سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

همان طور که می دانید خوردن مرتب میوه باعث سلامت عمومی بدن می شود و عملکرد بدن را بهتر می کند. خاصیت میوه ها بایکدیگر فرق دارد و برخی از آن ها خواص منحصر به فردی را برای بدن دارند. به عبارتی خوردن میوه هیچ وقت ضرر ندارد البته نا گفته نماند که افراط در آن خوب نیست. میوه ها سرشار از انرژی و ویتامین های بسیاری هستند که بسیار هم خوشمزه هستند. این خوشمزه های طبیعی بهتر از هرچیزی که انسان تولید می کند می باشد. در این مقاله می خواهیم سالم ترین میوه های جهان را به شما معرفی کنیم پس همراه ما باشید.

میوه بی نظیر گریپ فروت

می توان گفت که گریپ فروت یکی از سالم ترین میوه های خانواده مرکبات می باشد. گریپ فروت به غیر از این که منبع بسیار خوبی از ویتامین و مواد معدنی به حساب می آید به کاهش وزن و کاهش مقاومت در انسولین هم کمک می کند. طبق تحقیقات انجام شده آن دسته از افراد که قبل از غذایشان نصف یک گریپ فروت را می خورند 1.3 کیلوگرم بیشتر از افرادی گریپ فروت نمی خورند کاهش وزن دارند. همچنین گروه مصرف کننده گریپ فروت کاهش قابل توجه سطح انسولین و نیز کاهش مقاومت در برابر انسولین داشته اند.

میوه هندوانه

شکی در خوشمزه و آبدار بودن میوه هندوانه است که سرشار از ویتامین A، ویتامینC و آنتی اکسیدان های بسیار مانند لیکوپن، کاروتنوئید و کیوکورباتسین می باشد که اصطلاحات میوه ها به انگلیسی می باشد. بسیاری از آنتی اکسیدان های هندوانه خواص ضد سرطانی دارند، لیکوپین موجود در هندوانه خطر ابتلا به سرطان دستگاه گوارش را پایین می آورد در حالی که کیوکوربتاسین E احتمال ابتلا به تومور را از بین می برد. همچنین گفتنی است که استفاده از غذاهای غنی از لیپوکن می تواند با کاهش کلسترول و فشارخون بالا کمک به سلامت قلب افراد کند.
برای اطلاع از اصطلاحات ویتامین های میوه ها و سبزیجات و همچنین نام میوه ها به انگلیسی می توانید در آموزشگاه زبان گات ثبت نام کنید و از پکیج های یادگیری آنلاین زبان و یا شرکت حضوری در کلاس ها این موارد را آموزش ببینید. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه در ارتباط باشید.

سالم ترین میوه های جهان را بشناسید

میوه سیب

از دیگر پرطرفدارترین میوه ها سیب است که این میوه خوشمزه بسیار سالم و مغذی می باشد. سیب دارای مقادیر بسیاری فیبر، ویتامین سی، پتاسیم و ویتامین k است. البته گفتنی است که بسیاری از ویتامین های گروه B هم در سیب وجود دارد. طبق مطالعات انجام شده آنتی اکسیدان موجود در سیب می تواند به سلامت قلب نیز کمک کند و از مبتلا شدن به  دیابت، سرطان و آلزایمر جلوگیری کند. بررسی های آزمایشکاهی بر روی حیوانات هم نشانگر آن هستند که آنتی اکسیدان موجود در سیب به افزایش تراکم استخوان کمک می کند. از دیگر فواید سیب می توان به پکتین اشاره کرد که به التیام گوارش کمک می کند.

میوه بی نظیر آووکادو

رپورتاژ

آواکادو با سایر میوه ها فرق می کند چرا که بیشتر میوه ها کربوهیدرات فراوانی دارند اما میوه ی آووکادو کربوهیدرات کمی دارد و بیشتر چربی های آن سالم است. چربی های موجود در آووکادو اسید اولیک می باشد، چربی غیر اشباعی که به کاهش التهاب و تقویت سلامت قلب انسان نیز کمک بسیاری می کند. آووکادو به غیر از چربی های سالم دارای فیبر، پتاسیم و منیزیم بسیاری است. آووکادوی کامل 28 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه پتاسیم را تامین می کند که مصرف به اندازه آن موجب کاهش فشارخون و کاهش خطر سکته مغزی می گردد.

میوه انار

از سالم ترین میوه هاییی که پیشنهاد می شود میوه بهشتی انار است که نه تنها انبوهی از موادغذایی را در بر دارد و علاوه بر آن ترکیب های گیاهی قوی ام دارا می باشد که برای سلامتی فواید بسیاری دارد. آنتی اکسیدان موجود در میوه انار 3 برابر چای سبز است. مطالعات نشان می دهند که انار اثر ضد التهابی دارد و به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کند.

میوه بلوبری

باید گفت که بلوبری خواص عجیب و غریبی برای سلامتی انسان دارد. این میوه کوچک مواد مغذی فراوانی را در خود دارد که سرشار از فیبر، ویتامین C ، ویتامین K و منگنز است. آنتی اکسیدان موجود در بلوبری هم بسیار بالا است طوری که می گویند در میان میوه های رایج بلوبری حاوی بیشترین مقدار آنتی اکسیدان است که باعث می شود خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد مانند: بیماری قلبی، آلزایمر و دیابت. علاوه بر این آنتی اکسیدان موجود در آن هم از مغز محافظت می کند. اثبات شده است که بلوبری حافظه بزرگسالان را تقویت می کند و اثر بسیار خوبی بر روی سیستم ایمنی بدن دارد.

میوه توت فرنگی

از دیگر میوه های سالم در جهان توت فرنگی می باشد که بسیار پر خاصیت است. میوه توت فرنگی حاوی مقادیر بسیاری فولات، ویتامین C و پتاسیم است. توت فرنگی در مقایسه با سایر میوه ها دارای شاخص گلیسمی پایینی است که خوردن آن موجب افزایش قند خون نمی گردد. توت فرنگی ها هم مانند توت های دیگر آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد که خطر مبتلا شده به میوه های مزمزن را کم می کند. همچنین آزمایشات انجام شده بر روی حیوانات بیانگر این است که توت فرنگی ممکن است خطر ابتلا به سرطان و تومور را  هم پایین آورد.

 

نوشته‌های مرتبط