نشانه های خیانت مردان: 33 نشانه حتمی خیانت شوهر که نمی دانستید

گرفتن مچ شوهران در واقع کار بسیار راحتی است. معمولا می‌توانید نشانه‌های بی‌وفایی آن‌ها را با توجه به زبان بدنشان تشخیص بدهید. بسیاری از زنان نگران خیانت همسران‌شان هستند اما نمی‌دانند برای پی بردن به این موضوع باید به دنبال چه نشانه‌هایی باشند. بلکه، فقط کورکورانه به پیوند ازدواجی که داشته‌اند اعتماد می‌کنند تا از آن‌ها در برابر خیانت و بی‌وفایی شوهرشان محافظت کند. به خاطر همین، بسیاری از مردها از ماجرای کشف خیانت قسر در می‌روند، حتی با اینکه زبان بدنشان به روشنی از داشتن رابطه‌ی عشقی با زنی دیگر حکایت دارد. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم به جای قلب‌تان (احساسات)، با سرتان (عقل‌) گوش کنید، و این کار را از طریق نشان دادن نشانه های خیانت مردان به شما می‌آموزیم.

نشانه های خیانت مردان

۱. از تنها ماندن با شما در اتاق خودداری می‌کند

بسیاری از اوقات، مرد خیانت کار درباره‌ی داشتن رابطه‌ی عشقی و معاشقه تصمیم خودش را گرفته است، یا حتی ممکن است در حال حاضر درگیر یکی از این عشقبازی‌ها باشد. اگر از تنها ماندن با شما در اتاق خودداری می‌کند، این نشانه‌ای حتمی از وجود مشکلی در رابطه‌ی شما است، و او خودش می‌داند که مشکلی در رابطه‌تان به وجود شده است.

۲. دیگر از لمس کردن‌های گاه به گاه شما دست می‌کشد

زوج‌هایی که رابطه‌ای سالم دارند اغلب اشتراکاتی در زمینه‌ی لمس کردن‌های کوتاه و گذرا دارند، مثلا یک ضربه‌ی آرام ناگهانی به بدن طرف مقابل وقتی که از مثلا اتاق نشمین رد می‌شوند یا یک نوازش ملایم و عاشقانه. این نشانه‌های مختصر صمیمیت ممکن است دیگر زیاد به چشم نیایند ، و اگر این حرکات متوقف شدند ، به طور حتم نشانه‌ی آن است که در ذهن شوهرتان چیزی یا کسی به غیر از شما وجود دارد.

۳. دیگر برای‌تان گل نمی‌خرد یا کارهای خاص انجام نمی‌دهد

مردان در همان سنین بسیار پایین یاد می‌گیرند برای زنی که عاشقش هستند کارهای خاصی انجام بدهند. چه خریدن شاخه گلی برای مادر باشد، یا یک جعبه شکلات برای همسر، او می‌داند که این چیزها برای زنان خیلی اهمیت دارد. اگر متوجه شدید که او اخیرا هیچ نشانه‌ی بذل محبتی نسبت به شما بروز نمی‌دهد، این می‌تواند حاکی از آن باشد که محبت خود را احتمالا خرج زن دیگری می‌کند.

۴. دیگر مستقیم به چشم‌های‌تان نگاه نمی‌کند

دروغ گفتن کار سختی است، به خصوص وقتی به مستقیم به چشم‌های طرف مقابل زل بزنی. وقتی نوبت به نگاه کردن به چشمان کسی که عاشقش هستیم و دروغ گفتن به او می‌رسد، این کار تقریبا غیر ممکن به نظر می‌آید. به خاطر همین یک شوهر یا مرد خیانت کار معمولا نمی‌تواند در لحظه‌ های نزدیکی و صمیمیت، مستقیم به چشمان شما نگاه کند چون می‌داند که این صمیمت دروغین است.

۵. کیفیت عاطفی رابطه‌تان تغییر کرده است

اگر شوهرتان کمتر به شما، یا ازدواج‌تان، اهمیت می‌دهد، و بسیار بیشتر نگران خودش است، این می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر خیانتش به شما باشد. یک مرد یا شوهر وفادار بر آینده‌اش با شما تمرکز می‌کند، درحالی که یک مرد یا شوهر خیانت کار بیشتر نگران آینده‌ی خودش – بدون شما – خواهد بود.

۶. شروع به راز نگهدار شدن می‌کند و دیگر مثل قبل چیزهای کوچک را با شما در میان نمی‌گذارد

وقتی شوهرتان دیگر مسائل کوچک را، مثل ماجراهایی که در اداره برایش اتفاق می‌افتد، یا چالشی که احتمالا از پس آن برآمده است، با شما درمیان نمی‌گذارد این نشانه‌ی خوبی نیست. معمولا مردها موجودات پر حرفی نیستند، اما نیازی غریزی به نشان دادن دستاوردها و موفقیت‌های‌شان به زن خود دارند. اگر شوهرتان از نشان دادن دستاوردهایش به شما دست کشیده است، یا دچار بحران بزرگی شده، یا داستان موفقیت‌هایش را با زن دیگری در میان می‌گذارد.

۷. همیشه به سفر می‌رود، و شما هرگز در مسافرت همراه او نیستید

بعضی از مشاغل نیازمند مسافرت کردن هستند، اما، همیشه لازم نیست که این مسافرت‌ها به تنهایی صورت بگیرند. شوهرتان می‌تواند موقع مسافرت کردن تعطیلات آخر هفته طولانی مدتی را با شما برنامه ریزی کند. تنها دلیل آنکه او دیگر این کار را انجام نمی‌دهد – حداقل گاهگاهی – به خاطر آن است که نمی‌خواهد وقتش را با شما بگذراند. اگر با شما وقت نمی‌گذراند، پس وقتش را با چه کسی سر می‌کند؟

۸. بسیار بیشتر از قبل کار می‌کند، و کمتر در خانه وقت می‌گذراند

مثل مردانی که مدام به سفر می‌روند، مردی که همیشه وقتش را سر  کار می‌گذراند معمولا برای این همه دور بودن از خانه و زندگی‌اش دلایل دیگری دارد. مگر آنکه مانند یک وکیل یا پزشک شغلش چنین ایجاب کند، وگرنه یا دلش نمی‌خواهد وقتش را با شما بگذراند، یا اینکه وقتش را با کس دیگری می‌گذراند. در هر دو صورت، این موضوع نشانه‌ای از بروز یک مشکل جدی است.

۹. آنچه سابقا وقت «ما» بود به وقت «من» تبدیل می‌شود

زوج‌های خوشبخت دوست دارند وقت‌شان را با هم سپری کنند. آن‌ها دوست دارند با هم حرف بزنند، فیلم ببینند، و حتی بازی کنند. گاهی، فقط کنار یکدیگر می‌نشینند، و در حالی که یکی‌شان کتاب می‌خواند دیگری مشغول تماشای تلویزیون است. این یعنی با هم بودن، و اگر شوهرتان دیگر دلش نخواهد با هم باشید، رفتارش این را نشان خواهد داد. زمانی را که در رختخواب کنار شما سپری می‌کرد به زمان تنهایی در اتاقی دیگر تبدیل خواهد شد، که قطعا حاکی از آن است که مشکلی به وجود آمده است.

۱۰. ذائقه و میل جنسی‌اش تغییر کرده است

نزدیکی و صمیمیت فیزیکی یکی از معیارهای مهم ازدواج است. زنان نحوه‌ی رفتار شریک زندگی‌شان را یاد می‌گیرند، به ویژه «حرکاتش» در اتاق خواب را. اگر شوهرتان مانع از انجام کاری توسط شما می‌شود، یا بدتر، گاهگاهی شروع به نشان دادن حرکات جدیدی در اتاق خواب‌تان می‌کند، بهتر است بررسی کنید ببینید آیا شروع کرده به خواندن مجله‌ی زنان، یا اینکه از زن دیگری درس می‌گیرد!

۱۱. پیامک‌ها را از گوشی موبایلش پاک می‌کند

اکثر آدم‌ها پیامک‌های گوشی‌شان را پاک نمی‌کنند، چون از خواندنشان بیشتر وقت می‌گیرد. اگر مرد شما جدیدا پیامک‌هایش را پاک می‌کند، احتمالا شوهر خیانت‌کاری دارید، یا شوهری دارید که دارد برای خیانت کردن به شما آماده می‌شود.

۱۲. در خلوت با تلفن زنگ می‌زند یا تلفن را جواب می‌دهد

این یکی دیگر از سر نخ‌های بزرگ است. فقط مردی که نمی‌خواهد شما بشنوید در مورد چه چیزی صحبت می‌کند در خفا و خلوت زنگ می‌زند یا تلفنش را جواب می‌دهد. معمولا، تنها زمانی که شوهرتان نمی‌خواهد شما حرف‌هایش را بشنوید زمانی است که در حال خیانت به شما، یا صحبت کردن در مورد شما است.

نشانه های خیانت مردان ۱۳. خط موبایل دیگری می‌خرد

اکثر زنان حتی متوجه این قضیه نمی‌شوند، اما اگر شوهرتان یک گوشی موبایل جدید و قشنگ خریده است، بهتر است چک کنید ببینید دو سیم کارت دارد یا نه. اگر دارد، شماره‌ی دوم را برای چه کاری می‌خواهد، و چرا آن شما را با شما در میان نگذاشته است؟ این نشانه‌ای حتمی است که رازهای بسیار جدی و مهمی را از شما پنهان می‌کند – که یکی از آن‌ها احتمالا زن دیگری است.

۱۴. بیش از یک نشانی ایمیل شخصی دارد

تقریبا هر کسی که به سن ازدواج رسیده باشد چندین و چند ایمیل مختلف داشته است، و نهایتا اکثر آن‌ها را حذف کرده و به یک یا دو ایمیل مورد علاقه‌اش بسنده کرده است. اگر شوهرتان تمام وقت کار می‌کند، و چندین حساب ایمیل شخصی دارد، تنها دلیل استرسش برای مدیریت حساب‌های کاربری متعدد خیانت می‌تواند باشد، یا اینکه راه را برای شعله‌ی عشقی قدیمی باز گذاشته است تا دوباره آتش اشتیاقش را فروزان کند.

۱۵. بیش از یک حساب فیسبوک، اینستاگرام، یا توئیتر دارد

این درست مانند همان مشکل ایمیل است که در فوق به آن اشاره کردیم. اگر در حفظ و نگهداری حساب‌های مختلف به دردسر افتاده است، تقریبا به طور قطع به خاطر آن است که یا به شما خیانت کرده است، یا قصد دارد در آینده خیانت کند.

۱۶. حساب‌های کاربری اسکایپ، وایبر، یا واتس‌اپ‌اش را خصوصی نگه می‌دارد

پیام‌های فوری همان ایمیل‌های جدید هستند، و چون از پیامک‌های عادی یا اس‌ام‌اس‌ها حالت خصوصی‌تری دارند، برای شوهرتان خیانت کردن به شما بدون آنکه خبردار شوید کار نسبتا راحتی خواهد شد. با اینکه نباید انتظار داشته باشید دیگر پیام‌هایش را در تلفنش بخوانید – کاری که قبلا خود او از شما می‌خواست انجام بدهید و خلاصه‌ی پیام‌هایش و مهم‌ترین آن‌ها را برایش بخوانید – اما گاهی نگاه مختصری انداختن به صفحه‌ی گوشی او چندان هم کار غلطی نیست. اگر گوشی را از شما پنهان می‌کند، احتمالا چیزی بیشتر از یک پیام معمولی برای پنهان کردن دارد.

رپورتاژ

۱۷. بدن یا لباس‌هایش بویی متفاوت با بوی قبل می‌دهند

زنان بسیار زیادی هستند که این عنصر اصلی را در مورد شوهرشان نادیده می‌گیرند. هر مردی بوی خودش را دارد. این ترکیبی از چیزهایی است که می‌خورد، جایی است که می‌خوابد، صابون‌ها و شامپوهایی که استفاده می‌کند، و زنی که با او می‌خوابد. اگر بوی تنش تغییر کرده است، زمان آن است که ببینید آیا برای ناهار «کاری» خورده است، یا نه: با زن دیگری به عنوان «دسر» رابطه‌ی عشقی داشته است!

۱۸. در دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه شرکت نمی‌کند

هرچقدر هم که اقوام‌مان را دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم، وقت گذراندن با آن‌ها بخشی از زندگی متاهلی است. وقت گذراندن با دوستان هم همین طور است. اگر شوهرتان دیگر با دوستان و خانواده وقت نمی‌گذراند، به خصوص در جمع‌های گروهی، این نشانه‌ای حتمی است که یک جای کار می‌لنگد. شاید قصد دارد شما را ترک کند، یا ممکن است در حال خیانت به شما باشد و دلش نمی‌خواهد زنی که با او رابطه دارد شما را باهم ببیند.

۱۹. زمان قابل توجهی را با شخص دیگری سر می‌کند

این یکی کاملا مشهود است، اما بسیاری از زنان با ژست‌های «مدرن و امروزی» بودن از آن غفلت می‌کنند. درست همانطور که برای یک زن متاهل داشتن دوستان مرد مشکلی ندارد، برای شوهر او هم داشتن دوستان زن بلامانع است! چیزی که خوب نیست و مشکل دارد آن است که او از وقت گذراندن با شما کم می‌کند و بیشتر وقتش را با آن زن می‌گذراند. اگر متوجه شدید این کار را می‌کند، می‌تواند نشانه‌ی خیانت شوهرتان باشد. قبل از آن که خیلی دیر شود او را دریابید!

۲۰. زمان زیادی را صرف کمک به شخص دیگری می‌کند، یا هدایایی به او می‌دهد

این یکی سخت است، چون بعضی از مردها ذاتا مهربان هستند و ماهیتی بخشنده و سخاوتمند دارند. آن‌ها به هرکسی کمک می‌کنند. شوربختانه، بعضی از زنان آنقدرها ذات خوب و مهربانی ندارند، و ممکن است از اعتماد شوهرتان سوء استفاده کنند، یا بدتر، کار را به معاشقه بکشاند. به همین شکل، شوهرتان نیز ممکن است وقت بیشتری را با زن دیگری بگذراند چون مصاحبت و همراهی او را به بودن در کنار شما ترجیح می‌دهد. به هر صورت، این نشانه‌ی شروع بی‌وفایی است، و بهترین کار آن است که در نطفه خفه اش کنیم.

۲۱. بیرون رفتن‌های کوتاه مدتش از خانه به درازا می‌کشد

آیا بیرون رفتن‌های ۳۰ دقیقه‌ای اش در پارک یا به فروشگاه محله به یک گشت و گذار طولانی می‌انجامد؟ دلایل زیادی می‌تواند برای آن وجود داشته باشد، اما همه‌ی این دلایل می‌توانند به ترجیح او برای گذراندن وقتش در جایی دیگر مربوط باشند. در مورد فروشگاه رفتن، ممکن است موضوع یک صندوق‌دار جوان و بانمک باشد یا دختر نسبتا مجرد و تنهای دیگری که با او در کافی‌شاپ گپ می‌زند. دلیلش هر چه باشد، هیچ کدام‌شان خوب نیستند، و تمام‌شان حکایت از شوهری خیانت‌کار دارد.

۲۲. اغلب از کاه کوه می‌سازد و با این بهانه خانه را ترک می‌کند

این یکی خیلی تابلو به نظر می‌رسد، اما بسیاری از زنان به  خاطر درگیر شدن در خود مشاجره‌ای که از آن سر در نمی‌آورند از این موضوع غفلت می‌کنند. این به خاطر آن است که نمی‌دانند از کجا خورده‌اند، و بعد می‌نشینند و با خودشان فکر می‌کنند چه کار اشتباهی انجام داده‌اند که باعث شده شوهرشان خانه را ترک کند. این را  گفتم، چون شوهری که بر سر هیچ دعوا راه می‌اندازد و بعد خانه را ترک می‌کند، یا به دنبال بهانه‌ای است که خانه را ترک کند، یا اینکه عجز و درماندگی واقعی‌اش را نشان ندهد. هر دوی این‌ها نشانه‌ی مشکلی عمیق‌تر هستند، که اغلب به خیانت و بی وفایی مربوط می‌شوند.

۲۳. ظاهرا بدون هیچ علتی، فوق‌العاده عصبانی و خشمگین است

مردان می‌توانند به خاطر اتفاق‌ها و شرایط زندگی عصبانی شوند. این کاملا عادی است که او به خاطر چیزهایی که خارج از کنترلش است عصبانی شود مثل مشکلات اقتصادی، تصادف‌، یا مشکلات کاری. آنچه عادی نیست عصبانی و خشمگین شدن شوهرتان بر سر هیچ و پوچ است. اگر موضوع این است، آن «هیچ و پوچ» فقط می‌تواند وجود زنی باشد که از آن خبر ندارید، که شوهرتان با او رابطه برقرار و به شما خیانت کرده است، اما نمی‌تواند گناهی را که مرتکب شده است بیان و به آن اعتراف کند.

۲۴. درباره‌ی هر چیزی موضع تدافعی می‌گیرد، اغلب انگار انتظار درگیری دارد

کمتر آدمی پیدا می‌شود که از درگیری، به خصوص در خانه، خوشش بیاید. شوهر شما هم از این قاعده مستثنی نیست، پس اگر درباره‌ی هرچیزی موضع دفاعی می‌گیرد و همیشه آماده‌ی جدل و درگیری است، باید کمی عمیق‌تر نگاه کنید. مردی که اینگونه رفتار می‌کند اغلب به خاطر کار اشتباهی که می‌داند انجام داده است چنین می‌کند. او می‌داند که یک جای کار می‌لنگد، چون با کسی رابطه‌ی عشقی دارد.

۲۵. دیگر مثل سابق از خانواده‌ی او چیزی نمی‌بینید یا نمی‌شنوید

مادرها بچه‌های‌شان را فراموش نمی‌کنند، و بسیاری از مردها تمایل دارند زندگی صمیمی خانوادگی گذشته‌شان را حفظ کنند، یعنی محیطی که در آن دور هم جمع می‌شدند. اگر نشانه‌هایی می‌بینید از اینکه شوهرتان به مادرش یا عضوی از خانواده‌ی پدری‌اش درباره‌ی جدایی احتمالی‌تان چیزی می‌گوید، یا متوجه شده‌اید دوستانش دیگر چندان با شما صمیمی نیستند، این یعنی مشکل وجود دارد. در واقع، این مشکل تقریبا همیشه به زنی دیگر مربوط می‌شود و نشانه‌ای از مشکلی جدی است.

نشانه های خیانت مردان ۲۶. به طرز متفاوتی لباس می‌پوشد

مردان اغلب سبک‌ لباس پوشیدن‌شان را تغییر نمی‌دهند. اگر شلوار جین و تی‌شرت یقه دار دوست داشته باشند، این احتمال وجود دارد که برای همیشه همین سبک را حفظ کنند. بنابراین، اگر متوجه شدید که او شلوار جین‌اش را با یک شلوار مدل داکرز عوض کرده، یا تی‌شرت یقه‌دارش را با یک تی‌شرط نوشته‌دار عوض کرده است، پس یک شوهر خیانت کار نصیب‌تان شده است. مردها فقط وقتی نحوه‌ی لباس پوشیدن‌شان را عوض می‌کنند که از انجام آن هدفی داشته باشند، که دراین مورد خوشحال کردن زنی دیگر است.

۲۷. به ظاهرش و اینکه چگونه به نظر می رسد بیشتر اهمیت می‌دهد

الگوهای بهداشتی و آرایشی‌اش تغییر می‌کنند. اگر مرد شما سابقا با کمی موی آشفته، یا صورت نیمه تراشیده مشکلی نداشت، و اکنو با دقت به پیرایش خود توجه می‌کند، مشخص است هدفش تحت تاثیر قرار دادن شما نیست. در واقع، یکی از مشخص ترین نشانه‌های خیانت شوهرتان وقتی است که عادت‌های بهداشتی و آرایشی‌اش بهبود پیدا می‌کنند. از این موضوع غفلت نکنید، چون نشانه‌ی آن است که ظاهر شوهرتان قرار است زن دیگری را خوشحال کند یا تحت تاثیر قرار دهد.

 ۲۸. در کل ظاهرش عوض شده است

تشخیص این یکی کمی سخت تر است، اما شایان ذکر است چون معمولا نشانه‌ی مشکلاتی است که به رابطه‌ی عشقی منجر می‌شوند، تا رابطه‌ی واقعی. گاهی، وقتی شوهرتان خوشحال نیست، شروع می‌کند به ایجاد کردن تغییراتی، و تغییر از خونگرم بودن به محافظه‌کاری، یا محاظه کاری به خونگرمی، یکی از آن‌ها است. اگر چنین موردی را دیدید، با او حرف بزنید، قبل از آنکه موضوع عشقی پیچیده‌ای شود که ازدواج‌تان را به نابودی بکشاند.

۲۹. سلیقه‌ی موسیقی‌اش تغییر می‌کند

زنان زیادی متوجه این تغییر نمی‌شوند، چون ممکن است شوهرشان بارها سلیقه‌ی موسیقی‌اش عوض شده باشد. اما، اگر همسرتان که سابقا آهنگ‌های کلاسیک و سنتی گوش می‌داد شروع کرده است به گوش دادن آهنگ‌های تکنو، این کار دلیلی دارد. گاهی فقط به خاطر علاقه‌ی شخصی است، اما بیشتر به خاطر آن است که زنی که به خاطر او به شما خیانت کرده است این سبک موسیقی را دوست دارد. یا می‌خواهد او را خوشحال کند، یا با شنیدن این نوع موسیقی یاد او بیفتد.

۳۰. شروع می‌کند به بازدید از نمایشگاه‌ها یا لذت بردن از رفتن به موزه‌ها

این مورد ممکن است در ابتدای امر کمی غیرجدی به نظر برسد، تا اینکه متوجه دانشجوی هنر جوانی بشوید که شوهرتان به او علاقمند شده است، یا یک دانشجوی رشته‌ی تاریخ با لب‌خندهای اغوا کننده‌اش و داستان‌هایی در مورد قدیم الایام دل او را برده است. اگر به چیزهایی علاقمند شده است که قبلا علاقه نداشت، این نشانه‌ای حتمی از آن است که علایق زن دیگری بر او تاثیر گذاشته است. خوب دقت کنید تا او را از مسیر بی‌وفایی و خیانت بازگردانید.

۳۱. در پارتی‌های کاری و رویدادهای اجتماعی شرکت می‌کند که سابقا اجتناب می‌کرد

همه از جوک‌هایی که در مورد پارتی‌های کاری گفته می‌شود با خبر هستند، و صادقانه بگوییم، آن‌ها معمولا درست هستند. پس، وقتی شوهرتان یکباره شروع می‌کند به شرکت کردن در اینگونه میهمانی‌ها، احتمالا به چیزی بین او و دختری تازه وارد در اداره مربوط می‌شود. اگر شما دعوت نشده‌اید، تقریبا به طور قطع مسئله به آن زن مربوط می‌شود. این نشانه‌ای حتمی از به دردسر افتادن رابطه‌تان است.

۳۲. میزان توجهی که به شما می‌کرد به طرز عجیبی تغییر کرده است

اگر مرد معمولا بی‌احساس و بی عاطفه‌تان یکباره به منبع عشق و احساس تبدیل شد، لذتش را ببرید، اما خوب او را زیر نظر بگیرید. به همین صورت، اگر مرد سرشار از محبت شما ناگهان سرد شد، این را نیز به عنوان نشانه‌‌ای هشدار دهنده در نظر بگیرید. این احتمال وجود دارد که در آغوش زن دیگری آرام می گیرد و لذت می برد، یا با شما سرد شده است چون آن زن تمام شور و حرارت مرد شما را از آن خودش می‌کند.

۳۳. ناگهان به یاد گرفتن زبانی جدید علاقمند می‌شود

این معمولا چیزی نیست که زنان جوان‌تر لازم باشد نگران آن بشوند. بیشتر به کسانی مربوط می‌شود که چندین سال از ازدواج‌شان گذشته است. در چنین مواردی، یک شوهر خیانت کار ممکن است – به طور مثال – درباره‌ی اشتیاق‌اش به بازدید از فرانسه حرف بزند. این امر معمولا به کلاس‌های درس زبان فرانسوی می‌انجامد، که زنش آن را به اشتباه به عنوان نشانه‌ای از برنامه‌ریزی سفر به کشوری دیگر می‌بیند. او هرگز اهداف عاشقانه‌ای را که در پس کلاسهای درس «زبان» نهفته است نمی‌بیند. با اینکه یاد گرفتن زبان‌های جدید کار بسیار خوبی است، اما مراقب باشید بجز واژگان جدید اسم دیگری سر زبان شوهرتان نیفتاده باشد.

نوشته‌های مرتبط