لوازم ساك بيمارستان نوزاد + معرفی فروشگاه‌های معتبر

یکی از چالش‌هایی که مادران در روزهای آخر بارداری خود با آن روبه‌رو می‌شوند، آماده کردن ساک زایمان است. در نگاه اول ممکن است جمع کردن ساک زایمان بسیار ساده به نظر برسد اما وقتی مادران در چنین موقعیتی قرار می‌گیرند سوالات زیادی ممکن است برایشان پیش بیاید.

به طور مثال چه اقلامی باید در ساک نوزاد قرار بگیرد؟ چه تعداد لباس یا پوشک باید در ساک نوزاد قرار داد؟ مادر به چه لوازمی نیاز دارد؟ اگر شما نیز با چنین سوالاتی مواجه شدید و به دنبال پاسخ آن هستید، پیشنهاد می‌شود تا پایان با ما همراه باشید.

در ادامه هر آنچه را برای آماده کردن ساک نوزاد نیاز است، در اختیار شما قرار خواهیم داد.

لیست وسایل ساک نوزاد

در ادامه لیستی از وسایل نوزاد که نیاز است در ساک قرار بگیرد، تهیه کردیم. به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است برخی از این موارد را بیمارستان‌ها تامین کنند و نیازی به تهیه توسط شما نشود اما برای اطمینان بیشتر توصیه می‌‌شود تمامی اقلام را همراه خود داشته باشید.

دقت داشته باشید که از سنگین کردن بیش از اندازه ساک جلوگیری کنید و تنها وسایل ضروری را در ساک بیمارستان قرار دهید. پر کردن بیش از اندازه ساک، هم جابه‌جایی آن را سخت می‌کند و هم ممکن است پیدا کردن وسایل کمی دشوار شود.

به صورت کلی توصیه می‌شود اقلام زیر را در ساک نوزاد خود قرار دهید:

  1. پوشک نوزاد: دقت داشته باشید اندازه پوشکی که تهیه می‌کنید مناسب نوزادان تازه متولد باشد.
  2. حوله و ملحفه کوچک: در زمان تولد به دور نوزاد حوله می‌پیچند. دقت داشته باشید که حوله از نرمی و لطافت خوبی برخوردار باشد.
  3. لباس نوزاد: مهم‌ترین فاکتوری که در ساک نوزاد باید قرار دهید، لباس نوزاد می‌باشد. لباس‌های زیر دکمه‌ای، شلوار، کلاه نخی، سرهمی، جوراب، دستکش نوزادی و بلوز را حتما باید به همراه داشته باشید. یکی از نکاتی ممکن است فراموش شود قرار دادن لباسی برای بیرون از بیمارستان است. این لباس را متناسب با فصل انتخاب کنید.
  4. شیشه شیر و شیر خشک: با مشورت پزشک خود شیشه شیر و شیر خشک مناسب نوزاد تازه متولد شده را انتخاب کنید.
  5. وسایل شست‌و‌شو و لوسیون بدن: از آنجا که برخی از نوزادان در بیمارستان استحمام می‌شوند، توصیه می‌شود وسایل مورد نیاز شست‌و‌شو را در ساک قرار دهید. وسایلی نظیر شامپو را در حجم کوچک‌تری همراه خود داشته باشید تا جاگیر نباشند.
  6. ناخن گیر و شانه: از آنجایی که ممکن است نوزاد شما با ناخن‌و موی بلند به دنیا بیاید، توصیه می‌شود ناخن گیر و شانه همراه خود داشته باشید. نوزاد با ناخن‌های بلند ممکن است به خود آسیب بزند.
  7. دستمال مرطوب: از ملزومات ضروری ساک دستمال مرطوب است زیرا که به منظور تمیز کردن نوزاد از این محصول استفاده می‌شود.
  8. پتوی نوزاد و کریر: دو مورد دیگر از ملزوماتی که حتما باید در بیمارستان همراه داشته باشید، پتوی نوزاد و کریر است.

تقریبا تمامی مواردی که ذکر کردیم را می‌توانید از فروشگاهa های سیسمونی یا حتی سایت‌های خرید محصولات مادر و نوزاد تهیه کنید. به عنوان معرفی می توانید به سایت بچه شاپ به آدرس: https://bacheshop.com/ مراجعه کنید

چه لوازمی را مادر باید در بیمارستان به همراه داشته باشد؟ همراه داشتن چه لوازمی بیهوده است؟

 

لوازم ساك بيمارستان نوزاد

رپورتاژ
  • دمپایی بیمارستانی:

ممکن است برای شما نیز سوال پیش بیاید که آیا دمپایی یکبار مصرف بیمارستانی لازم است یا نه؟ اگرچه که بیشتر بیمارستان‌ها دمپایی مناسب را از شرکت کفش بلور یا سایر شرکت‌ها خریداری می‌نمایند و در اختیار شما می‌گذارند اما اگر دوست دارید از دمپایی شخصی استفاده کنید، بهتر است حتما یک جفت همراه خود داشته باشید.

وسایل بهداشتی شخصی:

وسایل بهداشتی شخصی از ضروری‌ترین لوازمی است که مادر باید همراه خود داشته باشد. این وسایل شامل مواردی مانند شورت یکبار مصرف، نوار بهداشتی، برس، کرم مرطوب کننده، حوله، مسواک و خمیر دندان و… است. ممکن است بسیاری از این موارد را بیمارستان در اختیار شما بگذارد اما برای اطمینان بیشتر بهتر است همراه خود داشته باشید.

  • مدارک:

مدارکی مانند شناسنامه، برگه پذیرش بیمارستان، کارت ملی، دفترچه بیمه، تمامی سونوگرافی‌ها و آزمایش‌های قبلی را باید در بیمارستان همراه خود داشته باشید.

  • اقلام گران قیمت:

از به همراه داشتن اقلام گران قیمتی مانند پول زیاد، طلا و جواهر در بیمارستان خودداری کنید؛ زیرا در هیاهوی زایمان ممکن است از این اقلام غافل شوید و ضرر مالی بزرگی به خود بزنید.

  • تنقلات و مواد خوراکی:

برای بیمارستان همراه داشتن تنقلات و مواد خوراکی مغذی لازم است اما دقت داشته باشید که در حجم این مواد غذایی زیاده‌روی نکرده باشید زیرا که جابه‌جایی آن برایتان بسیار دشوار می‌شود.

جمع‌بندی از آماده کردن ساک زایمان

همان‌طور که در این مطلب خواندیم، شما باید وسایل ضروری مانند حوله و لباس نوزاد، پوشک و سایر مواردی که مادر نیاز دارد، مانند دمپایی و لوازم بهداشت شخصی را به همراه داشته باشید. سعی کنید که وسایل گران‌قیمت و ارزشمند را همراه نداشته باشید تا مشکلی برای شما ایجاد نشود و یا استرس مراقبت از آن‌ها را نداشته باشید.

در صورت وجود هرگونه سوال و یا داشتن تجربه‌ای مشابه، لطفا در بخش نطرات همین صفحه پیام خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته‌های مرتبط