خواص آب گوجه فرنگی: ۱۰ فایده آب گوجه فرنگی برای سلامتی، پوست و مو

آب گوجه فرنگی خام، به دلیل داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی، یک ابرغذا محسوب می‌شود. خواص آب گوجه فرنگی شامل داشتن مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A، ویتامین K، ویتامین‌های B۱، B۲، B۳، B۵ و B۶ و مواد معدنی مانند منیزیم، آهن و فسفر می‌شود. همه این ویتامین‌ها و مواد معدنی، خواص شناخته شده و ثابت شده‌ای برای سلامتی و زیبایی دارند. به طور خلاصه، یک لیوان آب گوجه فرنگی، همه آن چیزی است که برای سلامتی و زیبایی نیاز دارید.

خواص آب گوجه فرنگی

برخی از خواص این معجون رنگی جادویی در این‌جا آمده است:

۱. منبعی سرشار از ویتامین‌های A و C

همان‌گونه که گفتم، آب گوجه فرنگی یک منبع سرشار از ویتامین‌های A وC است. این ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمنی، بهبود بینایی و جلوگیری از بیماری‌های مربوط به بینایی جلوگیری می‌کنند. این ویتامین‌ها به حفظ سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کنند.

۲. از کلسترول بالا جلوگیری می‌کند

نوشیدن آب گوجه فرنگی می‌تواند به جلوگیری از کلسترول بالا کمک کند. آب گوجه فرنگی، سرشار از فیبر است که به شکستن کلسترول LDL یا کلسترول بد در بدن کمک می‌کند. این نوشیدنی حاوی نیاسین یا ویتامین B۳ نیز هست که به تثبیت کلسترول شناخته شده است.

۳. کمک به کاهش وزن

یک خاصیت بزرگ دیگر آب گوجه فرنگی این است که به کاهش وزن کمک می‌کند. این ماده، بدن را هیدراته نگه می‌دارد و سدیم پایین و فیبر بالای آن از ضعف یا گرسنگی بدن جلوگیری می‌کند. آب گوجه فرنگی، مقدار مواد مغذی و کالری مورد نیاز بدن را فراهم کرده و باعث می‌شود بر فرآیند متابولیسم بدن تاثیری وارد نشود.

۴. تنظیم حرکات روده

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که افراد مسن با آن مواجهند، حرکت نامنظم روده است. بهترین راه‌حل برای این مشکل، آب گوجه فرنگی است. فیبر موجود در آب گوجه فرنگی، کبد را سلامت نگاه داشته، به گوارش کمک می‌کند، از یبوست جلوگیری می‌کند و حرکت روده را تنظمیم می‌کند.

۵. شکستن هوموسیستئین

آب گوجه فرنگی، سرشار از ویتامین B۶ است که در شکستن ترکیبی به نام هوموسیستئین به مولکول‌های بی‌خطر، به بدن کمک می‌کند. هوموسیستئین، ترکیبی است که به دیواره‌های رگ‌های خونی آسیب رسانده و باعث بیماری‌های قلبی متعدد می‌شود.

رپورتاژ

مطالب مرتبط: خواص دانه چیا: ۲۸ فایده دانه چیا برای سلامتی و زیبایی+ ۹ عوارض جانبی

۶. سم زدایی

آب گوجه فرنگی، اثر سم زدایی بر بدن دارد و این به دلیل وجود کلرین و سولفور است. کبد و کلیه‌ها مسئول سم زدایی بدن هستند. بنابراین، برای سالم ماندن بدن باید این دو عضو، سالم باشند. کلرین طبیعی به عملکرد درست کبد و کلیه‌ها کمک می‌‌کند و سولفور در برابر هرگونه عفونت از آنها محافظت می‌کند. چون آب گوجه فرنگی از هر دوی این مواد سرشار است، تنها چیزی که برای خلاصی بدن‌‌تان از این سموم نیاز دارید، یک لیوان آب گوجه فرنگی است.

۷. لیکوپن زیاد

رنگ قرمز گوجه فرنگی به دلیل آنتی اکسیدان محلول در چربی به نام لیکوپن است. مطالعات علمی ثابت کرده‌اند لیکوپن در برابر انواع سرطان مانند سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان رود بزرگ، سرطان ریه، بیماری عروق کرونر، سرطان پانکراس و تصلب شرایین، از بدن محافظت می‌کند.

۸. انرژی‌زایی

آب گوجه فرنگی، سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین مصرف آن به خلاص شدن از رادیکال‌های آزاد بدن کمک می‌کند و باعث جوان و پرانرژی ماندن شما می‌شود. به جای یک فنجان قهوه، نوشیدن یک لیوان آب گوجه فرنگی را امتحان کنید تا پر از انرژی شوید.

۹. آب گوجه فرنگی برای پوست

آب گوجه فرنگی، خواص زیادی برای پوست دارد. این نوشیدنی به رهایی از برنزگی کمک کرده، با بی‌رنگ شدن پوست مبارزه می‌کند، به درمان وجلوگیری از آکنه کمک کرده، منافذ باز پوست را می‌بندد و ترشح چربی در پوست چرب را تنظیم می‌کند.

۱۰. آب گوجه فرنگی برای مو

ویتامین‌ها و آهن موجود در آب گوجه فرنگی به حفظ و افزودن درخشش به موی آسیب دیده کمک می‌کند. همچنین به رهایی از خارش پوست سر و شوره کمک می‌کند. فقط هنگامی که موی خود را با شامپو شستید، آب گوجه فرنگی تازه را روی پوست سر و موی خود بزنید و درست مانند نرم کننده، بگذارید ۴-۵ دقیقه بماند سپس با آب سرد آب بکشید.

امیدواریم از مطلب ما درمورد خواص آب گوجه فرنگی خوشتان آمده باشد. پس منتظر چه هستید؟ گوجه فرنگی‌های آبدار را از آشپزخانه بردارید، آب آنها را بگیرید و سعی کنید از خواص آن بهره‌مند شوید. بهترین چیز این است که نوشیدن منظم آب گوجه فرنگی هیچ گونه عوارض جانبی ندارد حتی اگر به میزان زیادی مصرف شود. اما اگر اسید اوریک شما بالاست از خوردن آن اجتناب کنید زیرا گوجه فرنگی وضعیت آن را بدتر می‌کند.

https://bazdeh.org/tag/%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b5-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%84%d9%88/

منبع stylecraze
نوشته‌های مرتبط