۵۰ راز فاش نشده درباره آرنولد شوارتزنگر را بدانید

آرنولد شوارتزنگر مدل، تهیه‌کننده، کارگردان، تاجر، سرمایه‌گذار، نویسنده، نیکوکار، سیاستمدار، بازیگر و بدن‌ساز و برنده جایزه گلدن گلوب بازیگری است. در این مقاله جالب با بازده همراه باشید تا ۵۰ راز جالب درباره آرنولد شوارتزنگر را بدانید.

۱. آرنولد آلویس شوارتزنگر در ۳۰ جولای ۱۹۴۷ در روستای تال اتریش به دنیا آمد. او فرزند گوستاو شوارتزنگر و اورلیا است که هردو کلانترهای پلیس محلی بودند.

۲. در ۱۹۳۸ پدرش داوطلبانه به حزب نازی پیوست و در جنگ جهانی دوم به آلمان خدمت کرد. در ۱۹۴۳ و با ابتلا به مالاریا از ارتش مرخص شد.

۳. آرنولد می‌گوید والدینش به دلیل تاثیر حزب نازی بسیار سخت‌گیر بودند. هرگاه مشکلی پیش می‌آمد یا کسی نافرمانی می کرد، تنبیه می‌شد.

۴. پدرش اعتقاد داشت آرنولد پسر واقعی او نیست و مینهارد، پسر بزرگ‌ترش را به او ترجیح می‌داد.

۵. در ۲۰ می ۱۹۷۱ برادرش در حادثه‌ی تصادفی درگذشت. یک سال بعد، پدر آرنولد نیز بر اثر حمله‌ی قلبی درگذشت. آرنولد در مراسم تدفین هیچ‌کدام از آن‌ها شرکت نکرد. سال ۲۰۰۴ در مصاحبه با نشریه‌ی فورچون کودک‌آزاری از سوی پدرش را دلیل شرکت نکردن در مراسم تدفین آن‌ها اعلام کرد.

۶. او رابطه‌ی خوبی با مادرش داشت و تا زمان مرگش با او در تماس بود. هم‌چنین از پاتریک، برادرزاده‌اش نیز مراقبت می‌کرد. او هزینه‌ی تحصیل پاتریک را پرداخت کرد و کمک کرد به آمریکا مهاجرت کند.

۷. هنگام مرگ پدرش،‌ در آمریکا مشغول فیلمبرداری Pumping Iron بود. بارابارا بیکر که در آن زمان شریک عاطفی آرنولد بود، می‌گوید او مرگ پدرش را بدون هیچ احساسی اعلام کرد و هرگز از برادرش حرفی نزد.

۸. آرنولد می‌گوید تمرین با وزنه را در سن ۱۵ سالگی آغاز کرد اگرچه وبسایت رسمی او ادعا می‌کند در ۱۴ سالگی دست به این کار زده است. این اتفاق به زمانی برمی‌گردد که مربی فوتبالش او را به باشگاه برد و باعث شد آرنولد بدنسازی را به فوتبال ترجیح دهد.

۹.  والدینش می‌ترسیدند او به همجنس‌گرایی روی بیاورد چرا که دیوارهای اتاقش را با پوسترهایی از بدنسازان روغن زده پوشانده بود.

۱۰. آرنولد تحت نظر کورت مارنول قهرمان سابق اتریش و در باشگاهی در گراتس تمرین می‌کرد. او به حدی خودش را وقف بدنسازی کرده بود که آخر هفته‌ها وقتی باشگاه تعطیل بود به زور وارد می‌شد و تمرین می‌کرد. اگر یک جلسه تمرین را از دست می‌داد در آینه خودش را نگاه نمی‌کرد.

۱۱. وقتی در باشگاه تمرین می‌کرد، متوجه شد بالاتنه‌اش به خوبی در حال پیشرفت است اما عضلات پا و ساق‌هایش بسیار نازک بودند. برای انگیزه بخشیدن به خودش شلوارش را تا ران کوتاه می‌کرد و با آن می‌چرخید. مردم به مردی با پاهایی شبیه پای مرغ می‌خندیدند اما این راهکار در نهایت جواب داد.

۱۲. سال ۱۹۶۵ آرنولد در ارتش اتریش خدمت کرد زیرا یک سال خدمت برای تمام مردان زیر ۱۸ سال اجباری بود.

۱۳. در طول خدمت برنده‌ي مسابقات بدنسازی اروپا شد. در رقابت دیگری در گراتس مقام دوم را کسب کرد. او خوش‌هیکل‌ترین بدنساز اروپا نامیده شد و همین امر باعث شهرتش گردید.

۱۴. سال ۱۹۶۶ در رقابت Mr. Universe شرکت کرد، چرا که آن را بلیط رفتن به آمریکا می‌دانست. از آن‌جایی که آرنولد تفکیک عضلات نداشت، چستر یورتون او را شکست داشت.

۱۵. یکی از داوران این مسابقه به نام چارلز بنت به قدری تحت تاثیر آرنولد قرار گرفته بود که به آرنولد پیشنهاد کرد تحت نظر او تمرین کند. حتی به دلیل مشکلات مالی آرنولد او را به خانه‌ی پرجمعیت خود برد.

۱۶. سال ۱۹۶۷ آرنولد برای اولین بار برنده‌ی عنوان  Mr. Universe شد. آرنولد با داشتن ۲۰ سال سن جوان‌ترین فردی بود این لقب را به خود اختصاص داد. او سه بار دیگر هم برنده‌ی این عنوان شد.

۱۷. سال ۱۹۶۸ به آمریکا رفت و آرزوی ۱۰ سالگی‌اش را تحقق بخشید. او در Gold’s Gym و تحت نظر جو وایدر تعلیم دید. سال ۱۹۷۰ و در سن ۲۳ سالگی برای اولین بار در نیویورک برنده‌ی مسترالمپیا شد. او هفت بار دیگر نیز برنده‌ی این عنوان شد.

۱۸. در ۱۹۶۸ همراه با فرانکو کلمبو، دوست بدنسازش، کسب و کار بنایی را شروع کرد. کسب و کار آن‌ها به دلیل دانش این دو از بازار و هم‌چنین زمین‌لرزه‌ی ۱۹۷۱ رشد و ترقی کرد.

۱۹. سپس با سود حاصل از کسب و کار بنایی اقدام به فروش تجهیزات بدنسازی و تناسب اندام کردند.

۲۰. سال ۱۹۷۰ آرنولد نقش هرکول را در نیویورک بازی کرد و وارد عرصه‌ی بازیگری شد. سپس در ۱۹۷۳، دومین حضورش را با بازی در نقش یک قاتل حرفه‌ای کرولال در Long Goodbye تجربه کرد.

۲۱. فیلم بعدی او ـ Stay Hungry (۱۹۷۶) ـ اولین جایزه را در این زمینه به ارمغان آورد و برنده‌ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد جدید سال شد.

۲۲. در مراحل اولیه‌ي حرفه‌ی بازیگری، به او گفته بودند شانسی برای موفقیت ندارد. حتی به او گفته بودند بدنش خیلی عجیب و غریب است، لهجه‌اش خنده‌دار است، و اسمش خیلی طولانی است و اصرار داشتند آن را تغییر بدهد.

۲۳. در صحنه‌ی فیلمبرداری فیلم Conan The Barbarian (کونان بربر) که یکی از فیلم‌های موفق او در ۱۹۸۲ بود، از آسیب شدید پشت رنج می‌برد. سگ‌ها او را تعقیب می‌کنند و او برای فرار از دست ان‌ها از صخره‌ای بالا می‌رود. اما سگ‌ها روی پشتش می‌پرند و باعث سقوط او از صخره می‌شوند.

۲۴. زندگی آرنولد بازتابی از زندگی شخصیت داستانی کونان بربر است. کونان که در روستایی کوچک به دنیا آمده بود به دلیل سال‌ها برده‌داری به مردی تنومند و قوی تبدیل می‌شود. بعد از معروف شدن به عنوان یک گلادیاتور غرق عیش و نوش می‌شود. بعدها این سبک زندگی را کنار می‌گذارد و با فتوحات بزرگی که انجام می‌دهد در نهایت تاج پادشاهی را بر سر می‌گذارد.

رپورتاژ

۲۵. بسیاری از بدلکاری‌های فیلم‌هایش را خودش اجرا کرده است زیرا پیدا کردن فردی با اندام او دشوار بوده است. در نهایت بیلی لوکاس، جوئل کرامر و پیتر کنت تبدیل به بدل‌ها و دوستان صمیمی‌اش شدند.

۲۶. آرنولد در ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ با ماریا شریور ازدواج کرد که یک روزنامه‌نویس و خواهرزاده‌ی جان اف کندی است. آن‌ها چهار فرزند به نام کاترین، کریستینا، پاتریک و کریستوفر دارند.

۲۷. آرنولد می‌گوید صحنه‌ی مبارزه در Predator (۱۹۸۷) دشوار بود زیرا کوین پیتر هال که نقش Predator را بازی می‌کرد نمی‌توانست از پشت ماسک چیزی ببیند.

۲۸. در صحنه‌ی True Lies (۱۹۹۴) باید سوارکاری می‌کرد و در لبه‌ی ساختمان می‌ایستاد. برای آن که به اسب کمک کنند با فاصله بایستد سکوی شیب‌داری درست کردند. با این حال طی فیلمبرداری این صحنه اسب رم کرد و شروع به چرخیدن و پریدن کرد. آرنولد از روی اسب لیز خورد و یکی از بدلکاران او را گرفت. کسی صدمه ندید اما تجربه‌ی ترسناکی برای او بود.

۲۹. در صحنه‌ای از فیلم روز ششم (۲۰۰۰) هنگام وقوع یک انفجار مهیب باید زیر آب می‌ماند. در زمان تمرین هیچ مشکلی نداشت اما طی فیلمبرداری آب بیش از حد کدر شد. نمی‌توانست به خوبی ببیند و نفسش را بیش‌تر از آن حبس کند. وقتی روی آب آمد میان شعله‌های آتش گیر افتاده بود. در نهایت بدل او، بیلی لوکاس با استفاده از یک بشکه و عینک مخصوص جانش را نجات داد.

۳۰. جمله‌ی ”برمی‌گردم“ که معروف‌ترین دیالوگ او است دراصل به این صورت نوشته شده بود: ”برخواهم گشت“.

۳۱. جیمز کامرون کارگردان از او خواست نقش کایل ریس را بازی کند. اما بعد از خواندن فیلمنامه، آرنولد از کارگردان درخواست کرد نقش ماشین را به او بدهد. وقتی کارگردان در این مورد به تردید افتاده بود آرنولد به او گفت: فقط بهم اعتماد کن!

۳۲. در ۱۹۸۷،‌در تالار مشاهیر هالیوود یک ستاره دریافت کرد.

۳۳. سال ۱۹۹۲ او و همسر ماریا شریور، در سانتا مونیکا رستورانی به نام Schatzi On Main باز کردند. Schatzi در زبان آلمانی به معنی عزیز است. آرنولد در ۱۹۹۸ این رستوران را فروخت.

۳۴. پس از رونالد ریگان او دومین بازیگری است که به عنوان فرماندار کالیفرنیا انتخاب شد.

۳۵. با انتخاب شدن به عنوان فرماندار کالیفرنیا از دریافت دستمزد فرمانداری خودداری کرد و با هزینه‌ی خودش با جت شخصی سفر می‌کرد.

۳۶. وقتی فرماندار کالیفرنیا بود، یکی از پوسترهای برگرکینگ نوشته بود:‌ آن‌قدر بزرگ و گوشتی است که می‌تواند برای فرمانداری نامزد شود!

۳۷. در دسامبر ۲۰۰۱ در تصادف موتورسیکلت در لس‌انجلس ۶ دنده‌اش شکسته شد. او با اشاره به جراحی تعویض دریچه‌ی قلبش در ۱۹۹۷ گفت: خیلی دردناک بود،‌ خیلی خیلی دردناک‌تر از جراحی قلب.

۳۸. در ۲۰۰۵ هنگام راندن یک موتور هارلی دیویدسون با پسرش پاتریک، نزدیک خانه‌شان در برنتوود دچار سانحه شد. لب‌هایش ۱۵ بخیه خورد. آرنولد گواهینامه‌ی موتورسیکلت خود را در سال ۲۰۰۶ گرفته است.

۳۹. سال ۲۰۰۴ و زمانی که برای تعطیلات به هاوایی رفته بود با پریدن داخل دریا مردی را از غرق شدن نجات داد.

۴۰. او به همراه دوستان هنرپیشه‌اش،‌ سیلوستر استالونه، بروس ویلیس و دمی مور، از اولین سرمایه‌گذاران در Planet Hollywood بود. در نهایت سال ۲۰۰۰ از آن کنار کشید زیرا موفقیتش کمتر از انتظارات او بود.

۴۱.سال ۱۹۹۶ برای نقش رابرت نویل در من افسانه هستم انتخاب شده بود. اما این فیلم در سال ۲۰۰۷ و با بازی ویل اسمیت منتشر شد.

۴۲. فیلم Conan The Destroyer (کونان نابودگر) شکست بزرگی برای او بود و همین امر باعث شد تمام دنباله‌های فیلم‌های دیگرش از جمله Commando، Predator، Total Recall و True Lies را رد کند. تنها استثنا مجموعه فیلم‌های ترمیناتور و بی‌مصرف‌ها بود.

۴۳. شخصا The Kindergarten Cop را از بین فیلم‌هایش بیش‌تر دوست دارد.

۴۴. او نقش‌های اصلی بسیاری را رد کرده است و بخاطر آن‌ها پشیمان است. The Rock،‌ The Saint، و تغییر چهره تنها برخی از آن‌ها هستند.

۴۵. او اولین شهروند ایالات متحده است که یک خودروی هاموی دارد. آن‌قدر بزرگ بود که به عنوان کامیون سنگین دسته‌بندی می‌شد. او مقدار زیادی هزینه کرد تا سوخت آن را به هیدروژن تغییر دد.

۴۶. او تابعیت دوگانه اتریش و آمریکا را دارد. آرنولد در ۱۷  سپتامبر ۱۹۷۳ شهروند آمریکا شد. او از دولت اتریش خواست که تابعیت اتریشی را نیز حفظ کند که با آن موافقت شد.

۴۷. دارایی خالص او بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. طبق اظهارنامه مالیاتی که در سال ۲۰۰۶ ارائه کرد حتی حدود ۸۰۰ میلیون دلار نیز برآورد می‌شود. او درآمد حاصل از بدنسازی و بازیگری را در طول سال‌ها در سهام، اوراق بهادار، و املاک سرمایه‌گذاری کرده است.

۴۸. در سال ۲۰۱۱ فاش شد که آرنولد بیش از ۱۴ سال با خدمتکارش میلدرد پاتریشیا بنا،‌رابطه داشته است. در همان سال ماریا شریور از او طلاق گرفت و آرنولد برای او خانه‌ی جدیدی نزدیک خانه‌ی خود خرید تا با فرزندانش در تماس باشد.

۴۹. آرنولد می‌گوید از این که پسر میلدرد فرزند او است اطلاع نداشته است تا وقتی که این بچه روز به روز بیش‌تر شبیه او شد. پس از طلاق آرنولد مسئولیت کامل این بچه را به عهده گرفت.

۵۰. در سال ۲۰۰۱ جایزه‌ی افتخاری Taurus را از جوایز جهانی بدلکاری Taurus دریافت کرد. در سال ۲۰۰۴ جایزه‌ی ادای دین ماوریک را در فستیوال فیلم Cinequest دریافت کرد. سال قبل آرنولد جایزه‌ی قهرمان زندگی ما  را از جوایز امپایر دریافت کرد. امسال نیز جایزه‌ی بین‌المللی یک عمر دستاورد از Goldene Kamera دریافت کرد.

نوشته‌های مرتبط