خواص فندق افسونگر: 24 فایده شگفت‌انگیز فندق جادوگر یا هازل ویچ

آیا فندق افسونگر یا ویچ هازل شبیه به یک گیاه جادویی نیست که در سرزمین‌های دور رشد کرده و هر کسی از آن بخورد جاودانه می‌شود؟ یا بهتر بگویم، شبیه به چیزی نیست که در سیاه چاله‌های اسنیپ در هاگوارتز می‌توانید پیدا کنید؟ اما فندق جادوگر گیاهی است که به دنیای فناپذیر خودمان تعلق دارد. به هرحال، خواص فندق افسونگر بسیار شگفت‌انگیزند.

فندق افسونگر به عنوان بهترین ماده قابض طبیعت شناخته می‌شود. اگر فردی هستید که می‌خواهید برای درمان مشکلات پوستی، راه‌های طبیعی را امتحان کنید، پس خیلی زود به فندق جادوگر روی بیاورید!

فندق افسونگر چیست؟

فندق افسونگر یک گیاه گلدار است که در امریکای شمالی، ژاپن و چین یافت می‌شود. فندق افسونگر که به شکوفه زمستان نیز معروف است، یک درختچه برگ‌ریز است که ارتفاع آن می‌تواند به حدود ۸۰۰ سانتی‌متر برسد. عصاره فندق افسونگر به عنوان یک قابض و ماده مراقبت از پوست طبیعی برای بسیاری از مشکلات به کار می‌رود زیرا حاوی مواد شیمیایی مانند کلسیم اگزالات، سافرول، گلوتنین، کارواکرول و اوژنول است.

آیا فندق افسونگر برای مراقبت از پوست مناسب است؟

بله، فندق افسونگر برای استفاده درمانی برای پوست مناسب است. به هر حال، قبل از خریدن نخستین بطری، چند مورد را باید به ذهن بسپارید.

اول، چون فندق افسونگر مانند یک تونر عمل می‌کند، استفاده بیش از حد از آن می‌تواند پوست را خشک کند. بنابراین، باید فندق افسونگر بر پایه روغن بخرید که دارای الکل نباشد تا از خشکی پوست جلوگیری کند.

دوم، مانند هر محصول دیگری که می‌خواهید بر صورت بگذارید، برای اطمینان از نداشتن حساسیت به فندق افسونگر، یک تست پچ روی بازوی خود انجام دهد.

حالا که می‌دانید در زمان انتخاب بطری فندق افسونگر باید به چه چیزی توجه کنید، بیایید به خواص متعدد این ماده جادویی نگاهی بیندازیم.

خواص فندق افسونگر

اکثر خواص فندق افسونگر، از خواص قابض و ضد التهاب آن می‌آید. این خواص، کاهش آکنه، مبارزه با علائم پیری زودرس، درمان هموروئید و درمان جدی پوست مانند اگزما و پسوریازیس هستند. بیایید نگاه عمیق‌تری به این خواص بیندازیم.

۱. مانند یک قابض عمل می‌کند

قابض، هر نوع ترکیبی است که سلول‌ها و دیگر بافت‌ها را فشرده می‌کند. فندق افسونگر، یکی از بهترین مواد قابض است که به درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی مانند آکنه، تاول‌های خونی و بریدگی‌ها و کبودی‌های جزیی کمک می‌کند. در این مطلب، به همه این‌ها خواهیم پرداخت.

۲. آکنه/ جوش را کاهش می‌دهد

فندق افسونگر، علاوه بر قابض بودن، خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد. این خاصیت، آن را برای کاهش آکنه عالی می‌کند. می‌توانید با استفاده از پد پنبه‌ای، از فندق افسونگر مایع برای صورت استفاده کنید.

اما اگر می‌خواهید به پوست‌تان برسید و خواص مبارزه با آکنه فندق افسونگر را افزایش دهید، ما یک درمان خانگی سریع را در این‌جا آورده‌ایم.

مواد مورد نیاز

۲/۱ قاشق چایخوری پودر ویتامین C

۶ قطره روغن معطر اسطوخودوس

۴/۱ فنجان فندق افسونگر

کاری که باید انجام دهید

۱. مواد را با هم ترکیب کرده و آن را در یک بطری شیشه‌ای قهوه‌ای نگه‌داری کنید.

۲. این تونر خوشبوی شگفت‌انگیز را بر روی صورت‌تان که شسته‌اید بگذارید.

ویتامین C خواص درمانی قابض فندق افسونگر را تقویت می‌کند و روغن معطر اسطوخودوس، پوست را تسکین داده و باعث خوشبو شدن آن می‌شود. برای کاهش جوش‌ها، هر وقت صورت خود را می‌شویید، از این تونر استفاده کنید. باید مراقب باشید تا این تونر را در طول یک هفته مصرف کنید زیرا ویتامین C در طول زمان اکسید شده و فایده خود را از دست می‌دهد.

۳. با علائم پیری و آسیب ناشی از آفتاب مبارزه می‌کند

فندق افسونگر سرشار از خواص ضد میکروبی، ضد التهابی و قابض است که آن را برای مبارزه با علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، تغییر رنگ و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، عالی می‌کند. این کار را با کوچک کردن منافذ و مهار رادیکال‌های آزاد انجام می‌دهد. پلی فنول‌ها و تانین‌های موجود در فندق افسونگر در برابر آسیب ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش مانند ملانوما و دیگر سرطان‌ها، مانند یک محافظ عالی عمل می‌کند.

۴. خونریزی را به سرعت قطع می‌کند

چون فندق افسونگر مانند یک ماده قابض عمل می‌کند که سلول‌های پوست را فشرده می‌کند، برای جلوگیری از خونریزی بریدگی‌ها و خراش‌های کوچک خوب است. تانین موجود درفندق افسونگر به کاهش درد و و تورم کمک کرده و برای جلوگیری از افزایش عفونت، مانند یک پوشش محافظ عمل می‌کند.

۵. کبودی‌ها را درمان می‌کند

فندق افسونگر، خواص ضد التهابی فوق‌العاده دارد که به جمع شدن رگ‌های خونی و کاهش تورم کمک می‌کند. این ویژگی، فندق افسونگر را برای کاهش کبودی، عالی می‌کند. فقط آن را روی کبودی گذاشته و آن را روی پوست بمالید تا نتایج را ببینید.

۶. ناراحتی ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین می‌دهد

تانین و کاتچین موجود در فندق افسونگر برای کاهش التهاب ناشی از آفتاب سوختگی عالی است. آنها پوست آفتاب سوخته را تسکین داده، تورم را کاهش می‌دهند و از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کنند.

اگر پوست‌تان آفتاب سوخته شده باشد و به چیزی برای تسکین و درمان آن نیاز دارید می‌توانید نصف فنجان ژل آلوئه ورا را به یک فنجان فندق افسونگر اضافه کرده و برای تسکین فوری، بر قسمت آسیب دیده اسپری کنید.

۷. اگزما و پسوریزیس را درمان می‌کند

هر کس به اگزما یا پسوریازیس دچار است می‌داند که خارش ناشی از آنها چقدر آزاردهنده است. خارش، قرمزی، پوسته شدن و سوزش ناشی از این دو بیماری پوستی التهابی را می‌توان با کمک فندق افسونگر کاهش داد. این تسکین را فقط می‌توان به خواص قابض و ضد التهابی آن نسبت داد. می‌توانید برای تسکین سریع‌تر، خاک رس سبز فرانسوی یا روغن چریش را به فندق افسونگر اضافه کنید.

۸. گلو درد را تسکین می‌دهد

آیا تمام درمان‌های خانگی موجود در کتاب‌ها را برای تسکین گلو درد امتحان کرده‌اید اما بی‌نتیجه بوده؟ خوب، حالا زمان امتحان کردن فندق افسونگر است. فندق افسونگر، نه تنها ورم و درد را کاهش می‌دهد بلکه خلط ناشی از عفونت تولید شده در گلو را نیز خشک می‌کند.

تنها کاری که باید انجام دهید غرغره کردن با جوشانده درست شده از پوست درخت یا برگ‌های فندق افسونگر، ۲-۳ بار در روز است. این درمان خانگی در کاهش علائم گلودرد ناشی از بیماری‌های مختلف گلو مانند التهاب حنجره، ورم لوزه و سینوزیت نقش دارد.

۹. تبخال را درمان می‌کند

تبخال‌ها، تاول‌های قرمزی هستند که به دلیل ویروس هرپس سیمپلکس در اطراف دهان ایجاد می‌شوند و معمولا با خارش و سوزش همراه هستند. خواص ضد التهابی و ضد ویروسی فندق افسونگر می‌تواند به کاهش این علائم کمک کند. فقط آن را با استفاده از پد پنبه‌ای، دو تا سه بار در روز مستقیما روی تبخال بزنید.

۱۰. از راش پوشک جلوگیری می‌کند

هیچ چیز به اندازه دیدن راش‌‌های قرمز روی پوست کودک، برای والدین آزاردهنده نیست. خوشبخانه، فندق افسونگر، تحریک‌پذیری و قرمزی ناشی از راش پوشک کاهش می‌دهد زیرا دارای خواص ضد التهابی است.

۱۱. از سوزش ناشی از اصلاح جلوگیری می‌کند

رپورتاژ

زمانی که صورت، زیر بغل یا موهای خود را اصلاح می‌کنید، سوزش بعد اصلاح چیزی است که آن را تجربه می‌کنید. فندق افسونگر، ماده‌ای عالی است که می‌تواند شما را از این وضعیت نجات دهد. خواص قابض و ضد التهابی فندق افسونگر برای درمان خارش و برآمدگی‌هایی که اطراف فولیکول‌های تحریک شده پوست ایجاد می‌شوند، عالی هستند.

۱۲. به کاهش پف چشم کمک می‌کند

هنگامی که فصل امتحانات می‌رسد یا استرس ناشی از جلسات کاری روی شماست، چشمان شما خسته شده و پف می‌کنند. زیرا پوست زیر چشم بسیار نازک و ظریف است. گذاشتن فندق افسونگر دور چشم، درکاهش درد و پف، جادو می‌کند زیرا – همان‌گونه که حدس می‌زنید- دارای خواص ضد التهابی است.

۱۳. آبله مرغان را تسکین می‌دهد

وای! آبله مرغان ترسناک! ممکن است فقط یک بار در زندگی اتفاق بیفتد اما همان یک بار هم برای ایجاد یک خاطره بد برای بقیه عمر کافیست. حداقل چیزی که می‌توان گفت این است که این آبله‌های چرکین آزاردهنده، باعث خارش می‌شوند. خواص ضد التهابی و تسکین دهنده فندق افسونگر می‌تواند به کاهش خارش و تحریک‌پذیری کمک کند.

۱۴. از دهان، لب‌ها و لثه شما محافظت می‌کند

خونریزی، ورم لثه، تبخال، زخم‌های دهانی و تاول، فقط برخی از مشکلات دردناکی هستند که دهان، لب‌ها و لثه بیچاره ما به آن دچار می‌شوند. شستن دهان با دهانشویه فندق افسنگر می‌تواند به کاهش ورم و درد کمک کرده و با این عفونت‌ها مبارزه می‌کند. همچنین می‌توانید برای نتایج موثر، آن را با روغن نارگیل یا روغن درخت مرترکیب کرده و به شکل موضعی بر تاول‌ها، زخم‌ها یا لثه‌های متورم بگذارید.

۱۵. جوش‌های سر سیاه را رفع می‌کند

جوش‌های سر سیاه زمانی به وجود می‌آیند که منافذ باز پوست به وسیله سلول‌های مرده یا چربی‌ها بسته می‌شوند. این ویژگی فندق افسونگر، جوش‌های سرسیاه را سست کرده و منافذ پوست را کوچک می‌کند تا از بازگشت آنها جلوگیری شود.

۱۶. مانند یک ضد عرق عمل می‌کند

فندق افسونگر به دلیل داشتن خواص درمانی، هنگامی که با روغن‌های معطر ترکیب شود، مانند یک ضد عرق طبیعی عمل می‌کند. چیزهایی که نیاز دارید در این‌جا آمده است:

– ۴ قاشق غذاخوری فندق افسونگر

– ۱۰ قطره روغن معطر شمعدانی

– ۱۰ قطره روغن معطر سرو

– ۴ قطره روغن معطر اسطوخودوس

– ۵ قطره روغن معطر بهار نارنج

– ۸ قطره روغن معطر ترنج

– ۲ قاشق غذاخوری آب گل پرتقال

– ۲ قاشق غذاخوری آب گل گندم

– یک بطری اسپری

همه مواد را در بطری اسپری ریخته و خوب تکان دهید تا با هم ترکیب شوند. این ضد عرق طبیعی را زیر بغل خود بزنید و تمام روز خوشبو باشید.

۱۷. عفونت گوش را درمان می‌کند

اگر تا به حال گوش‌درد را تجربه کرده‌اید، می‌دانید آن‌قدر درد می‌کند که نمی‌توانید عملکرد درستی داشته باشید. عفونت گوش از باکتری ناشی می‌شود. می‌دانید چه چیزی خواص ضد باکتری عالی دارد؟ بله، فندق افسونگر. چند قطره فندق افسونگر را با قطره چکان در گوش بریزید و این کار می‌تواند مقداری از تحریک‌پذیری را کاهش داده، موم ایجاد شده را حل کرده و چرکی که جمع شده را خشک کند.

۱۸. ترک‌های پوستی را کاهش می‌دهد

چون فندق افسونگر دارای خواص قابض است که به جمع شدن سلول‌ها کمک می‌کند، کاملا مشخص است که می‌تواند به رفع ترک‌های پوستی کمک کند. به همین دلیل است که زنان باردار از آن برای جلوگیری از افزایش ترک‌های پوستی استفاده می‌کنند. به هرحال، هیچ مدرک محکمی که نشان دهد فندق افسونگر می‌تواند ترک‌های پوستی را کاهش دهد وجود ندارد.

۱۹. هموروئید را درمان می‌کند

هموروئید، رگ‌های ملتهب و متورم در مقعد است که باعث خونریزی می‌شود. بله، همان‌گونه که به نظر می‌رسد، دردناک است. ممکن است آن را با اصلاح عامیانه بواسیر بشناسید. گذاشتن فندق افسونگر بر ناحیه آسیب دیده، می‌تواند به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، قابض و درمانی، به کاهش خونریزی، تورم، خارش و حس سوزش کمک کند.

۲۰. رگ‌های واریسی را کاهش می‌دهد

رگ‌های واریسی، رگ‌های بزرگ شده‌ای هستند که در پاها ظاهر می‌شوند و می‌توانند دردناک باشند. تانین موجود در فندق افسونگر می‌تواند به کوچک شدن رگ‌ها کمک کرده و تورم ناشی از رگ‌های واریسی را کاهش دهد. به علاوه، اسید گالیک و روغن‌های معطر موجود در آن می‌توانند به تسکین درد کمک کنند. استفاده از کمپرس‌های پارچه‌ای فندق افسونگر در این مورد توصیه می‌شود.

۲۱. پوست خشک را مرطوب و تغذیه می‌کند

ممکن است فکر کنید هر ماده‌ای که مانند قابض عمل می‌کند، باعث خشک شدن پوست می‌شود. اما اشتباه می‌کنید! در واقع، گذاشتن فندق افسونگر روی پوست دقیقا بعد از بیرون آمدن از حمام، می‌تواند به رفع چربی اضافه بدن کمک کرده و رطوبت پوست را حفظ کند. به هر حال، شما از فندق افسونگر بازار استفاده می‌کنید، بنابراین مراقب باشید تا از نوع بدون الکل آن استفاده کنید زیرا نتیجه عکس داده و پوست را خشک می‌کند.

۲۲. مو را تمیز کرده و از پوست سر محافظت می‌کند

وقتی بحث مراقبت از مو و پوست سر به میان می‌آید، کاری نیست که فندق افسونگر نتواند انجام دهد. می‌تواند موی وز را نرم کرده و به آن حجم دهد. می‌دانیم فندق افسونگر به رفع چربی و روغن‌های اضافه کمک می‌کند و همین، آن را برای موی چرب عالی می‌کند. خواص تنگ‌کننده رگ‌ها در فندق افسونگر به این معناست که ماساژ دادن آن روی پوست سر به افزایش جریان خون کمک کرده و در نتیجه، ریزش مو را کاهش می‌دهد.

فندق افسونگر می‌تواند با هر مشکل مربوط به پوست سر که به ذهن شما می‌رسد مبارزه کند. روغن‌های معطر موجود در آن، پوست سر را تغذیه کرده و شوره را رفع می‌کند. و این همه ماجرا نیست! فندق افسونگر به دلیل یک ماده قابض طبیعی بودن، به کاهش هر نوع خارش در پوست سر کمک می‌کند.

۲۳. از حیوانات خانگی شما در برابر بو و گزش حشرات محافظت می‌کند

بله، ممکن است حیوانات خانگی خود را بیشتر از هر چیزی در دنیا دوست داشته باشید، اما ممکن است آن‌قدر بدبو شوند که مجبور شوید آنها را از خود دور کنید حتی اگر دل‌تان بشکند. زمانی که باکتری‌ها روی پوست‌ یا زخم‌های سگ‌ها و گربه‌ها رشد کنند، بد بو می‌شوند. مالیدن مقداری فندق افسونگر روی پوست آنها می‌تواند به خلاص شدن از این باکتری‌ها و بو کمک کند. همچنین، می‌‌تواند برای دوست پشمالوی شما، مانند یک دافع پشه عمل کند.

۲۴. گزش حشرات را درمان می‌کند

اگر در اطراف شهر زندگی می‌کنید و معمولا دچار نیش پشه و دیگر حشرات می‌شوید، زمان استفاده از فندق افسونگر رسیده است. خواص ضد التهابی و قابض فندق افسونگر، ورم و خارش ناشی از گزش حشرات را کاهش می‌دهد.

همه این چیزها، قسمت‌های خوب ماجرا بود. اما چیزهایی وجود دارد که باید قبل از استفاده از فندق افسونگر به ذهن بسپارید.

عوارض جانبی فندق افسونگر چیست؟

فندق افسونگر اگر به صورت موضعی یا خوراکی مصرف شود، عوارض جانبی شدیدی ندارد. به هر حال، برخی افراد به دلیل واکنش حساسیتی ممکن است دچار تحریک‌پذیری شوند، بنابراین بهتر است قبل از استفاده، تست پچ انجام دهید.

همچنین باعث ناراحتی معده در برخی افراد نیز می‌شود. بهتر است از مصرف خوراکی فندق افسونگر در مقادیر زیاد خودداری کنید زیرا حاوی سافرول (یک ماده شیمیایی سرطان‌زا) و تانین ( ترکیبات سمی) است و ممکن است باعث مشکلات کبدی شود.

زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف فندق افسونگر، با پزشک مشورت کنند.

چه کسی می‌دانست؟ چه کسی می‌دانست که یک گیاه با چنین نام خاصی می‌تواند چنین خواصی داشته باشد؟ من، قفسه داروهای خود را پر از فندق افسونگر- به هر شکلی- می‌کنم.

نوشته‌های مرتبط