درمان کم پشتی مو: ۳۴ روش طبیعی تقویت و درمان موهای کم پشت

آدم‌ها اغلب داشتن موهای پر پشت و بلند را ترجیح می‌دهند و از نظرشان زیبا و جذاب به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد زنان دارای موهای زیبای پرپشت و بلند نسبت به زنان دارای موهای کم پشت، مردان را بیشتر مجذوب خود می‌کنند. مردان دوست دارند موهای همسر خود را نوازش کنند. به علاوه، دلیل دیگری که زنان موهای پرپشت را دوست دارند و به دنبال تقویت و درمان موهای کم پشت خود هستند، مدل موهای فراوانی است که برای موهای پرپشت وجود دارد. در این نوشتار به روش های طبیعی و خانگی برای درمان کم پشتی مو در یک ماه پرداخته می شود.

درمان موهای کم پشت

شوربختانه، بعضی از آدم‌ها از بدو تولد به صورت طبیعی و مادرزادی موهای کم پشتی دارند. بعضی‌ها از ریزش مو رنج می‌برند و موهایشان در گذر زمان کم پشت می‌شود. ریزش موی جدی به طاسی منجر می‌شود. اما این به معنی آن نیست که مجبور هستید تمام عمر مشکل کم پشتی مو را تحمل کنید. بسیاری از راه‌های حیرت انگیز وجود دارند که به پرپشت کردن موهایتان کمک می‌کنند. بعضی‌ها به دنبال محصولات مراقبت مو هستند.

اما، یادتان باشد همه‌ی محصولات مراقبت موی گران‌قیمت لزوما خوب و موثر نیستند.

بعضی از محصولات دارای مواد شیمایی مضر می‌توانند به آسیب مو، مو خوره و خشکی مو منجر شوند. آیا تا به حال درباره‌ی درمان‌های خانگی برای داشتن موهایی پر پشت چیزی شنیده‌اید؟ لازم نیست پول زیادی را صرف محصولات مراقبت موی گران و بی‌مصرف کنید، درمان‌های خانگی و معالجات طبیعی می‌توانند نتیجه‌ی رضایت بخشی برایتان به همراه داشته باشند در صورتی که بتوانید این درمان‌ها را یک یا دو ماه انجام دهید.

این روزها ریزش مو یک مشکل رایج است. ریزش مو با تاثیر گذاشتن بر ظاهرتان به استرس روانشناختی منجر می‌شود. بعضی از آدم‌ها از شدت استرس حتی نمی‌توانند به آینه نگاه کنند. اگر از ریزش مو رنج می‌برید، داشتن موهای پرپشت کار سختی است. موی کم پشت بهبود پیدا نخواهد کرد مگر آنکه جلوی اثرات ریزش مو را بگیرید. بنابراین مهم است که دلایل پنهان در پس کم پشتی یا ریزش مو را بدانید.

به طور ویژه، بعضی از عوامل رایج که به کم پشتی مو منجر می‌شوند عبارتند از استرس بیش از حد، فشار، کمبود مواد مغذی، عدم تعادل هورمونی، آلرژی‌ها، آلودگی، مواد شیمایی مضر موجود در محصولات بهداشتی، وراثت یا نداشتن برنامه‌ی روتین مراقبت از مو. توصیه‌های راحت مفیدی درباره‌ی نحوه‌ی پرپشت کردن طبیعی مو ظرف یک ماه وجود دارد که در این مقاله آن ها را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. درمان موهای کم پشت با تخم مرغ

کاربرد جالب پوسته‌ و شانه تخم مرغ, درمان موهای کم پشت

بسیاری معتقدند تخم مرغ از ریزش مو جلوگیری می‌کند و سرعت رویش مو را افزایش می‌دهد. تخم مرغ یک خوراکی مغذی است. پروتئین موجود در تخم مرغ برای مو مفید ست. سفیده و زرده‌ی تخم مرغ فایده‌های متفاوتی برای مو دارند. به عنوان مثال، سفیده‌ی تخم مرغ فقط برای موهای چرب مناسب است. استفاده‌ی موضعی از سفید‌ه‌ی تخم مرغ می‌تواند چربی اضافی مو و پوست سر را از بین ببرد. اگر موهای خشکی دارید، باید از زرده‌ی تخم مرغ استفاده کنید.

چون زرده‌ی تخم مرغ حاوی خواص نرم کننده و مرطوب کننده است. سایر مواد مغذی موجود در تخم مرغ که برای رشد مو مفید هستند عبارتند از اسیدهای چرب، لسیتین، بیوتین، ویتامین A، D، E،  و B. راه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از تخم مرغ  به عنوان درمان خانگی طبیعی برای رفع کم پشتی مو استفاده کنید. اما در این مقاله، مایلم دو روش موثر را به شما معرفی کنم.

روش ۱

این کارها را انجام دهید:

– یک یا دو عدد تخم مرغ را بشکنید و خوب هم بزنید.

– موهایتان را با آب بشویید تا خیس شود.

– تخم مرغ زده شده را روی موی خیس خود پخش کنید.

– بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند.

– آن را با شامپو و آب گرم بشویید.

استفاده از تخم مرغ پروتئین و بیوتین موی شما را تامین می‌کند و سرعت رشد مو را افزایش خواهد داد. این درمان پروتئینی باید سه بار در هفته و به مدت یک ماه انجام شود تا به نتایج رضایت بخش دست پیدا کنید.

 

روش ۲:

مواد لازم برای درمان کم پشتی مو با تخم مرغ:

– ۲ عدد تخم مرغ

– ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– ۱ قاشق غذاخوری عسل

این کارها را انجام دهید:

– سفیده‌ی تخم مرغ، روغن زیتون و عسل را مخلوط کنید.

– این مخلوط را روی مو و پوست سرتان بمالید.

– بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند.

– با شامپوی ملایم و آب ولرم آن را بشویید.

این درمان برای موهای چرب ایده‌آل است. اگر موهای خشک یا معمولی دارید، باید دو عدد سفیده‌ی تخم مرغ را با زرده‌ی تخم مرغ جایگزین کنید و همان فرایند را طی کنید.

 

۲. درمان موهای کم پشت با روغن زیتون

۲ روش تشخیص روغن زیتون تقلبی, درمان درد آرتریت, درمان موهای کم پشت

روغن زیتون درمان فوق‌العاده‌ای برای بسیاری از مشکلات سلامتی و زیبایی است. توصیه می‌شود روغن آشپزی معمولی را با روغن زیتون جایگزین کنید تا فشار خون کاهش پیدا کند، از دیابت جلوگیری شود و خطر بیماری‌های قلبی پایین بیاید. وقتی روغن زیتون روی پوست استعمال شود می‌تواند بسیاری از ناراحتی‌های پوستی مانند آکنه، کورک، و چین و چروک را درمان کند. در مورد مو، روغن زیتون در معکوس کردن اثرات مضر مواد شیمیایی که باعث ریزش و کم پشتی مو می‌شوند مفید است.

به علاوه، آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن زیتون می‌توانند به سالم و نرم‌تر به نظر رسیدن موها کمک کنند. بنابراین، روغن زیتون نرم کننده‌ی طبیعی فوق‌العاده‌ای برای موها به حساب می‌آید. این روغن می‌تواند مو و پوست سرتان را مرطوب و تغذیه کند. خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی می‌توانند مشکلات مو و پوست سر مانند خارش پوست سر، خشکی پوست سر، شپش سر، ریزش مو و شوره را برطرف کنند. ماساژ دادن پوست سر با مقدار مناسبی از روغن زیتون فکر خوبی به نظر می‌رسد چون به تقویت جریان خون و رشد موهای پر پشت کمک می‌کند.

اگر به دنبال توصیه‌های طبیعی برای پرپشت کردن موها ظرف یک ماه هستید نباید استفاده از روغن زیتون را فراموش کنید. مایلم دو روش استفاده‌ی روغن زیتون را به عنوان یک درمان خانگی بی‌نظیر برای پرپشت کردن مو به شما معرفی کنم.

روش ۱

این کارها را انجام دهید:

– مقدار کافی و مناسبی روغن زیتون را روی موهایتان بزنید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

– بگذارید روغن زیتون به مدت حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهایتان بماند.

– آن را با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید.

با این حال، می‌توانید بگذارید یک شب روغن روی موهایتان بماند و آن را صبح روز بعد بشویید. حتما برای پوشش سرتان از یک کلاه حمام استفاده کنید.

 

روش ۲

این روش به سادگی روش ۱ نیست اما کارآمد و موثر است. این روش برای موهای خشک و معمولی مفید است چون در آن روغن زیتون را با کمی عسل مخلوط می‌کنید.

این کارها را انجام دهید:

– روغن زیتون را با عسل مخلوط کنید

– مخلوط عسل و روغن زیتون را روی سرتان بمالید

– بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند

– از یک شامپوی ملایم و آب ولرم برای شستشوی آن استفاده کنید

از هر روشی که استفاده کردید، آن را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا شاهد بهبود سریع و چشمگیر وضعیت موهای خود باشید.

 

۳. درمان موهای کم پشت با آووکادو

خواص روغن آووکادو, درمان موهای کم پشت

آووکادو در فهرست درمان‌های خانگی طبیعی تقویت موهای کم پشت قرار دارد چون می‌تواند حجم بیشتری به موها بدهد. ویتامین E فراوان موجود در آووکادو برای مرطوب کردن فولیکول‌های مو مفید است و سلامت کلی ساقه‌ی مو را افزایش می‌دهد. ویتامین E همچنین از موها در برابر آسیب که سرعت رشد مو را کاهش می‌دهد مواظبت می‌کند. آووکادو حاوی منبع عظیمی از ویتامین B است که می‌تواند با کار بر روی سطح سلولی موها را تقویت کند.

در پاسخ به چگونگی تقویت و درمان موهای کم پشت توسط آووکادو، چند روش را در این مقاله به شما معرفی می‌کنم.

روش ۱

مواد لازم:

– یک عدد آووکادو

– یک عدد موز

– یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

این کارها را انجام دهید:

– آووکادو و موز را بکوبید و بعد آن‌ها را با هم مخلوط کنید.

– یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به این مخلوط اضافه کنید.

– این ماسک مو را روی موهای خیس‌تان قرار دهید و بگذارید به مدت حداقل ۲۰ دقیقه بماند

– آن را با شامپوی ملایم و آب ولرم بشویید.

 

روش ۲

مواد لازم برای درمان کم پشتی مو با آووکادو:

– نصف یک آووکادوی رسیده

– یک عدد زرده‌ی تخم مرغ

این کارها را انجام دهید:

– یک تخم مرغ را بشکنید و زرده را از سفیده جدا کنید

– سفیده‌ی تخم مرغ را در یک کاسه هم بزنید تا به یک مایع کف دار تبدیل شود.

– این مایع سفیده‌ی تخم مرغ را با نصف آووکادوی رسیده‌ی له شده مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست آید

– این خمیر را روی موهایتان بمالید

– به آرامی به مدت ۵ دقیقه ماساژ بدهید و بعد بگذارید به مدت حدودا ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند.

– از آب گرم و شامپو برای شستشو استفاده کنید.

علاوه بر تقویت موهای تنک و کم پشت، آووکادو در مرطوب کردن مو، احیا آن و جلوگیری از شوره نیز موثر است. بنابراین، توصیه می‌شود در برنامه‌ی روتین مراقبت موی خود ماسک‌های آووکادو را نیز اضافه کنید.

 

مطالب مرتبط: رشد سریع مو: ۶۲ ترفند ساده که موهایتان سریع رشد کنند

۴. درمان موهای کم پشت با انگور هندی

انگور هندی, درمان موهای کم پشت

انگور هندی حاوی خواص آنتی اکسیدانی، لایه برداری، و ضد باکتریایی است و بنابراین اغلب به عنوان درمانی بی‌نظیر برای تقویت موهای کم پشت استفاده می‌شود. به علاوه، استفاده از انگور هندی می‌تواند به بهبود سلامت پوست سر و تقویت رشد موهای پر پشت کمک کند. ماساژ پوست سر با انگور هندی می‌تواند جریان خون را تقویت کند. انگور هندی اثر مرطوب کننده‌ی زیادی دارد و در نتیجه استعمال موضعی آن می‌تواند از موخوره جلوگیری کند.

روش ۱

این کارها را انجام دهید:

– یک دوم فنجان پودر انگور هندی را با یک دوم فنجان آب گرم مخلوط کنید

– آن را خوب هم بزنید تا خمیری صاف به دست آید

– این خمیر را روی موها بمالید و قبل از شستن بگذارید ۱۵ تا۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند

– موهایتان را بعد از چند ساعت شامپو کنید

– این درمان را به مدت چند هفته تکرار کنید تا شاهد نتایج چشمگیر آن باشید.

 

روش ۲

این کارها را انجام دهید:

– ۱ قاشق غذاخوری پودر انگور هندی را با ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید

– این مخلوط را گرم کنید

– آن را قبل از خواب روی مو و پوست سرتان بمالید

– پوست سر را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید

– موهایتان را با یک حوله‌ی حمام بپوشانید

– موها را صبح روز بعد با شامپو بشویید و آبکشی کنید

– این درمان را چند هفته تکرار کنید تا تفاوت قابل توجهی در موهایتان مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید میوه‌ی انگور هندی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید یا آب آن را بنوشید. آب انگور هندی مملو از ویتامین C است که نه تنها سرعت تقویت موهای کم پشت را افزایش می‌دهد بلکه همچنین به تقویت سلامت کلی شما نیز کمک می‌کند. استفاده از عصاره‌ی انگور هندی به شکل یک مکمل رژیمی بعد از مشورت با پزشک نیز بلا اشکال است.

 

۵. درمان موهای کم پشت با تخم شنبلیله

تخم شنبلیله, درمان درد آرتریت, درمان موهای کم پشت

شنبلیله به خاطر فایده‌های متعددی که برای سلامتی و زیبایی دارد شناخته شده است. این گیاه دیابت را کنترل و به کاهش وزن کمک می‌کند. تخم شنبلیله همچنین از حملات قلبی جلوگیری می‌کند، خطر بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد، گرفتگی‌های قاعدگی را تسکین می‌دهد، سطح کلسترول را پایین می‌آورد، درد آرتروز را تسکین می‌دهد و تولید شیر مادر را افزایش می‌دهد. پوست را مرطوب می‌کند، آکنه را کاهش می‌دهد، و از چین و چروک و جلوگیری می‌کند.

در رابطه با مو، از شوره جلوگیری می‌کند، با ریزش مو مبارزه می‌کند، به موها درخشندگی می‌بخشد و سرعت پر پشت شدن مو را افزایش می‌دهد. به علاوه، هنگام صحبت درباره‌ی درمان‌های خانگی طبیعی برای پر پشت کردن مو، نباید تخم شنبلیله را نادیده بگیریم.

روش ۱

مواد لازم برای درمان کم پشتی مو با تخم شنبلیله:

– ۳ قاشق غذاخوری تخم شنبلیله

– ۲ قاشق غذاخوری شیر نارگیل

این کارها را انجام دهید:

– به مقدار کافی آب به تخم شنبلیله اضافه کنید.

– بگذارید به مدت حداقل ۸ ساعت در آب خیس بخورد.

– آن‌ را آسیاب و یک خمیر نرم و یکدست درست کنید.

– خمیر را با شیر نارگیل مخلوط کنید.

– مخلوط را روی مو و پوست سرتان بمالید.

– بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند.

– از شامپوی ملایم و آب ولرم برای شستن آن استفاده کنید.

این درمان همچنین به شما کمک می‌کند خشکی پوست سر را برطرف کنید و بعد از چند هفته استفاده‌ی منظم موهای‌تان را پر پشت خواهد کرد.

 

روش ۲

این کارها را انجام دهید:

– تخم شنبلیله را در آب بخیسانید و بگذارید یک شب بماند

– آن را صبح روز بعد صاف کنید

– از آب آن برای شستن موهایتان استفاده کنید.

این درمان می‌تواند به شما کمک کند شوره را از بین ببرید و رشد موها را تقویت کنید. به منظور دستیابی به نتایج رضایت بخش، بهتر است این معالجه را چند بار در هفته و به مدت حداقل یکی دو ماه تکرار کنید.

 

مطالب مرتبط: ۱۰ درمان خانگی موخوره که واقعا موثر است

۶. درمان موهای کم پشت با روغن کرچک

خواص روغن کرچک, درمان خانگی تاول, درمان پولیپ بینی, درمان موهای کم پشت

از روغن کرچک برای ماساژ دادن موها و پوست سر خود به عنوان یکی از روش‌های موثر برای تقویت طبیعی کم پشت بودن موها استفاده کنید. روغن کرچک ویسکوزیته‌ی بالایی دارد، در نتیجه می‌تواند با ریزش مو مقابله کند. به علاوه، اسیده‌های چرب و ویتامین E موجود در روغن کرچک برای تقویت رشد مو مفید هستند. در راستای تقویت مو می‌توان از روغن کرچک به صورت موضعی استفاده کرد. در عین حال، می‌توان روغن کرچک را برای افزایش فایده‌هایش به رژیم غذایی اضافه کرد.

 

دستورالعمل استعمال موضعی روغن کرچک

– روغن نارگیل و روغن کرچک را به مقدار برابر با هم مخلوط کنید

– این مخلوط را به مدت چند دقیقه حرارت دهید تا گرم شود

– آن را روی مو و پوست سر خود بمالید

– آن را به شکل دایره‌ای روی پوست سر خود ماساژ دهید

– موهایتان را شانه کنید تا روغن به صورت یکدست پخش شود و از ژولیدگی خلاص شوید

– از یک حوله برای پوشش موهایتان استفاده کنید

– بگذارید حداقل به مدت یک ساعت باقی بماند

– موهایتان را شامپو کنید و بعد با آب بشویید

این درمان باید یک بار در هفته انجام شود تا شاهد پر پشت شدن موها باشید.

 

۷. درمان موهای کم پشت با آلوئه ورا

فایده آلوئه ورا, درمان خانگی تاول, درمان خشکی دهان, زیبایی پوست صورت و بدن, درمان موهای کم پشت

اگر در مورد درمانی طبیعی و قدرتمند برای بسیاری از مشکلات سلامتی و زیبایی سوال شود، باید به آلوئه ورا اشاره کنیم. آلوئه ورا حاوی خواص مرطوب کننده است. آلوئه ورا، هنگام استعمال، توانایی کنترل تعادل pH پوست سر را دارد. آلوئه ورا به موهای شما درخشندگی و استحکام می‌بخشد؛ بنابراین، استفاده از آلوئه ورا می‌تواند از ریزش مو و موخوره جلوگیری کند. استعمال موضعی آلوئه ورا می‌تواند باعث آبرسانی به مو شود.

این گیاه دارای خواص ضد قارچی است و مبارزه با شوره که از دلایل کم پشتی مو است مبارزه می‌کند. اگر در باغچه خانه‌تان گیاه آلوئه ورا دارید پس باید خوش اقبال باشید. اگر برگ‌های آلوئه ورا در باغچه‌تان موجود نیستند، می‌توانید محصولات ژله‌ای آلوئه ورا را از فروشگاه‌های بهداشتی آرایشی یا سوپرمارکت خریداری کنید.

 

روش ۱

این کارها را انجام دهید

– ژل آلوئه ورا را از برگ‌های آن استخراج کنید

– ژل آلوئه ورا را به مدت چند دقیقه روی پوست سر خود بمالید

– بگذارید حداقل یک ساعت روی مو و پوست سرتان بماند

– با آب ولرم آن را شامپو کنید و بشویید

– به مدت چند هفته این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید تا به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید.

 

روش ۲

مواد لازم برای درمان کم پشتی مو با آلوئه ورا:

– دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

– دو قاشق چایخوری شیر نارگیل

این کارها را انجام دهید

– ژل آلوئه ورا و شیر نارگیل را با هم مخلوط کنید

– آن را روی مو و پوست سرتان بمالید

– بگذارید حداقل به مدت ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند

– آن را بشویید و موهایتان را شامپو کنید

– این درمان را یک یا دو بار در هفته به مدت یکی دو ماه انجام دهید تا به نتایج مطلوب و رضایت بخش دست پیدا کنید.

به علاوه،‌ چون آلوئه حاوی مواد مغذی فراوانی است، توصیه می‌شود هر روز با شکم خالی یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا مصرف کنید. آب آلوئه ورا می‌تواند رشد مو را تقویت کند و سلامت کلی شما را بهبود ببخشد.

مطالب مرتبط: خواص روغن برنج: ۳۳ خاصیت شگفت انگیز روغن برنج برای پوست و مو

۸. درمان موهای کم پشت با برگ حنا

درمان خانگی دیگر برای تقویت کم پشت بودن موها که مایلم در این مقاله به شما معرفی کنم برگ حنا است. استفاده از برگ حنا در موهایتان به پر پشت شدن طبیعی آن کمک می‌کند. به علاوه، موهایتان را نرم و از آسیب دیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. بسیاری از آدم‌ها از آن به عنوان یک درمان فوق‌العاده برای موها استفاده می‌کنند چون می‌تواند شوره را از بین ببرد و خارش پوست سر را تسکین دهد.

روش ۱

این کارها را انجام دهید:

– یک مشت برگ حنا را آسیاب و با آب قاطی کنید تا خمیر حنا درست شود

– دو ساعت صبر کنید و بعد آن را روی مو و پوست سرتان بمالید

– از یک کاسه‌ی بزرگ یا کلاه حمام برای پوشاندن موها استفاده کنید و بگذارید خمیر حنا چند ساعت روی سرتان باقی بماند

– موها را شامپو کنید و با آب گرم بشویید

روش ۲

مواد لازم:

– پودر حنا

– چای سبز

– دو قاشق چایخوری آب لیمو

– یک عدد تخم مرغ خام

این کارها را انجام دهید:

– پودر حنا را در چای سبز اضافه کنید تا یک خمیر نرم درست شود

– بگذارید یک شب بماند

– صبح روز بعد به آن آب لیمو و تخم مرغ خام اضافه کنید

– خوب آن را مخلوط کنید

– این مخلوط را روی مو و پوست سر بمالید

– اجازه دهید تا زمانی که مخلوط کاملا خشک می‌شود روی سرتان بماند

– آن را با آب و شامپو بشویید

خمیر حنا ممکن است به راحتی رنگ به جا بگذارد؛ بنابراین، باید هنگام انجام این درمان دستکش دست کنید. برای حصول بهترین نتیجه، درمان حنا باید به صورت منظم تکرار شود.

۹. درمان موهای کم پشت با تخم کتان

ابتدا، باید از تخم کتان به عنوان یک خوارکی مغذی یاد کنیم که پر از فایده‌های گوناگون برای سلامتی انسان‌ها است. ۲۸ گرم تخم کتان می‌تواند فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B1، پروتئین، منیزیم، منگنز، سلنیوم، فسفر، مس، و روی لازم را فراهم بیاورد. تخم کتان به خاطر فایده‌ای که در تقویت و درمان کم پشتی مو دارد معروف است. استفاده از تخم کتان می‌تواند به موهای شما درخشندگی و حجم بدهد. ویتامین E موجود در تخم کتان در رشد مویرگ‌ها موثر است.

اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند فولیکل‌های مو را تغذیه کنند و ارتجاع پذیری موها را افزایش دهد. بنابراین، خطر شکستگی مو را کاهش می‌دهد. به این دلیل است که تخم کتان به عنوان یک درمان طبیعی فوق‌العاده برای اگزمای پوست سر، ریزش مو، و شوره توصیه می‌شود.

برای ارتقاء رویش مو و براق و پر پشت کردن آن، باید به طور منظم تخم کتان بخورید. روغن تخم کتان را می‌توان برای درست کردن چاشنی سالادهای مختلف استفاده یا جایگزین روغن آشپزی کرد.

اما همچنان برای حصول بهترین نتایج بهتر است از تخم کتان به صورت موضعی استفاده کنید.

این کارها را انجام دهید:

– یک دوم فنجان تخم کتان را در مقدار کافی آب بخیسانید

– بگذارید یک شب بماند

– تخم کتان خیس خورده را در دو فنجان آب به مدت چند دقیقه بجوشانید (هر از گاهی هم بزنید)

– منتظر بمانید تا آب آن کم شود و به یک ژل غلیظ تبدیل شود

– آن را از روی شعله بردارید و ژل آن را صاف کنید

– ژل را با چند قطره از یک روغن معطر به انتخاب خودتان مخلوط کنید.

– بگذارید سرد شود.

– این مخلول را به عنوان یک ژل موی بی‌نظیر استفاده کنید.

این درمان برای موهای موج دار یا مجعد عالی است.

۱۰. اکستنشن مو

آیا تا به حال درباره‌ی روش اکستنشن مو چیزی شنیده‌اید؟ این نیز یکی از توصیه‌های مهم برای پرپشت کردن مو است چون به حجم مو اضافه می‌کند. احتیلجی نیست هنگام انجام این روش زمان یا تلاش زیادی صرف کنید. به علاوه، اکستنشن کردن مو مقرون به صرفه و موثر است.

ممکن است به شما ظاهری دلربا بدهد. مهمتر آن که، این روش آسیبی به موهایتان نمی‌زند. اکستنشن مویی که انتخاب می‌کنید باید با رنگ و بافت مویتان سازگار باشد. این روش پر پشت کردن مو را می‌توان در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین و سالن‌های زیبایی پیدا کرد.

مطالب مرتبط: خواص آب گوجه فرنگی: ۱۰ فایده آب گوجه فرنگی برای سلامتی، پوست و مو

۱۱. درمان موهای کم پشت با ماساژ پوست سر

باور بر این است که ماساژ دادن پوست سر گردش و جریان خون را افزایش می‌دهد. اگر این کار به طور منظم انجام شود، می‌تواند به افزایش سرعت رشد مو کمک کند. بنابراین، توصیه می‌شود ماساژ با روغن را به طور منظم انجام دهید تا شاهد رشد بیشتر موها و بهبود پرپشتی آن‌ها باشید.

برای ماساژ منظم موها، روغن زیتون یا روغن نارگیل انتخاب بسیار خوبی است. به علاوه، افزودن چند قطره روغن نعناع می‌تواند فایده‌های آن را بیشتر و فرایند رشد مو را تسریع کند.

در این مقاله می‌خواهم ماساژ موی ساده با روغن را به شما معرفی کنم. موادی که لازم دارید:

– ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

– ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون

– ۲ قاشق غذاخوری عسل

این کارها را انجام دهید:

– روغن نارگیل، روغن زیتون، و عسل را با هم مخلوط کنید تا یک مخلوط روغن به دست بیاید

– این مخلوط روغن را روی مو و پوست سر خود بمالید

– چند دقیقه به آرامی و به شکل مدور ماساژ دهید

– اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند

– آن را با شامپو و آب ولرم بشویید

ماساژ پوست سر می‌تواند به رشد سریع تر موها و پر پشت تر شدن آن‌ها کمک کند چون جریان خون و در نتیجه رشد مو را افزایش می‌دهد. مواد مغذی و ویتامین‌هایی که به راحتی در فولیکول مو جذب می‌شوند باعث می‌شوند موهای شما نرم و پر به نظر برسند.

اگر می‌خواهید به نتایج رضایت بخشی برسید، باید این درمان را دو بار در هفته حداقل به مدت یک ماه انجام دهید.

۱۲. درمان موهای کم پشت با تامین ویتامین‌های ضروری مو

اگر دوست دارید موهای پرپشت و زیبایی داشته باشید، مهم است که ویتامین‌های ضروری مو را تامین کنید. یک رژیم غذایی سالم دارای ویتامین‌های کافی نقش مهمی در تغذیه‌ی موها از داخل به بیرون ایفا می‌کند و سرعت رشد مو را زیاد می‌کند. باید میوه‌ها و سبزیجات کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید.

به علاوه، برای دستیابی به نتایج سریع‌تر و پیشرفت‌های چشمگیرتر، باید به فکر استفاده از مکمل‌های ویتامین باشید. قبل از مصرف این مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید.

۱۳. درمان موهای کم پشت با استفاده از آب پیاز

اگر به دنبال درمان‌های طبیعی برای نحوه‌ی پرپشت کردن موها به نحو کارآمدی هستید بدون آن که آسیبی به موها برسد، بهتر است به فکر استفاده از آب پیاز باشید. پیاز حاوی منابع فراوانی از سولفور است که نه تنها تولید کلاژن را در بافت‌های مو تقویت می‌کند بلکه به فرایند رشد مو نیز کمک می‌کند. آب پیاز یک درمان خانگی بی‌نظیر برای بسیاری از ناراحتی های پوستی مانند ریزش مو است که باعث کم پشت شدن موها می‌شوند.

برای استفاده از آب پیاز به عنوان یک درمان خانگی بی‌نظیر برای پر پشت کردن مو، بهتر است از دستورالعمل زیر پیروی کنید:

– یک پیاز را پوست بکنید و به‌ قطعات کوچک خرد کنید.

– این قطعات پیاز را فشار دهید تا آب آن گرفته شود

– آب پیاز را روی مو و پوست سرتان بمالید

– بگذارید حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی موهایتان بماند

– آن را با شامپو و آب بشویید

برای حصول بهترین نتایج این درمان باید یک بار در هفته انجام شود.

یا اینکه، می‌توانید آب پیاز را با عسل مخلوط کنید تا یک ماسک موی موثر درست شود. آب پیاز برای افزایش سرعت رشد مو مفید است در حالی که عسل دارای خواص مرطوب کننده است. ترکیب آب پیاز و عسل می‌تواند نتیجه‌ی مطلوبی در پی داشته باشد.

ماسک موی آب پیاز و عسل

برای استفاده از ماسک موی ساخته شده از آب پیاز و عسل، باید ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری آب پیاز را با هم مخلوط کنید. بعد، دستورالعمل زیر را پی بگیرید:

– ۱ قاشق غذاخوری عسل را با ۲ قاشق غذاخوری آب پیاز مخلوط کنید

– این مخلوط را روی موی خود بمالید و بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مو و پوست سرتان بماند

– موهای‌تان را شامپو کنید و آن را با آب ولرم بشویید

مطالب مرتبط: خواص روغن کانولا: ۱۵ فایده شگفت انگیز روغن کانولا برای سلامتی

۱۴. درمان موهای کم پشت با سرکه‌ی سیب

درمان بوتولیسم (مسمومیت غذایی حاد), درمان موهای کم پشت

آدم‌ها اغلب از سرکه‌ی سیب به عنوان یک چاشنی ایده‌آل برای سالادهای مختلف استفاده می‌کنند. این به خاطر آن است که سرکه‌ی سیب نه تنها مزه‌ را بهتر می‌کند بلکه حاوی فایده‌های بسیاری نیز برای سلامتی است. این تونیک بی‌نظیر سرشار از باکتری‌های مفید و آنزیم‌های خام است که قادرند به کاهش وزن، تقویت گوارش، کم کردن سطح کلسترول در بدن و غیره کمک کنند.

به علاوه، سرکه‌ی سیب به عنوان یک درمان موضعی موثر، مقرون به صرفه و طبیعی برای بسیاری از مشکلات و مسائل مربوط به مو به حساب می‌آید. سرکه‌ی سیب برای تمام انواع مو مناسب است. این تونیک در پاکسازی پوست سر، کنترل تعادل pH مو و تسریع سرعت رشد مو موثر است. به علاوه، از ریزش مو و موخوره نیز جلوگیری می‌کند.

در این مقاله، مایل هستم راه‌های ساده‌ی استفاده از سرکه‌ی سیب به عنوان شستشو دهنده‌ی موی کارآمد برای پرپشت کردن طبیعی مو ظرف یک ماه را به شما معرفی کنم.

مواد لازم برای درمان کم پشتی مو با سرکه ی سیب:

– آب

– سرکه‌ی سیب

این کارها را انجام دهید:

– موها را ابتدا شامپو کنید و آب بشویید

– ۷۵ میلی‌ گرم سرکه‌ی سیب را به یک لیتر آب اضافه کنید

– یک فنجان از این مخلوط بردارید و موهایتان را با آن بشویید.

برای هر بار استفاده فقط به یک فنجان از این محلول نیاز دارید. می‌توانید این محلول را برای استفاده‌های بعدی نگه دارید. اگر می‌خواهید به نتایج رضایت بخشی دست پیدا کنید این درمان را به صورت منظم تکرار کنید.

۱۵. درمان موهای کم پشت با آب سیب زمینی

رپورتاژ

بسیاری از عوامل مانند سبک زندگی غیر بهداشتی، آلودگی، کمبود فعالیت‌های فیزیکی و عادات غذایی ناسالم ممکن است رشد طبیعی موها را کند کند، باعث شکنندگی ساختار مو و به کم پشت شدن آن منجر شود. خوشبختانه، بسیاری از درمان‌های خانگی می‌توانند آن اثرات را کاهش دهند و به نحو چشمگیری جلوی ریزش مو را بگیرند.

یکی از بهترین درمان‌های خانگی پرپشت کردن طبیعی مو که مایلم در این مقاله به شما معرفی کنم آب سیب زمینی است. آب سیب زمینی به ضخامت و حجم موی شما می‌افزاید. پوست سر را تمیز می‌کند و باعث سلامت آن می‌شود. اگر از آب سیب زمینی به عنوان درمانی برای موی خود حداقل به مدت یک یا دو ماه استفاده کنید، می‌توانید شاهد پیشرفت چشمگیر در رشد و پرپشتی موی خود باشید.

سیب زمینی منبع بی‌نظیری از ویتامین‌هایی مانند C، B، و A است. این ویتامین‌ها برای داشتن موهای قوی و سالم ضروری هستند. بنابراین، آب سیب زمینی درمان توصیه شده برای کسانی است که از مشکلات مو مانند کم پشتی رنج می‌برند.

این کارها را انجام دهید:

– چند سیب زمینی را پوست بکنید و خرد کنید

– قطعات سیب زمینی را در مخلوط کن آب بگیرید

– آب سیب زمینی را بر پوست سر و موی خود بمالید

– بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند

– موهای‌تان را با شامپوی ملایم و آب بشویید

برای حصول نتایج رضایت بخش باید این درمان را سه بار در هفته تکرار کنید.

مطالب مرتبط: خواص سیب زمینی: ۲۰ فایده سیب زمینی برای سلامتی، پوست و مو

۱۶. درمان موهای کم پشت با حنای خشک و ماست

حنا یک حالت دهنده‌ی موی بی‌نظیر به حساب می‌آید که باعث می‌شود موها براق و نرم به نظر برسند. این ماده ریشه‌ی مو را قوی می‌کند و سرعت رشد مو را افزایش می‌دهد. استفاده از پک موی ساخته شده از حنای خشک و ماست روشی موثر برای پرپشت کردن مو است. ماست دارای خواص مرطوب کننده و آبرسان است. استفاده از ماست می‌تواند باعث نرم و سالم به نظر رسیدن موها شود.

مواد لازم برای درمان کم پشتی مو با حنای خشک و ماست:

– یک دوم فنجان ماست

– ۱ فنجان حنای خشک

این کارها را انجام دهید:

– پودر حنای خشک را با ماست مخلوط کنید تا یک پک مو درست شود

– آن را روی پوست سر و موی خود بمالید. مطمئن شوید که از ریشه تا نوک موها را پوشانده است.

– بگذارید این پک روی موهایتان بماند تا به صورت کامل خشک شود

– آن را با آب بشویید و موهایتان را شامپو کنید.

بر خلاف سایر ماسک‌های مو برای پرپشت کردن موها، فقط کافی است این درمان را یک بار در ماه انجام بدهید.

۱۷. درمان موهای کم پشت با فلفل هندی

فلفل هندی، که با نام فلفل آنوم نیز شناخته می‌شود، یک گیاه قدرتمند است. فلفل هندی اغلب برای تقویت کارکرد سیستم‌های مختلف بدن مانند گردش خون، تنفس، و گوارش مصرف می‌شود.

با وجود این، آدم‌های زیادی خبر ندارند که فلفل هندی برای موها مفید است. فلفل هندی توانایی دارد رشد مو را تحریک و از کم پشت شدن مو جلوگیری کند. این به خاطر آن است که فلفل هندی حاوی کپسایسین است. کپسایسین مسئول تقویت رشد مو است.

علاوه بر فلفل هندی، کپسایسین در سایر فلفل‌های رایج مانند فلفل قرمز، فلفل سبز مکزیکی، و فلفل مجارستانی نیز موجود است. کپسایسین، هنگام استعمال روی مو و پوست سرتان، می‌تواند به فعالسازی عصب‌ها کمک کند و جریان خون را به سمت پوست سر افزایش دهد که باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شود.

مواد مغذی مفید موجود در فلفل هندی به راحتی در پوست سر جذب می‌شوند و به درخشندگی و حجم مو می‌افزایند. بنابراین، وقتی به فکر استفاده از درمان‌های خانگی برای پرپشت کردن مو افتادید، نباید فلفل هندی را فراموش کنید.

برای داشتن موی زیبا و پرپشت از طریق استفاده‌ی فلفل هندی، به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

– ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون

– ۱ قاشق چایخوری پودر فلفل هندی

این کارها را انجام دهید:

– روغن زیتون را با پودر فلفل هندی مخلوط کنید

– این مخلوط را روی پوست سر، مخصوصا در نواحی کم پشت‌تر بمالید

– بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی مو و پوست سرتان بماند

– آن را با آب ولرم بشویید

برای آن که شاهد نتایج رضایت بخش باشید بهتر است این درمان را یک بار در هفته و حداقل به مدت یک ماه انجام دهید.

۱۸. درمان موهای کم پشت با استفاده از شیر نارگیل

شیر نارگیل از نارگیل رسیده به دست می‌آید؛‌ با این حال، لازم است که تفاوت بین شیر نارگیل و آب نارگیل را بدانیم. شیر نارگیل به عنوان جایگزین فوق‌العاده‌ای برای شیر معمولی استفاده می‌شود چون شیر نارگیل سرشار از آهن، پروتئین، و سایر مواد مغذی ضروری است. شیر نارگیل غنی از چربی است اما با این حال در فهرست خوراکی‌های مناسب برای کاهش وزن قرار می‌گیرد.

شیر نارگیل منبع بی‌نظیری از ویتامین‌هایی مانند فولات و نیاسین است که برای افزایش جریان خون و جلوگیری از بعضی سرطان‌ها مفید است. چربی‌ها و ویتامین‌ E موجود در شیر نارگیل نیز به تقویت رشد مو کمک می‌کند. به علاوه، شیر نارگیل موهای ضعیف و آسیب دیده را نیز درمان می‌کند.

این کارها را انجام دهید:

– شیر نارگیل را از یک نارگیل رسیده استخراج کنید

– شیر نارگیل را روی پوست سرتان بمالید

– بگذارید یک شب بماند

– روز بعد آن را با آب ولرم بشویید و شامپو کنید

برای آن که نتایج رضایت بخشی بگیرید باید این درمان را به صورت منظم و هر بار که موهایتان را می‌شویید تکرار کنید.

مطالب مرتبط:خواص مورینگا یا گز روغن: ۳۰ خاصیت مورینگا برای پوست، مو و زیبایی

۱۹. درمان موهای کم پشت با کمک بیوتین (ویتامین B7)

بیوتین، که با عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می‌شود، یک ویتامین محلول در آب است که برای سوخت و ساز ، گوارش، اعصاب و عملکرد قلبی عروقی سالم ضروری است. برای تامین انرژی بدن جهت فعالیت‌های فیزیکی و عملکردهای روانشناختی توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود بیوتین کافی مصرف کنید.

بیوتین برای مو، پوست و ناخن مفید است. بیوتین را می‌توان از طریق رژیم غذایی یا به صورت مکمل مصرف کرد. مطمئن شوید که بیوتین کافی مصرف می‌کنید.

کمبود بیوتین می‌تواند به خشکی و حساسیت پوست، ریزش مو، شکنندگی مو، سرگیجه، خستگی، مشکلات گوارشی،‌ مشکلات روده، آسیب عصبی، درد عضلات، گرفتگی‌ها، اختلالات شناختی، و مور مور شدن اعضای بدن منجر شود. مصرف بیوتین می‌تواند باعث رشید طبیعی مو شود. بنابراین، مصرف بیوتین یکی از توصیه‌های مفید برای تقویت موهای کم پشت ظرف یک ماه است که مایل هستم در این مقاله آن را به شما معرفی کنم.

خوراکی‌های سرشار از بیوتین شامل تخم مرغ، جگر، مخمر، پنیر، سالمون، آووکادو، گل کلم، تمشک، و کل نان‌های غلات می‌شود. همچنین می‌توانید بعد از مشورت دقیق با پزشک از مکمل بیوتین نیز استفاده کنید.

برای داشتن موهای پرپشت و زیبا می‌توانید بیوتین را به صورت موضعی استعمال کنید.

این کارها را انجام دهید:

– چند قرص بیوتین را خرد و با یکی از روغن‌های معطر به انتخاب خودتان ترکیب کنید

– مخلوط را روی پوست سر خود پخش کنید

– به آرامی پوست سرتان را ماساژ دهید

– بگذارید یک شب بماند

– صبح روز بعد آن را با آب ولرم بشویید و سپس شامپو کنید

بهتر است این درمان را مرتبا تکرار کنید.

۲۰. درمان موهای کم پشت با چای سبز

در این مقاله که به توصیه‌های موثر برای پر پشت کردن مو می‌پردازد از چای سبز نیز نام برده شده است چون رشد مو را تقویت و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. مردم نوشیدن چای سبز را دوست دارند چون پر از فایده‌های فراوان برای سلامتی و زیبایی است. این چای فرایند پیری را کند، از سلامت قلبی عروقی محافظت، فشار خون بالا را کم، عملکرد مغز را بهتر و خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌ها را کم می‌کند.

نوشیدن چای سبز برای موها نیز خوب است. اغلب از چای سبز به صورت موضعی استفاده می‌کنند تا موهایی بلند و پر پشت داشته باشند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو مفید هستند.

این کارها را انجام دهید:

– کیسه‌های چای سبز را در آب جوش بخیسانید

– بگذارید به مدت چند دقیقه خیس بخورد

– اجازه دهید سرد شود

– از چای سبز گرم برای شستن موهایتان استفاده کنید

– پوست سر را به آرامی ماساژ دهید تا جریان خون در آن افزایش پیدا کند

– بگذارید یک ساعت بماند

– موهایتان را با آب سرد بشویید

برای حصول بهترین نتایج، باید این درمان را هر بار که موهایتان را می‌شویید انجام دهید.

مطالب مرتبط: خواص روغن نارگیل: ۶۶ خاصیت روغن نارگیل برای سلامتی، پوست و مو

۲۱. درمان موهای کم پشت با روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل می‌تواند به شما موهایی انبوه، براق، و سالم ببخشد. این ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است که نرم کننده‌های گران قیمت و محصولات مد روز را با محلول‌های طبیعی مانند روغن نارگیل جایگزین کنیم. روغن نارگیل دارای خواض ضد میکروبی، اسیدهای چرب، و لوریک اسید است که برای محافظت از پوست سر، تقویت مو و رشد مو مفید هستند.

بعد از استعمال روی موهایتان، مواد معدنی، ویتامین‌ها، و سایز مواد مغذی موجود در روغن نارگیل می‌توانند به صورت عمیق در موهای شما جذب شوند و از ریشه‌ی مو گرفته تا فولیکول‌های مو را تغذیه کنند. روغن نارگیل برای بهبود سلامت پوست سر، مبارزه با عفونت‌ها، افزایش حجم، و تقویت رشد مو مفید است.

هنگام استفاده از روغن نارگیل به عنوان یکی از درمان‌های خانگی و طبیعی کم پشتی مو، به آرامی روغن نارگیل را روی پوست سرتان بمالید تا جریان خون به سمت پوست سر افزایش پیدا کند که این کار به تقویت رشد مو کمک می‌کند. روغن نارگیل سرشار از پتاسیم، ویتامین K، ویتامین E است که می‌توانند جلوی آسیب به مو و ریزش مو را که ناشی از شانه زدن، شستشو، و حالت دهی هستند بگیرند. روغن نارگیل همچنین شوره را نیز کاهش می‌دهد.

به منظور پر پشت کردن مو با روغن نارگیل، باید این کارها را انجام بدهید:

– مقدار کافی از روغن نارگیل تهیه کنید

– روغن را روی پوست سر و موها بمالید

– پوست سر را به آرامی ماساژ دهید

– صبح روز بعد آن را با آب ولرم بشویید.

۲۲. درمان موهای کم پشت با دانه‌ی‌ زیره‌ سبز

دانه‌ی زیره ادویه‌ای لذت بخش است که فایده‌های متعددی برای سلامتی و زیبایی دارد. از زمان‌های باستان از زیره با مقاصد پزشکی و درمانی استفاده می‌شده است. زیره، که غنی از آهن است، فرایند گوارش را تقویت می‌کند و سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد. دانه‌ی زیره‌ی سیاه حاوی ۱۰۰ ترکیب شیمیایی است مانند پروتئین‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدارت‌ها و اسیدهای چرب. این مواد مغذی اثرات شفابخش دارند و برای پوست، مو، و سلامتی مفید هستند.

برای پوست، استفاده از زیره به درمان جوش، دمل، کورک، پسوریازیس، اگزما و سایر اختلالات پوستی کمک می‌کند. در مورد سلامتی، به کاهش وزن کمک، از سکته جلوگیری، سطح کلسترول خون را کم، از بیماری آلزایمر جلوگیری و سیستم گوارشی را تقویت می‌کند. در رابطه با مو، دانه‌ی زیره‌ی سبز برای کاهش شوره و جلوگیری از آسیب مو به خاطر مواد شیمیایی مضر و وسایل آرایشی مفید است. دانه‌ی زیره، اگر به طور منظم استفاده شود، می‌تواند به درخشندگی و حجم مو بیفزاید. بنابراین، دانه‌های زیره‌ی سبز یکی از توصیه‌های مهم برای پر پشت کردن طبیعی مو نیز به حساب می‌آید.

برای استفاده از دانه‌های زیره به عنوان یک درمان خانگی فوق‌العاده برای تقویت کم پشتی مو و معالجه‌ی ریزش مو، مواد زیر را باید تهیه کنید:

– یک دوم فنجان روغن زیتون

– ۲ قاشق چایخوری دانه‌ی زیره‌ی سبز

کارهای زیر را انجام دهید:

– ۲ قاشق چایخوری دانه‌ی زیره را داخل یک دوم فنجان روغن زیتون بریزید

– بگذارید یک شب خیس بخورد

– این مخلوط را روز بعد روی پوست سرتان بمالید

– بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند

– آن را با آب ولرم و شامپو بشویید.

اگر در آشپزخانه‌تان روغن زیتون ندارید، می‌توانید ۲ قاشق چایخوری دانه‌ی زیره را در یک دوم فنجان روغن کرچک بخیسانید. همان فرایند ذکر شده برای دانه‌ی زیره و روغن زیتون را برای این ترکیب نیز دنبال کنید.

مطالب مرتبط: خواص روغن سدر: ۲۱ خاصیت روغن سدر برای سلامتی

۲۳. درمان موهای کم پشت با گل ختمی

اگر می‌خواهید که موهایی سالم و براق داشته باشید، نباید گل ختمی را فراموش کنید. گل ختمی نیز به جلوگیری از کم پشت شدن مو که ناشی از بالا رفتن سن است کمک می‌کند. ختمی به عنوان یک گیاه قدرتمند برای مو شناخته می‌شود. اغلب آدم‌ها از آن برای تقویت رشد مو استفاده می‌کنند. این گیاه از درون به بیرون مو را تغذیه، رشد مو را تقویت، و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

بنابراین، مایل هستم گل ختمی را به عنوان یکی از درمان‌ها قدرتمند برای تقویت پر پشتی مو ظرف یک ماه به شما معرفی کنم.

مواد لازم:

– ۲ قاشق چایخوری روغن نارگیل

– ۲ عدد گل ختمی

این کارها را انجام دهید:

– روغن نارگیل را با گل ختمی مخلوط کنید

– این مخلوط را روی مو و پوست سرتان بمالید

– اجازه دهید به مدت حداقل ۳۰ دقیقه بماند

– موهای‌تان را شامپو کنید و با آب ولرم بشویید

اگر روغن نارگیل در دسترس‌تان نیست، می‌توانید از به جای آن از روغن کنجد استفاده کنید. همان فرایند ارائه شده برای مخلوط روغن نارگیل و گل ختمی را پی بگیرید. همچنین لازم است ۲ قاشق چایخوری روغن کنجد اضافه کنید. برای مشاهده‌ی تفاوت چشم گیر در وضعیت موی‌تان باید این درمان را هر زمان که موهایتان را می‌شویید تکرار کنید.

۲۴. درمان موهای کم پشت با دانه‌های فلفل سیاه

دانه‌های فلفل سیاه به عنوان «شاه ادویه‌ها» شناخته می‌شود چون مملو از مواد مغذی و فایده‌های پزشکی است. از دانه‌ی فلفل سیاه برای درمان یبوست، سوءهاضمه، اسهال، آرتروز، پوسیدگی دندان، بیماری ریه، مشکلات قلبی، و سایر مشکلات جزیی سلامتی استفاده شده است. این گیاه همچنین خطر ابتلا به بعضی از سرطان‌های خاص و آلزایمر را کاهش می‌دهد. با وجود این، همه‌ی مردم نمی‌دانند که دانه‌ی فلفل سیاه برای مو نیز مفید است.

استفاده‌ی موضعی از فلفل سیاه مو را براق و نرم می‌کند. به علاوه، ضخامت مو را افزایش و کم پشتی آن را درمان می‌کند. بنابراین، در این مقاله که به راه‌های تقویت کم پشتی مو ظرف یک ماه می‌شود، دانه‌های فلفل سیاه را به شما معرفی می‌کنم.

مواد لازم برای درمان کم پشتی مو با دانه های فلفل سیاه:

– یک دوم فنجان آب لیمو

– ۲ قاشق چایخوری دانه‌های فلفل سیاه

این کارها را انجام دهید:

– دانه‌های فلفل سیاه را پودر و با آب لیمو مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست بیاید

– این خمیر را از ریشه‌ی موها تا فولیکول‌های مو بمالید

– از یک حوله‌ی گرم برای پوشاندن موها استفاده کنید

– بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند تا به عمق موها و پوست سر نفوذ کند

– موهایتان را شامپو کنید و با آب ولرم بشویید

اگر می‌خواهید شاهد نتایج رضایت بخش باشید این درمان را باید یک بار در هفته و حداقل به مدت یک ماه انجام دهید.

۲۵. درمان موهای کم پشت با سیر

سیر یکی از گیاهان قدرتمند است که می‌تواند بسیاری از ناراحتی‌های پوست و مو را درمان کند. سیر نه تنها رشد مو را تقویت می‌کند بلکه از ریزش موی بیشتر نیز جلوگیری می‌کند. ماساژ دادن پوست سر با خمیر سیر می‌تواند جریان خون را در پوست سرتان افزایش دهد و مواد سمی را از آن موها بزداید. سیر غنی از سولفور است که به موها درخشندگی و حجم می‌دهد. به علاوه، سیر مملو از مواد مغذی مهم مانند ویتامین C، ویتامین E، و سلنیوم است که آن‌ها نیز رشد مو را تقویت می‌کنند.

راه‌های متفاوت بسیاری برای استفاده از سیر به عنوان یک درمان خانگی بی‌نظیر برای تقویت کم پشتی مو وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. یا، می‌توانید مکمل‌های سیر را بعد از مشورت با پزشک مصرف کنید.

برای استفاده از فایده‌های استعمال موضعی سیر برای رشد مو، مواد لازم زیر را باید تهیه کنید:

– ۲ حبه سیر

– ۱ فنجان روغن زیتون

این کارها را انجام دهید:

– ۲ حبه سیر را بکوبید

– سیر کوبیده شده را با روغن زیتون مخلوط کنید

– این مخلوط را چند دقیقه بجوشانید

– بگذارید سرد شود

– این مخلوط را روی موهایتان بمالید

– بگذارید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند

– آن را با آب ولرم بشویید

باید این درمان را سه بار در هفته تکرار کنید.

مطالب مرتبط: خواص روغن آفتابگردان: ۲۰ خواص روغن آفتابگردان برای سلامتی، پوست و مو

۲۶. درمان موهای کم پشت با روغن ویتامین E

سال‌ها از ویتامین E به عنوان درمانی طبیعی برای رشد مو استفاده می‌شده است. استعمال منظم ویتامین E می‌تواند کم‌پشتی و ریزش مو را درمان کند. ویتامین E مملو از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. این ویتامین اکسیژن بدن را تامین و جریان خون را در پوست سر تقویت می‌کند، و سرعت رشد مو را افزایش می‌دهد.

باید پوست سرتان را با روغن ویتامین E به طور منظم ماساژ دهید تا از موخوره و ریزش مو جلوگیری و رشد مو تقویت شود. استعمال منظم روغن ویتامین E برای شما موهایی نرم‌تر و لطیف‌تر فراهم می آورد. به علاوه، درمان با روغن ویتامین E برای کاهش شوره و براق کردن موها مفید است.

این کارها را انجام دهید:

– از مقدار کافی روغن ویتامین E برای ماساژ دادن پوست سرتان استفاده کنید

– بگذارید یک شب بماند

– روز بعد آن را با شامپو و آب ولرم بشویید تا موهایتان نرم و لطیف شود

برای مشاهده‌ی نتایج قابل توجه باید این درمان را یک یا دوبار در هفته به مدت حداقل یک ماه انجام بدهید.

۲۷. درمان موهای کم پشت با روغن رزماری

بسیاری از آدم‌ها فکر می‌کنند که زدن روغن به مو باعث کثیف‌، چرب و روغنی به نظر رسیدن آن می‌شود. اما، بسیاری دیگر بعد از استعمال روغن روی موهایشان شاهد نتایج خوبی بوده‌اند. روغن‌های خاص فایده‌های متفاوت متعددی برای مو دارند. یکی از بهترین روغن‌ها که در فهرست درمان‌های طبیعی تقویت کم پشتی مو قرار داده شده است روغن رزماری است.

روغن رزماری از گیاه رزماری تهیه می‌شود. از این روغن برای افزایش تقسیم سلولی، تحریک جریان خون، و توسعه‌ی رگ‌های خونی استفاده شده است. به علاوه، روغن رزماری را می‌توان یک تونیک مو نیز به حساب آورد.

اگر روغن رزماری را به طور منظم روی موهایتان بمالید، می‌تواند باعث رشد، قوی‌تر، بلندتر و ضخیم‌تر شدن موها شود. به علاوه، روغن رزماری حاوی خواص مرطوب کننده است که باعث نرم و صاف به نظر رسیدن موهایتان در تمام طول روز می‌شود. روغن رزماری به مبارزه با عفونت‌هایی که باعث ریزش مو می‌شوند کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن رزماری برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد که منجر به ریزش و کم پشتی مو می‌شوند مفید هستند.

رزماری جلوی تاثیرات بد درمان‌های شیمیایی و عوامل محیطی را می‌گیرد. به علاوه، روغن رزماری یک محرک طبیعی به حساب می‌آید که ریشه‌ی فولیکول‌های مو را تقویت و رشد مو را تسریع می‌کند. کم پشت شدن و ریزش مو ممکن است به خاطر گردش خون ضعیف یا رژیم غذایی ضعیف که باعث ملتهب شدن پوست سر می‌شوند نیز به وجود آمده باشد. روغن رزماری می‌تواند التهاب را کاهش دهد چون حاوی خواص ضد التهابی است.

چند راه وجود دارد که روغن رزماری را می‌توان برای درمان ریزش و تنک شدن مو استفاده کرد. اگر مدام استفاده شود، می‌تواند باعث ضخیم و بلند شدن مو بشود.

مواد لازم:

– ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

– ۱ قاشق چایخوری روغن رزماری

این کارها را انجام دهید:

– روغن نارگیل و روغن رزماری را ترکیب کنید

– این مخلوط را روی مو و پوست سرتان بمالید

– سرتان را با یک حوله‌ی حمام بپوشتانید و بگذارید یک شب بماند

– صبح روز بعد سرتان را با آب ولرو و شامپو بشویید.

اگر روغن نارگیل در دسترس نبود، می‌توانید به جای آن از روغن کرچک استفاده کنید. همان فرایند ذکر شده را دنبال کنید. می‌توانید روغن رزماری را به روغن نارگیل اضافه کنید و داخل شامپو یا نرم‌کننده‌ی موی خود بریزید و استفاده کنید.

برای حصول بهترین نتایج درمان با روغن رزماری باید دو بار در هفته تکرار شود.

۲۸. درمان موهای کم پشت با روغن آرگان

روغن آرگان از هسته‌ی میوه‌ی درخت آرگان (ارقان) به دست می‌آید. به خاطر فایده‌های متعدد برای مو و پوست، روغن آرگان در بسیاری از کشورها به عنوان «مایع طلایی»‌ شناخته می‌شود. روغن آرگان مملو از مواد مغذی مفیدی مانند ویتامین E و اسیدهای چرب است. روغن آرگان اغلب به برنامه ی روتین مراقبت پوست و مو اضافه می‌شود. از این روغن می‌توان به عنوان مرطوب کننده ی طبیعی پوست یا حالت دهنده‌ی مو استفاده کرد.

روغن آرگان، وقتی که روی پوست استعمال می‌شود، از شیوع آکنه جلوگیری می‌کند، رطوبت پوستتان حفظ می‌کند، و علائم پیری مانند چین و چروک را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید راه‌های طبیعی پرپشت کردن مو را بدانید، باید روغن آرگان را به طور منظم روی مو و پوست سرتان بمالید.

به خاطر خواص مرطوب کنندگی، روغن آرگان می‌تواند فولیکول‌های مو را مرطوب و رشد مو را تقویت کند. روغن آرگان، پس از استعمال روی پوست سر، به زدودن سلول‌های پوستی خشک کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست سر چربی بیشتری تولید کند. کاربرد منظم روغن آرگان ممکن است باعث براق و سالم شدن موهایتان بشود.

این کارها را انجام دهید:

– مقدار کمی روغن آرگان را کف دست‌تان بمالید تا گرم شود

– این روغن آرگان گرم شده را از ریشه تا نوک موها بمالید

– از نوک انگشتان‌تان برای ماساژ دادن آرام پوست سر استفاده کنید

– بگذارید یک شب بماند

– روز بعد آن را شامپو و آب بشویید.

اگر می‌خواهید موهایی پرپشت، نرم، مخملی، دل‌انگیز و براق داشته باشید، باید این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

۲۹. درمان موهای کم پشت با روغن مریم گلی

گیاهان قدرتمند بسیاری وجود دارند که به خاطر ارزش پزشکی و استفاده‌های مربوط به آشپزی معروف هستند. از زمان باستان مریم گلی برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی، پوست و مو استفاده می‌شده است. به خاطر خواص ضد پیری، ضد التهابی، و ضد عفونی کننده‌اش، مریم گلی می‌تواند جوش را برطرف و علائم پسوریازیس و اگزما را درمان کند. در صورت مصرف، مریم گلی می‌تواند به درمان تعریق زیاد، اختلالات گوارشی، سوء هاضمه، گلو درد، برفک دهانی، دیابت، آسم و افسردگی کمک کند.

روغن مریم گلی می‌تواند ریزش مو را درمان و رشد مو را تقویت کند. به علاوه، استفاده‌ی منظم از روغن مریم گلی می‌تواند به موهای شما درخشندگی و حجم بدهد و از این رو باعث پر پشت و جذاب به نظر رسیدن موهای‌تان می‌شود. اگر بتوانید روغن مریم گلی را با سایر مواد طبیعی ترکیب کنید ایده‌ی بسیار خوبی است و نهایت بهره را نیز از آن خواهید برد.

مواد لازم برای درمان کم پشتی مو با روغن مریم گلی:

– ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

– ۱ قاشق چایخوری روغن مریم گلی

این کارها را انجام دهید:

– روغن مریم گلی و روغن نارگیل را در یک پیاله مخلوط کنید

– این مخلوط را داخل موها و روی پوست سرتان بمالید

– بگذارید یک شب بماند

– روز بعد بشویید.

باید این درمان را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

۳۰. درمان موهای کم پشت با روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس روغن معطری است که از آن برای درمان ریزش مو و طاسی منطقه‌ای استفاده می‌شده است. به علاوه، این روغن می‌تواند اضطراب، استرس، و بی‌خوابی را درمان کند. اگر می‌خواهید موهایتان رشد کند، باید به طور منظم از روغن اسطوخودوس استفاده کنید.

مواد لازم:

– ۱ قاشق چایخوری روغن رزماری

– ۱ قاشق چایخوری روغن اسطوخودوس

– ۱ قاشق چایخوری روغن جوجوبا

– ۱ قاشق چایخوری روغن آویشن

این کارها را انجام دهید:

– روغن اسطوخودوس، روغن رزماری، روغن جوجوبا، و روغن آویشن را با هم مخلوط کنید

– مخلوط به دست آمده را روی موها و پوست سر خود بمالید

– بگذارید ۱ ساعت بماند

– موهایتان را شامپو کنید و با آب ولرم بشویید

برای حصول بهترین نتایج، باید این درمان را یک یا دو بار در هفته و حداقل به مدت یک ماه انجام دهید.

مطالب مرتبط: خواص روغن آرگان :۴۵ فایده روغن آرگان برای پوست، مو، ناخن و سلامتی

۳۱. درمان موهای کم پشت با روغن جوجوبا

روغن جوجوبا اغلب به عنوان درمان طبیعی آکنه روی پوست استعمال می‌شود. این به خاطر آن است که روغن جوجوبا مملو از مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که برای داشتن پوستی سالم ضروری هستند. روغن جوجوبا نه تنها برای پوست بلکه برای مو نیز مفید است. این روغن درمان بی‌نظیری برای تقویت پر پشتی مو است چون استفاده از روغن جوجوبا می‌تواند از ریزش مو جلوگیری و رشد مو را تقویت کند.

روغن جوجوبا حاوی خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی است. ماساژ دادن پوست سرتان با روغ جوجوبا می‌تواند جریان خون را افزایش دهد و فولیکول‌های مو را مرطوب کند. اگر موهای خشک و آسیب دیده‌ای دارید، باید به استفاده از روغن جوجوبا فکر کنید.

برای استفاده از روغن جوجوبا به عنوان یک درمان طبیعی جهت پرپشت کردن مو، به مواد زیر نیاز دارید:

– ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

– ۱ قاشق چایخوری روغن جوجوبا

این کارها را انجام دهید:

– روغن نارگیل و روغن جوجوبا را مخلوط کنید

– این مخلوط روغن را روی مو و پوست سر خود بمالید

– موها را با یک حوله‌ی حمام بپوشانید و بگذارید مخلوط روغن یک شب روی موهایتان بماند

– صبح روز بعد آن را با یک شامپوی ملایم و آب بشویید.

برای دستیابی به نتایج رضایت بخش پیشنهاد و توصیه می‌شود که مخلوط روغن‌های نارگیل و جوجوبا را دو بار در هفته استفاده کنید. با وجود این، اگر روغن نارگیل در دسترس نبود، می‌توانید به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید.

۳۲. درمان موهای کم پشت با روغن تخم کتان

خواص روغن تخم کتان: ۱۹ فایده روغن تخم کتان برای سلامتی, درمان موهای کم پشت

روغن تخم کتان از دانه‌های گیاه بَزرَگ یا کتان (Linum Usitatissimum) به دست می‌آید. روغن تخم کتان منبع فوق‌العاده‌ای از اسیدهای چرب امگا۳ است؛ بنابراین، استفاده از روغن تخم کتان می‌تواند التهاب را درمان کند، سطح کلسترول را پایین بیاورد، آرتروز را درمان کند، یبوست را برطرف، به کاهش وزن کمک، از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری، از سلامت چشم محافظت کند و خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان‌ها را کاهش دهد. به همین دلیل است که روغن تخم کتان اغلب به رژیم غذایی افزوده می‌شود.

به علاوه، روغن تخم کتان مملو از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب نیز هست که برای سلامت مو ضروری هستند. استفاده‌ی منظم از روغن تخم کتان می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند و به این ترتیب راه حلی برای درمان موهای کم پشت به حساب می‌آید. روغن تخم کتان همچنین موها را سالم و براق نگه می‌دارد.

مواد لازم:

– ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل

– ۱ قاشق چایخوری روغن تخم کتان

این کارها را انجام دهید:

– روغن نارگیل و روغن تخم کتان را با هم ترکیب کنید

– این مخلوط را روی پوست سر و موی خود بمالید

– بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد آن را با آب ولرم بشویید

باید این درمان را دوبار در هفته و حداقل به مدت یک ماه انجام دهید.

۳۳. درمان موهای کم پشت با آب پرتقال

استعمال موضعی آب پرتقال یکی از راه‌های موثر برای پرپشت کردن طبیعی مو است چون خواص اسید سیتریکی آب پرتقال می‌تواند شوره و چربی پوست سر را کاهش دهد. آب پرتقال منبع عظیمی از ویتامین C است که نه تنها پوست را تغذیه می‌کند بلکه باعث تقویت مو نیز می‌شود. استعمال منظم آب پرتغال روی موها و پوست سرتان موهای شما را نرم، براق، و قوی می‌سازد. بیوفلاونوئیدها و ویتامین C برای افزایش گردش خون در پوست سر مفید هستند. به علاوه، فولیک اسید می‌تواند رشد مو را تقویت کند.

به منظور استفاده از آب پرتقال به عنوان یک درمان موهای کم پشت باید دستورالعمل زیر را اجرا کنید:

– آب یک عدد پرتقال را بگیرید و آن را با پوره‌ی سیب مخلوط کنید

– این مخلوط را روی پوست سرتان بمالید

– بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند

– آن را با آب ولرم بشویید

اگر می‌خواهید نتایج رضایت بخشی به دست آورید، باید این درمان را مرتب تکرار کنید.

مطالب مرتبط: خواص روغن دارچین : ۸۰ مهمترین خواص سلامتی، زیبایی و دارویی روعن دارچین

۳۴. سایر چیزها برای تقویت و درمان موهای کم پشت

اگر با موهایی پر پشت به دنیا آمده‌اید، پس باید احساس خوشبختی کنید. اما، بعضی از عوامل مانند عوامل محیطی، پیری، و سطح استرس بر رشد موهای شما تاثیر می‌گذارند. بنابراین، مهم است که دلایل نهفته در پس ریزش و کم پشتی مو را خوب بشناسید و درک کنید. اگر می‌خواهید موهایی پر پشت و زیبا داشته باشید، باید توصیه‌ها و نکات زیر را درباره‌ی نحوه‌ی تقویت و درمان موهای کم پشت بخوانید:

– نباید موهایتان را بیش از سه بار در هفته بشویید چون می‌تواند باعث از بین بردن چربی‌های طبیعی تولید شده در پوست سر بشود که در حفاظت موها در برابر آسیب دیدگی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

– برای با طراوت به نظر رسیدن موهایتان از یک شامپوی مخصوص موهای خشک در فواصل شستشوی موهایتان استفاده کنید.

– با موهایتان باید به ملایمت برخورد کنید به خصوص وقتی که خیس هستند. از یک شانه‌ی عریض به جای برس استفاده کنید.

– باید رنگ و بافت طبیعی موها را حفظ کنید. وسایل آرایشی مانند اتوی مو و سشوار، رنگ مو، و درمان‌های شیمیایی می‌توانند باعث شکنندگی و خشک شدن موهایتان شوند. به علاوه، آن‌ها به ریزش و کم پشتی مو نیز منجر می‌شوند. بنابراین، باید از استفاده‌ی آن‌ها اجتناب کرد.

– سبک زندگی خوب و رژیم غذایی متعادل موهای‌تان را نرم و سالم نگه می‌دارد. خوراکی‌هایی که رشد مو را تقویت می‌کنند عبارتند از مرغ، ماهی، عدس، گوشت‌های لخم، آووکادو، و مغزها. می‌توانید بعد از مشورت دقیق با پزشک برای تقویت رشد مو و پرپشت شدن آن مکمل‌های آهن، بیوتین، و ویتامین B مصرف کنید.

– نور آفتاب، آلودگی، و باد، همچنین عوامل محیطی باعث آسیب رساندن به موها می‌شوند. بنابراین، باید برای حفاظت از موهای خود هر زمان که بیرون می‌روید با روسری یا کلاه موهای خود را بپوشانید. در استخرهایی که از کلر استفاده می‌کنند استفاده از کلاه شنا ضروری است.

– هر وقت موهای‌تان را می‌شویید، به آرامی با نوک انگشتان ماساژ بدهید تا جریان خون به در پوست سرتان افزایش پیدا کند.

– برای داشتن یک سبک زندگی سالم باید از استرس اجتناب کنید.

کلام آخر

این‌ها ۳۴ راه طبیعی برای درمان موهای کم پشت و داشتن موهایی پرپشت ظرف یک ماه هستند. امیدوارم این مقاله برای شما مفید و آگاهی بخش بوده باشد. برای داشتن موهایی پرپشت‌تر تمام این توصیه‌ها و راه حل‌ها را امتحان کنید تا بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ را برای درمان موهای کم پشت تان پیدا کنید.

این درمان‌های خانگی برای پر پشت شدن مو که من در این مقاله به آن‌ها اشاره کردم انجام دادن‌شان راحت است، مقرون به صرفه و موثر هستند و هیچ عارضه‌ی جانبی نامطلوبی ندارند. با وجود این، یک شبه نمی‌شود به موهایی پر پشت دست پیدا کرد. بنابراین، صیور باشید و ظرف یکی دو ماه تفاوت فوق‌العاده را در موهای‌تان احساس کنید.

منتظر نظرات شما همراهان گرامی در مورد راه‌های درمان موهای کم پشت هستیم. از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

خواص روغن نارگیل: ۶۶ خاصیت روغن نارگیل برای سلامتی، پوست و مو

منبع allremedies
نوشته‌های مرتبط