میوه های ضد استرس: 10 میوه ضد استرس که معجزه می‌کنند

قرار گرفتن در شرایط استرس و اضطراب در طولانی مدت عواقب بسیار خطرناکی برای سلامتی جسمی و روحی روانی شما دارد. در مقاله ۱۰ روش موثر درمان سریع استرس با روش های درمانی استرس آشنا شدید و در این مقاله با میوه های ضد استرس آشنا می شوید. با بازده همراه باشید تا ۱۰ میوه ضد استرس که معجزه می‌کنند را بشناسید.

۱. هلو

وجود منیزیم در هلو به جلوگیری از بروز استرس و اضطراب در بدن کمک می‌کند و باعث حفظ آرامش سیستم عصبی می‌شود. کمبود منیزیم می‌تواند روی عملکرد سیستم عصبی مرکزی تاثیر بگذارد، و منجر به این شود که عضلات بیش از حد فعالیت کنند و فعالیت سیگنال‌های عصبی افزایش بیابد. یک مطالعه‌ی پژوهشی تحقیقاتیِ انجام شده در این رابطه، نشان داده‌است که مصرف غذاهای غنی از منیزیم همراه با ویتامین B-۶ اثرات مطلوبی در درمان تحریک بیش از اندازه‌ی سیستم عصبی مرکزی در کودکان دارد. مطالعه‌ی دیگری نشان داده‌است که درمان منیزیم به بهتر شدن علائم و نشانه‌های افسردگی اساسی کمک می‌کند. مصرف هلو همچین در طب آیورودا برای تعادل سیستم عصبی مفید در نظر گرفته شده‌است.

میوه های ضد استرس ۲: گیلاس

گیلاس، حاوی مواد مفید زیادی است. یکی از این مواد آنتی اکسیدان‌ها هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در گیلاس می‌توانند خطر پیری زودرس را کاهش دهند. علاوه بر این، مواد موجود در گیلاس می‌توانند استرس را نیز کاهش دهند. آنتوسیانین موجود در گیلاس به شکل‌های متعددی با استرس اکسیداتیو مبارزه می‌کند. این ماده مستقیما با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند، به DNA متصل می‌شود تا از آسیب اکسیداتیو جلوگیری کند و سیستم سم‌زدایی و آنزیم‌های آنتی اکسیدانی را در بدن فعال می‌کند.

۳. کیوی

خوردن یک کاسه کیوی، راه خوبی برای مبارزه با خلق و خوی بد و نا امیدی و استرس و اضطراب است. این میوه گرمسیری، سروتونین بالایی دارد که به تقویت حافظه، یادگیری و درمان استرس کمک می‌کند. مصرف منظم کیوی، اشتهای شما را تنظیم کرده و خواب را آسان می‌کند. خوردن کیوی، راه خوبی برای مهار استرس و افسردگی است.

یک مطالعه نشان داد که سروتونین موجود در کیوی، تا ۱۵% خواب را افزایش داد و بنابراین، ممکن است کیوی، راه‌حلی برای مبارزه با بی‌خوابی باشد. به علاوه، کیوی حتی می‌تواند به هوشیار بودن شما در صبح‌ها کمک کند- انتخابی سالم‌تر از قهوه یا چای. بی شک خواص کیوی برای تان تعجب برانگیز است.

میوه های ضد استرس ۴: توت

طبق نتایج آزمایش‌هایی که به منظور مطالعه‌ی اثر ضد استرسی توت سفید به عمل آمدند، گیاه توت سفید به عنوان یک عامل ضد استرس، به طور بالقوه دارای قدرت درمانی قابل توجهی است. نتایج این مطالعات نشان می‌دهند، توت سفید می‌تواند در درمان اختلالات ناشی از استرس اکسیداتیو بسیار مفید و موثر باشد. بر اساس مطالعه انجام شده بر حیوانات، آنتی اکسیدان موجود در شاه توت می‌تواند استرس اکسیداتیو را کاهش داده و در نتیجه به کاهش خطر سرطان منجر شود.

۵. آناناس

رپورتاژ

برای کسب انرژی بیشتر و دوری از استرس های روزانه برای خود آب آناناس تهیه کنید و صبح زود میل کنید تا روز با نشاطی آغاز کنید. میزان بالای ترکیبات مفید موجود در این میوه به بدن کمک می‌کند تا سرحال و سرزنده باشید. این میوه سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می‌کند و مصرف منظم آن بیماری‌های متعددی را از شما دور می‌سازد.

۶. آلبالو

اگر رادیکال‌های آزاد مهارنشوند، DNA را از الکترون‌های آن می‌گیرند که به این کار اکسیدشدن گفته‌شده و بر سیستم دفاعی بدن تاثیرمی‌گذارد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلبالو، با خنثی‌کردن رادیکال‌های آزاد، استرس اکسیداتیو را کاهش‌می‌دهد.

۷. پاپایا

همه ما روزانه در موارد مختلفی دچار استرس می‌شویم- روابط، کار، بچه‌ها و غیره. خوردن یک بشقاب پاپایا می‌تواند به کاهش استرس کمک‌کند. این میوه شیرین حاوی آنزیم‌های فعال و ویتامین C است که به حفظ سطح انرژی شما کمک‌می‌کند. مطالعات متعددی نشان‌دادند که بدن ما برای تنظیم جریان هورمون‌های استرس به ۲۰۰ میلی‌گرم ویتامین C نیاز دارد و یک پاپایای بزرگ دارای حدود ۴۷۶ میلی‌گرم ویتامین C است.

میوه های ضد استرس ۸: آلو

مصرف منظم آلو به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. مطالعات انجام شده، تاثیرات ضد اضطراب و خواص آنتی اکسیدانی اسید کلروژنیک موجود در آلو که به درمان رفتارهای اضطرابی و آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می‌کند را اثبات کرده‌اند. گونه‌های زرد طلایی این میوه غنی از بتا کاروتن هستند؛ بتا کاروتن آنتی‌اکسیدان قدرتمند طبیعی است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌های اکسیژن‌دار مضری هستند که به سلول‌های بدن آسیب می‌رسانند، و به طور بالقوه باعث ایجاد جهش‌های سرطان‌زا می‌شوند.

۹. آلو برقانی

دلیل آن که خوردن آلو برقانی می‌تواند احساس اضطراب را برطرف کند به خاطر محتوای اسید کلروژنیک و اثرات ضد انعقادی آن است. حتی توسط بعضی از این فایده مطالعات اثبات شده است که آن خواص در کاهش اضطراب فوق‌العاده هستند. هر بار که احساس استرس و اضطراب داشتید، کمی آلو برقانی مصرف کنید تا حال‌تان بهتر شود.

خواص میوه ها: ۳۵ میوه خوشمزه و فواید آن ها برای سلامتی، پوست و مو

۱۰. ساپادیل

بر اساس نتایج یک مطالعه انجام‌شده در دانشگاه کانکتیکات، ساپادیل می‌تواند برای درمان استرس و دیگر مشکلات مانند افسردگی به‌کاررود. ساپادیل سرشار از آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها استرس اکسیداتیو را نیز کاهش‌می‌دهند.

نوشته‌های مرتبط