مقایسه تفریحات و درآمد در تورنتو و ونکوور

تورنتو و ونکوور دو شهر معروف کانادا که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. علاوه بر این تورنتو و ونکوور مقاصد مهمی برای مهاجرت ایرانیان هستند. این شهرهای شلوغ به دلیل اینکه دو شهر بزرگ و مهم در کشور به شمار می‌آیند، به نوعی شبیه به هم هستند، و با این حال، آنها واقعاً متفاوت هستند. در این مقاله به مقایسه تورنتو و ونکوور از نظر تفریحات و درآمد برای داشتن یک زندگی مرفه و راحت می‌پردازیم.

مقایسه تفریحات در تورنتو و ونکوور

اگر به دنبال تجربه تفرح در شهری بزرگ هستید، تورنتو می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد. این شهر گزینه‌های زیادی برای خرید، تفریحات شبانه و زندگی پرجنب‌وجوش و سرگرم‌کننده دارد. در کنار آن مکان‌ها و نمایشگاه‌های بسیاری برای بازدید  و تفریحات فرهنگی وجود دارد. در مقابل آن، ونکوور انتخابی مناسب برای گردشگرانی است که می‌خواهند به تفریح در فضای باز بروند این شهر بهشت ماجراجویان و ورزشکاران است زیرا موقعیت جغرافیای آن امکان تفریحات ورزشی و گردشگری در طبیعت را فراهم می‌کند. یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای دوستداران طبیعت است زیرا پارک‌ها و سواحل زیادی دارد که امکان تفریحات طبیعی را فراهم می‎کند.

تفریحات رایگان در تورنتو و ونکوور

تورنتو یک شهر محبوب است که بخشی از تفریحات آن در زندگی شبانه فوق‌العاده‌اش خلاصه شده است. قدم زدن در بازار سنت لارنس تورنتو یکی از تفریحات رایگان این شهر است که البته باید برای خرید غذاهای لذیذ آن هزینه پرداخت کرد. گشت‌وگذار در بازار کنزینگتون با حال‌وهوای بی‌نظیر، فروشگاه‌های متنوع و گزینه‌های متنوع برای غذا خوردن یکی دیگر از تفریحات رایگان تورنتو است که می‌توان با بازارگردی بدون خرید، آن را به تفریحی رایگان تبدیل کرد. جزایر تورنتو نیز فضاهایی آرام است که برای آرامش گفتن و لذت بردن از مناظر خیره‌کننده آن از جمله تفریحات رایگان و عالی در اطراف تورنتو است.

ونکوور مکانی عالی برای تفریحات ماجراجویی گردشگران است. سواحل آرام و زیبا، دوچرخه‌سواری در فضای طبیعی و مسیرهای پیاده‎روی‌های دیدنی و فضاهای باز تفریحاتی هستند که می‌توان در ونکوور به صورت رایگان انجام داد یکی از این موارد پارک استنلی است که یکی از تفریحات رایگان ونکوور به شمار می‌رود و از مرکز شهر تنها 6 دقیقه با ماشین فاصله دارد. می‌توان با وسایل حمل‌ونقل عمومی، تاکسی یا خودروی شخصی، دوچرخه‌ یا پای پیاده‌ به پارک استنلی رفت. در این پارک می‌توان به صورت رایگان از پل دروازه شیرها، بندر ونکوور و جنگل سدر قرمز ساحلی دیدن کرد. ستون‌های توتم حکاکی شده با دست به نام براکتون پوینت که از دهه 1920 در پارک استنلی وجود دارند از دیدنی‌های دیگر این پارک هستند. اگر کمی هزینه کنید می‌توانید با سوار شدن به قطار پارک استنلی طی 15 دقیقه از تمام پارک دیدن کنید.

تفریحات رایگان در تورنتو و ونکوور

پل معلق کاپیلانو واقع در پارک کاپیلانو یکی از تفریحات رایگان ونکوور است. علاقمندان به هیجان و آدرنالین می‌توانند روی این پل معلق قدم بزنند و جنگل بارانی بی‌نظیر را زیر پایشان تماشا کنند. همچنین شنا در سواحل ونکوور و تفریحات رایگانی مانند والیبال ساحلی را نباید از قلم انداخت.

تفریحات پولی در تورنتو و ونکوور

تورنتو با دارای بودن فضای شهری و تفریحاتی که بیشتر در ترکیب سنت و مدرنیته شکل گرفته‌اند، گزینه‌های متنوع پولی را در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌دهد. از جمله تفریحات پولی در تورنتو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        برج سی ان (CN) تورنتو که نماد تورنتو به شمار می‌رود، یکی دیگر از تفریحات پولی این شهر است. این یک برج ارتباطی است که در مرکز شهر تورنتو واقع شده است. این برج بلندترین سازه مستقل در نیمکره غربی قاره آمریکا است. در این برج می‌توان هیجان و آدرنالین را با راه رفتن روی لبه برج تجربه کرد. شما با بستن یک کمربند ایمنی می‌توانید روی لبه این آسمان خراش در ارتفاع 356 متری زمین راه بروید.

·        آکواریوم ریپلی کانادا در کنار برج است.  بیش از یک میلیون موجود آبزی در یک مخزن عظیم آب دور هم زندگی می‎کنند. در اینجا می‌توانید کوسه‌ها، لاک‌پشت‌ها و بسیاری از موجودات دریایی دیگر را در یک تونل زیر آب تماشا کنید. یکی از آبزیان زیبا و خطرناک این آکواریوم عروس دریایی است که رقصی مسحورکننده دارد.

·        آبشار نیاگارا: هیچ سفری در تورنتو بدون رفتن به آبشار زیبای نیاگارا کامل نمی شود. این مکان یکی از بهترین نقاط معروف توریستی کانادا است که هم برای بازدید از آن و هم برای استفاده از تفریحاتی نظیر زیپ باید هزینه پرداخت کرد.

·        نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و موزه‌های درجه یکی در تورنتو وجود دارند که از جمله تفریحات پولی این شهر به شمار می‌آیند. موزه سلطنتی انتاریو، گالری هنری انتاریو، تالار مشاهیر هاکی کانادا، کارخانه قدیمی تولید آبجو و… از آن جمله‌اند.

تفریحات پولی در تورنتو و ونکوور

همچنین، تفریحات و فعالیت‌های پولی زیادی در ونکوور وجود دارد که می‌توانید با صرف هزینه نه چندان زیاد انجام دهید. بعضی از این مکان‌های تفریحی پولی عبارتند از:

·        آکواریوم ونکوور یکی از تفریحات پولی این شهر است که دارای نمایشگاه‌های زیادی است. یکی از موارد جذاب این آکواریوم نمایش یک کوسه چندبعدی که تجربه همه جانبه با صدا، بو، لمس کوسه، آب و هوا و نور است تا به نمایش یک حس واقعی بدهد.

رپورتاژ

·        نمایشگاه ساحل وحشی بریتیش کلمبیا که مرکز نجات پستانداران دریایی است، یکی از تفریحات پولی ونکوور است. تماشای حیوانات نجات یافته در این نمایشگاه احساس دلگرمی را برای بازدید کنندگان به وجود می‌آورند.

·        باغ گیاه شناسی وندوسن (VanDusen) یکی از تفریحات پولی ونکوور است که یک جاذبه توریستی کاملاً چشم نواز است. این باغ از مسیرهایی دیدنی از گل‌ها و گیاهان زیبا تشکیل شده است. یکی از جاهای دیدنی باغ گیاه شناسی ماز الیزابت است، هزارتویی که حس آلیس در سرزمین عجایب را به گردشگران می‌دهد. می‎توان یک پیک نیک دلپذیر در هوای عالی را در این باغ تجربه کرد.

·        منظره دیدنی ونکوور از آسانسور شیشه‌ای ونکوور لوک آوت (Vancouver Lookout) به ارتفاع 168 متر امکان تماشای منظره‌ای 360 درجه از شهر ونکوور را به گردشگران می‌دهد.

مقایسه درآمد در تورنتو و ونکوور

در تورنتو، حداقل دستمزد برای مشاغل بسیار پایین، 16.55 دلار در ساعت و دستمزد متوسط برای یک زندگی معمولی 25.05 دلار در ساعت است. متوسط حقوق شهروندان تورنتو در کانادا با مشاغل مناسب سالانه حدود 58400 دلار کانادا است که نزدیک به 30 دلار در ساعت 29.95 دلار کانادا است. درآمد افراد برای شغل‌های پایین از حدود  33 هزار دلار در سال است و اکثر کارگران با تجربه در حدود 136 دلار درآمد دارند. میانگین حقوق در ونکوور، بریتیش کلمبیا 71 هزار دلار کانادا در سال است. بیشترین دستمزد در ونکوور 25.68 دلار و 16.75 دلار در ساعت هستند.

مقایسه هزینه زندگی در تورنتو و ونکوور

در اینجا هزینه‌های زندگی در تورنتو و کانادا را بر اساس قیمت اجاره و خرید خانه و هزینه‌های معمول زندگی برای یک خانواده چهار نفره می‌سنجیم.

·        میانگین قیمت خرید خانه در تورنتو 1.1 میلیون دلار کانادا و در ونکوور: 1.2 میلیون دلار کانادا است.

·        میانگین اجاره خانه: اجاره یک آپارتمان 1 خوابه در تورنتو بیش از 2500 دلار کانادا و در ونکوور، حدود 2600 دلار در ماه است.

·        هزینه تخمینی زندگی یک خانواده چهار نفره: در تورنتو ماهانه 5,617.9 دلار کانادا و  5,884.5 دلار کانادا بدون اجاره خانه است.

بر اساس این ارقام می‌بینیم که هزینه زندگی در ونکوور کمی از تورنتو بیشتر است.

بهترین شهر برای زندگی: تورنتو یا ونکوور

اگر دو شهر تورنتو و ونکوور را از نظر شرایط آب‌‌وهوایی، امنیت شهری، سیستم آموزشی و مراقبت‌های بهداشتی مقایسه کنیم، می‌توانیم در نظر بگیریم کدام یک از این دو شهر برای کدام سلیقه از نظر زندگی بهتر است.

  • آب‌وهوا: تورنتو رطوبت بالایی دارد و در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم است. در ونکوور، معمولاً دما از صفر درجه کمتر نمی‌شود و معمولاً در اواسط تابستان بالاتر از 20 درجه سانتیگراد نمی‎رود. به طور کلی، آب‌وهوای ونکوور نسبت به تورنتو معتدل‌تر است.
  • امنیت شهری: تورنتو در سال 2021 به عنوان دومین شهر امن جهان معرفی شده است. علاوه بر این بر اساس آمار ونکوور دارای نرخ رشد بالاتری از جرم و جنایت نسبت به تورنتو است.
  • سیستم آموزشی مدارس: تورنتو دارای مدارس عمومی، کاتولیک، مدارس انگلیسی زبان و مدارس فرانسوی است. در ونکوور فقط مدارس غیرمذهبی وی بی اس (VBS) با زبان انگلیسی وجود دارد.
  • دانشگاه‌: تورنتو دارای سه دانشگاه است که رتبه‌های برتر دانشگاه‌های کانادا را دارند. در ونکوور دو دانشگاه و تعدادی مؤسسه و کالج‌ کوچک‌ وجود دارد.
  • بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی: 4 بیمارستان برتر کانادا در تورنتو قرار دارند.
  • مراقبت‌های بهداشتی: ساکنان هر دو شهر در صورتی که بیمه باشند تحت سیستم مراقبت‌های بهداشتی استان خود قرار می‌گیرند و به جز استفاده از آمبولانس و خدمات دندانپزشکی و خرید عینک، سایر موارد تحت پوشش بیمه است.  نیز در ونکوور پوشش داده نمی‌شود.
  • سیستم حمل و نقل: تورنتو  دارای قطار سریع‌السیر بوده، مترو و تراموا سیستم حمل و نقل عمومی شهر را تشکیل می‌دهد. سیستم حمل و نقل ونکوور شامل اتوبوس، اتوبوس دریایی و قطار هوایی است.

اگر علاقه‌مند به بررسی و مقایسه شهر دبی و تهران هستید، مطالعه این نوشتار، به شما کمک می‌کند.

نکاتی برای انتخاب بین تورنتو و ونکوور

هنگام انتخاب بین تورنتو و ونکوور خوب است در نظر بگیریم که تورنتو بزرگ‌ترین شهر کانادا و یک شهر چندفرهنگی است. در مقابل ونکوور شهر کوچکتری است که جمعیت آن از نصف جمعیت تورنتو کمتر است. با این همه این شهر به دلیل نزدیکی به اقیانوس و طبیعت بسیار جذاب است.

نوشته‌های مرتبط