12 اشتباه رایج زیبایی که همین امروز باید ترک کنید

آدمها همیشه به دنبال راهی جدید برای زیباتر شدن هستند و گاهی در این تلاشها مرتکب اشتباهاتی نیز می شوند. آیا تا به حال شده که شما کاری برای زیباتر شدن انجام دهید اما نتیجه معکوسی بگیرید؟ اگر این طور بوده پس در ادامه با بخش سلامت و زیبایی بازده همراه باشید تا ۱۲ اشتباه رایج زیبایی که همین امروز باید ترک کنید را بشناسید.

۱. پس از خوردن قهوه مسواک می‌زنید

درست است که اسید یا قند موجود در قهوه، آب‌های گازدار و آبمیوه‌ها لایه بیرونی دندان یا همان مینای دندان را می‌خورد اما فورا آن‌ها را مسواک نکنید! زمانی که پس از خوردن یک غذا یا نوشیدنی اسیدی دندان‌های خود را مسواک می‌کنید، درواقع آن مینای ضعیف را از بین می‌برید. به جای این کار، دهان‌تان را با آب بشویید و حداقل ۱ ساعت بعد مسواک بزنید. از این بهتر، این است که قبل از نوشیدن یا خوردن این خوراکی‌ها مسواک بزنید.

۲. با موهای خشک شنا می‌کنید

آب استخر حاوی مواد شیمیایی است که به موها آسیب زده و موهای بلوند را سبز می‌کند. موهای خود را مانند یک اسفنج خشک در نظر بگیرید: اگر آن را قبل از انداختن در استخر با آب شیر خیس کنید، آب استخر را خیلی به خود جذب نمی‌کند. زمانی که از استخر بیرون می‌روید، موهای خود را فورا بشویید که بهتر است این کار را با شامپوی مخصوص بعد از استخر انجام دهید.

سفید شدن پوست: ۳۶ راه ساده و سریع برای سفید کردن پوست

۳. خیلی زیاد یا خیلی کم شامپو می‌زنید

شامپو چربی طبیعی پوست سر را از بین می‌برد. اگر خیلی از آن استفاده کنید، موهای شما خشک و بی طراوت می‌شوند. البته میزان استفاده از آن به جنس موهای شما ربط دارد. برای موهای نرم و صاف، درصورت وجود چربی یا آلودگی می‌توان هر روز موها را با شامپو شست اما متخصصان پیشنهاد می‌کنند که این کار را هر دو یا سه روز یک بار انجام دهیم. برای موهای ضخیم‌تر یا فر می‌توان چند روز یا یک هفته را حد فاصل شستشو قرار داد. افرادی که موهای خیلی ضخیم دارند می‌توانند آن را یک یا دو بار در ماه بشویند. از آرایشگر خود بپرسید که چه برنامه و محصولاتی برای موهای شما مناسب است.

۴. از نرم کننده استفاده نمی‌کنید

شاید نگران این باشید که نرم کننده موهای شما را سنگین کند. یا وقت آن را ندارید. اما بدون آن، موها خشک و بی طراوت می‌شوند. برای صاف و سالم کردن موها، هر وقت موهای‌تان را می‌شویید، از یک نرم کننده سبک استفاده کنید. آن را به انتهای موهای خود (نه ریشه‌ها) بزنید. این کار را با انگشتان خود انجام دهید.

۵. گوش‌های خود را با گوش پاک‌کن تمیز می‌کنید

ممکن است حس خوبی داشته باشد اما گوش پاک‌کن، موم گوش را داخل‌تر می‌برد. علاوه بر این، ممکن است به پرده گوش خود یا استخوان‌های کوچکی که به شنیدن شما کمک می‌کنند آسیب بزنید. خوب پس موم گوش را باید چگونه پاک کرد؟ درواقع، شما نباید این کار را بکنید چون بدن خودش می‌تواند این کار را انجام دهد. اما اگر حس می‌کنید گوش‌تان پر شده است، گوش‌تان زنگ می‌زند، یا در شنیدن مشکل دارید به پزشک مراجعه کنید. او می‌تواند به پاک کردن آن به صورت بی‌خطر کمک می‌کند.

ماسک جوانسازی پوست: ۱۲ ماسک صورت خانگی و ساده برای جوانسازی صورت

۶. برای متوقف کردن عرق، از دئودورانت استفاده می‌کنید

رپورتاژ

دئودرانت جلوی بو را می‌گیرد اما اگر زیر بغل‌تان چسبنده یا عرقی می‌شود، شما به ضد عرق نیاز دارید. ضد عرق با بستن غده‌های عرق، از خیس شدن ناحیه مورد نظر جلوگیری می‌کند. آیا بعد از حمام صبح‌تان از آن استفاده می‌کنید؟ ابتدا، دستورات روی آن را بخوانید. بعضی محصولات باید شب و سپس صبح روی پوست خشک زده شوند. کف دست‌تان عرق می‌کند؟ برای آن‌ها هم می‌توانید از ضد عرق استفاده کنید.

۷. قبل از پدیکور، اصلاح می‌کنید

شاید دل‌تان نخواهد که ناخن کارتان، موهای پای‌تان را ببیند. اما ترک‌های کوچک پس از اصلاح، ورودی‌های خوبی برای هر نوع باکتری در زمان حمام پا هستند. این کار می‌تواند باعث عفونت شود. حداقل ۲۴ ساعت قبل از پدیکور، اصلاح نکنید. همچنین نگذارید آرایشگر، کوتیکول‌ها را ببرد زیرا این کار نیز راهی برای ورود میکروب‌ها ایجاد می‌کند.

۸. ریش تراش‌تان را خیلی روی پوست می‌کشید

اگر از یک ریش تراش کند برای اصلاح کردن استفاده می‌کنید، احتمالا برای صاف شدن پوستتان مجبور می‌شوید آن را چند بار روی پوست بکشید. این کار باعث ایجاد بریدگی‌هایی روی پوست شده که می‌تواند به ایجاد جوش، راش، تحریک و عفونت منجر شود. پس از   ۵ یا ۷ بار اصلاح -یا هر زمان که باید یک ناحیه را چند بار اصلاح کنید – زمان عوض کردن تیغ‌ها می‌رسد.

۹. در بخار حمام می‌مانید

آب گرم پوست را خشک می‌کند. اگر اگزما دارید، آب گرم می‌تواند باعث تشدید آن شو د. بنابراین از حمام‌های طولانی مدت با آب گرم بپرهیزید. به جای آن، از آب ملایم استفاده کنید. اگر آب خیلی داغ باشد، به محض رفتن به زیر آن متوجه می‌شوید.

۱۰. صورت خود را اسکراب می‌کنید

برای پاک کردن آلودگی‌های روزانه از پوست صورت، لازم نیست صورت‌تان را با لیف اسکراب کنید. تنها چیزی که لازم دارید، ماساژ دادن صورت با نوک انگشتان و یک شوینده ملایم است. صورت خود را یک یا دو بار در روز با آب ولرم یا سرد بشویید. برچسب شوینده خود را نگاه کنید و از شوینده‌هایی که حاوی الکل یا مواد زبر هستند بپرهیزید. پس از آن، پوست را به دقت با آب بشویید.

۱۴ بهترین راه برای محافظت و مراقبت از پوست در تابستان

۱۱. خیلی از محصولات پوستی استفاده می‌کنید

متخصصان پوست، علاوه بر استفاده از شوینده ملایم برای صورت، مرطوب کننده و ضد آفتاب با طیف وسیع -SPF ۳۰ یا بالاتر – را به عنوان محصولات ضروری معرفی می‌کنند. سرم‌ها گران هستند و فواید آن‌ها اثبات نشده است و تونرها نیز ممکن است باعث خشکی و تحریک پوست شوند. برای آکنه، از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پروکساید خیلی استفاده نکنید. این‌ها می‌توانند پوست را تحریک کنند. اگر درمان‌های دارویی آکنه برای شما جواب نمی‌دهند، با متخصص پوست خود در میان بگذارید.

۱۲. قسمت‌های حساس را با صابون می‌شویید

ناحیه  واژن بسیار حساس است. بنابراین از صابون‌های معطر یا ضدعفونی کننده برای این ناحیه استفاده نکنید زیرا تعادل باکتری‌هایی که سلامت آن ناحیه را حفظ می‌کنند را به هم می‌زند. این مسئله برای شاورها ( زنانه)، دستمال‌های معطر و دئودرانت‌های واژینال نیز صدق می‌کند. تنها چیزی که لازم دارید یک صابون ساده و بدون عطر است که هر روز آن ناحیه را به آرامی بشویید.

نوشته‌های مرتبط