اسپیس ایکس ماهواره DOGE-1 را به فضا می‌فرستد

تمام پرداخت ها با دوج کوین صورت می گیرد

یک روز بعد از حضور جنجالی ایلان ماسک مدیر عامل کمپانی اسپیس ایکس در برنامه Saturday night live خبری مبنی بر ارسال ماهواره DOGE-1 به فضا منتشر شد. این کمپانی اعلام کرده است تمامی هزینه های این ماموریت فضایی توسط رمز ارز دوج کوین صورت می گیرد.

ارسال ماهواره DOGE-1 توسط اسپیس ایکس

شرکت فناوری های اکتشاف فضایی اسپیس ایکس (SpaceX) اعلام کرده است که در اوایل ۲۰۲۲ میلادی ماهواره DOGE-1 را با همکاری شرکت جئومتریک انرژی (Geometric Energy) به ماه می فرستد. تمامی هزینه های این ماموریت توسط رمز ارز دوج کوین (Dogecoin) پرداخت می شود. DOGE-1 حامل یک ماهواره به وزن ۴۰ کیلوگرم است که توسط حسگرها و دوربین هایی که دارد اطلاعات فضایی را جمع آوری می کند.

تام اوچینر مدیر فروش محصولات تجاری کمپانی اسپیس ایکس طی بیانیه ای اعلام کرد:

دوج- ۱ استفاده از رمز ارزها را فراتر از مدار زمین نشان می‌دهد و در حقیقت تجارت بین سیاره‌ای را پایه گذاری می کند.

ما از ارسال DOGE-1 به ماه بسیار هیجان زده‌ایم!

ایلان ماسک درباره این ماموریت در اول آوریل ۲۰۲۱ توییت کرده بود:

اسپیس ایکس قصد دارد دوج کوین واقعی را روی کره ماه قرار دهد!

رپورتاژ

خبر ارسال موشک اسپیس ایکس به ماه با نام DOGE-1 دقیقا یک روز پس از حضور ایلان ماسک در برنامه Saturday night live منتشر شد.بعد از حضور وی در این برنامه قیمت دوج کوین کاهش یافت و به زیر ۵۰ سنت رسید.

اصطلاح “به سوی ماه To The Moon”

عبارت به سوی ماه “To The Moon” اصطلاحی است که این روزها در اخبار رمز ارزها به خصوص دوج کوین و از زبان طرفداران رمز ارز دوج کوین بسیار شنیده ایم. این اصطلاح نشانه این است که گوینده به نوعی آرزو دارد قیمت این رمز ارز به اوج برسد.

به سوی ماه

کمپانی جئومتریک انرژی (Geometric Energy) این اصطلاح را جدی گرفت و تصمیم دارد رمز ارز دوج کوین را توسط ماهواره DOGE-1 به ماه ارسال کند. ایلان ماسک نیز در توییتر خود اعلام کرده بود که دوج کوین اولین ارز رمزنگاری شده در فضا خواهد بود.

تاثیر انتشار این خبر بر قیمت دوج کوین

تاکنون با اعلام این خبر قیمت دوج کوین در صرافی بایننس ۱۰ درصد رشد داشته است و بسیاری از معامله‌گران انتظار افزایش قیمت دوج کوین بر اثر این خبر را دارند. حال باید منتظر بود و دید آیا رفتن به فضا با دوج کوین جذابیتی برای عموم مردم و اقبال به خرید این رمزارز بر پایه‌ی شوخی دارد یا نه!

نوشته‌های مرتبط