اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی — معرفی برترین اپلیکیشن ها

اگر می‌خواهید مهاجرت کنید، یا قصد دارید به کشور آلمان سفر کنید، به عنوان یک ایرانی می‌بایست بتوانید به زبان آلمانی با دیگر افراد ارتباط برقرار کنید. بهترین راه یادگیری زبان در کوتاه مدت استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی است. برای مثال اگر بخواهید از یک فروشگاه چیزی بخرید، قطعاً باید بتوانید با فروشنده صحبت کنید و درخواست خود را به زبان آلمانی بگویید. مطمئناً در کلاس‌های حضوری نمی‌توانید سرفصل‌های دروس را خودتان انتخاب کنید اما در استفاده از اپلیکیشن دستتان باز است.

البته اگر مسلط به زبان انگلیسی باشید شاید بتوانید در کشوری مانند آلمان به خوبی با دیگران ارتباط برقرار کنید، اما حتی اگر انگلیسی بلد نباشید چه؟ مهم نیست به چه دلیلی به آلمان سفر می‌کنید، پیشنهاد ما استفاده از اپلیکیشن‌هایی با زبان فارسی است که راحت بتوانید آلمانی را سریع و در کوتاه مدت یاد بگیرید. با ما همراه باشید تا با هم چند اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی را بررسی کنیم.

مقدمه

یادگیری زبان پروسه‌ای طولانی مدت است که این روزها تبدیل به دغدغه بیشتر مردم شده است. مهم نیست برای چه زبان می‌خوانید، خیلی‌ها دوست دارند یک زبان جدید را صرفاً از روی علاقه یاد بگیرند، برخی افراد مایل هستند در کشوری مثل آلمان به تحصیل بپردازند و برخی دیگر برای مهاجرت و یافتن فرصت‌های شغلی مجبور هستند تا زبان بخوانند.

اگر علاقه مند به یادگیری زبان آلمانی باشید کار شما آسان است. زیرا زبان آلمانی برخلاف ظاهر سخت و دشوار خود مثل آب خوردن در ذهنتان ثبت خواهد شد. اما اگر مجبور به یادگیری هستید باید دلایلی برای یادگیری پیدا کنید و هدف خود را مشخص کنید، مبادا از یادگیری دست بکشید و جا بزنید! اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که خودآموز نمی‌توانند چیزی را یاد بگیرند و می‌خواهند از ویدیوهای آموزشی استفاده کنند، یک خبر خوش برایتان دارم. در این بخش مجموعه آموزشی زبان آلمانی فرادرس را به شما پیشنهاد می‌دهیم که نه تنها می‌تواند به صورت واقعی به شما کمک کند تا زبان آلمانی را یاد بگیرید، بلکه از پیشرفت خود در یادگیری متعجب خواهید شد. برای دریافت این مجموعه آموزشی ارزشمند روی لینک زیر کلیک کنید:

اگر نمی‌دانید چرا طرفداران زبان آلمانی انقدر زیاد است، بهتان حق می‌دهم! چون بنده نیز پیش از این از اهمیت این زبان چیزی نمی‌دانستم اما پس از تحقیقات فراوان و سوال کردن از افراد مختلف، بالاخره به یکسری نتایج رسیدم که قصد دارم آن‌ها را در پست معرفی اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی با شما به اشتراک بگذارم.

زبان آلمانی سخت نیست!

برخلاف تصور عموم، یادگیری زبان آلمانی ابداً سخت نیست، حتی این زبان در لیست 10 زبان سخت برای یادگیری هم قرار ندارد. باید به این درک برسیم که هرکاری سختی‌های خودش را دارد و اگر بخواهیم یادگیری زبان آلمانی را سخت درنظر بگیریم، باید زبان انگلیسی را نیز زبانی سخت بدانیم. ممکن است این حقیقت را ندانید که بیش از نصف کلمات انگلیسی از زبان آلمانی نشأت گرفته‌اند. پس از دانستن این موضوع می‌توانید با خیال راحت به این فکر کنید که اگر اینهمه مردم انگلیسی را یاد می‌گیرند، پس یادگرفتن آلمانی هم ممکن است.

چرا باید زبان آلمانی یاد بگیریم؟

زبان آلمانی 11 امین زبان زنده دنیاست و از طرفی انگلیسی و آلمانی بسیار به هم نزدیک هستند. اگر محصل هستید و قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور دارید، آلمان بهترین کشور برای تحصیل به حساب می‌آید، به طوری که سالانه دانشگاه‌های بزرگ آلمان از کشورهای مختلف دانشجو می‌پذیرد. زبان آلمانی بیشترین استفاده را در قاره اروپا دارد و برای اینکه بتوانید از فرصت‌های شغلی به نحو احسن استفاده کنید، بایستی زبان آلمانی را یاد بگیرید.

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی

در این بخش اپلیکیشن‌هایی را برایتان معرفی کرده‌ایم که بیشترین طرفدار را در بین آموزش زبان آلمانی دارند. این اپلیکیشن‌ها همگی در گوگل پلی و اپ استور موجود هستند و قابلیت نصب بر روی سیستم عامل اندروید و آی او اس را دارند. همانطور که از نام مطلب پیداست، زبان فارسی در این اپلیکیشن موجود است و می‌توانید از تنظیمات اپلیکیشن، زبان مادری را بر روی فارسی تنظیم کنید، سپس زبانی که قصد دارید یاد بگیرید یعنی زبان آلمانی را انتخاب کنید و از دروس مختلف استفاده کنید.

اپلیکیشن Mondly

از سری مهم ترین اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی می‌توان به اپلیکیشن فوق العاده Mondly اشاره کرد. این اپلیکیشن از 33 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند که از جمله این زبان‌ها می‌توان به زبان شیرین فارسی اشاره کرد. روش کار این اپلیکیشن بدین گونه است که می‌بایست زبان فارسی را به عنوان زبان مادری خود و زبان آلمانی را به عنوان زبانی که قصد یادگیری آن را دارید انتخاب کنید. این اپلیکیشن با شعار یادگیری سریع و آسان زبان‌ها فعالیت می‌کند و توسط استودیو ATi Studios برای اندروید طراحی و منتشر شده است. با این حال می‌توانید این اپلیکیشن را از اپ استور نیز دریافت کرده، و بر روی گوشی آیفون خود نصب کنید.

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی — معرفی برترین اپلیکیشن ها

این اپلیکیشن از طراحی ساده و در عین حال زیبایی برخوردار است که موجب گمراه شدن کاربر نمی‌شود. این اپلیکیشن با داشتن امکانات فراوان همیشه کاربران خود را به ادامه یادگیری تشویق کرده است و دقیقاً همانند یک معلم خصوصی در کنار شماست. Mondly از هوش مصنوعی قوی برخوردار است و به گونه‌ای عمل می‌کند که انگار دارید با یک معلم واقعی درس می‌خوانید! علاوه بر آن هوش مصنوعی این اپلیکیشن اشکالات شما را بررسی می‌کند و صحیح آن‌ها را به شما می‌آموزد که قابلیت بسیار جالبی است.

نکته جالب این اپلیکیشن این است که Mondly روزانه دروس جدیدی را به شما پیشنهاد می‌دهد که شما را ترغیب می‌کند تا از این اپلیکیشن استفاده کنید. این بخش روزانه بروزرسانی شده و دروس جدیدی برای شما فعال می‌شود. با استفاده کردن از این بخش، لغات واصطلاحات زیادی یاد می‌گیرید که کاربردی هستند و حتی در خود برنامه هم تکرار می‌شوند. تکرار لغاتی که در بخش درس‌های روزانه یاد گرفته‌اید، باعث می‌شود تا لغات را به خوبی حفظ کنید و به زودی فراموش نشوند.

یک قابلیت مهم و کاربردی دیگری که اپلیکیشن Mondly دارد، وجود چت باکس Chatbox در این اپلیکیشن است که از هوش مصنوعی این اپلیکیشن بهره می‌برد. در این بخش می‌توانید با ربات موجود در اپلیکیشن صحبت کنید و یک گفت و گوی واقعی را تجربه کنید. این بخش می‌تواند به شما کمک کند تا به عنوان یک کاربری که هیچگاه تجربه گفت و گو با یک بومی را نداشته، احساس کنید که در حال گفت و گو با یک فرد بومی هستید و همچنین با استفاده از قابلیت تشخیص اشتباه، به مکالمه بپردازید.

این اپلیکیشن از همه جهات به آموزش زبان آلمانی می‌پردازد و بر روی مکالمه، خواندن، نوشتن و لسینینگ شما تمرکز کرده است. با این حال، این اپلیکیشن برای تمامی افراد و در همه سطوح مبتدی تا پیشرفته مناسب است و می‌توانید با خیال راحت از این اپلیکیشن استفاده نمایید.

اپلیکیشن FunEasyLearn

یک بار برای همیشه آلمانی یاد بگیرید! این اپلیکیشن به معنای واقعی عالی است و یک مسیر جذاب به همراه بازی برای یادگیری برای شما به ارمغان می‌آورد. FunEasyLearn دومین اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی است که به شما معرفی می‌کنیم. روش یادگیری در این اپلیکیشن کمی متفاوت است و همین باعث شده تا افراد زیادی طرفدار این اپلیکیشن شوند. با بازی کردن می‌توانید امتیاز کسب کنید و رتبه بالاتری بگیرید؛ با جمع کردن گل‌ها بخش‌های جدیدی را فعال کنید و از یادگیری با این اپلیکیشن لذت ببرید.

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی — معرفی برترین اپلیکیشن ها

رپورتاژ

این اپلیکیشن قابلیت این را دارد که در ابتدا تعیین سطح کنید و با توجه به توانایی خود شروع به یادگیری زبان آلمانی کنید. به همین دلیل این اپلیکیشن برای هر سنی مناسب است و حتی کودکان نیز می‌توانند از آن برای یادگیری استفاده کنند. این اپلیکیشن علاوه بر پشتیبانی از زبان آلمانی، آموزش 61 زبان زنده دنیا را در خود دارد که زبان فارسی نیز یکی از آن‌هاست. هر درس از این اپلیکیشن دارای 7 بخش جذاب است که هر کدام از آن‌ها بر روی یکی از توانایی‌های شما تمرکز می‌کند.

اپلیکیشن FunEasyLearn دارای 26 سرفصل است که دارای دروس جذاب و طبقه بندی شده می‌باشد. همچنین این اپلیکیشن دارای بیش از 5400 جمله و عبارت است که در موضوعات مختلف طبقه بندی شده و برای یادگیری زبان از صفر تا پیشرفته فوق العاده است. اگر قصد دارید زبان را به صورت اصولی و با بیشترین تمرین و تکرار یاد بگیرید، حتما این اپلیکیشن را نصب کنید.

اپلیکیشن Mango

این اپلیکیشن یکی از اپلیکیشن‌های ضروری برای یادگیری گفت و گو های روزمره و مباحث پیرامون آن است. حتماً شما هم دغدغه این را دارید که لغات مهم و پرکاربرد را در قالب جمله یاد بگیرید، این اپلیکیشن از همان اپلیکیشن‌هاست که کلمات را در جمله با رنگ‌های مختلف مشخص می‌کند و معادل همان کلمه را در جمله بعدی نمایش می‌دهد تا راحت تر بتوانید کلمات و متناظر آن‌ها را بیابید.

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی — معرفی برترین اپلیکیشن ها

 

از مهم ترین ویژگی‌هایی که این اپلیکیشن دارد این است که قابلیت ضبط صدا و مقایسه آن با تلفظ صحیح وجود دارد و می‌توانید آن قدر به تمرین و تکرار بپردازید تا تلفظتان همانند افراد بومی یا همان native شود. این قابلیت بر روی توانایی ایسپیکینگ یا همان صحبت کردن شما می‌افزاید و باعث می‌شود تا به صورت عملی زبان بیاموزید. به همین دلیل است که این اپلیکیشن به آموزش عملی معروف است و به شما کمک می‌کند تا از آموزش‌ها در دنیای واقعی استفاده کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های این اپلیکیشن دانلود درس‌ها و استفاده از آن‌ها در مواقع آفلاین است. ممکن است در مواقعی به اینترنت دسترسی نداشته باشد و بخواهید درس‌های قبلی را دوره کنید، در این صورت است که اپلیکیشن Mango بدون هیچ مشکلی بر روی گوشی شما اجرا می‌شود و می‌توانید همچنان از آن استفاده کنید. این قابلیت مهم که توسط دیگر اپلیکیشن‌ها پشتیبانی نمی‌شود باعث شده است تا اپلیکیشن Mango از دیگر اپلیکیشن‌ها متمایز شود.

اپلیکیشن DROPS

این اپلیکیشن نیز یکی از اپلیکیشن‌های مهم در حیطه یادگیری زبان به خصوص زبان آلمانی است که با روشی کارآمد زبان انگلیسی و آلمانی را می‌آموزد. یکی از ویژگی‌های مهم این اپلیکیشن، آموزش‌های 5 دقیقه‌ای است که موجب خستگی شما نمی‌شود و از طرفی نیز چندین حالت مختلف آموزش را داراست تا آموزش‌ها به خوبی در ذهن شما تثبیت شود.

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی — معرفی برترین اپلیکیشن ها

علاوه بر این، اپلیکیشن DROPS دارای لهجه‌های مختلف از یک زبان است که می‌توان گفت انقلابی مهم در این زمینه به حساب می‌آید. اگر از آموزش‌های طولانی خسته می‌شوید، اپ DROPS از سری اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی را به شما توصیه می‌کنیم تا با آن زبان آلمانی را به خوبی آموزش ببینید بدون اینکه از یادگیری زده شوید.

اپلیکیشن Tandem

همانطور که در ابتدا گفتیم، یادگیری زبان آلمانی تنها با اپلیکیشن کافی نیست و می‌بایست با مطالعه کتاب، دیدن فیلم یا صحبت کردن با یک فرد بومی تلاش کنید تا زبان آلمانی را یاد بگیرید. سخت ترین قسمت کار در این روش پیدا کردن یک فرد بومی مناسب برای گپ و گفت است که به شما در یادگیری زبان آلمانی کمک کند. اما حتی برای این کار نیز اپلیکیشنی طراحی شده است که با آن به روشی کاملاً متفاوت می‌توانید نه تنها زبان آلمانی، بلکه هر زبان دیگری را یاد بگیرید.

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی — معرفی برترین اپلیکیشن ها

اپلیکیشن تاندم پلتفرمی را برای شما فراهم کرده است که در آن می‌توانید با افراد بومی ارتباط برقرار کنید، با آن‌ها مکالمه کنید و به صورت آنلاین به صورت ویس، چت و ویدیو کال به افزایش توانایی‌های خود بیافزایید. در این اپلیکیشن می‌بایست فردی با زبان آلمانی پیدا کنید که قصد یادگیری زبان فارسی را داشته باشد. بدین ترتیب می‌توانید اشکالات یکدیگر را تصحیح نمایید یا اصطلاحات رایج را از زبان یکدیگر یاد بگیرید.

زمانی که شما این اپلیکیشن را نصب کنید، می‌بایست یک زبان را به عنوان زبانی که صحبت می‌کنید و یک یا چند زبان دیگر را به عنوان زبانی که قصد یادگیری آن را دارید انتخاب کنید؛ بدین ترتیب این اطلاعات در پروفایل شما نمایش داده می‌شوند. پس از حدود یک هفته یک ایمیل دعوت به شما ارسال می‌شود و پس از آن می‌توانید وارد اپلیکیشن شوید. افرادی که قصد هم صحبتی با شما داشته باشند به شما پیام می‌دهند و یا شما می‌توانید همراه آموزشی خود را انتخاب کنید و به او پیام دهید. محیط کاربری این اپلیکیشن همانند دیگر اپلیکیشن‌های پیام رسان و چت است و همین دلیل موجب شده است که به راحتی بتوانید با فرد مدنظر خود ارتباط موثر برقرار کنید.

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس Faradars

استفاده از آموزش‌های ویدیویی نیز یکی از روش‌های یادگیری زبان آلمانی است که درمورد آموزش‌های ویدیویی نام فرادرس معرف حضورتان است. این مجموعه آموزشی هزاران ساعت فیلم آموزشی در وب سایت خود دارد، اما از آنجایی که وب گردی با سیستم کامپیوتری در سال‌های اخیر کمتر شده و همه به استفاده از گوشی موبایل رو آورده‌اند، استفاده از اپلیکیشن‌ها بیشتر مرسوم شده است. فرادرس نیز اپلیکیشن مجموعه خود را منتشر کرده است تا دسترسی به آموزش‌ها راحت تر از پیش باشد.

اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی — معرفی برترین اپلیکیشن ها

اگر تمایل دارید تا اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید تا از این طریق به بیش از ۵,۲۰۰ عنوان آموزشی دسترسی داشته باشید می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید و اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس را دریافت کنید:

سخن آخر درمورد اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی به فارسی

در این پست چندین اپلیکیشن معروف و کاربردی درمورد یادگیری زبان آلمانی معرفی کردیم که این اپلیکیشن‌ها از فارسی نیز پشتیبانی کرده و می‌تواند به یادگیری شما کمک کند. متاسفانه بیشتر اپلیکیشن‌های فارسی زبان یا کامل نیستند یا دارای پرداخت درون برنامه‌ای هستند. اما اپلیکیشن‌هایی که در این پست معرفی کردیم همگی کامل هستند و می‌توانید با خیال راحت استفاده کنید.

نوشته‌های مرتبط