خواص روغن نارگیل: ۶۶ خاصیت روغن نارگیل برای سلامتی، پوست و مو

تا به امروز، بیش از ۱۵۰۰ پژوهش انجام شده‌است به منظور اثبات این‌که روغن نارگیل یکی از سالم‌ترین مواد غذایی موجود در این سیاره است. کاربردها و مزایا و خواص روغن نارگیل فراتر است از آن‌چه بیشتر مردم می‌دانند. در این مقاله با ما همراه باشید تا خواص روغن نارگیل را برای شما بگوییم.

تحقیقات در نهایت اسرار این میوه‌ی شگفت‌انگیز را کشف کردند؛ یکی از این اسرار وجود چربی‌های سالم به نام اسیدهای چرب زنجیره متوسط (MCFAs) در روغن نارگیل است. این چربی‌های منحصر به فرد عبارتند از:

– کاپریلیک اسید

– لوریک اسید

– دکانوئیک اسید

و حدود ۶۲٪ از روغن‌های موجود در نارگیل از این ۳ اسید چرب سالم تشکیل شده‌اند و ۹۱٪ از چربی موجود در روغن نارگیل چربی اشباع سالم است.

بسیاری از چربی‌هایی که ما مصرف می‌کنیم زمان زیادی را برای هضم شدن نیاز دارند، اما MCFA‌های موجود در روغن نارگیل منبع کاملی از انرژی ارائه می‌دهند زیرا آنها تنها باید ۳ مرحله را پشت سر بگذارند تا به سوخت تبدیل شوند، در مقابل دیگر چربی‌ها که باید یک فرآیند ۲۶ مرحله‌ای را برای تبدیل شدن به سوخت طی کنند!

بر خلاف اسیدهای چرب زنجیره‌ بلند (LCFAها) که در روغن‌های گیاهی یافت می‌شوند، اسیدهای چرب زنجیره متوسط:

– راحت‌تر هضم می‌شوند.
– به آسانی به عنوان چربی ذخیره نمی‌شوند
– ضد میکروب و ضد قارچ هستند
– از آن‌جایی که به لحاظ سایز کوچک‌تر هستند آسان‌تر توسط سلول‌ها جذب می‌شوند و فورا تبدیل به انرژی می‌شوند
– توسط کبد پردازش می‌شوند، که یعنی بلافاصله به انرژی تبدیل می‌شوند به جای این که به عنوان چربی ذخیره شوند

۶۶ فایده و خواص روغن نارگیل برای سلامتی

۱. ثابت شده‌است که به طور طبیعی بیماری آلزایمر را درمان می‌کند

هضم MCFA توسط کبد کتون‌هایی که یک انرژی به آسانی قابل دسترس برای مغز هستند، ایجاد می‌کند. کتون‌ها برای مغز انرژی تامین می‌کنند بدون نیاز به این‌که انسولین گلوکز را پردازش کند و آن را به انرژی تبدیل کند.

تحقیقات اخیر نشان داده‌است که مغز در واقع انسولین خود را خودش برای پردازش گلوکز تولید می‌کند و به سلول‌های مغز نیرو می‌دهد. از آن‌جایی که مغز بیمار آلزایمری توانایی ایجاد انسولین را برای خود از دست داده‌است، کتون‌های روغن نارگیل می‌توانند منبع انرژی جایگزینی را برای کمک به تصلاح عملکرد مغز ایجاد کنند.

۲. از بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

از خواص روغن نارگیل کمک به بیماری های قلبی است. روغن نارگیل سرشار از چربی‌های طبیعی اشباع شده است. چربی‌های اشباع نه تنها کلسترول سالم (که با عنوان HDL شناخته می‌شوند) را در بدن شما افزایش می‌دهند، بلکه به تبدیل LDL یا کلسترول “بد” به کلسترول خوب کمک می‌کنند.

روغن نارگیل با افزایش HDL در بدن، و به سلامت قلب کمک می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

۳. عفونت ادراری و عفونت کلیه را درمان می‌کند و از کبد محافظت می‌کند.

معروف است که روغن نارگیل عفونت دستگاه ادراری (UTI) و کلیه را التیام می‌دهد و از بین می‌برد. اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کنند به این ترتیب که پوشش لیپیدی روی باکتری‌ها را برهم می‌زنند و آنها را از بین می‌برند. همچنین یک مطالعه وجود دارد که نشان می‌دهد روغن نارگیل به طور مستقیم کبد را از آسیب محافظت می‌کند.

آب نارگیل همچنین به هیدراته بودن بدن کمک می‌کند و به این ترتیب فرآیند بهبودی را پشتیبانی می‌کند. پزشکان حتی آب نارگیل را برای از بین بردن سنگ کلیه تزریق کرده‌اند. نارگیل یک ماده‌ی خوراکی فوق‌العاده قدرتمند است!

۴. التهاب و ورم مفاصل را کاهش می‌دهد.

از خواص روغن نارگیل کاهش التهاب و ورم مفاصل  است. در مطالعه‌ای که در هند انجام شد، سطوح بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل التهاب را کاهش داد و آرتریت ( ورم مفاصل) را موثر‌تر از داروهای مطرح این بیماری درمان کرد.

مطالعه‌ی دیگری که به تازگی انجام شده‌است، نشان داد روغن نارگیل که تنها با حرارت متوسط تهیه شود سلول‌های التهابی را سرکوب می‌کند. این روغن هم به عنوان ضد درد و هم به عنوان ضد التهاب عمل می‌کند.

۵. به پیشگیری و درمان سرطان کمک می‌کند.

روغن نارگیل دو خاصیت دارد که کمک می‌کنند با سرطان مبارزه کند. یکی به دلیل کتون تولید شده در هضم آن است. سلول‌های تومور قادر به دسترسی به انرژی موجود در کتون‌ها نیستند و وابسته به گلوکز هستند. اعتقاد بر این است که یک رژیم غذایی کتوژنیک می‌تواند یک بخش احتمالی از فرآیند‌ی درمان برای کمک به بهبودی بیماران مبتلا به سرطان باشد.

دوم این‌که MCFAها دیواره‌های چربی باکتری‌ها را هضم می‌کنند، آنها همچنین می‌توانند باکتری هلیکوباکتر پیلوری را بکشند. معروف است که این باکتری‌ها خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهند. حتی در مطالعاتی که در آنها سرطان، ناشی از مواد شیمیایی بوده‌است، استفاده از روغن نارگیل مانع از توسعه‌ی سرطان شده‌است!

۶. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند (ضد باکتری، ضد قارچ، و ضد ویروس)

روغن نارگیل حاوی لوریک اسید است که برای کاهش قارچ کاندیدا، مبارزه با باکتری‌ها، و ایجاد یک محیط خصمانه برای ویروس‌ها شناخته شده‌است. بسیاری از بیماری‌های امروز دراثر رشد بیش از حد باکتری‌های بد، قارچ‌ها، ویروس‌ها و انگل در بدن ایجاد می‌شوند.

شما می‌توانید زمانی که بیمار هستید به جای دانه‌ها و شکر در رژیم غذایی‌تان از روغن نارگیل به عنوان منبع سوخت طبیعی استفاده کنید. شکر به رشد باکتری‌های بد کمک می‌کند. در عوض زمانی که بیمار هستید ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را سه بار در روز و مقدار زیادی سبزیجات و آبگوشت مصرف کنید.

۷. حافظه و عملکرد مغز را بهبود می‌دهد.

از خواص روغن نارگیل بهبود عملکرد مغز و حافظه  است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۴ در مجله نوروبیولوژی پیری منتشر شد، محققان دریافتند که MCFA‌های موجود در روغن نارگیل مشکلات حافظه را در افراد مسن‌تر بهبود می‌دهد.

در تمام بیماران پس از مصرف این اسید چرب، بهبود قابل‌توجهی در توانایی به یاد آوری وجود داشت. از آن‌جا که MCFA به راحتی در بدن جذب می‌شود و می‌تواند بدون استفاده از انسولین در دسترس مغز باشد، قادر است سلول‌های مغزی را به طور موثرتری بسوزاند.

۸. انرژی و استقامت را بهبود می‌دهد.

روغن نارگیل نه تنها به آسانی هضم می‌شود، بلکه یک انرژی پایدارتر نیز تولید می‌کند و سوخت و ساز بدن‌تان را افزایش می‌دهد. هنگامی که روغن نارگیل باکیفیت و غیر فرآوری شده مصرف کنید، می‌توانید بیش‌ترین سود را از آن ببرید چرا که MCFAها برای تبدیل شدن به انرژی به طور مستقیم به کبد فرستاده می‌شوند!

امروزه، بسیاری از ورزشکاران فعال در زمینه‌ی ورزش سه‌گانه روغن نارگیل را به عنوان منبع انرژی خود در طول آموزش و مسابقاتِ دو استقامت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با مخلوط کردن روغن نارگیل، عسل خام و دانه‌ی چیا یک سوخت انرژی خانگی تهیه کنید. خیلی ساده ۱ قاشق غذاخوری از هر کدام را با هم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه قبل از تمرین ترکیب حاصل را مصرف کنید.

۹. هضم غذا را بهبود می‌دهد، زخم معده و کولیت اولسروز (کولیت زخمی) را کاهش می‌دهد.

از خواص روغن نارگیل کمک به هضم غذا  است. نارگیل همچنین باعث بهبود هضم غذا می‌شود چرا که به بدن در جذب ویتامین‌های محلول در چربی، کلسیم، و منیزیم کمک می‌کند.

اگر روغن نارگیل در عین حال به عنوان اسیدهای چرب امگا ۳ مصرف شود، تاثیر آن دو برابر می‌شود، چرا که آنها به راحتی برای هضم و استفاده شدن توسط بدن در دسترس هستند.

روغن نارگیل می‌تواند با از بین بردن باکتری‌های بد و قارچ کاندیدا به بهبود باکتری‌ها و سلامت روده کمک کند. عدم تعادل کاندیدا به ویژه می‌تواند اسید معده را کاهش دهد و به این ترتیب باعث التهاب و هضم نامناسب مواد غذایی شود.

۱۰. علائم بیماری‌های کیسه صفرا و پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) را کاهش می‌دهد.

MCFAهای موجود در روغن نارگیل به تجزیه شدن آنزیم‌های پانکراس نیازی ندارند، به همین دلیل است که مصرف روغن نارگیل فشار بر روی لوزالمعده را کم می‌کند و در نتیجه علائم بیماری پانکراتیت را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، هضم این چربی فوق‌العاده، بسیار آسان است و گفته می‌شود که علائم بیماری‌های کیسه صفرا را نیز بهبود می‌دهد. جهت بهبود کیسه صفرا و سلامت کل بدن، به جای سایر چربی‌های زنجیره بلند از روغن نارگیل استفاده کنید.

۱۱. مشکلات پوستی را بهبود می‌دهد (سوختگی، اگزما، شوره‌ی سر، درماتیت، و پسوریازیس)

از خواص روغن نارگیل بهبود مشکلات پوستی  است. روغن نارگیل نه تنها به عنوان یک پاک‌کننده‌ی پوست صورت، مرطوب‌کننده و کرم ضد آفتاب فوق‌العاده است، بلکه می‌تواند بسیاری از اختلالات پوستی را نیز درمان کند. اسیدهای چرب (اسید کاپریلیک و اسید لوریک) موجود در روغن نارگیل به صورت داخلی و خارجی التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب می‌کند. به همین دلیل روغن نارگیل یک راه‌حل عالی برای تمام انواع بیماری‌های پوستی است.

این روغن از پوست محافظت می‌کند و دارای آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است و همین باعث می‌شود برای درمان پوست ایده‌آل باشد. علاوه بر این، خواص ضد میکروبی روغن نارگیل، کاندیدا یا منابع قارچی را که می‌توانند بیماری‌های پوستی زیادی را موجب شوند، از بین می‌برند.

۱۲. از بیماری لثه و پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند.

قرن‌ها است که گرداندن روغن نارگیل در دهان به عنوان راهی برای پاک کردن دهان از باکتری‌ها و کمک به التیام بیماری پیرادندانی استفاده می‌شود. روغن نارگیل یکی از روغن‌های موثر برای عمل چرخاندن روغن در دهان است به دلیل میزان فراوان اسیدهای چرب MCFA موجود در آن که ضد باکتری هستند.

با گرداندن روغن در دهان‌تان، روغن طبیعت باکتری‌ها را تغییر می‌دهد و به آنها می‌چسبد. از بین بردن باکتری‌های دهان تا حد زیادی خطر ابتلا به بیماری پیرادندانی را کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید لثه‌های‌تان را درمان کنید و اوضاع دندان‌های‌تان را بهبود بدهید، توصیه می‌کنم روغن نارگیل را سه بار در هفته و هر بار به مدت ۲۰ دقیقه در دهان‌تان بچرخانید.

۱۳. از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد دو مورد از بزرگ‌ترین عاملان ایجادکننده‌ی پوکی استخوان هستند. از آنجا که روغن نارگیل دارای میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند، می‌تواند یک درمان طبیعی پیشرو برای پوکی استخوان باشد.از خواص روغن نارگیل  جلوگیری از پوکی استخوان است.

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل این است که جذب کلسیم را در روده افزایش می‌دهد. تحقیقات صورت گرفته در رابطه با پوکی استخوان نشان داده‌اند که روغن نارگیل نه تنها باعث افزایش حجم و بهبود ساختار استخوان می‌شود، بلکه ضعیف شدن استخوان ناشی از پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

۱۴. دیابت نوع دوم را بهبود می‌دهد.

هنگامی که سلول‌ها در برابر انسولین واکنشی نشان نمی‌دهند و دیگر گلوکز را برای تولید انرژی دریافت نمی‌کنند، در واقع “مقاوم به انسولین” شده‌اند. بنابراین لوزالمعده انسولین بیش‌تری برای جبران آزاد می‌کند و سبب ایجاد یک چرخه‌ی تولید بیش از حد می‌شود. مقاومت به انسولین پیش‌ماده‌ی دیابت نوع II است.

MCFA‌های موجود در روغن نارگیل به تعادل واکنش انسولین در سلول‌ها کمک می‌کند و فرآیند گوارش سالم را بهبود می‌دهد. آنها فشار روی لوزالمعده را کم می‌کنند و به بدن یک منبع انرژی پایدار می‌دهند که وابسته به واکنش گلوکز نیست و می‌تواند مانع مقاومت به انسولین و دیابت نوع دوم شود.

۱۵. روغن نارگیل به کاهش وزن کمک می‌کند.

به دلیل توانایی روغن نارگیل برای تولید انرژی، جای تعجبی نیست که به از دست دادن وزن کمک می‌کند. این روغن به سوزاندن چربی کمک می‌کند، اشتها را کاهش می‌دهد و مطابق با نتایج مطالعات به طور خاصی برای از دست دادن چربی شکم مفید است! از خواص روغن نارگیل کمک به کاهش وزن  است.

توانایی نارگیل برای سوزاندن چربی به خوبی اثبات شده‌است. در سال ۱۹۸۵ مطالعه‌ای که در مجله‌ی سم شناسی و بهداشت محیط منتشر شد، ثابت کرد که تنها یک تزریق دکانوئیک اسید منجر به “کاهش در ابتدا سریع، و سپس تدریجی در مصرف غذا و از دست دادن وزن بدن به موازات آن” در موش‌های نر شد.

شاید دور از عقل به نظر برسد این‌که تصور کنیم خوردن روغن نارگیل (چربی) به از دست دادن چربی کمک خواهد کرد، اما در واقع کاملا منطقی است. کلید فهم این پدیده به توانایی‌های چند بعدی MCFAها برای کنترل انواع فرآیندهای فیزیولوژیکی مربوط است.

برای مثال، در مطالعه‌ی سال ۱۹۸۵ که در بالا ذکر شد، کشف شد که دکانوئیک اسید پیشرفت‌های قابل‌توجهی در عملکرد تیروئید دارد، به پایین آمدن ضربان قلب در زمان استراحت کمک می‌کند، و به بدن‌تان کمک می‌کند که برای داشتن انرژی چربی بسوزاند.

اخیرا، مجله‌ی تحقیقات چاقی مطالعه‌ای منتشر کرد از دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه بوستون که به ما سرنخی می‌دهد در رابطه با این‌که چرا MCFA‌ها توانایی سوزاندن چربی را دارند.

با آزمودن اثراتی که MFCAها در تجزیه‌ی چربی دارند، سلول‌های چربی در موش‌ها با دکانوئیک اسید تحت درمان قرار گرفتند. آنها مشاهده کردند که تجزیه‌ی چربی در چنان سطح قابل‌توجهی رخ داد که به معنای واقعی کلمه‌ی ویژگی‌های گرسنه ماندن به مدت چند ساعت را مورد تقلید قرار داد.

گرسنگی، در این‌جا منفی در نظر گرفته نمی‌شود، بلکه مثبت است بدان جهت که بدن ذخایر انرژی خود را به طور موثر استفاده می‌کند و به تفکیک ذخایر چربی غیرضروری سرعت می‌دهد.

به گفته‌ی محققانی که این مطالعه را هدایت کردند، “این تغییرات می‌تواند تا حدی در کاهش وزن مربوط به اسیدهای چرب زنجیره متوسط موجود در رژیم غذایی در انسان و حیوان موثر باشد.”

۱۶. عضله‌سازی می‌کند و چربی بدن را از بین می‌برد.

MCFAها فقط برای سوزاندن چربی خوب نیستند؛ آنها برای ساخت عضله نیز عالی هستند. MCFAهای موجود در نارگیل همچنین در محصولات معروف عضله‌سازی استفاده می‌شوند.

با این حال اکثریت قریب به اتفاق مکمل‌هایی که به شدت تولید می‌شوند، از اشکال پردازش‌‌شده‌ی MCFA استفاده می‌کنند. اما شما با خوردن نارگیل واقعی، فواید واقعی این ماده‌ی خوراکی را به بدن‌تان می‌رسانید. من توصیه می‌کنم که ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل به نوشیدنی عضله‌سازی که به طور روزانه می‌خورید، اضافه کنید.از خواص روغن نارگیل عضله سازی بدون دردسر  است.

۱۷. روغن نارگیل برای سلامتی مو نیز فوایدی دارد.

اگر سرتان شوره می‌زند یا موهای خشکی دارید، روغن نارگیل اسیدهای چربی دارد که برای کمک به بهبود این اختلالات مناسب هستند. شما می‌توانید شامپوی نارگیل و اسطوخودوس خانگی خودتان را به منظور بهبود سلامت موهای‌تان درست کنید و از روغن نارگیل مستقیما به عنوان یک نرم‌کننده‌ی کاملا طبیعی برای موهای‌تان استفاده کنید.

برای خلاص شدن از شوره‌ی سر و ضخیم شدن مو، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن معطر رزماری مخلوط کنید و ترکیب حاصل را به مدت ۳ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ بدهید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه دوش بگیرید.

۱۸. کاندیدا و عفونت‌های قارچی را از بین می‌برد.

مطالعه‌ای که در ژورنال “عوامل ضد میکروبی و شیمی درمانی” منتشر شد، نشان داد که دکانوئیک اسید و لوریک اسید موجود در روغن نارگیل درمان طبیعی موثری برای قارچ کاندیدا آلبیکنس و عفونت‌های قارچی است.

برای کشتن قارچ کاندیدا به طور موثر و درمان عفونت قارچی، قندهای فرآوری شده و غلات تصفیه‌شده را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید و مقدار زیادی از چربی‌های سالم مصرف کنید. سه بار در روز و هر بار ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل به عنوان یک مکمل مصرف کنید.از خواص روغن نارگیل از بین بردن تمام عفونت های قارچی  است.

۱۹. روغن نارگیل ضد پیری است.

با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله‌ی پزشکی Food and Function، روغن نارگیل سطح آنتی‌اکسیدان را بهبود می‌دهد و می‌تواند پیری را کند کنَد. روغن نارگیل با کاهش فشار در کبد و کاهش استرس اکسیداتیو تاثیر خود را می‌گذارد.

محققین این پژوهش همچنین پی بردند که روغن نارگیل ممکن است به دلیل تاثیری که روی کبد می‌گذارد، از روند سم‌زدایی حمایت کند. برای این‌که به طور طبیعی روند پیری را کند کنید ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با نوعی توت که غنی از آنتی‌اکسیدان است برای صبحانه میل کنید. شما همچنین می‌توانید آن را به طور مستقیم روی پوست‌تان استعمال کنید تا از فواید دیگر آن برای پوست و خواص صاف‌کنندگی آن استفاده کنید.از خواص روغن نارگیل کاهش روند پیری  است.

۲۰. روغن نارگیل به متعادل شدن هورمون‌ها کمک می‌کند.

استفاده از روغن نارگیل برای هورمونهای‌تان نیز فوایدی دارد! روغن نارگیل به طور طبیعی می‌تواند به تعادل هورمون‌ها کمک کند به دلیل این‌که یک منبع عالی از چربی‌های اشباع از جمله لوریک اسید است. مطالعات نشان داده‌اند که روغن نارگیل می‌تواند یک چربی بسیار عالی برای مصرف در دوران یائسگی باشد و همچنین ممکن است اثرات مثبتی روی سطح استروژن داشته باشد.

برای این‌که به طور طبیعی هورمونهای‌تان را متعادل کنید مصرف قند و غلات را‌ کاهش دهید و میزان فراوانی از چربی‌های سالم موجود در نارگیل، آووکادو، تخم کتان و روغن حیوانی استفاده کنید.از خواص روغن نارگیل تعادل هورمونی  است.

۲۱. به بهبود دیابت نوع ۱ کمک می‌کند.

مطالعه‌ای روی موش‌های مبتلا به دیابت نوع ۱ انجام شد و سطح گلوکز خون ناشتای آنها از نوک دم‌شان اندازه‌گیری شد. چهار هفته پس از درمان با استفاده از روغن نارگیل، موش‌ها کاهش قابل‌توجهی را در سطح قند خون خود تجربه کردند.از خواص روغن نارگیل  بهبود دیابت نوع ۱ است.

رخ دادن این نتایج به دلیل اثری است که روغن نارگیل بر ترشح انسولین دارد، که باعث می‌شود سطح گلوکز خون به وسیله‌ی این هورمون بهتر تنظیم و متعادل شود.

۲۲. آسیب رادیکال‌های آزاد را حذف می‌کند.

رادیکال‌های آزاد محصول جانبی تنفس سلولی هستند؛ این بدان معنی است که آنها زمانی تولید می‌شوند که شما ورزش می‌کنید. با این حال، اگر آنها بیش از اندازه‌ تولید شوند، ممکن است به راحتی باعث بروز استرس اکسیداتیو در بدن شوند، و در نتیجه به خستگی عضلانی و بیماری‌های دیگری منجر شوند که مطمئنا توانایی فرد را برای ورزش کردن و فعال بودن مهار می‌کند. با این وجود، ثابت شده است که روغن نارگیل به دلیل توانایی‌اش برای بهبود سیستم دفاع آنتی‌اکسیدانی شما، مانع استرس اکسیداتیو می‌شود. روغن نارگیل این رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و آنها را از بدن حذف می‌کند.

۲۳. استرس را از بین می‌برد.

استرس یک ابزار بازخوردی است که توسط بدن‌مان به منظور تقویت حالت جسمی و روانی آدم‌ها استفاده می‌شود. با این حال، استرس شدید و / یا همیشگی اثرات مضر روی بدن دارد. بنابراین، از بین بردن استرس جزء حیاتی حفظ یک ذهنیت سالم است.

باز هم، میزان فراوان اسید چرب زنجیره متوسط موجود در روغن نارگیل کمک می‌کند که این ماده به طور خاصی برای کاهش استرس سودمند باشد.از خواص روغن نارگیل  کاهش استرس است.

۲۴. به عنوان کرم ضد آفتاب عمل می‌کند.

به تازگی، محققان کشف کرده‌اند که بسیاری از گیاهان و روغن‌های حاوی مواد طبیعی می‌توانند به به عنوان “کرم‌های ضد آفتاب” طبیعی عمل کنند.

یکی از این گیاهان نارگیل است و روغنی که از آن گرفته می‌شود. یک مطالعه که توسط ژورنال فارماکوگنوزی ریویو منتشر شد نشان داد که روغن نارگیل، و همین‌طور روغن بادام زمینی، پنبه دانه، و روغن زیتون، حدود ۲۰٪ از اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید را مهار می‌کنند. برای گسترش این ایده و حتی بیش‌تر، یک مطالعه واقعا مقدار SPF انواع روغن‌های مختلف را با استفاده از روش اسپکتروفتومتری (طیف‌سنجی نوری) محاسبه کرد.

محققان نتیجه گرفتند که روغن نارگیل در بین ۱۶ روغن به لحاظ مقدار SPF (۷.۱۱۹) رتبه‌ی دوم را دارد و درست بعد از روغن زیتون قرار می‌گیرد.

از آن‌جایی که اشعه‌ی UV خورشید می‌تواند بسیار خطرناک باشد، ضروری است که آدم‌ها از پوست خود به منظور جلوگیری از سرطان پوست، بیماری‌ها، و پدیدار شدن زودهنگام چین و چروک محافظت کنند.

رپورتاژ

۲۵. ماسک مو

روغن نارگیل در دمای اتاق حالت کرمی دارد، و زمانی که ۲۴ درجه حرارت ببیند مایع می‌شود. زمانی که زیر دوش هستید، با نگه داشتن بطری روغن زیر آب گرم، آن را ذوب کنید. سپس، بعد از شامپو کردن موهای‌تان، مقدار زیادی از روغن را به تارهای مرطوب موها‌یتان بمالید و موهای‌تان را بپیچید و پشت سرتان جمع کنید. برای این‌که درخشش و رطوبت را به آن تارهای مرده و کدر برگردانید، اجازه بدهید قبل از آبکشی، روغن حداقل ۵ دقیق روی موهای‌تان بماند.

۲۶. روغن بدن

وقتی این روغن به صورت جامد است، بافت کرمی‌اش آن را به یک مرطوب‌کننده‌ی سبک و کامل برای پخش کردن در سراسر بدن تبدیل می‌کند. بلافاصله بعد از حمام کردن مقدار مناسبی از آن را روی پوست‌تان بمالید تا در پوست گرم‌تان فرو برود. عطر و بوی گرمسیری آن بعد از استفاده از آن به مشام می‌رسد. برای ساختن یک ترکیب مخصوص ماساژ، چند قطره روغن نعناع یا اسطوخودوس به آن بیفزایید.

۲۷. بوم لب

لب‌های ترک‌خورده نمی‌توانند در مقابل روغن نارگیل فوق‌العاده مرطوب کننده، مقاومت کنند. کمی از این روغن را در ظرف نگهدارنده‌ی لنز بریزید و آن را درون کیف‌تان بگذارید تا بتوانید در طول روز با انگشت آن را روی لب‌های‌تان بمالید. خیالی به نظر می‌رسد؟ ساختن بسته‌ی آرایشی زیبای خودتان کار آسانی است!

۲۸. نرم‌کننده‌ی کوتیکول

بوم لب دست‌سازتان را دوکاره کنید و به کوتیکول‌های لایه‌لایه شده بدرود بگویید. با استفاده از انگشتان‌تان، مقدار کمی از روغن را روی کوتیکول‌های‌تان بمالید و اجازه بدهید که جذب شود. روغن نارگیل ناخن‌های‌تان را محکم خواهد کرد و به پوست ظریف کوتیکول رطوبت خواهد داد و باعث خواهد شد که دستان‌تان جوان‌تر به نظر برسند.

۲۹. کرم زیر چشم

پوست زیر چشم‌تان نازک و ظریف، و مستعد بروز خطوط ریز، پف و حلقه‌های سیاه است. اگر شما مخالف پرداخت پول هنگفت برای خریداری کرم‌های دور چشم هستید، پس از روغن نارگیل استفاده کنید. فقط کمی از آن را بین انگشتان دست‌تان مالش دهید تا گرم شود و سپس به آرامی آن را زیر چشم‌تان مالش بدهید.

۳۰. برطرف‌کننده‌ی وز مو

به اندازه‌ی یک نخود از روغن نارگیل را بین انگشتان‌تان مالش دهید تا گرم شود، سپس آن را به ۵ سانت انتهایی موهای‌تان بمالید تا تمام روز از وز در امان باشند. اگر موهایی ضخیم‌تر و زبرتر دارید، روغن نارگیل را از وسط طول موهای‌تان تا پایین بمالید تا وز آن بیش‌تر کنترل شود. نکته‌ی مثبت این‌که با این روش موها‌ی‌تان براق‌تر و نرم‌تر نیز خواهند بود.

۳۱. درخشان‌کننده‌ی پوست

پوست درخشان و شاداب مد روز است! اما اگر به طور طبیعی چنین پوستی ندارید، فقط کمی روغن نارگیل ذوب شده را روی استخوان‌های گونه‌های‌تان، گودی بالای لب بالایی‌تان و درست بالای ابروهای‌تان بمالید تا پوست مرطوبی داشته باشید که ازدرون روشن به نظر می‌رسد.

۳۲. پاک‌کننده‌ی آرایش

فقط یک قاشق چای‌‌خوری (یا کم‌تر) از این روغن می‌تواند به راحتی آرایش یک روزتان را پاک کند، مهم نیست که چه‌قدر آرایش‌تان ماندگار باشد. کمی روغن نارگیل مایع شده در اثر گرما را مستقیما روی پوست‌تان بمالید و ببینید که چه‌طور آرایش‌تان ذوب می‌شود! سپس با آب گرم صورت‌تان را آبکشی کنید. برای این‌که روغن پاک‌کننده‌ی آرایش خودتان را بسازید، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را برای هر پد گرد پنبه‌ای در یک ظرف قابل استفاده در مایکروفر گرم کنید. سپس پدهای پنبه‌ای را داخل روغن بیندازید و حتی اجازه دهید در آن غوطه‌ور شوند و روغن را به خود جذب کنند. پدها را در همان ظرف یا یک کیف پلاستیکی نگهداری کنید و آن را درون کیف دستی یا ساک باشگاه‌تان بگذارید تا همیشه به آسانی آرایش‌تان را پاک کنید.

۳۳. اسکراب بدن

نصف فنجان نمک دریایی یا شکر را با مقدار مساوی روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید، و سپس با استفاده از دست‌های‌تان این ترکیب را روی قسمت‌های زبر پوست‌تان بمالید. این اسکراب در هنگامی این‌که سلول‌های مرده‌ی پوست را حذف می‌کند، به آن رطوبت می‌دهد. نتیجه: پوست مانند پوست بچه نرم می‌شود. برای قسمت‌های زبرتر پوست‌تان یعنی روی پاها و آرنج، نمک یا شکر ترکیب را کمی بیش‌تر کنید. اگر آن را به تنهایی استفاده کنید با رایحه‌ای گرمسیری از حمام خارج خواهید شد، اما می‌توانید کمی روغن اسطوخودوس نیز به آن اضافه کنید.

۳۴. کرم اصلاح

دهمین فایده و خواص روغن نارگیل هم شگفت انگیز و خارق العاده است. کرم اصلاح‌تان تمام شده‌است؟ روغن نارگیل منجی شماست! فقط بطری آن را زیر آب گرم ذوب کنید و سپس قبل از اصلاح آن را روی پاهای‌تان بمالید. تیغ به نرمی سر خواهد خورد و باعث خواهد شد که اصلاح بسیار تمیز و دقیقی انجام بدهید. به علاوه پاهای‌تان در هنگام اصلاح مرطوب خواهند شد. نکته: بیرون از دوش اصلاح کنید. این روغن بسیار لغزنده است، بنابراین اگر دست‌تان خشک باشد راحت‌تر می‌توانید ژیلت را نگه دارید.

۳۵. مناسب برای پخت و پز با حرارت بالا (سرخ کردن و روی آتش پختن)

روغن نارگیل برای پخت و پز در حرارت بالا بسیار خوب است چون نقطه‌ی دود آن (مدت زمانی که طول می‌کشد روغن داغ شود و به دود کردن بیفتد) بالا است. بسیاری از روغن‌های دیگر مانند روغن زیتون می‌توانند هنگام حرارت دیدن اکسیده شوند اما چون روغن نارگیل از چربی‌های اشباع شده‌ی سالم تشکیل شده است تحت دمای بالا پایدار می‌ماند.

۳۶. به جای کره روی نان تست مالیده می‌شود

برای صبحانه، روغن نارگیل را امتحان کنید و به جای کره‌های مرسوم و معمولی آن را روی نان غنی شده بمالید. طعم ملایم نارگیل، که در روغن‌ نارگیل تصفیه نشده بیشتر مشهود است، یک رایحه و مزه‌ی مطبوع به نان تست شما می‌بخشد.

۳۷. به عنوان خامه برای قهوه استفاده می‌شود

اضافه کردن یک قاشق چایخوری روغن نارگیل به قهوه می‌تواند به شما انرژی فوق‌العاده‌ای بدهد و جایگزین خامه‌ی لبنی شود. اگر قهوه‌ی داغ خود را داخل مخلوط کن بریزید، و با روغن نارگیل و شیرین‌کننده‌های طبیعی محبوب‌تان مخلوط کنید از طعم خامه‌ای سرشار آن به وجد خواهید آمد بدون آن که هیچ ماده‌ی لبنی به آن اضافه کرده باشید.

۳۸. مواد مغذی اسموتی را تقویت می‌کند

۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به هر اسموتی میوه‌ای اضافه کنید تا باعث تقویت ترکیب‌های ضد کلسترولی آن‌ها بشوید. فایده‌های دیگر آن چیست؟ این مخلوط در عین افزودن چربی‌های سالم به رژیم غذایی‌تان طعم و احساس اسموتی‌ها را در دهان شما بهبود می‌بخشد.

۳۹. برای بو دادن پاپ کردن سالم استفاده می‌شود.

یادتان هست وقتی که بچه بودید و برای دیدن تئاتر محبوب‌تان به یک نمایش سرظهر می‌رفتید؟ آن بوی بی‌نظیر که هوا را می‌آکند به خاطر می‌آورید؟ احتمالا در روغن نارگیل بو داده شده بود! دانه‌های ذرت را در روغن نارگیل سرخ کنید و بعد فقط کمی روغن نارگیل آب شده و مقداری نمک دریا به آن اضافه کنید.

۴۰. می‌توانید با آن سس مایونز خانگی درست کنید.

می‌توانید از آن در دستور غذایی سس مایونز خانگی مخلوط با زرده‌ی تخم مرغ استفاده کنید. در یک همزن، ۴ عدد زرده‌ی تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری سرکه‌ی سیب، و یک دوم قاشق چایخوری خردل خشک شده را ترکیب کنید. تا زمانی هم بزنید که خوب با هم ترکیب شوند. در حالی که همزن همچنان کار می‌کند، به آرامی ۱ فنجان روغن نارگیل، یک دوم فنجان روغن زیتون را اضافه کنید تا یک امولسیون (شیرابه) درست شود. اگر روغن‌ها را خیلی سریع اضافه کنید، مایونز خودش را نخواهد گرفت. اگر این اتفاق افتاد، همه چیز را از دست رفته ندانید؛ یک دوم قاشق غذاخوری ارده اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا صاف و نرم شود.

۴۱. به عنوان چاشنی روی سیب‌زمینی پخته استفاده می‌شود.

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل این است که به جای کره می‌توان از آن استفاده کرد. به جای کره‌های معمولی، روغن نارگیل روی سیب‌زمنی‌های پخته بمالید و بعد روی آن دارچین بپاشید. همچنین از آن با کمی رزماری و نمک دریا برای سیب‌زمینی سرخ کرده استفاده کنید.

۴۲. هنگام آشپزی می‌تواند جایگزین چربی‌های ناسالم شود.

بله، شما می‌توانید با روغن نارگیل آشپزی کنید. از همان مقدار کره یا روغن سبزیجاتی که در دستور پخت خواسته شده است استفاده کنید. برای بیسکوییت‌ها، کیک‌های پای، و سایر ترکیب‌هایی که چربی قرار است سرد شود، روغن نارگیل را قبل از استفاده در یخچال فریز کنید. از روغن نارگیل برای چرب کردن سینی‌های فر و تابه‌های کیک استفاده کنید و آن وقت خوراکی‌های پخته شده‌تان خیلی راحت از ظرف جدا خواهند شد.

۴۳.  با آن می‌توان گرانولای سالم خانگی درست کرد

گرانولای ترد خانگی ساخته شده با استفاده از آجیل‌هایی که برای سلامت قلب مفید هستند چیز لذت بخشی برای صبحانه است، یا چیز درخشانی در دسر میوه‌ی تازه‌ی سر شب به حساب می‌رود. سه فنجان جوی دو سر قدیمی، ۱ فنجان بادام خرد شده، ۲ قاشق چایخوری دارچین، یک دوم قاشق چایخوری نمک، یک سوم فنجان عسل یا شربت افرا، و یک سوم فنجان شکر درخت نارگیل را با هم در یک کاسه‌ی بزرگ مخلوط کنید. یک سوم فنجان روغن نارگیل را آب کنید و روی آن بریزید، و بعد هم بزنید تا ترکیب شوند.

داخل یک سینی مخصوص کیک در دمای ۳۵۰ درجه و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه آن را بپزید، و بعد در فر آن را بچرخانید، و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه‌ی دیگر به پختن ادامه دهید. فر را خاموش کنید، و اجازه‌ دهید به مدت ۳۰ دقیقه در همان حالت بماند. آن را از داخل فر بردارید و برش دهید.

۴۴. قرص طبیعی مکیدنی گلو است.

به جای قرص‌های مکیدنی گلو درد و سرفه که معمولا از طعم و رنگ‌های مصنوعی ساخته می‌شوند از خواص روغن نارگیل برای این منظور بهره بگیرید. برای تسکین درد حاصل از گلو درد یا سرفه تا سه بار در روز یک دوم تا ۱ قاشق چایخوری روغن نارگیل را قورت بدهید، و دمنوش ریشه‌ی شیرین بیان را با روغن نارگیل ترکیب کنید تا یک مسکن طبیعی گلو درست کنید. برای داشتن یک ماده‌ی مقوی ایمنی فوق‌العاده در برابر ویروس‌ها و سرماخوردگی‌ها ریشه‌ی شیرین بیان، عسل، و لیمو را نیز به آن اضافه کنید.

۴۵. تازگی تخم مرغ‌ها را افزایش می‌دهد.

شما می‌توانید از روغن نارگیل برای مهر و موم کردن منافذ موجود در پوسته‌ی تخم مرغ استفاده کنید و عمر آن‌ها را در یخچال تان طولانی‌تر کنید. مقدار کمی روغن را بر روی پوست تخم‌مرغ بمالید و بگذارید جذب آن شود، این کار مانع نفوذ اکسیژن در تخم مرغ می‌شود. این روش می‌تواند عمر تخم‌مرغ‌های شما را ۱ تا ۲ هفته بیشتر کند.

۴۶. بعد از استحمام باعث حفظ رطوبت می‌شود.

بعد از دوش گرفتن، روغن نارگیل را آزادانه روی تمام بدن‌تان بمالید. روغن نارگیل به پوست خشک آبرسانی خواهد کرد، و به تسکین پوست بعد از اصلاح کمک می‌کند. روغن نارگیل دارای یک عامل ضد آفتاب طبیعی است و برای محافظت پوست شما در برابر آسیب ناشی از آفتاب فوق‌العاده است. اگر آن را می‌خواهید کف پای‌تان بمالید خارج از وان این کار را انجام دهید تا سر نخورید.

۴۷. به عنوان خمیر دندان خانگی کاربرد دارد.

یکی دیگر از خواص روغن نارگیل این است که می‌توان از آن به‌عنوان خمیردندان استفاده کرد. قسمت‌های مساوی از روغن نارگیل را با جوش شیرین مخلوط کنید و بعد چند قطره روغن معطر نعناع را به آن اضافه کنید تا به یک خمیردندان خانگی دست پیدا کنید. می‌توانید دستورالعمل من برای خمیردندان پروبیوتیک خانگی با استفاده از روغن نارگیل، خاک رس، پروبیوتیک‌ها و روغن معطر نعناع را امتحان کنید.

۴۸. روان کننده (لوبریکنت) شخصی از آن درست می‌شود.

روغن نارگیل یک روان کننده‌ی شخصی امن و کارآمد است. برخلاف کالاهای تجاری، خواص ضد قارچ، ضد باکتری، و ضد میکروبی آن به حفظ سلامت فلور واژن کمک می‌کند. (یک نکته:‌ از استفاده‌ی روغن نارگیل یا هر روغن دیگری با وسایل جلوگیری لاستیکی اجتناب کنید، چون می‌تواند باعث پوسیده شدن لاستیک شود.)

۴۹. به عنوان دهانشویه‌ی طبیعی کاربرد دارد.

قسمت‌های مساوی از روغن نارگیل را با جوش شیرین مخلوط کنید و بعد چند قطره روغن معطر نعناع را به آن اضافه کنید. برای سفید کردن دندان‌ها، بهبود سلامت لثه‌ها، و تقویت سلامتی‌تان هر روز از این دهانشویه استفاده کنید. مطابق تحقیقات صورت گرفته در موسسه‌ی فناوری آتلون، خواص آنتی‌بیوتیکی روغن نارگیل باکتری‌هایی را که باعث فساد دندان می‌شوند نابود می‌کند.

۵۰. یک دئودورانت طبیعی است.

خواص ضد باکتری طبیعی روغن نارگیل به دور نگه‌داشتن بوی بد از بدن کمک می‌کند. این ماده به تنهایی یک دئودورانت بی‌نظیر است یا وقتی با خمیر ساخته شده از جوش شیرین و روغن‌های معطر ترکیب می‌شود.

۵۱. به صورت محلول سلولیت استفاده می‌شود.

برای مبارزه با آفتاب سوختگی و سلولیت ناخوشایند، ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱۰ قطره روغن معطر گریپ فروت مخلوط کنید و آن را در یک حرکت دایره‌ای روی ناحیه‌ی آسیب دیده ماساژ دهید. بعد آن را شستشوی خشک دهید تا به تحریک جریان خون و سم زدایی سلولی کمک کنید.

۵۲. دافع حشرات است.

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با یکی دو قطره نعناع، رزماری، و روغن درخت چای مخلوط کنید تا باعث دفع مگس‌ها، پشه‌ها، و زنبورها را از خود برانید. این جایگزین امنی برای دی‌ای‌ای‌تی است و می‌توان آن را با اطمینان خاطر در همه‌ جای بدن استفاده کرد.

۵۳. یک کرم ضد قارچ محسوب می‌شود.

به خاطر قابلیت‌های آنتی بیوتیکش، روغن نارگیل می‌تواند عموما برای درمان پای ورزشکاران و قارچ‌های پوستی استفاده شود. کمی از آن را به ناحیه‌ی مبتلا شده بمالید و یا آن را به حال خود رها کنید یا بعد از آن که مدت زمان لازم برای جذب شدنش سپری شد با یک حوله‌ی کاغذی پاک کنید.

۵۴. می‌توان به عنوان شامپوی بدون سولفات از آن استفاده کرد.

نارگیل اگر با سرکه‌ی سیب استفاده شود و چون هیچ ماده‌ی شیمیایی مضری ندارد می‌تواند مو را تمیز کند. این روش رنگ موی شما را به مدت طولانی‌تری دست نخورده حفظ می‌کند، از تغییر رنگ به نارنجی یا زرد جلوگیری می‌کند و باعث نرم و براق شدن موهای‌تان می‌شود.

۵۵. از شوره جلوگیری و آن را درمان می‌کند.

این روغن می‌تواند رشد موهای تازه را تحریک کند و جلوی شوره را خواهد گرفت. به خوبی شستشو دهید (و باز هم شتسشو دهید) و بعد مو را به مدل همیشگی‌اش درآورید. موی‌تان باید سالم، براق، و زخیم باشد. اگر روغن نارگیل روی موهایتان سنگینی می‌کند و آن را به پایین منحرف می‌کند، دفعه‌ی بعد کمتر استفاده کنید، و به خوبی آن را شستشو دهید.

۵۶. استخوان گونه را برجسته می‌کند.

به جای آرایش از نارگیل برای درخشان کردن استخوان‌های گونه و پلک چشمهایتان استفاده کنید. این ماده درخشندگی جوانی طبیعی را به شما می‌بخشد و به هیچ آرایشی، پاک کردن آرایشی، یا خرید محصولات فوق‌العاده گران قیمتی احتیاج نیست.

۵۷. می‌تواند آدام چسبیده به مو یا مبلمان را پاک کند.

اگر تا به حال آدامس داخل مو یا روی کاناپه‌تان چسبیده باشد، پس می‌دانید این قضیه چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد. برای کمک به شل و راحت کنده شدن آدامس کمی روغن نارگیل به آن بمالید. با این کار هیچ رنگ یا لکه‌ای بر جا نمی‌ماند.

۵۸. مانع جمع شدن گرد و خاک می‌شود.

بر روی سطوحی مانند چوب، پلاستیک، یا سیمان که مستعد خاک گرفتن هستند مقدار کمی روغن نارگیل بریزید. مقدار کمی از این روغن را بر آن سطح بمالید و بعد اجازه بدهید خشک شود، نیازی به شستن آن نیست یا نگران لک شدن سطح یا جذب باکتری‌ها نباشید.

۵۹. براق کننده‌ی کفش است.

به جای خریدن یک کیت تعمیر چرم یا بردن کفش‌ها به کفاشی جهت تعمییر، سعی کنید روی چکمه‌های چرمی یا کفش‌های پاشنه‌بلند‌تان کمی روغن نارگیل بریزید تا براق شوند، لکه‌ها محو شوند، و باعث شود دوباره تازه و تمیز به نظر برسند.

۶۰. به عنوان پودر لباسشویی استفاده می‌شود.

روغن نارگیل را با آب قلیایی، آب، و روغن‌های معطر به انتخاب خود ترکیب کنید تا یک مایع صابون غیرسمی درست کنید که برای تمیز کردن لباس‌ها بسیار خوب است. فرمول آن به نحوی است که، بر خلاف شوینده‌هایی که از فروشگاه‌ها خریداری می‌شوند باعث تحریک پوست‌تان نخواهد شد یا تاثیر منفی بر پارچه به جا نخواهد گذاشت. این محلولی عالی است برای پوست‌های حساس و کسانی که مستعد آلرژی هستند.

۶۱. به عنوان جلا دهنده‌ی مبلمان استفاده می‌شود.

از روغن نارگیل بر روی چوب، پیشخوان‌ گرانیتی، و سطوح فلزی استفاده کنید تا ظاهری تمیز و درخشان به آن‌ها ببخشید. این کار به طور همزمان گرد و خاک را کاهش خواهد داد، خراش‌ها را خواهد پوشاند، و مبلمان و سطوح خانه‌تان را نیز تمیز خواهد کرد. این هم یکی دیگر از خواص روغن نارگیل که به کمک‌تان می‌آيد.

۶۲. از زنگ زدگی می‌کاهد.

مقداری روغن روی پوشش نقره‌ای، مبلمان فلزی بیرون منزل، بخش‌هایی از خودرو یا هر چیز دیگری که از فلز و مستعد زنگ زدن است بمالید. وقتی لایه‌ی نازکی از روغن خالص را روی فلزات بمالید و بگذارید به مدت یکی دو ساعت بماند به مبارزه با زنگ‌زدگی کمک خواهد کرد. بعدا می‌توانید روغن را پاک کنید یا بشویید و بلافاصله متوجه تغییراتی خواهید شد.

۶۳. به عنوان صابون شست و شوی دست خانگی استفاده می‌شود.

برای درست کردن صابون خانگی از روغن نارگیل استفاده کنید، می‌توانید از هر روغن معطری برای افزودن رایحه به آن استفاده کنید. روغن نارگیل را با آب قلیایی، یا جلا دهنده، که می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید ترکیب کنید. آب قلیایی به صابون یک بافت طبیعی می‌بخشد و باعث حفظ پیوستگی آن می‌شود و کمک می‌کند از خواص روغن نارگیل بهترین بهره را بگیرید.

۶۴. به داشتن خواب راحت کمک می‌کند.

روغن نارگیل وقتی با استفاده از روغن‌های معطری مانند اسطوخدوس یا روغن بابونه‌ی رومی ترکیب می‌شود یک روغن حامل بی‌نقص تشکیل می‌دهد که می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند و باعث داشتن یک خواب خوب و راحت شبانه بشود.

۶۵. با جوش‌های پوستی مبارزه می‌کند.

علاوه بر نوجوانان برای بزرگسالان نیز جوش مسئله‌ای جدی به شمار می‌رود و عموما به خاطر رشد بیش از حد باکتری‌ها یا یک عدم تعادل در چربی پوست به وجود می‌آیند. روغن نارگیل به عنوان یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کند، باکتری‌های مضری را که باعث بروز جدی جوش‌ها می‌شوند از بین می‌برد. روغن نارگیل را با روغن درخت چای و عسل خام ترکیب کنید تا فایده‌ها و کارایی آن را افزایش دهید.

۶۶. درمانی برای معالجه‌ی اگزما و پسوریازیس به شمار می‌رود.

از روغن نارگیل می‌توان به عنوان کرم برای درمان طبیعی پوست خشک و پوسته پوسته شده‌ی افراد مبتلا به اگزما و پسوریازیس استفاده کرد. روغن نارگیل، کره‌ی شی و روغن گوشت ترکیب کنید تا به بهترین نتایج دست یابید. این هم یکی دیگر از خواص روغن نارگیل که فوق‌العاده است.

عوارض جانبی روغن نارگیل

روغن نارگیل به ندرت دارای عوارض جانبی است. گاهی ممکن است حساسیت تماسی برای برخی افراد که به نارگیل حساسیت دارند رخ بدهد. همچنین گفته می‌شود که برخی از محصولات تمیز کننده‌ی تولیدشده از روغن نارگیل نیز آلرژی تماسی ایجاد می‌کنند اما چنین چیزی شایع نیست. در واقع، روغن نارگیل به کاهش دادن عوارض جانبی بسیاری از داروها شناخته شده‌است. و در مطالعات، روغن نارگیل علائم و عوارض جانبی درمان‌های سرطان را کاهش داده‌است!

روغن نارگیل را چگونه استفاده کنیم

من از روغن نارگیل برای پخت و پز استفاده می‌کنم، و اغلب یک قاشق غذاخوری از آن را در اسموتی صبح‌گاهم می‌ریزم. شما هم می‌توانید آن را به طور مستقیم به پوست‌تان بمالید یا از آن به عنوان یک روغن حامل برای تهیه‌ی روغن‌های معطر یا دیگر ترکیبات استفاده کنید.

* هشدار – روغن نارگیل تصفیه شده یا پردازش شده ممکن است سفیده شده باشد، بیش از حد گرم شده باشد، و به لحاظ شیمیایی برای افزایش ماندگاری پردازش شده باشد. پردازش روغن ساختار شیمیایی را تغییر می‌دهد و این چربی‌ها دیگر فایده‌ای برای شما ندارند.

نکته: روغن نارگیل بکر تهیه کنید تا از خواص روغن نارگیل بیش‌ترین فایده‌ی ممکن را از آن ببرید.

منبع well-beingsecrets
نوشته‌های مرتبط