۲۶ روش قطعی برای دختر دار شدن که واقعا جواب می‌دهد

دخترها معمولا دلسوز و همراه و یار و یاور پدر و مادر خود هستند و حتی اگر ازدواج هم کنند باز دست از مساعدت و همراهی والدین خود نمی‌کشند. از این رو آرزوی بسیاری از زنان باردار این است که فرزند اولشان یک دختر دوست داشتنی باشد تا به رویاهایشان برسند. اگر شما هم به دنبال چند روش قطعی برای دختر دار شدن هستید در این نوشتار با ما همراه باشید تا در مورد راه‌ها و روش ها و خوراکی‌هایی که به شما برای دختر دار شدن کمک می‌کنند صحبت کنیم.

۲۶ روش قطعی برای دختر دار شدن

راه‌‌های مختلفی برای بهبود شانس تشکیل نطفه یک دختر بچه وجود دارد. هرچند شواهد نشان می‌دهند که این روش‌ها برای دختر دار شدن موثر هستند، اما همه‌ی روش‌ها برای همه تاثیرگذار نیستند.

۳ روش علمی بسیار عالی برای دختر دار شدن

۱. متد شتل

این روش از دهه‌ی ۱۹۶۰ استفاده شده‌است و میزان موفقیتی بالغ بر ۷۵٪ دارد. مطابق با متد شتل جنسیت نوزاد با زمانی که اسپرم برای رسیدن به تخمک سپری می‌کند، تعیین می‌شود. معمولا کروموزوم Y سریع‌تر از X شنا می‌کند، اما برای مدت کوتاهی زنده می‌ماند. کروموزوم X از Y  انعطاف‌پذیرتر است.

بنابراین، اگر شما دو تا چهار روز قبل از تخمک‌گذاری رابطه‌ی جنسی داشته باشید، اسپرم Y آن‌قدری زنده نخواهد ماند که با تخمک تلاقی کند و همین سبب می‌شود که X با تخمک جفت شود.

به گفته‌ی دکتر لاندروم شتلز، که به عنوان پدر لقاح مصنوعی شناخته می‌شود، زوج‌هایی که خواهان یک دختر هستند، باید از زمانی که زن دارای ترشح شفاف و شبیه به زرده‌ی تخم‌مرغ دارد از مقاربت پرهیز کنند، زیرا این ترشح نشانه‌ی تخمک‌گذاری است.

اشکالات این روش

– عدم برقراری رابطه جنسی در این زمان احتمال صورت پذیرفتن لقاح را کاهش می‌دهد.

– این روش مستلزم درگیر شدن فکر است، زمان‌بر است و کنترل بر نفس را ایجاب می‌کند. هر دو طرف باید با هم همکاری کنند تا موفق شوند.

۲. متد ولن

این روش که توسط دکتر الیزابت ولن مطرح شده‌است، نرخ موفقیت ۵۷ درصدی دارد. متد ولن بر زمان‌بندی و یا تعیین زمان رابطه‌ی جنسی برای دختر دار شدن تمرکز دارد.

اگر هنگامی که درجه حرارت پایه‌ی بدن‌تان در بالاترین حد است، و در واقع زمان اوج تخمک‌گذاری است، احتمال لقاح یک دختر بچه بسیار زیاد است.

بنابراین روش مقاربت جنسی در روز قبل از این‌که بدن به حداکثر دما برسد، به لقاح یک دختر بچه منجر می‌شود، زیرا اسپرم X به اندازه‌ی کافی زنده می‌ماند که با تخمک ملاقات کند. برای داشتن پسر، مقاربت باید بعد از افزایش دما انجام شود.

اشکالات این روش

– متد ولن تقریبا شبیه روش شتل است.

– محققان بر این باورند که زمان‌بندی رابطه جنسی، جنسیت جنین را تعیین نمی‌کند.

۳. روش اسید

بر اساس این روش شما باید در روزهای نزدیک به تخمک‌گذاری غذاهای اسیدی بخورید. احتمال زنده ماندن اسپرم‌های Y در شرایط اسیدی کم‌تر است، در حالی که اسپرم‌های X در این محیط رشد می‌کنند.

اگر شما با خوردن غذاهای اسیدی مشکلی ندارید، می‌توانید سرکه، نوشابه و شکلات‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. و از غذاهای قلیایی مانند بادام، خیار، سیب و آوکادو دور بمانید. همچنین، مقادیر کم‌تری از سدیم، پتاسیم و کافئین را مصرف کنید، زیرا این عناصر محیط واژن را قلیایی می‌کنند.

اشکالات این روش

بعضی از مواد غذایی اسیدی مانند مرکبات پس از مصرف اثر قلیایی بر بدن دارند. این می‌تواند شانس شما را برای داشتن دختر مختل کند. برای گنجاندن خوراکی‌های مناسب در رژیم غذایی‌تان باید بسیار دقیق باشید و این امر برای هر کسی ممکن نیست.

۸ روش خانگی و بسیار ساده برای دختر دار شدن

روش‌های فوق را می‌توان با اقدامات ذیل برای افزایش احتمال لقاح یک دختر بچه ترکیب کرد.

۱. رژیم غذایی دارای نمک کم و کلسیم زیاد

یک رژیم کم نمک که کلسیم بالایی هم دارد، شانس شما را برای داشتن یک دختر در هنگام مقاربت جنسی قبل از تخمک‌گذاری افزایش می‌دهد. در هنگام برنامه‌ریزی برای دختر دار شدن بیش‌تر گوشت‌های کم نمک، بلوچیز، غذاهای فرآوری‌شده و زیتون مصرف کنید. همچنین، استفاده از نمک را در هنگام پخت و پز کاهش دهید.

۲. استفاده از کاندوم

اگر چه استفاده از کاندوم در هنگام برنامه‌ریزی برای بچه‌دار شدن عجیب و غریب به نظر می‌رسد اما واقعا کمک‌کننده است. استفاده‌ی مکرر از سایر روش‌های کنترل زایمان اسپرم‌های کروموزوم مردانه را حذف می‌کند. بنابراین، می‌توانید در طول ماه از کاندوم استفاده کنید، اما قبل از تخمک‌گذاری، مطابق با روش‌های شتل یا ولن از به کار بردن کاندوم اجتناب کنید.

۳. موقعیت‌های جنسی سطحی

از موقعیت‌های جنسی دخول عمیق پرهیز کنید. موقعیت های جنسی سطحی می‌توانند کروموزوم Y را از گردن رحم دور نگه دارند چرا که عمق دخول محدود است. آمیزش جنسی رو در رو بهترین است، زیرا اسپرم در نزدیکی ناحیه‌ی سرویکال ذخیره نمی‌شود. علاوه بر این، کروموزوم X به سمت محیط اسیدی جذب می‌شود و احتمالا زودتر به واژن می‌رسد.

۴. داشتن رابطه‌ی جنسی مکرر

طبق روش‌های شتل و ولن، آمیزش جنسی رو در رو را به طور مکرر انجام بدهید. فعالیت جنسی پس از دوره‌های قاعدگی، تا دو تا سه روز قبل از تخمک‌گذاری، احتمال باردار شدن برای یک دختر بچه را افزایش می‌دهد.

۵. پرهیز از داروهای سینوس و سرماخوردگی

در طول زمان تخمک‌گذاری، بدن زن در ناحیه‌ی گردن رحم مخاط تولید می‌کند و این مخاط به اسپرم کمک می‌کند تا به تخمک برسد. برای اسپرم کروموزوم مردانه نفوذ به مخاط دشوار است زیرا آسیب‌پذیرتر از اسپرم کروموزوم ماده است. از داروهای سرماخوردگی باید اجتناب شود، زیرا باعث می‌شوند مخاط رقیق شود و اسپرم Y راحت‌تر بتواند به تخمک برسد.

۶. عدم رسیدن به ارگاسم

هرچند تحقیقات معتبری در این زمینه وجود ندارد، اما برخی نظریه‌ها ادعا می‌کنند که عدم رسیدن به ارگاسم می‌تواند سبب تشکیل نطفه‌ی دختر شود. ارگاسم حالت قلیایی را در بدن افزایش می‌دهد و اسپرم کروموزوم مرد به تخمک منتقل می‌شود. بدون ارگاسم، زنده ماندن اسپرم کروموزوم مردانه دشوار خواهد بود.

۷. حمام آب گرم گرفتن همسر

اسپرم X در درجه حرارت گرم بسیار مقاوم است. بنابراین، هنگامی که شریک زندگی‌تان قبل از رابطه جنسی حمام آب گرم کند، احتمال تشکیل نطفه یک دختربچه بیش‌تر خواهد بود. با این حال، بهتر است که در نهایت از انجام این عمل پرهیز کنید، چرا که دمای محیط تعداد اسپرم را کاهش می‌دهد.

۸. دوش واژینال پس از رابطه‌ی جنسی

اسیدی کردن محیط واژن از طریق دوش واژینال اسپرم Y را می‌کشد در حالی که اسپرم X به تخمک بارور می‌رسد. بنابراین، شانس تشکیل نطفه‌ی یک دختر بچه افزایش خواهد یافت.

سرکه و آب را به نسبت ۱:۴ ترکیب کنید و واژن را پس از مقاربت با آن شستشو دهید. این عمل باعث می‌شود که مخاط واژن بیش‌تر برای اسپرم ماده مساعد باشد. با این حال، شتشوی مکرر واژن می‌تواند رشد باکتری را تغییر دهد و منجر به عفونت شود.

روش‌های طبیعی تنها مواردی نیستند که شانس شما را برای داشتن دختر افزایش می‌دهند. غذاهایی که می‌خورید نیز جنسیت کودک شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۱۵ توصیه غذایی بسیار موثر برای دختر دار شدن

در این‌جا مواد غذایی را می‌بینید که می‌توانند شانس شما را برای داشتن یک دختر بچه افزایش دهند:

۱. تخم‌مرغ که کلسیم و اسیدیته‌ی بالایی دارد

– مصرف تخم‌مرغ به طور منظم، که یک منبع غنی از کلسیم است، شانس شما را برای داشتن دختر افزایش می‌دهد.

– طبیعت اسیدی این ماده‌ی خوراکی سطح pH واژن شما را افزایش می‌دهد و در نتیجه زنده ماندن در این محیط برای اسپرم Y دشوارتر می‌شود.

۲. سبزیجات برگ سبز غنی از مواد مغذی هستند

– سبزیجات برگ سبز غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند و برای زنده ماندن اسپرم‌های X بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

– کلم بروکلی ترجیح داده می‌شود زیرا این گیاه حاوی مقدار زیادی کلسیم و منیزیم همراه با ویتامین A ،C و K است.

رپورتاژ

۳. توت‌ها pH واژن را تنظیم می‌کنند

– انواع مختلف توت‌ها مانند بلوبری، کرنبری، توت‌فرنگی، و گوجی‌بری احتمال دختر دار شدن را افزایش می‌دهند.

– آن‌ها به تنظیم pH واژن کمک می‌کنند و سبب اسیدی‌تر شدن آن می‌شوند.

– توت‌ها علاوه بر این‌که به نفع سلول‌های اسپرم X عمل می‌کنند، کالری کمی هم دارند. مطابق با یک نظریه مصرف خوراکی‌های کم کالری شانس داشتن دختر را افزایش می‌دهد.

– از مصرف توت‌های کنسروی اجتناب کنید زیرا آن‌ها قند دارند و برای بدن شما ناسالم هستند. شیرین‌کننده‌های مصنوعی خطر ابتلا به قند خون بالا و دیابت حاملگی را افزایش می‌دهند.

۴. غلات کامل یک منبع عالی منیزیم و سلنیوم هستند

– منیزیم و سلنیوم سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهند، استخوان‌ها را تقویت می‌کنند، و همچنین شانس دختردار شدن را بالا می‌برند.

– دوز توصیه‌شده‌ی منیزیم برای یک خانم حدود ۳۱۰ میلی‌گرم است. اما هنگامی که شما در حال تلاش برای باردار شدن هستید یا در حال حاضر باردار هستید، دوز توصیه‌شده می‌تواند روزانه به ۴۰۰ میلی‌گرم برسد.

– برخی از غذاهایی که از غلات کامل به دست می‌آیند عبارتند از برنج قهوه‌ای، بلغور جوی دوسر، گندم سیاه، ذرت، نان تهیه‌شده از گندم کامل و غلات جوانه‌زده.

۵. لوبیا منیزیم و فیبر بالایی دارد

– انواع مختلف لوبیا مانند لوبیا  چیتی، لوبیای سویا، عدس، لوبیای قرمز و لوبیا سیاه به شما کمک می‌کند که یک دختر کوچولو داشته باشید.

– لوبیا حاوی درصد بالایی از منیزیم و فیبر است که برای تشکیل نطفه‌ی یک دختر بچه حیاتی هستند.

۶. شیر کلسیم و اسید لاکتیک دارد

– شیر منبع غنی کلسیم است.

– مصرف شیر را دست کم سه ماه قبل از تخمک‌گذاری افزایش دهید.

– همچنین pH شیر حدود ۶.۵ است و اسید لاکتیک هم دارد. این ماده خوراکی به اسیدی کردن محیط واژن کمک می‌کند که برای اسپرم ماده مناسب است. بیش از ۷۵۰ میلی‌لیتر یا سه فنجان در روز شیر ننوشید زیرا ممکن است به اسیدیته‌ی معده منجر شود و ریفلاکس معده و زخم معده ایجاد کند. شما همچنین می‌توانید یک فنجان شیر را با یک وعده ماست طبیعی جایگزین کنید.

۷. سالمون کنسروی حاوی ویتامین‌ها و پروتئین‌ها است

– کنسرو ماهی سالمون منبع غنی پروتئین، ویتامین D و اسیدهای چرب است. این مواد مغذی محیط واژن را اسیدی و برای زنده ماندن اسپرم X به مدت طولانی‌تر مناسب می‌سازد. با این حال، ماهی سالمون دودی حاوی مقادیر بالایی از نمک است و باید از آن اجتناب کنید.

– برای تهیه‌ی ماهی سالمون خوشمزه و خوش طعم، آن را با پنیر خرد شده تزیین کنید. پنیر، که یک منبع غنی از کلسیم است، از بقاء سلول‌های اسپرم X حمایت می‌کند.

– شما همچنین می‌توانید سالاد تهیه‌شده از تخم‌مرغ، ماهی سالمون کنسرو شده، سبزیجات برگ سبز، لیمو، سرکه و آووکادو را که می‌تواند احتمال دختر شدن جنین را افزایش دهد، بخورید.

۸. دانه‌ها و آجیل سرشار از مواد مغذی هستند

– بادام، گردو، تخم کتان، دانه‌ی چیا، تخمه‌ی کدو تنبل، تخمه‌ی آفتابگردان و کنجد غنی از منیزیم و کلسیم هستند و به زنده ماندن اسپرم X در واژن کمک می‌کنند.

– با این حال، باید از خوردن تخمه ی کدو تنبل، شاه‌بلوط و بادام پرهیز کنید زیرا آن‌ها از زنده ماندن اسپرم Y پشتیبانی می‌کنند.

– شما می‌توانید فندق برزیلی که منیزیم و کلسیم زیادی دارد، مصرف کنید. این مغز همچنین حاوی اسید پالمیتولئیک و اسید اولئیک است که محیط واژن شما را اسیدی‌تر می‌کنند.

– از آن‌جایی که دانه‌ها و مغزها غنی از کالری هستند، باید آن‌ها را در حد اعتدال مصرف کنید.

۹. توفو حاوی مواد معدنی است

– توفو حاوی مواد معدنی حیاتی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، سدیم، مس و روی است که به حفظ سلامت سیستم تولید مثل کمک می‌کند.

– این ماده منبع غنی کلسیم است.

– شما باید روزانه ۱۰۰ گرم توفو مصرف کنید.

۱۰. انجیر منبع اسید کلروژنیک است

– انجیر حاوی اسید کلروژنیک و ویتامین K، A، B و E است و محیط واژن را اسیدی‌تر می‌کند.

– این میوه همچنین به تنظیم سطح PH کمک می‌کنند.

– با این حال، خوردن بیش از حد انجیر می‌تواند سطح قند خون را نیز تغییر دهد.

۱۱. شکلات سطح اسیدیته را در واژن افزایش می‌دهد

– شکلات می‌تواند سطح اسید محیط واژن و دستگاه گوارش را افزایش دهد و از بقای کروموزوم X حمایت کند.

– شکلات تلخ را به شکلات‌های شیرین یا شیری ترجیح دهید، زیرا به شما کمک می‌کند تا از هیپرگلیسمی و چاقی جلوگیری کنید.

– از آن‌جایی که شکلات غنی از قند است، می‌تواند سطح قند خون خود را به شدت افزایش دهد. از این رو، همیشه آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

۱۲. از خوردن سیب پرهیز کنید

– مصرف یک سیب در روز شما را از پزشک دور نگه می‌دارد. اما برای دختر دار شدن بهتر است از مصرف سیب پرهیز کنید.

– سیب کم‌تر اسیدی است، و یک محیط مناسب برای اسپرم Y در مخاط واژن ایجاد می‌کند.

۱۳. کم‌تر موز بخورید

موز ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دارد، به خصوص پتاسیم که باعث می‌شود محیط واژن بیش‌تر قلیایی شود، و همین به نوبه‌ی خود منجر به زنده ماندن کروموزوم Y می‌شود.

۱۴. از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌های قلیایی پرهیز کنید

– برای تشکیل نطفه‌ی یک دختر بچه، باید از غذاهای قلیایی مانند خرما، کشمش و آجیل پرهیز کنید.

– کسانی که بار اول است مادر می‌شوند و دوست دارند که یک دختر بچه داشته باشند باید از نوشیدن نوشیدنی‌های قلیایی پرهیز کنند.

– آب‌های داخل بطری و چای‌های گیاهی سطح قلیایی بالایی دارند. از این رو، از آب بسته‌بندی شده پرهیز کنید و به جای آن آب غیر قلیایی بنوشید.

۱۵. مصرف مکمل‌ها برای این‌که یک دختر بچه را باردار شوید

علاوه بر رژیم غذایی، مکمل‌ها همچنین می‌توانند سطح اسیدیته را در واژن شما افزایش دهند. اما توصیه می‌شود قبل از این‌که آن‌ها را امتحان کنید حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

۱. مکمل کلسیم و منیزیم

هرچه مواد معدنی را بیش‌تر مصرف کنید، شانس دختر دار شدن تان هم بیش‌تر است. مواد معدنی، به خصوص کلسیم و منیزیم، یک محیط اسیدی را فراهم می‌کنند تا اسپرم ماده تخمک را بارورکند.

۲. مکمل کرنبری

ثابت شده‌است که این مکمل سطح PH را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید آب کرنبری شیرین نشده یا عصاره‌ی استاندارد کرنبری را برای ایجاد یک محیط اسیدی بنوشید.

منبع momjunction
نوشته‌های مرتبط