اجرا کند که از طریق آن، ده‌ها هزار متقاضی از سراسر جهان به این کشور وارد شده‌اند. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در نهایت می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم (ویزای طلایی) یا تابعیت (گذرنامه طلایی) این کشور شود.

برای واجد شرایط بودن در این برنامه مهاجرتی، تنها کافی است الزامات را برآورده کرده و ثابت کنید مبلغ سرمایه‌گذاری شما از طریق راه‌های قانونی به دست آمده است. در صورت تأیید شرایط شما، یک دعوتنامه رسمی دریافت کرده و می‌توانید به کانادا بروید. مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری شرایط و مراحلی دارد که شاید در نگاه اول کمی پیچیده به‌نظر برسد، اما وقتی که با روند آن کمی آشنا می‌شوید متوجه می‌شوید که آن‌طورها هم نیست.

این شیوه سرمایه‌گذاری توسط دولت داخلی کانادا پشتیبانی شده و خود شخص از تعهداتی همچون برنامه‌ریزی برای کسب و کار مورد نظر، مبرا می‌شود. یعنی فرد برای حضور در کانادا برای ایجاد یا راه‌اندازی کسب و کاری که در آن سرمایه‌گذاری کرده، هیچ الزامی ندارد. مهاجرت سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارد که می‌توان مهاجرت کارآفرینی را هم جزو این دسته به حساب آورد؛ چرا که فرد با ایجاد یک کسب و کار در کانادا، در واقع باید مبلغی را برای راه‌اندازی کار خود صرف کند.

مهاجرت کارآفرینی به کانادا

برای این که بتوانیم برنامه مهاجرت کارآفرینان به کانادا را بهتر درک کنیم، لازم است ابتدا با مفهوم کارآفرینی آشنا شویم. کارآفرین فردی است که با ایده‌های تجاری نوآورانه و ریسک پذیر، یک کسب و کار جدید را به امید سوددهی راه‌اندازی می‌کند. یک کارآفرین شخصی است که بینش اقتصادی داشته و فرصت‌های طلایی در بازار را تشخیص می‌دهد. وظیفه برنامه‌ریزی و مدیریت کلی کسب و کار نیز برعهده شخص کارآفرین بوده و تمام سود حاصل را دریافت می‌کند. به طور کلی، تمام روند ایجاد یک کسب و کار، تا تبلیغات و سوددهی آن به کارآفرین مربوط می‌شود.

کشور کانادا، بیش از 12 برنامه مهاجرت کارآفرینی متفاوت را ارائه می‌کند که هیچ مبلغ اولیه‌ای را برای سرمایه‌گذاری تعیین نکرده‌اند. برنامه مهاجرت کارآفرینی کانادا یکی از برنامه‌های مهاجرت استانی (PNP) به کانادا است. دلیل طراحی و ارائه چنین برنامه‌هایی توسط دولت کانادا، جذب افراد با ایده‌های تجاری بزرگ برای رونق اقتصادی این کشور است. هر یک از این برنامه‌ها، افراد و مشاغل خاصی را هدف قرار می‌دهند اما اولیت اصلی اغلب آن‌ها، ایجاد شغل برای شهروندان یا افراد مقیم کانادا است.

برخلاف برنامه‌های سرمایه‌گذاری، مهاجرت کارآفرینی کانادا نیازمند مدیریت فعال کسب و کار ایجاد شده در کانادا است. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که مهاجرت کارآفرینی و اخذ ویزا از طریق آن، با شرایط ویزای استارتاپ کانادا متفاوت است. قبل از اقدام برای اخذ هر یک از این دو ویزا، باید شرایط و تفاوت‌های آن‌ها را به دقت بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مقایسه کارآفرینی و استارتاپ کانادا، لینک زیر را مطالعه کنید:

رپورتاژ

https://parsicanada.com/canada-entrepreneurship-and-startup-differences/

اخذ اقامت کانادا

مقایسه مهاجرت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی؛ کدام یک بهتر است؟

کانادا هر ساله فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را برای مهاجرت کاری به این کشور فراهم می‌کند. این برنامه‌ها شامل دسته‌بندی‌های مختلفی هستند که افراد با توجه به علاقه و حیطه کاری خود، می‌توانند هر یک را انتخاب کنند. مهاجرت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی دو دسته‌بندی اصلی برای مهاجرت کاری به کانادا هستند.

پاسخ به این سوال که برای اخذ اقامت کانادا سرمایه‌گذاری بهتر است یا کارآفرینی، به موارد زیادی بستگی دارد. فرد خود باید تعیین کند که به مدیریت فعال یک کسب و کار علاقه دارد و می‌خواهد کارآفرینی را انتخاب کند؛ و یا تنها می‌خواهد دارایی‌های خود را بدون پذیرش مسئولیت‌های سنگین مدیریتی، سرمایه‌گذاری کند.

اغلب افراد، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را انتخاب می‌کنند. دلیل این انتخاب، در درجه اول دوری از دردسرهای مدیریت کسب و کار در یک کشور دیگر است. دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا عبارت است از:

  • دسترسی به استانداردهای بالای زندگی
  • دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی در بهترین سطح
  • امکان استقرار فرد سرمایه‌گذاری در کانادا به همراه خانواده
  • دسترسی به فرصت‌های عالی بین‌المللی
  • بهره‌مندی از سیاست‌های مطلوب سرمایه‌گذاری و امنیت اقتصادی
  • داشتن ویزای کانادایی معتبر و امکان سفر به بسیاری نقاط جهان
  • سادگی و تسریع روند اخذ شهروندی کانادا با اخذ ویزای سرمایه گذاری این کشور

سخن نهایی

کانادا کشور فرصت‌های بی‌بدیل برای مهاجرت است. دولت کانادا طی یک برنامه سه ساله قصد دارد تا بیش از 1.3 میلیون مهاجر جدید را در سال‌های 2022 تا 2024 جذب کند. برای رفتن به کانادا راه‌های زیادی وجود دارد اما یکی از پرتقاضاترین مسیرها، مهاجرت کاری به کانادا است. این برنامه مهاجرتی خود دارای دسته‌بندی‌های متعددی بوده و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، دو روش شناخته شده در این برنامه هستند.

در این مطلب این دو شیوه مهاجرت کاری کانادا را با هم مقایسه کرده و با جزئیات آن آشنا شدیم. اما مهاجرت به کانادا کار ساده‌ای نیست و به مطالعه گسترده و مشاوره از افراد متخصص نیاز دارد. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت موسسه پارسی کانادا علاوه بر دسترسی به آخرین مطالب و اخبار در زمینه مهاجرت، با مشاوران این موسسه در ارتباط باشید.

نوشته‌های مرتبط