خواص چای اولونگ: ۷ فایده عالی چای اولونگ برای کاهش وزن

آیا احساس می‌کنید اعتماد به نفس‌تان به خاطر اضافه وزن در حال کاهش است؟ اضافه وزن یا چاقی مشکل بزرگی است که مردان و زنان با آن روبرو هستند. علاوه بر پایین آوردن اعتماد به نفس، ممکن است به مشکلات سلامتی جدی مانند حمله‌ی قلبی یا حتی سکته نیز منجر شود. اما نگران نباشید! برای حل مشکل اضافه وزن یا چاقی راه حل وجود دارد. این راه حل می‌تواند به سادگی نوشیدن چای اولونگ باشد. نوع دیگری از چای اولونگ که وجود دارد چای اولونگ فوجیان است. برای پی بردن به فایده‌های بیشتر نوشیدن چای اولونگ به خواندن این نوشتار تا به انتها ادامه بدهید.

مطمئنا چای اولونگگ بر کاهش لیپید و مبارزه با چاقی تاثیر بسزایی دارد. این یک چای سنتی است که مدت‌های مدیدی استفاده می‌شده است. می‌تواند فرایند متابولیسم بدن را تسریع و به حفظ روند کاهش وزن کمک کند. در مقایسه با چای سبز، چای اولونگ آنتی‌اکسیدان‌های بیشتری دارد که کمک می‌کنند به بهترین روش برای برنامه‌ی کاهش وزن تبدیل شود.

چرا چای اولونگ برای کاهش وزن مفید است؟

ادعا می‌شود چای اولونگ یکی از بهترین راه‌های کاهش وزن موثر است. چای اولونگ فرایند اکسیداسیون شدیدی را پشت سر گذشته است که آن را از هر چای سبز دیگری بهتر می‌کند. فرایند طولانی‌تر اکسیداسیون باعث می‌شود چای اولونگ بیشتر آنتی اکسیدان‌ها و خواص چربی‌کاهی‌اش را حفظ کند.

همچنین تحقیقاتی انجام شده بود تا بر تاثیرات چای اولونگ برای کاهش وزن صحه بگذارد. فایده‌های حیرت انگیز چای اولونگ برای کاهش وزن اثبات شد. چای اولونگ را روی موش‌ها بر مبنای رژیم غذایی ۱۰ روزه امتحان کردند، سپس به آن‌ها چای اولونگ داده شد. نتیجه آن بود که کافئین موجود در چای اواونگ در افزایش فعالیت تجزیه‌ی چربی‌ها موثر است. از این نتیجه، دانشمندان جمع بندی کردند که چای اولونگ ممکن است برای درمان چاقی یا کبد چرب استفاده شود.

چای دیگری که خاستگاه آن چین است وجود دارد به نام «چای هشت گنج». فایده‌های چای هشت گنج برای سلامتی یکی دیگر از جنبه‌های اهمیت و تاثیر چای چینی برای بدن است.

۱. چای اولونگ سرشار از پلی‌فنول است

پلی‌فنول‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند. دارای خواص ضد التهابی نیز هست. پلی‌فنول در پودر ماچا (پودر چای سبز…) یافت می‌شود. می‌توانید در رابطه با فایده‌های پودر ماچا تحقیق کنید. نه تنها سرشار از پلی فنول است، بلکه برای پیشگیری از بیماری‌های جدی مثل سرطان نیز موثر است.

۲. بهبود متابولیسم

متابولیسم تا ۱۰ درصد بهبود می‌یابد و در نتیجه به سوزاندن چربی در بازوها و ناحیه شکم کمک می‌کند. کافئن و کاتچین‌های اپیگالو با هم کار می‌کنند تا اکسیداسیون چربی را در بدن تحریک کنند. با انجام این کار، سطح قند خون تنظیم می‌شود، سیری افزایش می‌یابد و جذب کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها مسدود می‌شود.

 

۳. پایین آوردن کلسترول بد

در مقایسه با چای سیاه و سبز، اولونگ در تنظیم دریافت کننده‌های LDL کبد موثرتر عمل می‌کند. در نتیجه، فرایند کاهش کلسترول بد در بدن سریع‌تر و موثرتر اتفاق می‌افتد.

۴. بدون نیاز به نگرانی بابت دیابت

دیابت یکی از بیماری‌هایی است که افراد مبتلا به اضافه وزن معمولا دچارش می‌شوند. چای اولونگ می‌تواند این مشکل را حل کند! دیابت با مصرف منظم چای اولونگ دیگر نگرانی زندگی شما نخواهد بود. چای اولونگ در منع ترشح آلفا-گلوکوسیداز موثر است – آنزیمی که باعث جذب گلوکز در روده‌ی کوچک می‌شود.

۵. انرژی زایی زیاد

چای اولونگ انرژی را که بدن نیاز دارد نیز تقویت می‌کند. به علاوه، با انرژی گرفتن از چای اولونگ، دیگر مجبور نیستید زیاد بخورید و کاهش وزن هم رویا نخواهد بود.

۶. سیستم گوارشی سالم

سیستم گوارشی سالم با مصرف منظم چای اولونگ حاصل می‌شود. نوشیدن چای اولونگ به طور منظم از برخی مشکلات گوارشی مانند زخم معده و عفونت‌های باکتریایی پیشگیری خواهد کرد.

۷. بدون کالری

نهایتا اینکه، نوشیدن چای اولونگ هیچ کالری به بدن شما اضافه نخواهد کرد چراکه نوشیدنی بدون کالری است.

سایر فایده‌های مهم نوشیدن چای اولونگ

– تقویت سیستم ایمنی بدن

– تسکین استرس

– بهبود سلامت قلب

– مبارزه با سرطان

– تقویت عملکرد مغز

رپورتاژ

– تقویت استخوان‌ها و دندان

راه‌های مختلف درست کردن چای اولونگ برای برنامه‌ی کاهش وزن

 

بعضی روش‌ها برای تهیه کردن و دم کردن چای الونگ در راستای برنامه‌ی کاهش وزن وجود دارد. این روش‌ها به شما کمک خواهند کرد همه‌ی این هفت فایده که برای کاهش وزن بر شمردیم را تحقق ببخشید.

۱. چای اولونگ و آب لیمو

مواد لازم:

– ۱ قاشق چایخوری برگ چای اولونگ

– ۱ فنجان آب

– ۱ قاشق چایخوری آب لیمو

نحوه‌ی درست کردن:

یک فنجان آب داغ آماده و برگ‌های چای اولونگ را به آن اضافه کنید. به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بخیسانید. چای را صاف کنید و به آن آب لیمو اضافه نمایید. خوب هم بزنید. حالا آماده‌ی نوشیدن است.

آب لیمو برای تقویت سیستم ایمنی مناسب است، همچنین برای کاهش وزن. نوشیدن آن هر روز صبح فایده‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

۲. چای اولونگ و چای سبز

مواد لازم:

– ۱ قاشق چایخوری چای اولونگ

– ۱ قاشق چایخوری چای سبز

– ۱ فنجان آب

طرز تهیه:

یک فنجان آب را بجوشانید و آن را از روی حرارت بردارید. اولونگ و چای سبز را در آب بریزید. به مدت ۵-۶ دقیقه بخیسانید. پیش از نوشیدن آن را صاف کنید.

۳. چای اولونگ با دارچین

مواد لازم:

– ۱ چای کیسه‌ای اولونگ

– ۵ سانتیمتر چوب دارچین

– ۱ فنجان آب

طرز تهیه:

چوب دارچین را درون یک فنجان آب به مدت یک شب بخیسانید. صبح روز بعد، آب را در حالی که چوب دارچین درون آن قرار دارد بجوشانید. بگذارید تا حدی که نصف می‌شود روی حرارت بماند. آن را بردارید، و چای کیسه‌ای را داخل آن فرو کنید. بگذارید ۳ دقیقه خیس بخورد. چوب دارچین و چای کیسه ای را در بیاورید سپس از محلول بنوشید.

بعد از خواندن این ۷ فایده‌ی بی نظیر مصرف چای اولونگ برای کاهش وزن اکنون چه احساسی دارید؟ آیا الهام بخش شما برای استفاده از چای اولونگ در راستای کاهش وزن بود؟ نوشیدن چای اولونگ راهی عالی برای دست یابی به دو هدف مشابه است؛ کاهش وزن و حفظ سلامت!

منبع drhealthbenefits
نوشته‌های مرتبط