روی این میز مثلثی می‌توانید در 3 کشور اتریش، مجارستان و اسلواکی نهار بخورید!

از آغاز شکل گیری تمدن، مرزها عامل تشخیص و جداسازی  فرهنگ ها، عقاید، مذاهب و قومیت ها بوده اند. شاید ترسناکترین مرز جهان پرده آهنین (بخش‌بندی مرزی اروپا پس از جنگ جهانی دوم) بود که اروپا را بین کمونیسم و ​​جهان غرب تقسیم می کرد. جایی که برای چندین دهه، ایدئولوژی بسیار قویتر از مرزهای فیزیکی عمل میکرد و عملا دو جهان موازی در اروپای شرقی و غربی ایجاد شده بود.

اما پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و متعاقب آن سقوط پرده آهنین در اوایل دهه ۱۹۹۰، آنچه که قبلاً یک مرز غیرقابل عبور بود در یک چشم به هم زدن به عنوان یک مرز صلح آمیز و باز تجسم یافت.
با پذیرفته شدن مجارستان و اسلواکی در اتحادیه اروپا و همچنین در منطقه شنگن، مرز سه نقطه ای آنها با اتریش، یکی از ۱۷۶ نقطه سه‌گانه بین‌المللی، به نماد آشکار صلح و رفاه اروپا در دوران پس از کمونیستی تبدیل شد.

Rajka, Hungary, 2013. Slovakia, Austria

و در این مکان الهام بخش، که به سوبور پارک (Szoborpark) معروف است و در زبان مجارستانی به معنی پارک مجسمه است، تولد صلح آمیز اتحاد میان‌فرهنگی اتفاق افتاد و به مناسبت تولد دوباره این سه نقطه، هنرمندان متعددی از سراسر جهان دعوت شدند تا اثری از خود به جای بگذارند و مجموعه ای از ۱۲ نماد و مجسمه را در این مرز سه‌گانه ساختند و نصب کردند که همگی دارای یک عنصر مثلثی شکل هستند که دوستی ناگسستنی بین این سه ملت را منعکس می کنند.

رپورتاژ

یکی از عجیب ترین و جالبترین نمادهای هنری سوبوپارک این میز مثلثی شکل نهارخوری است که در سه کشور قرار دارد، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند همزمان در مجارستان، اسلواکی و اتریش ناهار بخورند.

میز نهارخوری مرزی اتریش

در این نقطه مرزی جذاب ، نقطه دقیقی که این سه کشور به هم می رسند با یک ابلیسک(ستون هرمی شکل سنگی کوچک که در عکس معلوم است) مشخص شده است که هر یک از سه ضلع آن رو به کشور مربوطه خود است و حرف اول نام بومی آن کشور را دارد.

مطلب مرتبط: کار در اتریش: ۲۷ ایده کسب و کار عالی در کشور اتریش برای ایرانیان

ستون سنگی اتریش مجارستان

درواقع دور این میز مثلثی ، افرادی همزمان که در کشور خود حضور دارند مینشینند، غذا میل میکنند، سخن میگویند و صلح و دوستی و اتحاد منطقه را نوید میدهند. این نماد میتواند یک پیام مهم به تمام دنیا مخابره کند: مرزهای دشمنی و عداوت هرچقدر سخت و محکم، روزی پایان می یابد و آدمهای جهان با فرهنگها و قومیت های مختلف میتوانند با عشق و دوستی کنار هم بنشینند و از همصحبتی با هم لذت ببرند.

نوشته‌های مرتبط