طرز تهیه کالزونه پپرونی با پنیر پارمسان و ادویه ایتالیایی

طرز تهیه کالزونه پپرونی با پنیر پارمسان و ادویه ایتالیایی به کار رفته در آن، می‌تواند علاقه‌تان را به غذاهای ایتالیایی دو چندان کند. زمان آماده‌سازی و پخت مجموعا ۳۰ دقیقه , و مواد گفته شده برای مصرف ۴ نفر کافی است.

کالزونه پپرونی

مواد مورد نیاز

الف. ۱ فنجان پپرونی خرد شده
ب. نصف فنجان سس پاستا را گوشت
پ. یک‌چهارم فنجان پنیر موزارلای کم چرب خرد شده
ت. ۹۰۰ گرم خمیر نان منجمد، یخ‌زدایی شده
ث. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شیر پر چرب
ج. ۱ قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده
چ. نصف قاشق چای خوری ادویه ایتالیایی (اختیاری)

دستورالعمل

رپورتاژ

الف. فر را به دمای ۱۷۵ درجه‌ی سانتی‌گراد برسانید. پپرونی، سس پاستا، و پنیر موزارلا را داخل یک کاسه‌ی کوچک با هم ترکیب کنید.

ب. سطح صاف و تمیزی را انتخاب کنید؛ روی آن را کمی آرد بپاشید. خمیر نان را روی این سطح پخش کنید و به چهار قسمت تقسیم کنید. هر قسمت را به یک دایره‌ به قطر ۱۵ سانتی‌متر تبدیل کنید. به اندازه‌ی یک‌سوم فنجان ترکیب پپرونی را روی هر خمیر قرار دهید. خمیر را تا بزنید؛ یک طرف خمیر را روی طرف دیگر آن بگذارید، و با نوک انگشتان دو لبه‌ی خمیر را روی هم فشار دهید تا کاملا بسته شود. سپس هر چهار خمیر را روی سینی فر بگذارید.

پ. روی خمیرها را با استفاده از قلم‌مو به شیر آغشته کنید؛ مقداری پنیر پارمسان روی آن‌ها بپاشید، و در صورت تمایل، کمی هم ادویه‌ی ایتالیایی به آن بزنید. سپس، سینی را به مدت ۲۰ الی ۲۵ داخل فر قرار دهید تا سطح نان‌ها قهوه‌ای طلایی شود.

ارزش غذایی

هر یک عدد کالزونه پپرونی حاوی ۵۴۰ کالری، ۲۳ گرم چربی (۸ گرم چربی اشباع شده)، ۳۶ میلی‌گرم کلسترول، ۱۵۷۳ میلی‌گرم سدیم، ۵۹ گرم کربوهیدرات (۷ گرم قند، ۵ گرم فیبر)، و ۲۱ گرم پروتئین است.

نوشته‌های مرتبط