۱۲ حقیقت جذاب از زندگی شخصی ایلان ماسک نابغه‌ی پرحاشیه+ عکس

زندگی شخصی ایلان ماسک این نابغه‌ی پرحاشیه که این روزها به خاطر اظهارنظرهایش در دنیای رمزارزها حسابی جنجال به پا کرده برای همه جذاب است! در ادامه این نوشتار ۱۰ حقیقت جذاب از زندگی شخصی ایلان ماسک که یک مهندس ، طراح صنعتی، مخترع کارآفرین و جزو ده شخصیت تأثیرگذار در فناوری جهان است با هم میخوانیم. با بازده همراه باشید.

۱.  کودکی و خانواده ایلان

کودکی ایلان ماسک

ایلان‌ در بیست و هشت جوئن ۱۹۷۱ در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی متولد شد.مادرش “می ماسک” یک مدل آفریقایی – کانادایی بود و پدرش “ارول ماسک” مهندس بود. ماسک دوران کودکی خود را در کنار برادرش “کیمبال” و خواهرش “توسکا” در آفریقای جنوبی گذراند.پدر و مادرش وقتی ماسک ۱۰ ساله بود از هم جدا شدند.

ایلان ماسک به همراه خواهر و برادرش

۲. تحصیلات

در سال ۱۹۸۹ وقتی ایلان ماسک ۱۷ ساله بود برای اجتناب از رفتن به خدمت اجباری ارتش در کشورش و تحصیل در دانشگاه کويینز به کانادا مهاجرت کرد.ایلان ماسک در همان سال شهروندی کشور کانادا را دریافت کرد.در سال ۱۹۹۲ کانادا را به قصد تحصیل در رشته “بیزنس” و “فیزیک” در دانشگاه پنسیلوانیا ترک کرد.وی در ابتدا با مدرک کارشناسی “اقتصاد” فارغ التحصیل شد و سپس به تحصیل در دوره کارشناسی “فیزیک” پرداخت.

بعد از ترک پنسیلوانیا به کالیفرنیا مهاجرت کرد تا در مقطع .Ph.D در رشته “فیزیک انرژی” به تحصیل بپردازد.مهاجرت او به کالیفرنیا متقارن با انفجار اینترنت بود.وی دو روز بعد از ورود به استنفورد تحصیل را رها کرد و اولین کمپانی خود را تحت عنوان “Zip2” تاسیس کرد.وی در سال ۲۰۰۲ شهروندی آمریکا را دریافت کرد.

ایلان ماسک جوانی

۳. شرکت زیپ ۲ (ZIP)

ایلان ماسک در سال ۱۹۹۵ اولین کمپانی خود را تحت عنوان “زیپ ۲ (ZIP)” به همراه برادرش کیمبال تاسیس کرد.این کمپانی به تولید محتوا برای وب سایت هایی که تازه شروع به کار کرده بودند نظیر “نیویورک تایمز” و “شیکاگو تریبیون” می پرداخت.در سال ۱۹۹۹ یک بخش از کمپانی “کامپک کامپیوتر” کمپانی زیپ ۲ را به مبلغ ۳۰۷ میلیون دلار بصورت نقد به همراه ۳۴ میلیون سهام خریداری کرد.

۴. تاسیس پی پال

در سال ۱۹۹۹ ماسک به همراه برادرش با استفاده از مبلغ فروش بدست آمده از کمپانی زیپ ۲ ، کمپانی X.com را تاسیس کردند.این شرکت در حوزه خدمات آنلاین پرداخت فعالیت می کرد.ایجاد X.com در سال بعد منجر به ایجاد پی پال که امروزه همه آن را میشناسیم شد.در سال ۲۰۰۲ پی پال به مبلغ یک و نیم میلیارد دلار در بازار سهام توسط ای بی (eBay) خریداری شد.

۵. فضا با اسپیس ایکس

ایلان ماسک سومین کمپانی خود را در سال ۲۰۰۲ با عنوان اسپیس ایکس (Space X) با هدف ساخت فضا پیما برای سفرهای تجاری فضایی تاسیس کرد. این کمپانی در سال ۲۰۰۸ تکمیل شد و ناسا قرارداد رسیدگی به حمل و نقل به ایستگاه بین المللی فضایی با هدف انتقال فضانوردان در آینده را به این شرکت اعطا کرد.

۶. تسلا موتورز

ماسک بنیان گذار، مدیر عامل و معمار محصولات تسلا موتورز می باشد.این کمپانی در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد که به تولید اتومبیل های برقی با قیمت مناسب، باتری ها و سقف های خورشیدی می پردازد.وی بر کلیه ی تولیدات، طراحی و مهندسی محصولات تسلا نظارت دارد.پنج سال بعد از تاسیس این کمپانی، در مارس ۲۰۰۸ تسلا از رودستر (Roadster) که یک اتومبیل اسپرت با شتاب بین ۰ تا ۶۰ مایل در ۳.۷ ثانیه می باشد رو نمایی کرد.این اتومبیل قابلیت جابجایی ۲۵۰ مایل با استفاده از باتری لیتیومی را داراست.

۷. پرتاب موشک فالکون سنگین به فضا

رپورتاژ

در سال ۲۰۱۸ اتومبیل روستر تسلا توسط موشک فالکون به فضا پرتاب شد. بر روی صندلی این خودرو عروسکی با لباس فضانوردان قرار دارد و از ضبط این اتومبیل آهنگ “زندگی در مریخ” دیوید بووی خواننده آمریکایی پخش می شود.این اتومبیل در مدار مریخ قرار دارد. ایلان ماسک معتقد است که انگیزه اش از این کار این است که شاید روزی “بیگانگان” اتومبیل او را پیدا کنند و برای یافتن منبع آن کنجکاو شوند.
روستر در فضا

۸ . عشق و ازدواج

ایلان ماسک در سال ۲۰۰۰ با جاستین ماسک ازدواج کرد.حاصل این ازدواج ۶ فرزند می باشد.در سال ۲۰۰۲ اولین فرزند آن ها بعد از گذشت ده هفته از تولدش به دلیل سندرم مرگ ناگهانی نوزادان (SIDS) درگذشت.ماسک و جاستین ۵ پسر دیگر دارند: دوقلوهای گریفین و ژاویر متولد ۲۰۰۴ و سه قلوهای کای، ساکسون و دامیان متولد ۲۰۰۶.

بعد از جدایی از ویلسون، در سال ۲۰۱۰ با تالولا رایلی بازیگر ازدواج کرد.آنها در سال ۲۰۱۲ جدا شدند اما مجدد در سال ۲۰۱۳ ازدواج کردند.در نهایت رابطه آنها در سال ۲۰۱۳ به طلاق ختم شد.

ایلان ماسک و جاستین ماسک
ایلان ماسک و جاستین ماسک
ایلان ماسک و فرزندانش
ایلان ماسک و فرزندانش

 

ایلان ماسک به همراه همسرش تالولا
ایلان ماسک به همراه همسرش تالولا

۹. رابطه با آمبر هرد

بعد از جدایی از رایلی رابطه خود را با آمبر هرد در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد و آمبر هرد طلاق خود را از جانی دپ نهایی کرد.مشغله آن دو منجر به جداییشان در آگوست ۲۰۱۷ شد.آن ها ژانویه ۲۰۱۸ مجدد رابطه خود را آغاز کردند اما یک ماه بعد از هم جدا شدند.

ایلان ماسک و آمبر هرد
ایلان ماسک و آمبر هرد

۱۰. رابطه با گریمز

در می ۲۰۱۸ ماسک رابطه با گریمز موسیقی دان را آغاز کرد.بعد از شروع رابطه گریمز نام خود را به “c” تغییر داد که نمادی بر سرعت نور است که به تشویق ایلان ماسک این کار را انجام داده است.این زوج در ماه مارس ۲۰۱۹ در مجله وال استریت ژورنال در مورد عشق بین شان صحبت کردند.حاصل رابطه با گریمز یک فرزند پسر است که در ۴ می ۲۰۲۰ به دنیا آمد و ماسک نام “X Æ A-12”  را برای فرزندشان انتخاب کرد.پس از اینکه ایالت کالیفرنیا اعلام کرد این نام را قبول نخواهد کرد آن دو نام فرزند خود را به “X Æ A-Xii.” تغییر دادند.

ایلان ماسک و گریمز
ایلان ماسک و گریمز

ایلان ماسک و فرزندش

۱۱. ایلان و دوج کوین محبوبش

ایلان تاکنون بارها تاکنون از بازار ارزهای دیجیتال حمایت کرده است و این بازار را دارای پتانسیل زیاد برای ثروتمند شدن دانسته است و در بین این ارزها علاقه خاصی به دوج کوین از خود نشان داده است. تنها در یک مورد، پس از آن که وی از احتمال رسیدن قیمت دوج کوین به آسمان خبر داد، قیمت این رمزارز شدیدا افزایش یافت. ماسک حتی به شوخی خود را دوج فادر (پدر دوج) خوانده که شباهت لغوی زیادی به فیلم گاد فادر (پدرخوانده) دارد.

دوج-فادر

۱۲. ماسک در برنامه SNL

پس از اتفاقات جنجالی این چند ماه گذشته پیرامون حمایتهای ماسک از دوج کوین، او یکشنبه ۱۹ اردیبهشت میزبان برنامه Saturday Night Live بود تا درباره دوج کوین برای مردم دنیا صحبت کند. تعداد زیادی از سرمایه گذاران و تریدرهای حوزه‌ی رمز ارز و بسیاری از مردم جهان منتظر شنیدن صحبت های ایلان ماسک در این برنامه بودند و حدس می‌زدند با شروع این برنامه قیمت رمزارز دوج به اوج برسد. اما این اتفاق رخ نداد و برعکس پس از پایان برنامه قیمت دوج کوین با ریزش بیش از ۳۰ درصدی مواجه شد که اوج ناامیدی برای طرفداران این رمزارز محبوب محسوب می‌شد.

نوشته‌های مرتبط